Vitesse - Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
wimpey
Berichten: 52049
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo dec 27, 2006 8:49 pm

Baseman schreef:Wat dat betreft valt Ten Cate me tegen ja, tijdens een wedstrijd lijkt hij vooralsnog niet of nauwelijks in staat het wedstrijdbeeld te doen kantelen. Hetzij door coaching, hetzij door wissels.
Inderdaad. Kijk eens naar de vele wedstrijden onder Koeman en Blind die in de slotfase nog werden gedraaid of beslist.
En Koeman valt me op dat gebied ontzettend mee, hij heeft al enkele malen dmv één of meerdere wissels het gewenste resultaat bereikt.
Koeman doet het 'gewoon' prima. Bij PSV is het traditioneel rustig en in dat klimaat kan hij ongestoord werken. Hij heeft van een al prima team een nog beter team gemaakt. Petje af, gewoon een prima trainer.
PS: Of Vitesse nu goed of slecht speelde, feit blijft dat Ajax natuurlijk nooit een 2-0 voorsprong weg mag geven. Laat staan dat men met 4-2 verliest, dat reken ik veel meer Ajax aan dan Vitesse.
Inderdaad. Iets zegt me dat dit met Stam erbij niet zou zijn gebeurd, maar dat is koffiedik kijken. Ajax liet zich weer eens de kaas van het brood vreten, in het veld en langs de lijn werd niet of nauwelijks ingegegrepen en dus zaten we weer met de gebakken peren.

Maar met spelers van het niveau Roger, Maduro en Ogararu zullen we nog wel vaker het schip in gaan. Dat soort spelers zou bij NEC of Roda al moeite hebben een basisplaats af te dwingen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo dec 27, 2006 9:22 pm

wimpey schreef:
Baseman schreef:Wat dat betreft valt Ten Cate me tegen ja, tijdens een wedstrijd lijkt hij vooralsnog niet of nauwelijks in staat het wedstrijdbeeld te doen kantelen. Hetzij door coaching, hetzij door wissels.
Inderdaad. Kijk eens naar de vele wedstrijden onder Koeman en Blind die in de slotfase nog werden gedraaid of beslist.
Blind had maar 1 tactisch antwoord op een achterstand. Rosenberg en Charisteas er ook nog bij gooien en met 4 of 5 aanvallers gaan spelen.

En in de JC-schaal was TC nog degene die met z'n wissels de wedstrijd won en Koeman aftroefde.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do dec 28, 2006 12:29 am

Eén zwaluw maakt nog geen zomer Thomas ;)
Je hebt wel een goed punt betreffende Blind, die gooide regelmatig gewoon alle aanvallers erin en hoopte op het beste. Al werkte dat wel vaak :D

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 28, 2006 12:33 am

wimpey schreef:Koeman doet het 'gewoon' prima. Bij PSV is het traditioneel rustig en in dat klimaat kan hij ongestoord werken. Hij heeft van een al prima team een nog beter team gemaakt. Petje af, gewoon een prima trainer.
Ik wil best in het archief gaan zoeken, hoor. Had jij niet ontzettend veel kritiek op Koeman toen hij nog bij Ajax zat? Volgens mij vond jij hem toen helemaal geen prima trainer. :aai:

Misschien werkte die methode van Blind wel (soms, want het ging vaak mis), maar het is niet mijn idee van Ajax-voetbal dat we eerst 70 minuten door de tegenstander worden weggespeeld en dan proberen in 20 minuten de achterstand goed te maken. Een topclub is aan zijn stand verplicht om iets te laten zien.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do dec 28, 2006 9:32 am

Hou nou toch op. Het was een k*tseizoen, maar elke wedstrijd 70 minuten weggespeeld... :nooo:
I think I lost my fucking headache

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do dec 28, 2006 10:31 am

Lucas schreef:Hou nou toch op. Het was een k*tseizoen, maar elke wedstrijd 70 minuten weggespeeld... :nooo:
Na de winterstop werd Ajax sowieso tegen utrecht, rotterdam-zuid, az, 2 x tegen roda, vitesse en 2 x tegen groningen weggespeeld. Tegen twente, nac en nec was het zozo, maar die clubs waren minimaal gelijkwaardig aan Ajax. Raar hoe snel mensen dingen vergeten.

