Ajax - Sparta Rotterdam

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
999

Bericht door 999 » zo apr 22, 2007 5:59 pm

Raymon schreef:Mijn punt is vooral dat ik het raar vind om de tegentreffers op het conto van HtC te schrijven. Ook met Perez voor Oguraru moet je gewoon de 0 kunnen houden. Ik wijt het meer aan de onervarenheid van de spelers.

Zelf had ik ook niet gewisseld denk ik. 3-0 voor, laat ze maar voetballen. Als het de laatste 20 minuten van de eerste helft niets meer wordt heb je nog de hele 2de helft om meer druk te zetten. Maar ik snap de wissel wel, is an sich ook niets mis mee maar om daar nou een stok in te zien om HtC mee te slaan :nooo:

Mocht Ajax onverhoopt kampioen worden volgende week dan zou je nog eens positief over HtC moeten doen ;)

En whatthafuck moet ik in Eindhoven??
Een ijsje halen :yes: , als je daar een ijsje gaat halen dan hoef je hier niet naar het gezeur te luisteren .. jaja ik weet het soms zit mijn IQ ver boven die van jullie ;)
Laatst gewijzigd door 999 op zo apr 22, 2007 6:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo apr 22, 2007 6:00 pm

citroen ijs? Of is dat niet zuur genoeg? :D
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

999

Bericht door 999 » zo apr 22, 2007 6:01 pm

Nee, een boerenijs ijsje ;)
Blij met de punten ...

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » zo apr 22, 2007 6:40 pm

Vandaag een unicum in de Arena: we juichten harder voor de goal van Utrecht dan voor die 5 van Ajax...

Afbeelding
Afbeelding
Sign your name on
the dotted line:

.............................

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » zo apr 22, 2007 7:37 pm

Even de wedstrijd gekeken.

De 3-1 van Sparta:

Ajax staat 3 tegen 2 en krijgt een hoge bal. Vermaelen kan de bal laten lopen, de bal terugkoppen op Steek of de bal opzij koppen naar Heitinga. Hij kiest voor Heitinga en raakt de bal totaal verkeerd. Hij komt in de voeten van een Spartaan. Gabri komt verkeerd inglijden en Sparta loopt door. Heeft totaal niets met de wissel te maken.

De 3-2 spreekt voor zich.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo apr 22, 2007 7:43 pm

Wie wisselr er nou bij een snelle 3-0 voorsprong? Een wissel is voor als het niet loopt, hoor. Zo moeilijk is dat niet, en het is niet goed te praten.

Een coach die denkt dat het met zo'n beslissing beter uit gaat pakken kan beter inpakken.

999

Bericht door 999 » zo apr 22, 2007 7:46 pm

Oh, je bent me voor MT.Aansluitend, na de wissel werd de ruimte alleen maar groter achter in.Vooral met de snelle Bouaouzan is dat vragen om moeilijkheden
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » zo apr 22, 2007 7:47 pm

Raymon schreef:Even de wedstrijd gekeken.

De 3-1 van Sparta:

Ajax staat 3 tegen 2 en krijgt een hoge bal. Vermaelen kan de bal laten lopen, de bal terugkoppen op Steek of de bal opzij koppen naar Heitinga. Hij kiest voor Heitinga en raakt de bal totaal verkeerd. Hij komt in de voeten van een Spartaan. Gabri komt verkeerd inglijden en Sparta loopt door. Heeft totaal niets met de wissel te maken.

Dan heb je Sneijder zijn commentaar vast ook gehoord ...
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo apr 22, 2007 7:59 pm

Prima wissel van HTC. Het zou er een van Blind geweest kunnen zijn. ;)

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » zo apr 22, 2007 7:59 pm

Ik geef alleen aan dat de wissels niets met de doelpunten te maken hebben gehad. Ajax staat met 3 verdedigers tegen 2 aanvallers. Als Oguraru ipv Gabri daar had gestaan had het ook 3 tegen 2 geweest en je gaat als Ajax zijnde toch niet 4 verdedigers tegen 2 aanvallers opstellen?

Dat je niet gaat wisselen als je 3-0 voor staat in 20 minuten lijkt me logisch, maar zegt nog niet dat daar de tegendoelpunten door komen :nooo:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo apr 22, 2007 8:10 pm

666 schreef:Vandaag een unicum in de Arena: we juichten harder voor de goal van Utrecht dan voor die 5 van Ajax...
Zeg dat wel, ik was ook amper met de wedstrijd in de Arena bezig. Voor het eerst in m'n leven heb ik in een voetbalstadion 90 minuten naar de radio zitten luisteren, maar dat had ik er graag voor over toen ik direct opsprong met de 1-1 en het voelde alsof ik die gelijkmaker zelf tegen de touwen had geknald.

Over de wedstrijd, tsja, beetje zonde dat we er niet ECHT overheen zijn geknald. 5-2 tegen Sparta thuis, beetje laffe uitslag. Maargoed, we doen nog steeds mee en we bidden voor Excelsior. Zelf vol gaan en hopen op de schaal.

Arthur

Bericht door Arthur » zo apr 22, 2007 8:12 pm

Het spel werd na de wissel onmiddelijk minder en het lukte ook niet meer zo goed om Sparta onder druk te zetten. Ten Cate kan zeggen wat hij wil, maar de wissel was een absolute mislukking. (Het hielp ook niet dat Perez geen knikker raakte trouwens :X )

Donnie Darko

Bericht door Donnie Darko » zo apr 22, 2007 8:15 pm

De opbouw van rechts stokte na de wissel Ogararu/Perez. In die fase van de wedstrijd was het gewoon dom om uitgerekend daar te wisselen. Het liep goed, er was geen reden om te wisselen. Ik dacht dat het volpompen van de aanval met aanvallers voorbij zou zijn. Nou, niet dus.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 22, 2007 8:24 pm

Arthur schreef:Het spel werd na de wissel onmiddelijk minder en het lukte ook niet meer zo goed om Sparta onder druk te zetten. Ten Cate kan zeggen wat hij wil, maar de wissel was een absolute mislukking. (Het hielp ook niet dat Perez geen knikker raakte trouwens :X )
Tja, dat laatste viel vooral erg tegen. Wat was hij bagger, zeg. Erg gemotiveerd leek hij niet. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo apr 22, 2007 8:36 pm

Urby leek ook weer eens te slaapwandelen.

Vermaelen met een grote fout bij de eerste goal van Sparta.

Babel met 1% rendement.

Het was niet best vandaag.

We mogen ons gelukkig prijzen als Stam weer terugkeert, want Vermaelen en Heitinga in het centrum blijf ik eng vinden, met gemiddeld 10 'Frank-de-Boertjes' per wedstrijd.

Arwin

Bericht door Arwin » zo apr 22, 2007 8:43 pm

Raymon schreef:Even de wedstrijd gekeken.

De 3-1 van Sparta:

Hoe kijk jij zo'n wedstrijdje terug vanuit Engeland, Raymon?

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo apr 22, 2007 8:46 pm

joey schreef:
Arthur schreef:Het spel werd na de wissel onmiddelijk minder en het lukte ook niet meer zo goed om Sparta onder druk te zetten. Ten Cate kan zeggen wat hij wil, maar de wissel was een absolute mislukking. (Het hielp ook niet dat Perez geen knikker raakte trouwens :X )
Tja, dat laatste viel vooral erg tegen. Wat was hij bagger, zeg. Erg gemotiveerd leek hij niet. :sad:
Viel me ook op na de penalty. Hij leek kwaad en reageerde niet erg geinspireerd...

Toch einde verhaal voor hem, nu hij in feite een basisplaats op 10 in zijn schoot geworpen krijgt?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jesse

Bericht door Jesse » zo apr 22, 2007 8:49 pm

Ten Cate vond zijn wissel tactisch een sterke zet. Volgens Sneijder werden de ruimtes voorin echter alleen maar kleiner.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 22, 2007 8:55 pm

Jesse schreef:Ten Cate vond zijn wissel tactisch een sterke zet. Volgens Sneijder werden de ruimtes voorin echter alleen maar kleiner.
Achteraf kun je dat zeggen, maar op het moment zelf leek het logisch. Achterin liepen er een paar uit hun neus te vreten en Ogararu hing opnieuw de postbode uit. Probleem was m.i. vooral dat Gabri rechtsback kwam te spelen. Dat kan hij niet en hij werd voorin node gemist. Ajax had best zo kunnen spelen met Stam en Grygera erbij, maar zonder hen missen we verdedigend kwaliteit.

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 22, 2007 8:57 pm

Het leek logisch? Tja, ik heb er niet veel verstand van, maar als je na 21 minuten met 3-0 voor staat met kansen op meer, kan het nauwelijks beter. En zeker dan tactisch omzetten...
Wat had henk in gedachten? 20-0?
I think I lost my fucking headache

Jesse

Bericht door Jesse » zo apr 22, 2007 8:57 pm

Ik heb niet de hele wedstrijd gezien, maar kantelde het wedstrijdbeeld ook na de wissel, joey?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo apr 22, 2007 9:00 pm

Muisje Andersom schreef:Het leek logisch? Tja, ik heb er niet veel verstand van, maar als je na 21 minuten met 3-0 voor staat met kansen op meer, kan het nauwelijks beter. En zeker dan tactisch omzetten...
Wat had henk in gedachten? 20-0?
10-0 misschien, niet zo gek hoor.

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 22, 2007 9:01 pm

Voor 10-0 lagen ze op het moment van de wissel ruimschoots op schema

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 22, 2007 9:08 pm

Jesse schreef:Ik heb niet de hele wedstrijd gezien, maar kantelde het wedstrijdbeeld ook na de wissel, joey?
Ik twijfel, want een paar minuten voor de wissel zei mijn vriendin: 'Zie je dat? Het zakt weer in.' Misschien was dit zonder wissel ook gebeurd. Het zou niet de eerste keer dit seizoen zijn geweest dat Ajax een tijdje goed speelde maar dat niet vol kon houden. Sterker nog, dit zien we bijna elke thuiswedstrijd.
Ajax dat 90 minuten de druk erop houdt, dat is dit seizoen nog niet vertoond.

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 22, 2007 9:09 pm

Dan had Henk een vooruitziende blik m.b.t. dat inzakken, want Perez heeft zeker tien minuten warmgelopen

Plaats reactie