JC Schaal 2007/2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 09, 2007 9:33 am

LucaS schreef:Dit is psychologische oorlogsvoering van Henk natuurlijk. Dadelijk vegen we PSV weer van de mat en kunnen we roepen dat we niet eens ons best deden. Dat geeft PSV zo'n klap dat ze in oktober al 8 punten achterstaan! :hypocrite.gif:

Dat is waarom Henk ook in de VI loopt te janken over zijn gebrekkige selectie. Zijn voorgangers zouden hun vingers erbij aflikken, maar goed, Henk duidelijk niet
Tja, Henk vergeet dat sporters altijd willen winnen, al zal men bij verlies van de ene prijs wat meer balen dan bij de andere.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 09, 2007 9:38 am

LucaS schreef:Dat is waarom Henk ook in de VI loopt te janken over zijn gebrekkige selectie. Zijn voorgangers zouden hun vingers erbij aflikken, maar goed, Henk duidelijk niet
Tja, hadden zijn voorgangers maar spelers als Gabri en Davids moeten binnenhalen in plaats van Soetaers en Lindenbergh.
Ik kan me de protesten van HtC goed voorstellen, want hij is De Mul, Babel en Perez kwijt en er is weinig voor teruggekomen. MVG had moeten zorgen dat die linkerspits er allang was. Daarbij zou een goede CV geen overbodige luxe zijn geweest. MVG wist al een jaar dat Grygera zou vertrekken.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 09, 2007 9:48 am

LucaS schreef:Dat is waarom Henk ook in de VI loopt te janken over zijn gebrekkige selectie. Zijn voorgangers zouden hun vingers erbij aflikken, maar goed, Henk duidelijk niet
Los van wat Joey al zei: jij zou als trainer dus niet om extra versterkingen vragen wanneer het financieel mogelijk is? Jij vindt deze selectie superdeduper?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 09, 2007 9:51 am

Ik vind hem beter dan jaren het geval is geweest. Henkie roept in de VI dat hij zich niet voor lul wil laten zetten (of woorden van dergelijke strekking, ik heb de VI even niet bij de hand). Vooralsnog heeft hij dezelfde selectie als vorig jaar, waar alleen Babel en de Mul uit de basis zijn vertrokken. Hij moet dus niet zeiken en al zeker niet in de media
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 09, 2007 9:55 am

Het kan toch nog zeker beter? Ajax moet in mijn ogen naar het hoogst haalbare streven. Dat Ten Cate aangaf niet als kannonenvoer te willen dienen in de CL in het geval dat Davids, Stam en Gabri ontbreken, vind ik vrij logisch. Het feit dat de selectie beter is dan het seizoen onder Blind en het seizoen daarvoor onder Koeman zegt me niets. Die selecties klopten van geen kant. Mede dankzij wanbeleid, slechte aankopen en slechte inschattingen van de TD's en trainers.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 09, 2007 9:56 am

Grygera is ook vertrokken.

Met een achterhoede Ogararu-Van der Wiel-Vermaelen-Urby ga je het in de CL héél moeilijk krijgen. Achterin zijn we afhankelijk van de fitheid van Stam, en Stam ligt er constant uit.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 09, 2007 10:00 am

Grygera is al 2 jaar vertrokken, een waardig opvolger van Litmanen als man van glas
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 09, 2007 10:04 am

Hij heeft het afgelopen half jaar weinig gespeeld, maar als hij fit was stond hij in de basis. Maar je gaat niet op mijn argument in. Denk je dat we met de huidige verdediging, vaak ook nog zonder Stam, potten kunnen breken in de CL?
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do aug 09, 2007 10:10 am

joey schreef:Grygera is ook vertrokken.

Met een achterhoede Ogararu-Van der Wiel-Vermaelen-Urby ga je het in de CL héél moeilijk krijgen. Achterin zijn we afhankelijk van de fitheid van Stam, en Stam ligt er constant uit.
Met deze achterhoede kun je de cl beter schriftelijk afdoen. Scheelt reiskosten en je loopt minder risico op een blessure. Premies/punten pakken lukt toch niet.

Grygera en Stam vormden een ijzersterk duo, Grygera controleerde ook spelers van het niveau Zlatan, Van de Wiel, Ogararu en Emanuelson kunnen dat niet.

Ajax mist drie basispelers en een super-sub. Dat laatste kan worden overgenomen door Urzaiz, De Mul kan worden vervangen door Bakircioglu, maar Davids en Babel zijn niet vervangen door iemand uit de huidige selectie.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 09, 2007 10:11 am

Ja. Colin en Ogararu moeten voldoen, het zijn immers beiden aankopen van de huidige tchnische verantwoordelijken, waarbij Colin ook in het centrum uit de voeten kan. Vermaelen is een topper (in spe) terwijl de linksback volwaardig international is/aan het worden is en een van de grootste talenten op die positie sinds jaren. Als het ergens dun is, dan is het de linksbackpositie, daar is volgens mij geen dubbele bezetting.

Heitinga en Maduro kunnen ook centraal in de verdediging
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 09, 2007 10:13 am

Ik kijk naar specifieke kwaliteiten. Urby en Ogararu kunnen amper een bal afpakken (halve middenvelders) en Vermaelen heeft daar ook moeite mee. Veel duels zullen onze verdedigers niet winnen tegen toppers in de CL.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do aug 09, 2007 10:15 am

LucaS schreef:Ja. Colin en Ogararu moeten voldoen, het zijn immers beiden aankopen van de huidige tchnische verantwoordelijken, waarbij Colin ook in het centrum uit de voeten kan. Vermaelen is een topper (in spe) terwijl de linksback volwaardig international is/aan het worden is en een van de grootste talenten op die positie sinds jaren. Als het ergens dun is, dan is het de linksbackpositie, daar is volgens mij geen dubbele bezetting.

Heitinga en Maduro kunnen ook centraal in de verdediging
Over Ogararu hebben we eerder geschreven, dat was al rond voor de komst van HtC.

Urby is een leuke speler, het probleem is dat er in een eftal geen plek voor hem te vinden is, op het middenveld te "druistig" en gebrek aan overzicht, verdedigend te zwak. Na de komst van Davids is hij minder in de problemen gekomen.

Colin? Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken. Bakens van RKC is twee keer zo duur en Colin is een back-up om Stam in de competitie rust te geven.

Maduro in het centrum van de verdediging? Ik denk dat veel(???) Ajacieden dat graag zien, kunnen ze HtC de schuld geven van de slechte resultaten.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 09, 2007 10:16 am

Dus jij vindt niet dat deze selectie nog voor aardig wat verbetering vatbaar is?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do aug 09, 2007 10:18 am

Thomas schreef:Dus jij vindt niet dat deze selectie nog voor aardig wat verbetering vatbaar is?
De vraag is voor mij bedoeld?

Ja; vervanger voor Grygera, een echte linksback, een speler als Davids en een linksbuiten (en als ik dan toch mag kiezen: een spits die kan voetballen)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 09, 2007 10:19 am

Sorry, was voor Lucas bedoeld.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 09, 2007 10:21 am

Elke selectie is voor verbetering vatbaar. Maar ten Cate zal het net als zijn voorgangers in de voorgaande 40 jaar moeten doen met een selectie van een stuk of 14 gelijkwaardige spelers, aangevuld met grote talenten uit de eigen opleiding. daar varen die talenten wel bij en dus ook onze club. Als je tactisch goed speelt met de linies goed en kort op elkaar, dan is verdedigen niet alleen een kwestie van verdedigers. ook op het middenveld hebben we balafpakkers. Ajax moet het uitstekend kunnen redden met deze selectie middenvelders en verdedigers. Dat waren overigens kort geleden ook nog de woorden van Henk. Hij vond de verdediging en middenveld van uitstekend nivo
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 09, 2007 10:25 am

Maar even los van HtC: jij bent dus tevreden met deze verdediging? Ik niet, namelijk. Ik erger me er al jaren en jaren en jaren aan dat Ajax om de een of andere reden niet in verdedigers investeert. Schijnt minderwaardig te zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 09, 2007 10:31 am

LucaS schreef:Elke selectie is voor verbetering vatbaar. Maar ten Cate zal het net als zijn voorgangers in de voorgaande 40 jaar moeten doen met een selectie van een stuk of 14 gelijkwaardige spelers, aangevuld met grote talenten uit de eigen opleiding. daar varen die talenten wel bij en dus ook onze club. Als je tactisch goed speelt met de linies goed en kort op elkaar, dan is verdedigen niet alleen een kwestie van verdedigers. ook op het middenveld hebben we balafpakkers. Ajax moet het uitstekend kunnen redden met deze selectie middenvelders en verdedigers. Dat waren overigens kort geleden ook nog de woorden van Henk. Hij vond de verdediging en middenveld van uitstekend nivo
Davids mist de eerste twee maanden van het seizoen en onze beste verdediger is blessuregevoelig. Daarnaast missen we natuurlijk overduidelijk een linkerspits. Ik vind ook dat Ajax het uitstekend moet kunnen redden met deze selectie + een linkerspits, maar ik wil meer. En dat is gewoon mogelijk, dus moet je daar voor gaan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do aug 09, 2007 11:04 am

joey schreef:Maar even los van HtC: jij bent dus tevreden met deze verdediging? Ik niet, namelijk. Ik erger me er al jaren en jaren en jaren aan dat Ajax om de een of andere reden niet in verdedigers investeert. Schijnt minderwaardig te zijn.
Vind ik ook, zeker europees heb je gewoon een goede verdediging nodig.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » do aug 09, 2007 11:09 am

vind ook dat Ajax het uitstekend moet kunnen redden met deze selectie + een linkerspits, maar ik wil meer. En dat is gewoon mogelijk, dus moet je daar voor gaan
Ben het niet met je eens, er hoeft maar 1 speler weg te vallen, en je bent alweer aangewezen op onzekere jeugdspelers, of mensen zoals Delorge en Lindenbergh. Graag zie ik gewoon nog een speler voor het middenveld en voor de verdediging worden gehaald. Ajax moet gewoon spelers halen die nog kunnen groeien, een aardig balletje kunnen trappen, maar die wel echt moeten vechten voor hun plaats, zodat er gezonde concurentie ontstaat die ze prikkelt en scherp houdt.
Pompiedom

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 09, 2007 11:11 am

We hebben een goede verdediging. Het is ook niet waar dat Ajax niet in de verdediging investeert. Grygera, Trabelsi, Escude, Stam, Colin, Maxwell. 6 verdedigers de afgelopen 5 jaar gekocht. En dan vergeet ik er vast nog wel eentje

Dat er geld is betekent niet dat alles maar bij eljkaar gekocht moet worden. Ik ben ervan overtuigd dat één van de redenen dat onze jeugdopleiding zoveel oplevert is, dat Ajax vaak noodgedwongen spelers in het eerste moet laten debuteren. Als die noodzaak verdwijnt, zitten onze Emanulesonnen en van der Wielen dadelijk bij Twente en heerenveen
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 09, 2007 11:15 am

LucaS schreef:We hebben een goede verdediging. Het is ook niet waar dat Ajax niet in de verdediging investeert. Grygera, Trabelsi, Escude, Stam, Colin, Maxwell. 6 verdedigers de afgelopen 5 jaar gekocht. En dan vergeet ik er vast nog wel eentje.

Vooral halve middenvelders, dat is het juist. Terwijl Ajax dat type speler ook zelf opleidt. Koop eens een goede, sterke, snelle mandekker. Komt altijd van pas.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do aug 09, 2007 3:11 pm

We hebben een goede verdediging. Het is ook niet waar dat Ajax niet in de verdediging investeert. Grygera, Trabelsi, Escude, Stam, Colin, Maxwell. 6 verdedigers de afgelopen 5 jaar gekocht. En dan vergeet ik er vast nog wel eentje
Ogararu?

Trabelsi en Maxwell kwamen zes jaar geleden, maar waren voor Ajax niet te houden, Grygera diende ook zijn contract uit, maar had Ajax ook wel willen behouden. Escudé en Blind??????????

Ajax investeert wel, maar ziet ook toe dat er ieder jaar verdedigers verdwijnen.

Uit de eigen jeugd komen Stekelenburg, Heitinga, Vermaelen en Emanuelson (was middenvelder), met v.d. Wiel als back-up. Vergelijk dat met de verdediging van psv, feyenoord en az en ik denk dat we dan veel zelf opgeleide spelers in de verdediging hebben, los van de investeringen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do aug 09, 2007 3:23 pm

Er zijn alleen nog wat kaarten beschikbaar voor 401, 424 en 425.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do aug 09, 2007 3:25 pm

Volle bak dus aan onze kant? Hoeveel zijn dat er? 20.000?

Plaats reactie