Slavia Praag - Ajax 29-08-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
999

Bericht door 999 » do aug 16, 2007 5:21 pm

Jöhnk schreef:
LouisXIV & co schreef:
Hou toch eens op met die onnozele praat. Waarom zou MVG geld op de bank willen hebben? Als Ajax niet presteert dit seizoen, ligt juist hij onder vuur. Of denk je dat het bestuur graag geld op de bank wil hebben? Waarom? We zijn een voetbalclub en geen bankinstelling. Aandeelhouders? Onzin, die willen ook dat Ajax wint, want daarom hebben ze een aandeel. Dat beetje geld op de bank zorgt echt niet voor een interessant divident of een interessante waardestijging. Dat doen alleen de resultaten in combinatie met een gezonde boekhouding.

Kortom, kappen met die kleuterachtige complotrederingen. Afgeven op de beursgang is sooo 90's! :excited.gif:
:worshippy.gif:

Veel mensen hebben ook geen idee hoe weinig Ajax relatief aan die zogenaamde supertransfers overhoudt. Neem alleen al de belastingen. Uiteindelijk blijft er misschien 20 miljoen over, en daar moeten dan twee versterkingen van gehaald worden. Dat is niet makkelijk, dus we zullen nog even geduld moeten hebben.
Weet je dat zeker, ik dacht dat er een speciale regeling is waarbij, wanneer men binnen een bepaald tijdsbestek het ontvangen transfer bedrag weer investeert, er veel minder belasting betaald hoeft te word.O.i.d.
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do aug 16, 2007 5:55 pm

joey schreef:Wat waren er gisteren weinig mensen. Om je kapot te ergeren. Ajax had de twaalfde man juist keihard nodig. :1evil.gif:
De plekken die leeg waren, waren plekken van 41 tot 50 euro, had jij dat neergelegd voor deze wedstrijd?

goodfella

Bericht door goodfella » do aug 16, 2007 7:07 pm

Jöhnk schreef:
LouisXIV & co schreef:
Hou toch eens op met die onnozele praat. Waarom zou MVG geld op de bank willen hebben? Als Ajax niet presteert dit seizoen, ligt juist hij onder vuur. Of denk je dat het bestuur graag geld op de bank wil hebben? Waarom? We zijn een voetbalclub en geen bankinstelling. Aandeelhouders? Onzin, die willen ook dat Ajax wint, want daarom hebben ze een aandeel. Dat beetje geld op de bank zorgt echt niet voor een interessant divident of een interessante waardestijging. Dat doen alleen de resultaten in combinatie met een gezonde boekhouding.

Kortom, kappen met die kleuterachtige complotrederingen. Afgeven op de beursgang is sooo 90's! :excited.gif:

Veel mensen hebben ook geen idee hoe weinig Ajax relatief aan die zogenaamde supertransfers overhoudt. Neem alleen al de belastingen. Uiteindelijk blijft er misschien 20 miljoen over, en daar moeten dan twee versterkingen van gehaald worden. Dat is niet makkelijk, dus we zullen nog even geduld moeten hebben.
Dus van die 52 miljoen blijft er 20 over om te investeren? Waarom dan nog verkopen. :excited.gif:

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » do aug 16, 2007 7:13 pm

Beloki schreef:Liever vd Wiel voor Colin en dan Urby naar het middenveld. Kan hij ook minder fout doen. Colin en Urby moesten er eigenlijk allebei uit, maar dan kon je aanvallend minder wisselen.
Ik heb het bij de graafschap-Ajax ookal zo neergezet:

Steek

Heitinga-Stam-Wiel-Vermaelen
Maduro-Kennedy-Gabri-Vertonghen
Rommedal-KjH-Suarez

Hierbij kunnen de backs "knijpen"of kan Heitinga over Maduro heen.
Daarnaast kan er ook geswitched worden in de voorhoede.
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do aug 16, 2007 7:18 pm

En ook hier stel je 12 spelers op...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

999

Bericht door 999 » do aug 16, 2007 7:20 pm

mattie schreef:
Beloki schreef:Liever vd Wiel voor Colin en dan Urby naar het middenveld. Kan hij ook minder fout doen. Colin en Urby moesten er eigenlijk allebei uit, maar dan kon je aanvallend minder wisselen.
Ik heb het bij de graafschap-Ajax ookal zo neergezet:

Steek

Heitinga-Stam-Wiel-Vermaelen
Maduro-Kennedy-Gabri-Vertonghen
Rommedal-KjH-Suarez

Hierbij kunnen de backs "knijpen"of kan Heitinga over Maduro heen.
Daarnaast kan er ook geswitched worden in de voorhoede.
Mr. Ajax schreef:En ook hier stel je 12 spelers op...
:smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door 999 op do aug 16, 2007 7:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 16, 2007 7:20 pm

Ja, we moeten toch wat? Anders halen we nooit die CL. :biggrin.gif:
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 16, 2007 7:26 pm

Jöhnk schreef:
LouisXIV & co schreef:

Ajax betaalt geen belasting over transferopbrengsten. Op zijn hoogst BTW, maar dat lijkt me al erg eigenaardig. Ajax betaalt belasting over de winst. En het onderdeel transferopbrengsten valt alleen maar onder de winst voorzover een speler niet nog waarde had op de balans (het niet afgeschreven deel van de aankoopsom) en het bedrag niet wordt gereserveerd voor nieuwe aankopen (gesteld dat Ajax voor spelers een 'vervangingsreserve' mag vormen)
I think I lost my fucking headache

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » do aug 16, 2007 7:56 pm

Van belasting heb ik geen verstand, want dat betaal ik zelf ook nooit :hypocrite.gif:

Maarrr, ik las laatst wel in de krant dat Ajax aan de deal van Babel inderdaad niet de volledige 17 miljoen overhoudt. Naast het percentage dat de zaakwaarnemer opstrijkt, stond er in het contract met Babel dat hij een deel kreeg van elke euro boven een bepaalde transfersom (ik meen 12 miljoen ofzo). Met Sneijder was die afspraak niet gemaakt, zodat - aldus Van Geel in de krant - Ajax wel zo'n beetje het volledige bedrag kreeg. Maar haal ook daar gerust een miljoentje of twee vanaf voor het bureau Lerby en co.

17 miljoen betalen, is dus niet hetzelfde als 17 miljoen ontvangen. Nog effe los van de belasting.

Maar goed, er blijft heus genoeg over om te herinvesteren, dus laten we dat dan maar effe snel doen, Een creatieve, dienende nummer 10 graag. Dank u.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

999

Bericht door 999 » do aug 16, 2007 8:17 pm

LucaS schreef:
Jöhnk schreef:
LouisXIV & co schreef:

Ajax betaalt geen belasting over transferopbrengsten. Op zijn hoogst BTW, maar dat lijkt me al erg eigenaardig. Ajax betaalt belasting over de winst. En het onderdeel transferopbrengsten valt alleen maar onder de winst voorzover een speler niet nog waarde had op de balans (het niet afgeschreven deel van de aankoopsom) en het bedrag niet wordt gereserveerd voor nieuwe aankopen (gesteld dat Ajax voor spelers een 'vervangingsreserve' mag vormen)
Dus wat houdt AJAX dan over van deze transfers ?.
Blij met de punten ...

Daniel

Bericht door Daniel » do aug 16, 2007 8:18 pm

Zo'n kleine 40 miljoen dacht ik. 4 De Mul + 2,5 Perez + 12 miljoen Babel + 25 Sneijder = +- 43,5 miljoen.

Weet niet of het correct is, maar als je dan 8 miljoen eraf haalt van Suarez krijg je 35,5 miljoen over. Daar moet toch iets mee gekunnen worden? Ik weet een leuke optie, is die Sneijder niet iets? Oh wacht..

Lionel

Bericht door Lionel » vr aug 17, 2007 3:49 am

LouisXIV & co schreef:Van belasting heb ik geen verstand, want dat betaal ik zelf ook nooit :hypocrite.gif:

Maarrr, ik las laatst wel in de krant dat Ajax aan de deal van Babel inderdaad niet de volledige 17 miljoen overhoudt. Naast het percentage dat de zaakwaarnemer opstrijkt, stond er in het contract met Babel dat hij een deel kreeg van elke euro boven een bepaalde transfersom (ik meen 12 miljoen ofzo). Met Sneijder was die afspraak niet gemaakt, zodat - aldus Van Geel in de krant - Ajax wel zo'n beetje het volledige bedrag kreeg. Maar haal ook daar gerust een miljoentje of twee vanaf voor het bureau Lerby en co.

17 miljoen betalen, is dus niet hetzelfde als 17 miljoen ontvangen. Nog effe los van de belasting.

Maar goed, er blijft heus genoeg over om te herinvesteren, dus laten we dat dan maar effe snel doen, Een creatieve, dienende nummer 10 graag. Dank u.
Dat zijn gewoon afspraken onderling. Maar dit heeft niks te maken met belastingen. Als Ajax 1000 miljoen uitgeeft aan spelers en uiteindelijk dat jaar 10 miljoen winst maakt wordt er alleen belasting geheven over die 10 miljoen toch? Als dat niet zo is kan ik opnieuw beginnen met me opleiding :shithappens.gif:
IK GELOOF!!!!!!

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » vr aug 17, 2007 5:46 am

Rishi schreef:
LouisXIV & co schreef:Van belasting heb ik geen verstand, want dat betaal ik zelf ook nooit :hypocrite.gif:

Dat zijn gewoon afspraken onderling. Maar dit heeft niks te maken met belastingen.
Ik zeg toch ook dat dit los staat van de belastingen (???)
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

999

Bericht door 999 » vr aug 17, 2007 7:38 am

AJAX ZOEKT HOUVAST VOOR RETURN IN PRAAG

AMSTERDAM, vrijdag

„De slag verloren, maar niet de oorlog”, hield Henk ten Cate zich groot na de ontluisterende nederlaag tegen Slavia Praag. De trainer van Ajax klampt zich voor de return vast aan het feit dat er genoeg kansen werden gecreëerd. „Onze haperende voorbereiding zou een goed excuus kunnen zijn, maar dat is onzin. Als je de helft van een aantal mogelijkheden gewoon benut, stap je over twee weken fluitend in het vliegtuig naar Praag. Nu is iedereen in mineur, maar we zijn zeker nog niet kansloos.”

Over de gemiste strafschop van Klaas-Jan Huntelaar was iedereen het eens: slecht genomen. Over de tegentreffer waren de meningen verdeeld. Hevig verontwaardigd beende Urby Emanuelson naar de grensrechter nadat hij zijn tegenstander een duw had gegeven. „We leden dom balverlies, er viel een gat aan de linkerkant en Jaap Stam kon het op dat moment niet meer belopen. Ik stapte uit en er was inderdaad even licht contact, maar het gebeurde net buiten het strafschopgebied. De scheidsrechter beslist, zei de assistent die het juist veel beter had kunnen zien. Dat antwoord viel me tegen.”

Vorig jaar was Emanuelson in zijn jeugdige naïviteit schuldig aan beide doelpunten van FC Kopenhagen. „Die wedstrijd spookte wel meteen door mijn hoofd. Opnieuw ben ik bij een tegendoelpunt betrokken, hoewel ik er ditmaal niks aan kan doen. Toch blijft het frustrerend, omdat we de kansen niet hebben benut. We gebruikten onze vleugels te weinig en hanteerden te snel de lange bal toen we er voetballend niet doorheen kwamen. Dat ligt ons niet. Maar in Kopenhagen hebben we vorig jaar met 2-1 gewonnen. Het is een houvast.”
Vorig jaar, als, misschien, tjonge jonge ...
Blij met de punten ...

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr aug 17, 2007 7:49 am

Marillion schreef:
Ja, we moeten toch wat? Anders halen we nooit die CL. :biggrin.gif:
:blush.gif: :blush.gif:

Haal vertonghen maar eraf dan..
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 17, 2007 11:49 am

-----------Stekelenburg

Van der Wiel--Stam--Vermaelen

---------------Maduro

Kennedy--Gabri--Vertonghen--Emanuelson

-------Huntelaar--Suarez

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 17, 2007 11:51 am

Met één mandekker spelen gaat nooit goed als je vol druk moet zetten. Zeker als één van de overige verdedigers ook nog traag is.

Lionel

Bericht door Lionel » vr aug 17, 2007 12:30 pm

Laat Ajax maar lekker een middenvelder opstellen die het spel naar zich toe kan trekken. Sarpong of Mitchell erin graag!
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 17, 2007 12:37 pm

Die trekken het spel juist niet naar zich toe. Zijn allebei spelers die in de ontstane ruimte moeten lopen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr aug 17, 2007 12:40 pm

Rishi schreef:Laat Ajax maar lekker een middenvelder opstellen die het spel naar zich toe kan trekken. Sarpong of Mitchell erin graag!
Maduro.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 17, 2007 12:43 pm

Bertje schreef:Met één mandekker spelen gaat nooit goed als je vol druk moet zetten. Zeker als één van de overige verdedigers ook nog traag is.
Volgens mij houdt Ajax met deze opstelling uitstekende controle op het middenveld. Maduro komt zo ook beter tot z'n recht en Huntelaar en Suarez krijgen ondanks het gebrek aan een nummer 10 voldoende ondersteuning. Kennedy is slim genoeg om de rol op rechts zo in te vullen dat hij de ploeg ook verdedigend ondersteunt en Urby zal over twee weken hopelijk wel scherp zijn.

Het enige waar ik me zorgen over maak is Vermaelen die uit z'n zone moet stappen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 17, 2007 12:44 pm

Maduro en Vertonghen graag. Dan kan Kennedy tenminste ook voorin blijven.

In principe zou ik van dit elftal uitgaan.

Huntelaar;
Suárez, Kennedy;
Vertonghen, Gabri;
Maduro;
Urby, Vermaelen/John, Stam, Wiel/Colin;
Stekelenburg;

Colin speelt dan in plaats van Wiel als je echt 3-4-3 wilt spelen. Urby schuift dan door naar het middenveld. Zoals in deze wedstrijd dus.
Laatst gewijzigd door Bert op vr aug 17, 2007 12:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 17, 2007 12:44 pm

Thomas schreef:
Bertje schreef:Met één mandekker spelen gaat nooit goed als je vol druk moet zetten. Zeker als één van de overige verdedigers ook nog traag is.
Volgens mij houdt Ajax met deze opstelling uitstekende controle op het middenveld. Maduro komt zo ook beter tot z'n recht en Huntelaar en Suarez krijgen ondanks het gebrek aan een nummer 10 voldoende ondersteuning. Kennedy is slim genoeg om de rol op rechts zo in te vullen dat hij de ploeg ook verdedigend ondersteunt en Urby zal over twee weken hopelijk wel scherp zijn.

Het enige waar ik me zorgen over maak is Vermaelen die uit z'n zone moet stappen.
Waarom quote je mijn post überhaupt?

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 17, 2007 2:01 pm

-----------Stekelenburg

Heitinga----Stam----Vermaelen

------------Vertonghen

Kennedy--Gabri--Maduro--Emanuelson

----------Huntelaar--Suarez

Liefst zou ik op de plek van Maduro onze versterking voor het middenveld zien spelen. Een creatieve speler die doelpunten kan maken en simpelweg kwaliteit in het elftal brengt. Het is namelijk wel erg degelijkheid troef met dit elftal, zo on-Ajax. Maduro vind ik kwaliteit te kort komen voor de basis.

Davids wil ik nog niet afschrijven maar we moeten wel zo realistisch zijn om niet meer veel van hem te verwachten. Ik heb voor de rest van het seizoen voor hem de rol in gedachten van back-up voor zowel Emanuelson, Vertonghen als Gabri. Tegen de tijd dat hij weer fit is zijn we al een aantal maanden onderweg, voor de rest van het seizoen zou ik Davids niet meer te belangrijk maken in de wetenschap dat hij het na dit seizoen toch voor gezien houdt.
Ajax!

Daniel

Bericht door Daniel » vr aug 17, 2007 2:23 pm

Giacomo Puccini schreef:-----------Stekelenburg

Heitinga----Stam----Vermaelen

------------Vertonghen

Kennedy--Gabri--Maduro--Emanuelson

----------Huntelaar--Suarez

Liefst zou ik op de plek van Maduro onze versterking voor het middenveld zien spelen.
Kan Ajax die nog opgeven voor de return dan?

Plaats reactie