NEC - AJAX 20-1-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Neemt onzz aller AJAX 3 punten mee naar huis?

Peiling eindigde op zo jan 20, 2008 9:16 am

Ja natuurlijk!!
20
71%
Nee, ze laten 2 punten liggen...
7
25%
NEC mazzelt...
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 28

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo jan 20, 2008 2:39 pm

LucaS schreef:Ach, het verschil is dat TC wel echte verdedigers tot zijn beschikking had
Dat zal later dit seizoen bewezen worden als Vermaelen en v/d Wiel weer fit zijn!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo jan 20, 2008 2:39 pm

LucaS schreef:Ach, het verschil is dat TC wel echte verdedigers tot zijn beschikking had
Dus jij denkt ook dat als Vermaelen terugkomt, alles weer goedkomt?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 20, 2008 2:40 pm

We moeten niet vergeten dat HtC ook Stam nog had!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo jan 20, 2008 2:41 pm

Ajaciedjuh schreef:We moeten niet vergeten dat HtC ook Stam nog had!
Ja dat was a groot success inderdaad!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 20, 2008 2:42 pm

Ik las trouwens ergens dat Juventus niet tevreden was de verdediging en dat Grygera op de bank zou komen. Martin, doe je ding!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jan 20, 2008 2:42 pm

LucaS schreef:
Voetske schreef:
martijn401 schreef:afgelopen wat een geluk. Heel knap van Vvv!
En dat met meer als 45 minuten met tien man.
Precies, wij sleepten dat punten dan nog tegen elf gele duivels weg! :hypocrite.gif:
Tja, blunders van Steek tegen Nac, nu Nec.Pakt naderhand wel weer een paar goede ballen.Maar ja, dan sta je toch weer op achterstand.Ik had de hoop dat Koster er meer voetbal in kon krijgen, maar zoals ik het zie is er een gedeelte dat wil ( en kan ) voetballen en een ander gedeelte dat maar wat doet.

B.v. als je ziet dat de Steek de bal, terwijl bijna iedereen van Nec er door heen zit, naar voren rost en die simpel terug komt daar waar al die van Nec nog staan te wachten.

Colin was redelijk, al zakte ie de 2e helft ver terug.Suarez, KjH veel balverlies.Perez zag toch weer de vrije man, ieder ander had voor de eigen aktie gegaan.

Wat me nog steeds opvalt is dat, behalve een paar uitzonderingen, het merendeel van de AJAX spelers niet in staat is om dit Nec, wat het alleen van de inzet moest hebben, gewoon van het veld te tikken.Juist niet meegaan in dat gedram, gehang, gevecht, maar juist ervoor zorgen dat je als een geheel dit Nec helemaal zoek speelt.
Laatst gewijzigd door 999 op zo jan 20, 2008 2:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jan 20, 2008 2:43 pm

Ik hoop maar voor ze dat ze bezig zijn mijn aankopen (geen aankoop!). Want wat is dit Ajax toch ongekend dramatisch. Het ergste vind ik nog wel dat ik geen fatsoenlijke opbouw heb gezien. Het werd af en toe een héél klein beetje dreigend als NEC de bal verspeelde en Ajax iets kon doen wat op counteren leek (wat ook telkens mis ging). Maar voor de rest? Ik heb geen combinatie gezien. Vertonghen, Colin en Stekelenburg rammen die ballen gewoon naar voren, richting Huntelaar. Die verliest vrijwel al z'n duels, zoals zo vaak (niet echt fysiek sterk, trouwens) en NEC kan de bal wegkoppen. Maar het probleem is dat er dan nooit een man van Ajax staat om die bal op te pikken. Altijd weer had NEC de afvallende bal. Zo blijf je natuurlijk onder druk staan.

Verder biedt niemand in het veld zich aan, behalve Huntelaar. Ze lijken allemaal bang te zijn om de bal te krijgen. Voorin weten ze niet wat ze moeten doen, achterin worden ze aan alle kanten voorbij gelopen, het middenveld is telkens een stap te laat, we hebben een trainer die graag iedereen te vriend houdt en waar je absoluut geen tactische hoogstandjes van hoeft te verwachten en ten slotte een management die het óf wel goed vindt zo, óf gewoon te incapabel is om geschikte aankopen te doen.

Ik zie het somber in. Héél somber.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jan 20, 2008 2:44 pm

LucaS schreef:Ach, het verschil is dat TC wel echte verdedigers tot zijn beschikking had
Ja, ja, het ligt allemaal aan de verdediging.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo jan 20, 2008 2:44 pm

Jesse schreef:Ik hoop maar voor ze dat ze bezig zijn mijn aankopen (geen aankoop!). Want wat is dit Ajax toch ongekend dramatisch. Het ergste vind ik nog wel dat ik geen fatsoenlijke opbouw heb gezien. Het werd af en toe een héél klein beetje dreigend als NEC de bal verspeelde en Ajax iets kon doen wat op counteren leek (wat ook telkens mis ging). Maar voor de rest? Ik heb geen combinatie gezien. Vertonghen, Colin en Stekelenburg rammen die ballen gewoon naar voren, richting Huntelaar. Die verliest vrijwel al z'n duels, zoals zo vaak (niet echt fysiek sterk, trouwens) en NEC kan de bal wegkoppen. Maar het probleem is dat er dan nooit een man van Ajax staat om die bal op te pikken. Altijd weer had NEC de afvallende bal. Zo blijf je natuurlijk onder druk staan.

Verder biedt niemand in het veld zich aan, behalve Huntelaar. Ze lijken allemaal bang te zijn om de bal te krijgen. Voorin weten ze niet wat ze moeten doen, achterin worden ze aan alle kanten voorbij gelopen, het middenveld is telkens een stap te laat, we hebben een trainer die graag iedereen te vriend houdt en waar je absoluut geen tactische hoogstandjes van hoeft te verwachten en ten slotte een management die het óf wel goed vindt zo, óf gewoon te incapabel is om geschikte aankopen te doen.

Ik zie het somber in. Héél somber.
nu pas?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jan 20, 2008 2:44 pm

Nee, ik schrijf het nu pas.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo jan 20, 2008 2:44 pm

Voetske schreef:Wat me nog steeds opvalt is dat, behalve een paar uitzonderingen, het merendeel van de AJAX spelers niet in staat is om dit Nec, wat het alleen van de inzet moest hebben, gewoon van het veld te tikken.Juist niet meegaan in dat gedram, gehang, gevecht, maar juist ervoor z
Tegen Twente was het onkunde Voetske, maar de wil was er tenminste die wedstrijd en daarom werd er niet verloren. Vandaag is er onwil en dan is het logisch dat je niet wint van een degradatieklant.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo jan 20, 2008 2:45 pm

Jesse schreef:Nee, ik schrijf het nu pas.
fair enough.

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jan 20, 2008 2:47 pm

Over 2 weken ben ik terug jongens! Waar kan ik me inschrijven?
IK GELOOF!!!!!!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jan 20, 2008 2:48 pm

Voor wat?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 20, 2008 2:48 pm

De persconferentie:
AKR: slecht aan de wedstrijd begonnen en dat is een raadsel voor Koster. Weinig 2e ballen oppakken, spelers niet goed in de wedstrijd, spelers brengen niet wat ze moeten denken, bij de goal zagen we er niet goed uit.
2e helft wel goed opgepakt, wel 2e bal, goede mogelijkheden, maar ook nec had nog goede kansen.
1ste en 2e helft groot verschil.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jan 20, 2008 2:49 pm

Voor het arrestatieteam dat van Geel moet inrekenen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 20, 2008 2:49 pm

Voor de talentendagen natuurlijk!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jan 20, 2008 2:49 pm

goodfella schreef:
Voetske schreef:Wat me nog steeds opvalt is dat, behalve een paar uitzonderingen, het merendeel van de AJAX spelers niet in staat is om dit Nec, wat het alleen van de inzet moest hebben, gewoon van het veld te tikken.Juist niet meegaan in dat gedram, gehang, gevecht, maar juist ervoor z
Tegen Twente was het onkunde Voetske, maar de wil was er tenminste die wedstrijd en daarom werd er niet verloren. Vandaag is er onwil en dan is het logisch dat je niet wint van een degradatieklant.
Onwil ?.Geloof er niks van.Als je j.l. woensdag zo te kijk bent gezet en dan vandaag de onwil hebben.Kan ik me niet voorstellen ..

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 20, 2008 2:52 pm

Jezus, wat een ouwehoer is Been (lekker kort van stof)

Edit: nu krijgt hij geen vragen en neemt zelf het woord :drecul.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 20, 2008 3:00 pm

Jöhnk schreef:GVD wat is die Ogararu weer slecht.
Het lichtpuntje van deze wedstrijd: Ogararu lijkt zijn krediet na anderhalf jaar eindelijk verspeeld te hebben.

Verder natuurlijk onvoorstelbaar dat zo'n slechte speler voor zoveel geld binnen is gehaald bij Ajax. En de beleidsbepalers maar doen alsof ze niet zien hoe slecht hij i.
Voetske schreef:Steek staat weer te pitten ...
Prachtreflexen en één op één vaak heldhaftig. Des te opmerkelijker is het dat hij door de lucht geen enkele vorm van lef vertoont. Dat hij niet heerst in z'n strafschopgebied zoals Gomes kan ik nog begrijpen, maar dat vijf meter gebied moet gewoon voor de keeper zijn.
LucaS schreef:Kennedy en Suarez zijn dramatisch.
Klopt, Suarez was vandaag erg slecht. Koster liet hem alleen staan in de hoop op een individuele bevlieging. Het was wel zo dat Suarez op een gegeven moment positie had gekozen voor de goal en Huntelaar uit onmogelijke hoek voor eigen succes ging.

Maar goed, in dit soort wedstrijden hoop je op mensen als Davids en Suarez, maar beide heren brachten niets. Davids won de duels wel vaak als hij de kans kreeg ze aan te gaan, maar hij oogde nog altijd totaal niet wedstrijdfit.

Kennedy zal het van de combinatie moeten blijven hebben, omdat hij explosiviteit mist. Je ziet hem vaak ook heel lang inhouden, wachtend op aansluiting. Maar zelfs dan durft Ogararu er nog niet overheen te gaan.

Het punt wat Joey eerder maakte was vandaag overigens weer duidelijk te zien. Huntelaar kan uitstekend los komen van z'n man in de zestien, maar daar buiten doet hij er niets voor. Gevolg is dat er constant een man op z'n enkels staat. Het lijkt luiheid te zijn, want afgaande op z'n spel van de laatste weken heeft hij nog nooit van een vooractie gehoord.
goodfella schreef:Colin - Heitinga dus maar centraal woensdag en Vertonghen linksback.
Eens, al is het allereerst zaak dat Ogararu uit de basis geruimd wordt.

Colin was vandaag de beste man van het veld. Gabri viel de tweede helft ver terug, omdat hij helemaal gesloopt was. Davids kon het nog allemaal niet belopen en Perez deed ook niets in de omschakeling.
Ajaciedjuh schreef:Het management is bezig met aankopen en dat is essentieel om nog kampioen te worden, aldus koster.
Er is dus nog hoop.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo jan 20, 2008 3:08 pm

Thomas schreef:
goodfella schreef:Colin - Heitinga dus maar centraal woensdag en Vertonghen linksback.
Eens, al is het allereerst zaak dat Ogararu uit de basis geruimd wordt..
Wat mij betreft is het bijna van net zo essentieel belang dat Urby niet meer op linksback te vinden is.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo jan 20, 2008 3:10 pm

Ik had niet zo'n goed spelend NEC verwacht... NEC had gewoon recht op winst, maar helaas... als ze niet genoeg scoren ...

Nou ja... 1-1... toe maar dan... maar ik baal hier wel van.

"Gefeliciteerd" nog met een punt aan iedereen die Ajax een warm hart toedraagt...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jan 20, 2008 3:11 pm

Thomas schreef: Er is dus nog hoop.
Op Klavan, Silva en Engelaar ja... (allen voor de hoofdprijs)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 20, 2008 3:16 pm

Jabu schreef:
Thomas schreef:
goodfella schreef:Colin - Heitinga dus maar centraal woensdag en Vertonghen linksback.
Eens, al is het allereerst zaak dat Ogararu uit de basis geruimd wordt..
Wat mij betreft is het bijna van net zo essentieel belang dat Urby niet meer op linksback te vinden is.
Ogararu is de slechtste speler die ik in de laatste zeven jaar bij Ajax heb gezien. Emanuelson heeft absoluut kwaliteiten. Vandaag ging er nog genoeg fout, maar kneep hij in de tweede helft ook een aantal keer goed naar binnen om een doelpunt van NEC te voorkomen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 20, 2008 3:18 pm

Ogararu is idd nog veeeeel slechter dan Urby.

Plaats reactie