Voorronde Champions League 2007/2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jun 20, 2007 3:32 pm

Voetske schreef:
Thomas schreef: Wat een kans om de tweede ronde te halen, zeg. Dit mag Ajax echt niet laten schieten. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er doodsnerveus over ben dat Ajax het niet gaat halen. Er zitten echt taaie tegenstanders tussen.
Wanneer heb ik dat meer gehoord ...
Twee jaar terug. Toen lukte het ook nog. :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jun 20, 2007 3:37 pm

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:
Thomas schreef: Wat een kans om de tweede ronde te halen, zeg. Dit mag Ajax echt niet laten schieten. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er doodsnerveus over ben dat Ajax het niet gaat halen. Er zitten echt taaie tegenstanders tussen.
Wanneer heb ik dat meer gehoord ...
Twee jaar terug. Toen lukte het ook nog. :ajaxscarf.gif:
Trainertje hé :smallgrin.gif: :biggrin.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jun 20, 2007 3:39 pm

Toen stond er anders wel een dijk van een selectie! Een prima mix van jong en ervaren, spelers die al jaren in de Nederlandse top meedraaiden! Natuurlijk is het nu lastiger! :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 3:41 pm

Het was niet echt de bedoeling om hier weer een of andere irritante Ten Cate vs Blind-discussie van te maken hoor. Ik sprak gewoon m'n zorg uit.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jun 20, 2007 3:42 pm

:1evil.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jun 20, 2007 3:43 pm

Waar hebben we die status eigenlijk aan verdiend? Aan die ene kwartfinale van 4 jaar geleden?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jun 20, 2007 3:45 pm

Prestaties in alle Europese toernooien tellen mee

Toevallig dat je er eindelijk weer bent. Dat duiveltje maakt een beweging waardoor ik aan jou moest denken
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jun 20, 2007 3:49 pm

Toeval bestaat niet.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jun 20, 2007 3:50 pm

Toevallig dook je de vorige keren dat ik aan je dacht niet plotseling op! :1evil.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » wo jun 20, 2007 3:51 pm

Denk je zo vaak aan Cees dan? :scared.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jun 20, 2007 3:52 pm

Altijd als ik die duivel dat maffia-beweginkje zie maken. Ik weet ook niet waarom! :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jun 20, 2007 3:56 pm

SylvievdVaart schreef:Denk je zo vaak aan Cees dan? :scared.gif:
Waarom zou je daar zo van moeten schrikken, Syl?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » wo jun 20, 2007 5:13 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
SylvievdVaart schreef:Denk je zo vaak aan Cees dan? :scared.gif:
Waarom zou je daar zo van moeten schrikken, Syl?
Omdat ik dus niet de enige ben die zo vaak aan jou denkt!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » wo jun 20, 2007 5:29 pm

Voetske schreef:
Jöhnk schreef:
Voetske schreef: Wanneer heb ik dat meer gehoord ...
Twee jaar terug. Toen lukte het ook nog. :ajaxscarf.gif:
Trainertje hé :smallgrin.gif: :biggrin.gif:

De CL winnen we niet. Ajax kan beter eerst een mindere Europese beker winnen en zo de aansluiting met de Europese top maken. Dat is in het verleden ook zo gegaan. Stap 1 zou moeten zijn om de UEFA cup te winnen. Daarna komt de CL pas aan de orde. Tenzij we tegenwoordig al blij zijn met het meedoen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 04, 2007 1:01 pm

... want meedoen wordt steeds moeilijker.
'Play-offs op de tocht door hervormingen CL'


De plannen van UEFA-baas Michel Platini vanaf 2009 te komen tot een nieuwe opzet van de Champions League, zouden wel eens het einde kunnen betekenen van de play-offs in de Eredivisie. Nederland houdt op basis van de coëfficiëntenlijst slechts één startbewijs over, terwijl de bekerwinnaar zich via de voorronden kan plaatsen.
Het Algemeen Dagblad bericht over de hervormingen van de Champions League op basis van geheime notities waarop de krant zegt beslag te hebben gelegd. Het hoofdtoernooi verandert niet van opzet en blijft bestaan uit een deelnemersveld van 32 ploegen verdeeld over acht poules van vier clubs.

De kwalificatie gaat echter wel op de schop. Voortaan zullen 22 deelnemers rechtstreeks worden toegelaten tot de hoofdfase van de Champions League: de nummers één tot en met drie van Spanje, Italië en Engeland, de nummers één en twee van Frankrijk, Duitsland en Portugal en de kampioenen van de landen die de zevende tot en met de twaalfde plaats innemen op de coëfficiëntenlijst, waaronder Nederland dat op dit moment achtste staat.

Nog eens tien ploegen kunnen zich plaatsen via de voorronden. Zes tickets worden vergeven aan de kampioenen uit de kleine landen en vier plaatsen gaan naar de bekerhouders van de eerste zestien landen van de UEFA-ranglijst, die eveneens in een voorronde tegen elkaar uitkomen.

Als de plannen van Platini doorgang vinden, betekent dat dat Nederland op basis van de eindstand van de Eredivisie alleen nog de kampioen levert aan de Champions League. De tweede Champions League-plaats komt dan te vervallen. De afgelopen twee seizoenen streden de nummers twee tot en met vijf via de play-offs om het tweede Champions League-ticket. Die duels verliezen hun waarde als de winnaar niet wordt beloond met een plaats in de voorronde van het belangrijkste Europese toernooi

www.vi.nl; 4/7/2007
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo jul 04, 2007 1:13 pm

Sorry, maar dat vind ik een slecht plan. Voor de kleinere landen, zoals Nederland, verandert er dus eigenlijk maar één ding, namelijk dat voortaan de winnaar van de beker kans maakt op CL-kwalificatie, en niet langer de nummer twee (al dan niet bepaald door play-offs). Lekker, als de nummer 14 van de ranglijst de beker wint... Erg goed voor die kleinere landen...

Ondertussen zijn niet langer twee, maar drie ploegen uit de grootste competities sowieso zeker van CL-kwalificatie. Ik dacht dat de heer Platini de onnatuurlijke dominantie van de grote landen juist tegen wilde gaan...?

Dat waren dus gewoon weer mooie lulverhalen.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 04, 2007 1:20 pm

Waarom bied je daar je excuses eigenlijk voor aan? :smallgrin.gif:

Inderdaad. Het enige resultaat van deze plannen is dat de kloof tussen rijk en arm nóg groter gaat worden.

Ik zou (in Utopia) de goeie Europacup I wel weer terug willen. Gewoon 32, of 64 voor mijn part, ploegen in een pot en loten maar, gewoon all the way knock-out. Maar goed. Die tijden zijn voorbij. Ik had nog even hoop op een aarverschuiving in de CL toen die Kirch-groep failliet ging en er stemmen opgingen dat er teveel voetbal te zien was, met werd het moe. Maar tegenwoordig hoor je daar niets meer van. Enige consequentie was dat de tweede groepsronde werd ge-eliminieerd.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jul 04, 2007 1:57 pm

Vind ik ook weer gebakken lucht.Met dit plan blijven dezelfde landen bevoordeeld.Ik zou terug willen naar het oude model.Per land 2 deelnemers ( nummers 1 en 2 ).Voor mij part laat je 3 clubs na de poule wedstrijden overgaan.En a.u.b geen C.L. clubs naar de Uefa club laten doorstromen ...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jul 06, 2007 1:07 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik had nog even hoop op een aarverschuiving in de CL toen die Kirch-groep failliet ging en er stemmen opgingen dat er teveel voetbal te zien was, met werd het moe. Maar tegenwoordig hoor je daar niets meer van. Enige consequentie was dat de tweede groepsronde werd ge-eliminieerd.
De wereld wordt nooit voetbalmoe. Misschien even tijidelijk, maar uiteindelijk trekken de belangrijke clubs altijd genoeg kijkers, zowel op nationaal als internationaal niveau.

Tot nu toe heb ik nog geen enkel plan gezien dat de kloof tussen arm en rijk in de voetbalwereld kan verkleinen. Een salarycap zou misschien wel oplossing kunnen bieden.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr jul 06, 2007 10:29 am

Maar hoe hoog gaat die salarycap worden? 50 Miljoen? 75 Miljoen? Aan dat soort bedragen komt Ajax alsnog nooit.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jul 06, 2007 10:35 am

Waarom zou je die verschillen internationaal willen wegwerken, maar ze nationaal laten bestaan? Ik neem niet aan dat voorstanders van internationaal 'ingrijpen' er voorstander van zijn dat Ajax dadelijk gewoon 1 van de 18 nederlandse clubs is met dezelfde middelen als bijvoorbeeld de graafschap.
I think I lost my fucking headache

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr jul 06, 2007 10:40 am

LucaS schreef:Waarom zou je die verschillen internationaal willen wegwerken, maar ze nationaal laten bestaan? Ik neem niet aan dat voorstanders van internationaal 'ingrijpen' er voorstander van zijn dat Ajax dadelijk gewoon 1 van de 18 nederlandse clubs is met dezelfde middelen als bijvoorbeeld de graafschap.
Nou, die verschillen zul je internationaal ook houden. Een inrichting naar het idee van de NBA is een sprookje.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jul 06, 2007 10:42 am

Maar zou je dat wel wenselijk vinden?
Wat mij betreft heeft een club als Ajax voldoende mogelijkheden om zich te manifesteren. Het zal niet altijd de top van Europa zijn, maar volgens mij zijn er nauwelijks teams die dat voor elkaar krijgen.
I think I lost my fucking headache

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr jul 06, 2007 10:48 am

LucaS schreef:Maar zou je dat wel wenselijk vinden?
Nee, dat zou ik niet wenselijk vinden. Integendeel. De NBA is namelijk een product pur sang. Om de zoveel jaar worden de logo's gerestyled en vinden er verhuizingen van clubs naar andere steden plaats. Het woord club is waarschijnlijk teveel eer, het zijn eerder franchises.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jul 06, 2007 10:50 am

Dan zijn we het alweer eens!
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie