Ajax - Roda JC

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Naar de Kuip?

Ja
44
90%
Nee
5
10%
 
Totaal aantal stemmen: 49

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 21, 2006 4:58 pm

Kowalczyk schreef:
goodfella schreef:Stockholm wil ik met de voorronde ook al wel heen, Ko. Graadje of 20, zonnetje erbij, genieten van Stockholm in de zomer. :yes:

Dublin staat ook op de lijst hier.
Als het één van die twee wordt, is het eerste rondje voor mij, Goodfella.

Promise.

K.
Ik ga in ieder geval hard m'n best doen om aanwezig te zijn mocht Ajax in de voorronde in Dublin of Stockholm terechtkomen. :xyxthumbs:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 21, 2006 5:11 pm

goodfella schreef:De discussie over geld vind ik helemaal irrelevant. Veel supporters die daadwerkelijk hun club in Europa achterna reizen zien de Uefacup wel zitten. Prima toch?
Ik niet, want die supporters die 'hun' club achterna willen reizen begrijpen toch wel dat 'hun' club geld nodig heeft om te overleven?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 21, 2006 5:14 pm

Bertje schreef:
goodfella schreef:De discussie over geld vind ik helemaal irrelevant. Veel supporters die daadwerkelijk hun club in Europa achterna reizen zien de Uefacup wel zitten. Prima toch?
Ik niet, want die supporters die 'hun' club achterna willen reizen begrijpen toch wel dat 'hun' club geld nodig heeft om te overleven?
Je hebt gelijk. Als Ajax Uefacup ipv CL speelt is het op sterven na dood.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 21, 2006 5:21 pm

Ajax kan de begroting amper rondkrijgen. Een jaartje UEFA-cup zal nog wel gaan, maar het moet niet structureel worden, want dan raakt Ajax in de rode cijfers. Je kunt daar je ogen voor sluiten, maar het is de realiteit.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » di mar 21, 2006 5:26 pm

Ik neem aan dat niemand hier wil dat het structureel wordt.

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » di mar 21, 2006 5:26 pm

joey schreef:Ajax kan de begroting amper rondkrijgen. Een jaartje UEFA-cup zal nog wel gaan, maar het moet niet structureel worden, want dan raakt Ajax in de rode cijfers. Je kunt daar je ogen voor sluiten, maar het is de realiteit.
Een jaartje is ook prima! Volgend jaar even wat puntjes scoren en dat jaar erop vanuit pot 2 in de CL knallen :eusa_pray:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di mar 21, 2006 5:28 pm

Kowalczyk schreef:
goodfella schreef:Stockholm wil ik met de voorronde ook al wel heen, Ko. Graadje of 20, zonnetje erbij, genieten van Stockholm in de zomer. :yes:

Dublin staat ook op de lijst hier.
Als het één van die twee wordt, is het eerste rondje voor mij, Goodfella.

Promise.

K.
Bedoelt Ko nou dat-ie de eerste ronde compleet betaalt voor Goodfella mocht Ajax tegen een team uit Stockholm of Dublin loten?


Hij is echt rijk geworden, die Ko. :X

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 21, 2006 5:44 pm

joey schreef:Ajax kan de begroting amper rondkrijgen. Een jaartje UEFA-cup zal nog wel gaan, maar het moet niet structureel worden, want dan raakt Ajax in de rode cijfers. Je kunt daar je ogen voor sluiten, maar het is de realiteit.
In de begroting gaat Ajax er sowieso van uit dat het maar 1 ronde Europees voetbal speelt. ;)

En Arthur, ik speel liever structureel in de Uefacup en dat Ajax een woordje mee kan spreken dan dat Ajax elk seizoen kansloos in de CL rond wandelt. Maar dat zal wel het verschil zijn tussen jullie en mij.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di mar 21, 2006 5:46 pm

Net kaartjes gekocht voor morgenavond. 2de rij, eerste ring, lekker in het midden :headbang:


Galasek en Trabelsi zijn dus weer fit. Trabelsi zal dus weer rechts achterin spelen en Galasek als rechtshalf neem ik aan. Zal het dus weer Vermaelen-Boakye worden achterin? Waar blijft Heitinga trouwens??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di mar 21, 2006 5:47 pm

Yoepie Galasek erbij, nu gaat het weer goed komen :eusa_liar:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 21, 2006 5:52 pm

Het spel in de breedte verdelen kun je wel aan Galasek overlaten. :D

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mar 21, 2006 5:52 pm

goodfella schreef:
joey schreef:Ajax kan de begroting amper rondkrijgen. Een jaartje UEFA-cup zal nog wel gaan, maar het moet niet structureel worden, want dan raakt Ajax in de rode cijfers. Je kunt daar je ogen voor sluiten, maar het is de realiteit.
In de begroting gaat Ajax er sowieso van uit dat het maar 1 ronde Europees voetbal speelt. ;)