wimpey
Berichten: 52049
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do dec 28, 2006 3:08 pm

joey schreef:
wimpey schreef:Koeman doet het 'gewoon' prima. Bij PSV is het traditioneel rustig en in dat klimaat kan hij ongestoord werken. Hij heeft van een al prima team een nog beter team gemaakt. Petje af, gewoon een prima trainer.
Ik wil best in het archief gaan zoeken, hoor. Had jij niet ontzettend veel kritiek op Koeman toen hij nog bij Ajax zat? Volgens mij vond jij hem toen helemaal geen prima trainer. :aai:
In zijn laatste seizoen had ik idd wel het e.e.a. aan te merken, ja. Daarvoor niet, hij heeft 1,5 jaar prims werk verricht. Tijdens het jaar van ons laatste kampioenschap werd het qua spel een stuk minder en tijdens zijn laatste jaar leek me dat trainer en groep op elkaar waren uitgekeken. Resultaten en spel waren navenant. Kan me NEC-thuis, Den Bosch-thuis en Maccabi-uit nog voor de geest halen. Dat was gruwelijk slecht... Onder ene DB werden dat seizoen overigens nog een aantal prima wedstrijden gespeeld. Tegen AZ, Feyenoord en Vitas bijv. ;)

Maar Koeman verrast me positief bij PSV. Daar heeft ie geen last van een hijgerige TD met z'n eigen agenda en hij heeft de beschikking over een volwassen groep spelers. Mendez en Salcido zijn voltreffers en Koeman is daar op zijn plaats en presteert prima. Het lijkt me wel duidelijk dat hij voor Ajax een betere trainer was dan Blind was of Ten Cate is. Toch?!

wimpey
Berichten: 52049
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do dec 28, 2006 3:11 pm

Thomas schreef: Blind had maar 1 tactisch antwoord op een achterstand. Rosenberg en Charisteas er ook nog bij gooien en met 4 of 5 aanvallers gaan spelen.
En vaak boog Ajax nog een achterstand om. Tegen Roda en Vitas bijv.

Wat deed HtC tegen PSV? Hetzelfde. Tegen FCK-thuis. Hetzelfde. Resultaat? 0. Als die man een tactisch brein is, kan half Nederland trainer van Ajax worden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do dec 28, 2006 3:12 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef: Blind had maar 1 tactisch antwoord op een achterstand. Rosenberg en Charisteas er ook nog bij gooien en met 4 of 5 aanvallers gaan spelen.
En vaak boog Ajax nog een achterstand om. Tegen Roda en Vitas bijv.

Wat deed HtC tegen PSV? Hetzelfde. Tegen FCK-thuis. Hetzelfde. Resultaat? 0. Als die man een tactisch brein is, kan half Nederland trainer van Ajax worden.
Tegen PSV in de JC schaal zette Ten Cate de wedstrijd naar zijn hand. Tegen Groningen ook, geloof ik. Tegen Utrecht, Feyenoord en Heerenveen kwam hij met aangepaste opstellingen die er voor zorgden dat de tegenstanders goed aangepakt werden.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do dec 28, 2006 3:20 pm

wimpey schreef:Het lijkt me wel duidelijk dat hij voor Ajax een betere trainer was dan Blind was of Ten Cate is. Toch?!
Nee, ben ik niet met je eens. Qua resultaat zeker wel. Maar qua resultaat heeft Blind het ook niet slecht gedaan. Bovendien beschikte Koeman op dat moment duidelijk over de beste selectie in Nederland, net als nu bij PSV. De manier van voetballen onder Koeman was vaak niet om aan te gluren. Van een Ajax trainer verwacht ik in eerste instantie mooi een aanvallend voetbal, als daar nog resultaat aan gekoppeld wordt dan voldoet de trainer optimaal. Mooi voetbal heb ik onder Koeman maar sporadisch gezien, resultaten waren er wel. Het is voor mij duidelijk dat Koeman beter op zijn plaats is bij PSV. Voor hem is dat ook duidelijk.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do dec 28, 2006 3:23 pm

Ik vind Koemen en Olsen de trainers van de afgelopen 10 jaar die nu echt niet bij Ajax passen.

Niet dat dit alles zegt, Blind past heel goed bij Ajax, maar bleek een dramatische trainer (vooralsnog).

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 28, 2006 3:41 pm

wimpey schreef:Maar Koeman verrast me positief bij PSV. Daar heeft ie geen last van een hijgerige TD met z'n eigen agenda en hij heeft de beschikking over een volwassen groep spelers. Mendez en Salcido zijn voltreffers en Koeman is daar op zijn plaats en presteert prima. Het lijkt me wel duidelijk dat hij voor Ajax een betere trainer was dan Blind was of Ten Cate is. Toch?!
Je zegt het zelf, PSV heeft een spelersgroep met een door Hiddink ingeslepen speelwijze en hiërarchie. Koeman is bij PSV in een gespreid bedje terechtgekomen. Vraag is wel of hij de zaak op den duur op de rails houdt. De tijd zal het leren.
Bij Ajax viel hij op het psychologische vlak door de mand. Maar ik geef direct toe dat het ook niet gemakkelijk was. Er liepen er bij Ajax een paar rond die dachten dat ze God waren. :aai:
Verder deel ik je mening. De eerste anderhalf jaar deed hij het goed. Maar na het vertrek van Chivu werd het snel minder, mede door het zwakke aankoopbeleid waarvoor hij gedeeltelijk verantwoordelijk voor was.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do dec 28, 2006 11:35 pm

Wat wel humor is is dat PSV, inclusief dit seizoen (ja, dat is inderdaad voorbarig) 6 van de laatste 8 seizoenen landskampioen is geworden. De 2 keer dat PSV niet slaagde won Ajax de titel, beide keren onder leiding van Koeman :D

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do dec 28, 2006 11:37 pm

Vreemd gevoel voor humor heb jij. :D

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do dec 28, 2006 11:41 pm

Nou zeg, humor. :roll:

Goh, wat zou het toch fijn gaat als je op je bek zou gaan met je voorbarige uistpraak.

*Lacht als een boer met kiespijn*

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do dec 28, 2006 11:49 pm

Koeman is gewoon een kampioenenmaker ;)
En sorry, heb een gebroken middenhandsbeentje wat 6 weken gips oplevert (nu nog 'maar' 5) en ben een aantal flessen Grolsch Kanon verder...dus ik leef mijn irritatie maar hier uit :D :blush:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 28, 2006 11:51 pm

Wie ben je te lijf gegaan? :aai: ;)

Jij hebt tenminste nog bier. Ik zit op thee. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do dec 28, 2006 11:52 pm

Ik vind het prima hoor. Ik zit hier ook nog wel even. Ik ga een dodelijk saaie avond tegemoet, denk ik zo.

Ik hoor het wel wanneer je echt iets interessents te melden hebt. ;)

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » do dec 28, 2006 11:56 pm

joey schreef:Wie ben je te lijf gegaan? :aai: ;)

Jij hebt tenminste nog bier. Ik zit op thee. :sad:
Ahum Joey, 't is bijna middernacht .. Thee ??? :blush:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do dec 28, 2006 11:57 pm

Joey heeft griep.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr dec 29, 2006 12:01 am

Dank ;)

PS: Op de een of andere onbekende reden heb ik die breuk opgelopen tijdens een zaalvoetbalwedstrijd, ik ben de keeper. Erg vaag, al heb ik 3 jaar geleden op eenzelfde onbekende manier een middenvoetsbeentje gebroken. Ook toen was het de rechterkant, je zou zeggen dat daar een les uit te halen valt :D

PPS: Ik heb ook nog trapist en wijn Joey, aan alcohol geen gebrek :eusa_dance: ;)
Alcohol werkt zuiverend, aanrader bij griep :D

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr dec 29, 2006 12:02 am

Het is dat ik niet in m'n eentje drink, anders had ik mee gedronken, Base. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » vr dec 29, 2006 12:03 am

Thomas schreef:Joey heeft griep.
Even een paar berenburgjes erin, lekker slapen en Joey is morgen weer het mannetje ... :xyxthumbs:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr dec 29, 2006 8:41 am

Baseman schreef:Wat wel humor is is dat PSV, inclusief dit seizoen (ja, dat is inderdaad voorbarig) 6 van de laatste 8 seizoenen landskampioen is geworden. De 2 keer dat PSV niet slaagde won Ajax de titel, beide keren onder leiding van Koeman :D
Zegzegzeg, de eerste keer was evenveel onder leiding van Adriaanse! :eusa_naughty:
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie