Voorbereiding op het seizoen 2007-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jun 28, 2007 10:54 am

Had je je vorig seizoen maar geplaats voor de CL. dat had je nu geld om " ze " terug te pakken.En laten we hopen dat AJAX zich nu wel plaats voor de CL. want anders zijn we uitgepakt ..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do jun 28, 2007 11:57 am

Ja als we nu WEER niet plaatsen gaan we nog verder naar de klote.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10435
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » do jun 28, 2007 3:27 pm

PS de tijd voor de 1e training is aangepast naar 11.30 uur . Plaats "de toekomst"ik denk dat ik maar eens gaat kijken samen met mijn zoon.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do jun 28, 2007 3:42 pm

mattie schreef:PS de tijd voor de 1e training is aangepast naar 11.30 uur . Plaats "de toekomst"ik denk dat ik maar eens gaat kijken samen met mijn zoon.
Het wordt druk. Verwacht een grote delegatie 410 met alles erop en eraan, dat je het weet.
:bomb.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jun 28, 2007 9:25 pm

Ik erger me.

De huidige stand van zaken is dat de concurrentie (PSV, feyenoord, AZ) een aantal voordelige transacties in de selecties hebben gerealiseerd voordat de eerste training begint, en wij niet. Er moet in mijn ogen nog een kwaliteitsinjectie in onze selectie komen, zeker achterin en op rechts. Misschien nog wel een spits erbij, want met Babel en KJH zijn we op het oog misschien rijk bedeeld, maar Babel is geen goalgetter en bovendien hoeft er maar een geblesseerd te raken om serieus in de problemen te komen (en dat laatste geldt ook voor de achterste linie).

Goed. We hebben geen geld, dus valt er weinig te kopen; en dus moet je eerst verkopen. En dát gebeurt vooralsnog niet. Genoeg geruchten gehoord en gelezen over Sneijder, Maduro, Perez, De Mul; voorlopig zijn ze Ajacied.

In mijn ogen hadden ze al verkocht moéten zijn en de nieuwe aankopen ook al grotendeels geregeld zijn. Waarom? Omdat het in de eerste plaats niet verstandig is om chagrijnige spelers als Perez en in mindere mate Sneijder en De Mul in je selectie te hebben; in de tweede plaats om in relatieve rust je voor te bereiden op het nieuwe, zware seizoen en in de derde plaats om de nieuwe spelers aan hun teamgenoten en het systeem te laten wennen.

Mind you: nog geen 6 weken na de eerste training wacht de eerste wedstrijd in de voorronde CL. Om in die tussenliggende periodes mutaties aan te brengen in je selectie werkt geen rust in de hand, eerder onrust, geen tijd voor gewenning (en die tijd is al zo kort) en hoe kun je je zo goed voorbereiden op de "wedstrijden van 9 miljoen"? Het werkt bovendien (a la Zlatan) noodgrepen in de hand, zo eind augustus. Slim.

Ik hoop dat ik ongelijk heb en alles prima in orde komt; maar ik vind Van Geel momenteel te afwachtend opereren. Iets slagvaardiger mag wel. Ik erger me daarom eigenlijk niet alleen; ik maak me zorgen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 28, 2007 9:39 pm

Hoe kun je nou zeggen dat PSV slagvaardig heeft gehandeld? Ze hebben een aantal spelers voor de breedte (lees: tribune) gehaald en hebben iets van zes miljoen betaald voor een spits die waarschijnlijk op de bank komt te zitten.
AZ heeft één of andere Ari (wie?) gehaald en een jonge linksback.
Ajax heeft die jonge spelers zelf en hoeft die dus niet te halen. Bovendien heeft Ajax voor een paar dubbeltjes de beste rechtsbuiten van de Eredivisie van het afgelopen seizoen gehaald, gezorgd dat Vermeer verhuurd kan worden en voor nop een speler die onverzettelijkheid met zich meebrengt en ook nog aardig kan ballen.
Vooralsnog ben ik meer onder de indruk van de transfers van Ajax dan van PSV en AZ. Feyenoord heeft één topper en een goede speler voor de Eredivisie gehaald en verder veel geld uitgegeven aan lachertjes De Cler en Hofland, maar zitten ook met een trainer die met Van Hooijdonk, Kalou en Van Persie geen fatsoenlijk voetbal wist te spelen.

Nee, Ajax heeft gewoon de beste uitgangspositie. Al helemaal aangezien Ajax de tweede seizoenshelft gewoon het beste presteerde. Zaak om dat uit te bouwen.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » do jun 28, 2007 11:37 pm

Als ik het AZ-topic moet geloven kunnen we Arveladze gratis en voor niks uit Alkmaar plukken. Die backupspits mag dus geen probleem zijn.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » vr jun 29, 2007 12:40 am

Bertje schreef: Vooralsnog ben ik meer onder de indruk van de transfers van Ajax dan van PSV en AZ. Feyenoord heeft één topper en een goede speler voor de Eredivisie gehaald en verder veel geld uitgegeven aan lachertjes De Cler en Hofland, maar zitten ook met een trainer die met Van Hooijdonk, Kalou en Van Persie geen fatsoenlijk voetbal wist te spelen.
Waren alle drie niet basisspelers toen Feijenoord de Uefa Cup won(VHD, VP,Kalou)? Dan speel je bij mijn weten geen belaberd voetbal. Trouwens ik denk dat je Hofland met pijn en moeite voorbij komt, en dat met de combi Bahia. Mwoah leuk centrum.

Ik denk dat Feijenoord de komend jaren een factor is om rekeningen mee te houden. Ze kopen alleen maar NL'ers, goeie basis, en ze hebben een coach die bewezen heeft om van iets een team van te smeden. Talenten
lopen er volop, ze volgen de weg van Ajax maar dan liggen ze een jaar achterop. In principe gaan ze de goeie kant op.

Het is nu de hoogste tijd, deze jongen gaat op bed. De beerenburg tikt toch weer aan op zo'n avond. Trouwens wie weet een adres waar ik vanaf januari tot en met juli een huisje/kamer kan huren in A'dam of Diemen? Heb de mogelijkeid om daar stage te lopen. Als de mensheid iets weet PM me maar ff, heb zo'n donker bruin vemoeden dat ik vierkant off topic ben.
Chris a.k.a Giiser

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jun 29, 2007 7:40 am

Feyenoord speelde in die periode, leuker, mooier en aanvallender dan Ajax. :sad.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr jun 29, 2007 9:32 am

Ik denk wel dat de punten tegen de kleintjes dit jaar wel eens heel belangrijk kunen gaan worden ...

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr jun 29, 2007 10:33 am

Chris schreef:Trouwens ik denk dat je Hofland met pijn en moeite voorbij komt, en dat met de combi Bahia. Mwoah leuk centrum.
In combi met Bahia?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 29, 2007 11:04 am

Met Vlaar, mag ik toch hopen.

En Chris, Van Marwijk wist Feyenoord destijds ook nooit structureel goed te laten spelen. Net als Koeman bij Ajax waren er geen moment automatismen, ondanks dat ze toch nog aardige prestaties afleverden in de Uefa Cup en de kwartfinale van de Champions League. Sterker nog: Feyenoord ging eigenlijk steeds slechter spelen.

En ik zie niet ion hoe ze Ajax volgen. Met Makaay, ja. Dat is een topper met meerwaarde. Van Bronkhorst zal binnen Nederland ook zeker z'n waarde hebben, maar Hofland en De Cler horen niet eens bij de beste of betere spelers binnen Nederland, dus hoe moeten ze de talenten dan begeleiden? Zeggen dat zij het fout doen, dus dat Vlaar en Drenthe het maar anders moeten doen?

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » vr jun 29, 2007 12:27 pm

2002/03 Deportivo La Coruña 38 29 Primera Division
2003/04 Bayern München 32 23 Bundesliga
2004/05 Bayern München 33 22 Bundesliga
2005/06 Bayern München 31 17 Bundesliga
2006/07 Bayern München 33 16 Bundesliga

Volgend jaar 12 doelpunten van Makaay?
:smallgrin.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr jun 29, 2007 1:39 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik erger me.

De huidige stand van zaken is dat de concurrentie (PSV, feyenoord, AZ) een aantal voordelige transacties in de selecties hebben gerealiseerd voordat de eerste training begint, en wij niet.
Voordelige transacties? Ajax is toch echt de club die het minste geld heeft uitgegeven tot nu toe. Wat jij schrijft is dus echt kinklare onzin. 7 Miljoen voor Lazovic. 4 Miljoen voor Hofland. Dat zijn geen voordelige transacties, dat zijn hoofdprijzen.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » vr jun 29, 2007 4:46 pm

Bertje schreef:Met Vlaar, mag ik toch hopen.

En Chris, Van Marwijk wist Feyenoord destijds ook nooit structureel goed te laten spelen. Net als Koeman bij Ajax waren er geen moment automatismen, ondanks dat ze toch nog aardige prestaties afleverden in de Uefa Cup en de kwartfinale van de Champions League. Sterker nog: Feyenoord ging eigenlijk steeds slechter spelen.

En ik zie niet ion hoe ze Ajax volgen. Met Makaay, ja. Dat is een topper met meerwaarde. Van Bronkhorst zal binnen Nederland ook zeker z'n waarde hebben, maar Hofland en De Cler horen niet eens bij de beste of betere spelers binnen Nederland, dus hoe moeten ze de talenten dan begeleiden? Zeggen dat zij het fout doen, dus dat Vlaar en Drenthe het maar anders moeten doen?
Dit seizoen deelde Bahia mee in de malaise bij Feijenoord, maar het seizoen daarvoor speelde hij zeer sterk. En pakte hij, als ik me niet vergis, geen enkele kaart. Voor een verdediger geen slecht prestatie.

De Uefa Cup duurt een seizoen lang dan heb je vrij regelmatig een aardige prestatie of men voetbalt daar tijdens het seizoen gewoon redelijk tot goed.

Ajax haalt NLse/Spaanse toppers binnen die een schat aan ervaring meebrengen en een wedstrijd kunnen sturen. Feijenoord haalt voor elke linie een geroutineerde speler. En spelers die kwaliteit toevoegen aan de selectie van Feijenoord, De Cler is één van de betere linksbacks van NL, Hofland heeft jaren in D'land gevoetbald. Die weet echt wel hoe je een mannetje moet uitschakelen. Makaay en Van Bronkhorst hoef ik niet eens over te zeggen, dat spreekt voor zichzelf. Dit gecombineerd met talenten als Drenthe, De Guzman, Vlaar.
Werp een blik op Ajax en je ziet dat ze hetzelfde doen; Stam, Davids, Gabri met Vertonghen, Heitinga, Vermaelen etc
Chris a.k.a Giiser

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jun 29, 2007 4:58 pm

brigade zuid schreef:Ja als we nu WEER niet plaatsen gaan we nog verder naar de klote.
We MOETEN ons plaatsen. Psv heeft afgelopen seizoen gewoon 30 miljoen aan prijzengeld verdiend in de CL, lees ik net op tt.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jun 29, 2007 5:00 pm

En dan nog geen 1,8 miljoen voor perez kunnen betalen. Is echt veel beter dan Soetkora hoor, Koe!
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 29, 2007 5:09 pm

Chris schreef:
Bertje schreef:Met Vlaar, mag ik toch hopen.

En Chris, Van Marwijk wist Feyenoord destijds ook nooit structureel goed te laten spelen. Net als Koeman bij Ajax waren er geen moment automatismen, ondanks dat ze toch nog aardige prestaties afleverden in de Uefa Cup en de kwartfinale van de Champions League. Sterker nog: Feyenoord ging eigenlijk steeds slechter spelen.

En ik zie niet ion hoe ze Ajax volgen. Met Makaay, ja. Dat is een topper met meerwaarde. Van Bronkhorst zal binnen Nederland ook zeker z'n waarde hebben, maar Hofland en De Cler horen niet eens bij de beste of betere spelers binnen Nederland, dus hoe moeten ze de talenten dan begeleiden? Zeggen dat zij het fout doen, dus dat Vlaar en Drenthe het maar anders moeten doen?
Dit seizoen deelde Bahia mee in de malaise bij Feijenoord, maar het seizoen daarvoor speelde hij zeer sterk. En pakte hij, als ik me niet vergis, geen enkele kaart. Voor een verdediger geen slecht prestatie.

De Uefa Cup duurt een seizoen lang dan heb je vrij regelmatig een aardige prestatie of men voetbalt daar tijdens het seizoen gewoon redelijk tot goed.

Ajax haalt NLse/Spaanse toppers binnen die een schat aan ervaring meebrengen en een wedstrijd kunnen sturen. Feijenoord haalt voor elke linie een geroutineerde speler. En spelers die kwaliteit toevoegen aan de selectie van Feijenoord, De Cler is één van de betere linksbacks van NL, Hofland heeft jaren in D'land gevoetbald. Die weet echt wel hoe je een mannetje moet uitschakelen. Makaay en Van Bronkhorst hoef ik niet eens over te zeggen, dat spreekt voor zichzelf. Dit gecombineerd met talenten als Drenthe, De Guzman, Vlaar.
Werp een blik op Ajax en je ziet dat ze hetzelfde doen; Stam, Davids, Gabri met Vertonghen, Heitinga, Vermaelen etc
Sorry, maar uit het rijtje Hofland, De Cler, Bronko en Makaay is toch echt alleen Makaay top. Die kun je spiegelen aan Stam en Davids. Laten we zeggen dat je Gio aan Gabri kunt spiegelen. Maar Hofland en De Cler zijn gewoon minder dan de 'talenten' die Ajax op die posities heeft staan (Vermaelen en Urby).

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr jun 29, 2007 6:00 pm

Dat zegt meer over de kwalieit van ons talenten denk ik. De Cler bijvoorbeeld is een clown, maar heeft al drie sterke seizoenen op rij gespeeld. In de eredvisie vind k hem wel een van de betere. Over Hofland kan ik niks zeggen want die heb ik een tijdje niet zien spelen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr jun 29, 2007 7:07 pm

Hij schijnt aanvoerder te zijn van Wolfsburg, dan zal je toch niet echt slecht zijn lijkt me.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr jun 29, 2007 7:12 pm

brigade zuid schreef:Hij schijnt aanvoerder te zijn van Wolfsburg, dan zal je toch niet echt slecht zijn lijkt me.
Wolfsburg heeft tegen degradatie gevoetbald. Hoe kan jij dan op voorhand negatief zijn over Delorge als je Hofland wel een goede voetballer vindt?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr jun 29, 2007 7:15 pm

Omdat Delorge geen aanvoerder was en de Bundesliga een betere competitie is?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr jun 29, 2007 7:15 pm

Je gaat de hopjes toch niet serieus vergelijken met Wolfsburg? Bovendien heeft Hofland wel een iets indrukwekkender staat van dienst dan Delorge.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr jun 29, 2007 7:18 pm

brigade zuid schreef:Je gaat de hopjes toch niet serieus vergelijken met Wolfsburg? Bovendien heeft Hofland wel een iets indrukwekkender staat van dienst dan Delorge.
Ach, Tommie v/d Leegte ging ook van ADO naar Wolfsburg en speelde daar vervolgens in de basis. Waarom kwam de Duitse subtop of zelfs middenmoot niet om Hofland te contracteren als ie echt zo goed is?

Hoogendorp heeft ook bij Wolfsburg gespeeld.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr jun 29, 2007 7:29 pm

We zullen wel zien.

Plaats reactie