En Arthur, ik speel liever structureel in de Uefacup en dat Ajax een woordje mee kan spreken dan dat Ajax elk seizoen kansloos in de CL rond wandelt. Maar dat zal wel het verschil zijn tussen jullie en mij.
Ik snap wel wat je bedoelt, Goodfella. Maar Ajax kan het zich financieel niet veroorloven om structureel in de UEFA Cup te spelen. Geen CL betekent minder inkomsten. Minder inkomsten betekent dat Ajax minder uit kan geven aan transfersommen en salarissen. Het gevolg is dan dat Ajax na een lange tijd maar voor spek en bonen mee doet in de UEFA Cup.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 21, 2006 5:55 pm

Ik denk dat het financieel zeker net zo aantrekkelijk is om elk jaar halve finale Uefacup te spelen dan er elk jaar kansloos uit te vliegen in de poulefase van de CL. Misschien eens kijken hoeveel psv heeft verdiend aan hun CL avontuur vorig seizoen. Daar loop je, je dan een heel seizoen de tering voor te voetballen. De blunder om Zlatan en v/d Vaart voor te weinig te verkopen en een Maxwell en Trabelsi transfervrij te laten gaan heeft meer gekost dan dat een jaar of 2 mislopen van de CL ooit zal gaan kosten.

Maar ja, nogmaals, dat is het verschil van inzicht. Ik kijk misschien iets anders naar Ajax dan dat jullie doen.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di mar 21, 2006 5:57 pm

goodfella schreef:Het spel in de breedte verdelen kun je wel aan Galasek overlaten. :D
:D

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di mar 21, 2006 6:05 pm

Ik zeg ook nergens dat ik Galasek de ideale rechtshalf vind ofzo. Maar hij speelt morgenavond hoogstwaarschinlijk rechtshalf. Of heb je weer liever een middenveld van Anita - Sarpong - Boukhari??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 21, 2006 6:05 pm

goodfella schreef:Ik denk dat het financieel zeker net zo aantrekkelijk is om elk jaar halve finale Uefacup te spelen dan er elk jaar kansloos uit te vliegen in de poulefase van de CL. Misschien eens kijken hoeveel psv heeft verdiend aan hun CL avontuur vorig seizoen. Daar loop je, je dan een heel seizoen de tering voor te voetballen. De blunder om Zlatan en v/d Vaart voor te weinig te verkopen en een Maxwell en Trabelsi transfervrij te laten gaan heeft meer gekost dan dat een jaar of 2 mislopen van de CL ooit zal gaan kosten.

Maar ja, nogmaals, dat is het verschil van inzicht. Ik kijk misschien iets anders naar Ajax dan dat jullie doen.
Met het verschil dat spelers ook salaris en transferkosten hebben, terwijl de winst die je in de Champions League binnenhaalt ook altijd winst is, aangezien het niets heeft gekost om mee te doen. Bovendien kun je niet begroten op de handel in spelers, omdat het te veel van toeval afhangt of je een speler wel of niet binnen kunt halen en of de speler op het moment van verkopen wel of niet goed in de markt ligt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di mar 21, 2006 6:09 pm

Mr. Ajax schreef:Ik zeg ook nergens dat ik Galasek de ideale rechtshalf vind ofzo. Maar hij speelt morgenavond hoogstwaarschinlijk rechtshalf. Of heb je weer liever een middenveld van Anita - Sarpong - Boukhari??
Zolang het maar geen TB is die erin staat.

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » di mar 21, 2006 6:14 pm

goodfella schreef:Maar dat zal wel het verschil zijn tussen jullie en mij.
'jullie'?

Ik dacht dat bluf en arrogantie zo hoog in het vaandel stond bij Ajacieden? Je weigert om structureel op het hoogste podium te spelen omdat we daar toch nooit meer succes hebben?
Overigens vind ik 'elk jaar er kansloos uitvliegen in de eerste ronde CL' net zo onrealistisch als 'elk jaar halve finale UEFA-cup halen'.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 21, 2006 6:17 pm

Bertje schreef: Met het verschil dat spelers ook salaris en transferkosten hebben, terwijl de winst die je in de Champions League binnenhaalt ook altijd winst is, aangezien het niets heeft gekost om mee te doen. Bovendien kun je niet begroten op de handel in spelers, omdat het te veel van toeval afhangt of je een speler wel of niet binnen kunt halen en of de speler op het moment van verkopen wel of niet goed in de markt ligt.
Net zo min als je kunt begroten op Europees succes van Ajax. Enkel een handvol televisiegeld, een startpremie en een paar miljoen aan recettes waar je verzekerd van bent.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 21, 2006 6:20 pm

goodfella schreef:
Bertje schreef: Met het verschil dat spelers ook salaris en transferkosten hebben, terwijl de winst die je in de Champions League binnenhaalt ook altijd winst is, aangezien het niets heeft gekost om mee te doen. Bovendien kun je niet begroten op de handel in spelers, omdat het te veel van toeval afhangt of je een speler wel of niet binnen kunt halen en of de speler op het moment van verkopen wel of niet goed in de markt ligt.
Net zo min als je kunt begroten op Europees succes van Ajax. Enkel een handvol televisiegeld, een startpremie en een paar miljoen aan recettes waar je verzekerd van bent.
Alsof het niets is!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di mar 21, 2006 6:23 pm

Sinds '92, toen Ajax de Uefa Cup won, heeft men in de UEFA-cup de kwartfinale (93,98), de derde ronde ('99,'01,05), en de tweede ronde ('00) behaald.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 21, 2006 6:27 pm

Marijn schreef: 'jullie'?

Ik dacht dat bluf en arrogantie zo hoog in het vaandel stond bij Ajacieden? Je weigert om structureel op het hoogste podium te spelen omdat we daar toch nooit meer succes hebben?
Overigens vind ik 'elk jaar er kansloos uitvliegen in de eerste ronde CL' net zo onrealistisch als 'elk jaar halve finale UEFA-cup halen'.
LEZEN!

Ik speel liever op niveau mee in de Uefacup dan er kansloos uitvliegen in de CL. Bluf en arrogantie is daarnaast alleen gepast als er successen worden geboekt. Of zou jij hebben genoten als ene Vermaelen na Groningen - AFC Ajax beweerd had dat Ajax het beste voetbal van de wereld had gespeeld? Nee, dan was AT weer veel te klein geweest.

Jullie leven gewoon in een droomwereld. Het heeft er verdomd veel van weg dat de meesten hier ergens in 1994 supporter van Ajax zijn geworden en nu nog steeds in de fantasie verkeren dat Ajax wel even alles gaat winnen. Kijk nu maar gewoon naar de realiteit. :yes:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di mar 21, 2006 6:27 pm

Kowalczyk schreef:
Spijker schreef:Ik snap ook niet zo waarom er zo weinig animo is. Eigenlijk altijd met bekerwedstrijden.
Yep. Je gaat met weemoed terugdenken aan het seizoen 2001-2002, toen we eerst een paar 'double headers' hadden (Jong Ajax en Ajax-1 na elkaar op dezelfde avond). In de 'eerste' ronde (voor de winterstop) kwamen er al 18.000 man voor Jong Ajax - Twente en Ajax - RBC. In de kwartfinale, toen Jong Ajax tegen Stormvogels Telstar speelde en Ajax-1 tegen Groningen) zaten er 37.000 mensen. En daarna de halve finale tegen PSV: wéér 38.000 man. Dan ontstaat er vanzelf iets als een cupsfeer: het bouwde mooi op richting de finale en er was zoiets als een 'Road to De Kuip'-gevoel. Het gevolg was ook dat er een prima animo voor de finale tegen Utrecht was.

Dat was nog eens een móói, memorabel seizoen bekervoetbal, ook al omdat de beker deel uitmaakte van de 'dubbel' (de dubbel winnen is dan weer wél bijzonder, want tamelijk zeldzaam). Dit seizoen zit er kraak noch smaak aan. Als we 'm winnen, is het een heel flets bekertje. Je zet 'm er uiteraard graag bij in de prijzenkast, maar verder niet te opgewonden over doen.

K.
Dat waren mooie avondjes inderdaad :xyxthumbs: Waarom leeft het hier niet denk je Ko? Want als we tegen psv of AZ gespeeld hadden, had het volgens mij niet eens zo gek veel voller gezeten waarschijnlijk. Man, dat waren echt superavonden trouwens. Met als heerlijke afsluiter de goal van Wamberto in de Kuip. Dat hele rode vak in 1 keer HELEMAAL stil. Prachtig :D

Edit:Wijze woorden Good :worshippy:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 21, 2006 6:28 pm

De pegel van Culina tegen Twente was anders ook alleraardigst. Gevolgd door een dramawedstrijd van Ajax 1 tegen RBC.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 21, 2006 6:30 pm

Bertje schreef:
goodfella schreef:
Bertje schreef: Met het verschil dat spelers ook salaris en transferkosten hebben, terwijl de winst die je in de Champions League binnenhaalt ook altijd winst is, aangezien het niets heeft gekost om mee te doen. Bovendien kun je niet begroten op de handel in spelers, omdat het te veel van toeval afhangt of je een speler wel of niet binnen kunt halen en of de speler op het moment van verkopen wel of niet goed in de markt ligt.
Net zo min als je kunt begroten op Europees succes van Ajax. Enkel een handvol televisiegeld, een startpremie en een paar miljoen aan recettes waar je verzekerd van bent.
Alsof het niets is!
Nogmaals; wat heeft psv vorig seizoen aan hun succesvolle CL campagne verdiend?

Plaats reactie