AJAX - Feyenoord 15-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma feb 09, 2009 3:21 pm

Als Suarez niet in vorm is, blijft er heel weinig over. Dat is de trieste conclusie van de afgelopen wedstrijden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 09, 2009 3:27 pm

En toch is Suarez juist geen teamspeler ..

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma feb 09, 2009 3:30 pm

Als Suarez je beste speler is, dan moet je gewoon zorgen dat de andere 9 veldspelers zo spelen dat zijn kwaliteiten het beste worden benut. En dat hij geen teamspeler is ligt misschien ook wel aan dit team. Hij heeft genoeg assists gegeven in zijn periode bij Ajax om aan te tonen dat hij wel degelijk enig overzicht heeft. Maar aan wie moet hij nu de bal kwijt? Als hij voor een andere speler kiest, dan is het vrijwel zeker dat er geen goal gescoord wordt, dan zou ik het ook lekker zelf doen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41042
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma feb 09, 2009 3:32 pm

joey schreef:
Thijs schreef:Ik snap het gewoon niet. Met dit elftal veeg je PSV van het veld af, je knokt je voorbij HSV en Twente, bij NEC haal je met 10 man de drie punten... Je maakt je op voor een spectaculaire titelstrijd, helemaal zin erin, en dan dit. Gewoon de totale desillusie, wat een nachtmerrie.
Je zegt het zelf, je kunt niet eeuwig blijven knokken. Op een gegeven moment kom je de man met de hamer tegen (zouden ze in het wielrennen zeggen).
Je kan er best iedere wedstrijd gewoon 100% voor gaan. Het is maar 2 x 45 minuten. Inzet en wedstrijdbeleving is de basis. Als je dat niet hebt kun je beter thuis blijven want dan zal het nooit wat worden. Maar kennelijk denken sommige spelers daar anders over want bij de eerste tegenslag gaan de hoofden al weer naar beneden.

Het zou overigens zomaar kunnen dat ze er zondag wel alles aan doen. En dat zou dan ergens eigenlijk gewoon schandalig zijn want dan kunnen ze het kennelijk wel opbrengen tegen Feyenoord maar niet tegen clubs als Heracles of Vitesse terwijl we daar onze titelkansen definitief hebben begraven.
Nil volentibus arduum

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma feb 09, 2009 3:37 pm

Harm schreef:Als Suarez je beste speler is, dan moet je gewoon zorgen dat de andere 9 veldspelers zo spelen dat zijn kwaliteiten het beste worden benut. En dat hij geen teamspeler is ligt misschien ook wel aan dit team. Hij heeft genoeg assists gegeven in zijn periode bij Ajax om aan te tonen dat hij wel degelijk enig overzicht heeft. Maar aan wie moet hij nu de bal kwijt? Als hij voor een andere speler kiest, dan is het vrijwel zeker dat er geen goal gescoord wordt, dan zou ik het ook lekker zelf doen.
Is niet "des-Ajax", als ik het Ajax van de laatste jaren voor me zie. Het is in een laag tempo de bal op eigen helft rondspelen of gedachteloos naar voren rammen naar een speler van nog geen 1,75 meter. Er wordt op het middenveld niet gedacht, Ajax ontbreekt het aan creativiteit en tegenstanders weten dat onze middenvelders niet zullen scoren en de tegenstander hoeft alleen maar Suarez uit te schakelen.

Ik snap niet waarom Sulejmani niet in de voorhoede staat, daar kan hij gevaarlijk worden, nu weet hij nog steeds niet wat hij moet doen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 09, 2009 3:43 pm

Harm schreef:Als Suarez je beste speler is, dan moet je gewoon zorgen dat de andere 9 veldspelers zo spelen dat zijn kwaliteiten het beste worden benut. En dat hij geen teamspeler is ligt misschien ook wel aan dit team. Hij heeft genoeg assists gegeven in zijn periode bij Ajax om aan te tonen dat hij wel degelijk enig overzicht heeft. Maar aan wie moet hij nu de bal kwijt? Als hij voor een andere speler kiest, dan is het vrijwel zeker dat er geen goal gescoord wordt, dan zou ik het ook lekker zelf doen.
Dat ben ik dus niet met je eens.Suarez geeft zijn assist op het moment die geen kant meer uit kan.Het probleem bij Suarez is juist dat je niet weet wanneer je de bal kan verwachten, je weet nooit waar ie met zijn akties eindigt.

Ik heb dit al vele keren op dit forum geroepen, ook toen Suaez naar AJAX vertrok, dat ik hem geen speler voor AJAX vind.

Suarez speelt voor zichzelf.Als je een voorhoede wilt gaan vormen zullen er directe afspraken moeten zijn .. eentje zou altijd moeten zijn ( en telt niet alleen voor Suarez ) indien er een speler of spelers in een betere positie staan dan jij dan speel je de bal af.PUNT.

En dan niet vandaag wel en morgen niet.ALTIJD.

En eigenlijk telt dat voor heel het AJAX voetbal, kijk maar eens hoeveel spelers ALTIJD eerst een AKTIE willen MAKEN.Altijd eerst dat kappen en draaien dat mannetje voorbij willen gaan terwijl er drie meter verder iemand vrij staat of vrij stond.Noem ik zo effe een paar namen, Urby, Su, Leonardo, Chivanich, Vertonghen, en dan vergeet ik er wel een paar.

Als kijkt naar bv. AZ men schuift linie verder door ELKAAR DE BAL toe te spelen, wij doen door het lopen met de bal of weer die AKTIE te willen maken.

Afijn, ik denk dat AJAX daarom ook de boot heeft gemist kwa kampioenschappen toen KJH er nog was.Daar had je van het begin af aan buitenspeler omheen moeten zetten die in dienst van je spits spelen, al wil dat natuurlijk niet zeggen dat je niet enige vrijheid hebt voor eigen succes te gaan.Suarez gaat alleen maar voor eigen succes, is mijn mening ( hier op dit forum al een hele lange tijd )

Eigenlijk het zelfde verhaal met Mitea, niet dat ik hem met Suarez ga vergelijken, maar ook deze speler ging alleen maar voor eigen succes, geen speler die in dienst van de voorhoede speelt, tenminste niet zoals ik het zou willen zien ..

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma feb 09, 2009 3:45 pm

Als Suarez niet in vorm is dan heb je geen ruk aan hem. Lijkt mij niet dat je daar dan een heel elftal op moet afstemmen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41042
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma feb 09, 2009 3:48 pm

Op dit moment zijn de individuele kwaliteiten van spelers als Suarez en Sulejmani zo'n beetje ons enige wapen. Met het oog op de korte termijn zou ik kiezen voor een doodsimpel systeem waarbij je die twee in staat stelt om vanaf de zijkanten hun acties te maken.

Het is misschien lastig om goed positiespel te krijgen met dit type aanvallers maar ze kunnen wel uit het niets kansen of doelpunten produceren.
Nil volentibus arduum

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma feb 09, 2009 3:49 pm

Jabu schreef:Als Suarez niet in vorm is dan heb je geen ruk aan hem. Lijkt mij niet dat je daar dan een heel elftal op moet afstemmen.
Aan welke Ajacied uit vorm hebben we wel wat?

Ajax heeft geen topspelers, spelers die uit vorm gewoon hun taak kunnen uitvoeren en dan nog waardevol zijn, de Lampards etc.

Ajax heeft momenteel alleen maar spelers die uit vorm zijn. Het slechte resultaat valt niet op te hangen aan Suarez die uit vorm is (en dat vorige winter volgens mij ook was)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma feb 09, 2009 3:49 pm

Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt. Maar als ik kijk naar het eisenpakket dat je bij je Ajax-spits neerlegt, dan vraag ik me af of het wel realistisch is.

Ik hoor de laatste tijd zo vaak dat een spits geen Ajax spits is. Dat zal best, maar hij loopt er nu eenmaal. Voor medespelers is het lastig om te anticiperen omdat ze niet weten wanneer en of de bal komt, maar dat geldt ook voor de verdediging die hem (zeker in het begin) niet af konden stoppen.

Ik zie niet alle wedstrijden, maar ik heb de laatste wedstrijden het idee dat er niet eens afspeelmogelijkheden zijn voor hem.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma feb 09, 2009 3:51 pm

Aristides schreef:
Jabu schreef:Als Suarez niet in vorm is dan heb je geen ruk aan hem. Lijkt mij niet dat je daar dan een heel elftal op moet afstemmen.
Aan welke Ajacied uit vorm hebben we wel wat?

Ajax heeft geen topspelers, spelers die uit vorm gewoon hun taak kunnen uitvoeren en dan nog waardevol zijn, de Lampards etc.

Ajax heeft momenteel alleen maar spelers die uit vorm zijn. Het slechte resultaat valt niet op te hangen aan Suarez die uit vorm is (en dat vorige winter volgens mij ook was)
Het slechte resultaat valt zeker niet op te hangen aan Suarez. Ik ben het met je eens dat Ajax geen spelers heeft die nog waardevol zijn wanneer ze niet uit vorm zijn. Daarom ben ik ook van mening dat je niet, zoals Harm stelt, een heel eftal in dienst moet laten spelen van één enkele speler.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma feb 09, 2009 3:54 pm

Ik zie niet alle wedstrijden, maar ik heb de laatste wedstrijden het idee dat er niet eens afspeelmogelijkheden zijn voor hem.
Komt misschien wel omdat Urby en Sarpong geen echte linksbuitens zijn en de man die wel scoorde als linksbuiten op het middenveld staat. In de spits hebben we dit seizoen al KJH, Suarez, Sno, Cvitanich, Bodul en De Jong (Leonardo???) gezien. Van Suarez werd op een gegeven ogenblik verwacht dat hij de actie maakte, de bal voorgaf en dan ook nog zelf scoorde.

Op het middenveld loopt trouwens ook niemand rond die de ruimte voor Suarez ziet, hij krijgt de ballen of op kruinhoogte of in de voeten gespeeld. Wie zet Suarez vrij voor de keeper?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma feb 09, 2009 3:57 pm

Marillion schreef:Ik heb echt nog nooit zo weinig zin gehad in de klassieker. Echt compleet geen spanning of beleving zoals ik dat normaal wel heb.
Beetje de lamme tegen de blinde he.. nu voel ik ook nog niks maar zo zaterdagavond zal ik toch de nodige spanning in mn lichaam voelen, ik geloof niet dat ik het er nog bij kan hebben als we dit ook nog verliezen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 09, 2009 4:00 pm

Harm schreef:Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt. Maar als ik kijk naar het eisenpakket dat je bij je Ajax-spits neerlegt, dan vraag ik me af of het wel realistisch is.

Ik hoor de laatste tijd zo vaak dat een spits geen Ajax spits is. Dat zal best, maar hij loopt er nu eenmaal. Voor medespelers is het lastig om te anticiperen omdat ze niet weten wanneer en of de bal komt, maar dat geldt ook voor de verdediging die hem (zeker in het begin) niet af konden stoppen.

Ik zie niet alle wedstrijden, maar ik heb de laatste wedstrijden het idee dat er niet eens afspeelmogelijkheden zijn voor hem.
Harm, het hele Suarez vraagstuk draaid om de vraag of dat je zulke spelers ( de Suarezjes ) moet hebben om tot een goed voetballend geheel te komen.Ik bedoel wat was het idee erachter toen men Suarez ging halen kwa voetballend geheel, kwa voorhoede ?.

Ja gaat een speler toch halen met een idee erachter ..

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma feb 09, 2009 4:12 pm

Mijn mening is juist dat je in een goed voetballend geheel best 1 éénling in de voorhoede kunt hebben die niet al zijn taken goed uitvoert.

Ik vind dat Suarez naast zijn tekortkomingen ook enkele exceptionele talenten heeft die je altijd kunt gebruiken in een elftal (zeker op het niveau van de eredivisie).

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma feb 09, 2009 4:29 pm

Harm schreef:Mijn mening is juist dat je in een goed voetballend geheel best 1 éénling in de voorhoede kunt hebben die niet al zijn taken goed uitvoert.

Ik vind dat Suarez naast zijn tekortkomingen ook enkele exceptionele talenten heeft die je altijd kunt gebruiken in een elftal (zeker op het niveau van de eredivisie).
Yup. Remember Romario.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma feb 09, 2009 4:31 pm

Die wilde ik er als PSV'er niet bijhalen :hypocrite.gif:

En het spel is nu natuurlijk veranderd ten opzichte van toen, maar in de eredivisie zouden clubs als Ajax en PSV zonder problemen een dergelijke speler op moeten kunnen stellen zonder dat het team als een kaartenhuis in elkaar zakt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 09, 2009 4:33 pm

Romario was natuurlijk veel beter dan Suarez. Maar PSV won weinig in die tijd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma feb 09, 2009 4:36 pm

joey schreef:Romario was natuurlijk veel beter dan Suarez. Maar PSV won weinig in die tijd.
In de Romario-tijd won PSV weinig...?

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 09, 2009 5:27 pm

Harm schreef:Mijn mening is juist dat je in een goed voetballend geheel best 1 éénling in de voorhoede kunt hebben die niet al zijn taken goed uitvoert.

Ik vind dat Suarez naast zijn tekortkomingen ook enkele exceptionele talenten heeft die je altijd kunt gebruiken in een elftal (zeker op het niveau van de eredivisie).
Tja, in dienst van het elftal zou het moeten zijn, niet in dienst van jezelf.Dat zie je nu dus ook, komt niet aan de bak, maar kan zich ook niet ondergeschikt maken aan anderen ( ter ondersteuning van ) ..

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma feb 09, 2009 5:35 pm

In de Romario-tijd won PSV weinig...?
De vergelijking Romario - Suarez gaat in ieder geval hier wel op.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma feb 09, 2009 5:39 pm

Aristides schreef:
In de Romario-tijd won PSV weinig...?
De vergelijking Romario - Suarez gaat in ieder geval hier wel op.
Zeker. Alleen was Romario alleen voor de keeper, wat.. koelbloediger..
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma feb 09, 2009 5:40 pm

Het gaat de goede kant op met Eyong Enoh en Daley Blind. Het duo revalideert voorspoedig van de lichte blessures, zo meldt Ajax op zijn clubsite. Marco van Basten hoopt het tweetal binnenkort weer te begroeten bij de groepstraining.

Enoh kampt met hamstringproblemen en Blind heeft sinds kort last van zijn lies. Beide spelers trainden maandagochtend echter buiten en toonden daarbij aan bijna fit te zijn.

Ook Ismael Aisatti trainde maandag met de bal. De jonge middenvelder staat al maanden langs de kant. Onder begeleiding van fysiotherapeut Pim van Dord deed de jongeling enkele oefeningen met de bal, maar het bleef vooral bij loopwerk.
Enoh opschieten want het is drama zonder jouw

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 09, 2009 6:36 pm

Kowalczyk schreef:
joey schreef:Romario was natuurlijk veel beter dan Suarez. Maar PSV won weinig in die tijd.
In de Romario-tijd won PSV weinig...?

K.
Volgens Co Adriaanse heeft Romario PSV zelfs kapotgemaakt... :wink.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma feb 09, 2009 6:37 pm

Alsof Enoh de Grote Roerganger is; debuteerde verdienstelijk, maar het duurde niet lang of de malaise sloop er bij hem ook in. Enfin; het is ieder geval beter dan Anita. Maar dat dankzij hem de ommekeer komt? Lijkt me niet reeel.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie