PSV-Ajax 19-03-2008 (20:45)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 02, 2008 10:27 pm

Verpest het nou niet. :icon_wink.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo mar 02, 2008 10:27 pm

Joey, dat vind ik altijd een beetje een lafaardige instelling. Iemand hier schreef het laatst, een quote van Theo Maasen (toch?): "Pessimist zijn is makkelijk; of het valt mee, of je hebt gelijk" of iets in die strekking. Daar ben ik het voor 100% mee eens!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 02, 2008 10:29 pm

Ach, volgens mij riepen we vorig jaar ook dat het maar snel maart moest worden omdat TC's elftallen dan altijd op hun best zijn. Zo goed als sommigen denken was het vorig seizoen ook niet
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 02, 2008 10:32 pm

Vorig seizoen speelde Ajax voor PSV-uit een uitstekende wedstrijd tegen Twente uit. Een betere wedstrijd dan ik dit hele seizoen heb gezien.

De generale van vandaag vond ik....(laat ik het beleefd houden) niet zo.
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo mar 02, 2008 10:34 pm

joey schreef:De generale van vandaag vond ik....(laat ik het beleefd houden) niet zo.
En die van hun dan? :smallgrin.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 02, 2008 10:34 pm

Dat zeg ik, tot maart was het ook allemaal niet best. Twente 1-4 en gelijk daarna PSV 1-5 is natuurlijk wel sterk
I think I lost my fucking headache

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mar 02, 2008 10:39 pm

Wees eerlijk! Wie heeft dit seizoen al een keer een goed Ajax gezien? Ik zie alleen de thuiswedstrijden, maar heb nog niets goeds gezien. Onder HtC werd er nog gewonnen van Heerenveen en Groningen (en AZ uit), het was niet goed, maar er was strijd.

Onder Koster is het """ gewoon niets""", ook al heeft hij de beschikking over Lindgren, Silva, Davids en teruggekeerde geblesseerde spelers. Vandaa "

HtC geen aardige man? Geen idee, ik ken hem niet. Ik weet wel dat Ajax onder hem veel beter voetbalde.

Koster een aardige man? Weet ik niet, ik ken hem niet. Wat zal koster doen als hij drie keer zoveel kan verdienen bij een Engelse topclub? Hij hoeft zich dat niet dat vragen, hulptrainer bij psv is zijn top.

Dit seizoen is helaas weer "niveau Wouters-Blind".

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » zo mar 02, 2008 10:41 pm

De hoop is ook een vijand die bijzonder serieus genomen dient te worden, gezien het feit dat zij nergens op gebaseerd is. We verliezen daar praktisch altijd, en zijn zelf niet bepaald in vorm. En toch blijf ik maar hopen.. :blush.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 02, 2008 10:42 pm

Ik zie Ajax in elk geval niet de resterende (zware) uitwedstrijden winnen. Zelfs al zou PSV punten gaan morsen, dan helpt dat nog niet. Ik hoop natuurlijk dat Ajax de titel pakt, maar de kans acht ik zeer, zeer klein.
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » ma mar 03, 2008 12:52 am

joey schreef:Ik zie Ajax in elk geval niet de resterende (zware) uitwedstrijden winnen. Zelfs al zou PSV punten gaan morsen, dan helpt dat nog niet. Ik hoop natuurlijk dat Ajax de titel pakt, maar de kans acht ik zeer, zeer klein.
De kans is bijzonder klein, maar om überhaupt over een kans te kunnen spreken moest vandaag wél gebeuren wat ook is gebeurd, namelijk een kleiner gat voor PSV-Ajax, zodat die wedstrijd ergens over gaat.

Programma Ajax:

Zo 9 /3 /2008 14:30 competitie: PSV - Ajax
Zo 16 /3 /2008 14:30 competitie: Ajax - Willem II
Zo 23 /3 /2008 14:30 competitie: FC Twente - Ajax
Za 29 /3 /2008 19:30 competitie: SC Heerenveen - Ajax
Zo 6 /4 /2008 14:30 competitie: Ajax - De Graafschap
Zo 13 /4 /2008 14:30 competitie: FC Groningen - Ajax
Zo 20 /4 /2008 14:30 competitie: Ajax - Heracles Almelo

Programma PSV:

Do 6 /3 /2008 21:05 UEFA: Tottenham Hotspur - PSV
Zo 9 /3 /2008 14:30 competitie: PSV - Ajax
Wo 12 /3 /2008 20:45 UEFA: PSV - Tottenham Hotspur
Zo 16 /3 /2008 14:30 competitie: Roda JC - PSV
Za 22 /3 /2008 19:30 competitie: PSV - FC Groningen
Za 29 /3 /2008 19:30 competitie: NEC - PSV
Do 3 /4 /2008 20:45 1/4e finale UEFA Cup
Za 5 /4 /2008 19:30 competitie: PSV - Heracles Almelo
Do 10 /4 /2008 20:45 1/4e finale UEFA Cup
Zo 13 /4 /2008 14:30 competitie: PSV - FC Twente
Zo 20 /4 /2008 14:30 competitie: Vitesse - PSV

Als ik er zo naar kijk is het wel duidelijk, als je alle 7 komende wedstrijden wint ben je zeker kampioen. Maar dan zouden we dus 10 competitiewedstrijden op rij moeten gaan winnen, iets wat volgens mij al in geen 10 jaar meer is gebeurd, vrijwel uitgesloten dus. Bij elk puntverlies wordt een kampioenschap minder waarschijnlijk, een nederlaag is haast dodelijk. Ik geef het hooguit 5% kans.
***

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma mar 03, 2008 1:04 am

NEC zou ons wel weer een handje kunnen helpen. :smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 03, 2008 8:35 am

Gezien dit programma blijf ik erbij dat de komende twee weken beslissend worden. Ajax thuis en Roda uit met Spurs er twee keer tussendoor, da's serieus zwaar voor psv. Komen ze hier zonder al teveel problemen door, dan is het game over.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma mar 03, 2008 8:38 am

Nihad schreef:NEC zou ons wel weer een handje kunnen helpen. :smallgrin.gif:
Je wordt al positiever... :biggthumpup.gif: :ajaxscarf.gif:

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma mar 03, 2008 11:18 am

In het weekend van de speelronde op 16 maart hebben we de grootste kans om op gelijke hoogte te komen als we volgende week van PSV winnen en PSV vervolgens tegen (het altijd moeilijke) Roda uit verliest en wij winnen van Willem II thuis.. Moet PSV nou weer op de laatste speeldag tegen Vitesse? :baaa.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma mar 03, 2008 11:59 am

Scherrer. Vorig seizoen stonden we na de eerste 10 potjes op 30 punten.

Zondag wordt cruciaal. Als je verliest is het over en uit. Als je weer net zo'n tik uitdeelt als vorig jaar hebben we absoluut nog kansen, daar ben ik van overtuigd! Misschien dat die andere joden wat boertjes een Eduardo'tje kunnen geven :blush.gif: Go Yids! Ik ben er iig bij zondag.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma mar 03, 2008 12:47 pm

Ach, elke wedstrijd ( zelfs na eventuele winst op Psv ) is cruciaal voor AJAX.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma mar 03, 2008 1:29 pm

En alsof PSV nou zo goed speelt. Kom op zeg, die zijn ook al weken dramatisch. Ik mag toch hopen dat Ajax in een tempootje hoger speelt dan gisteren.

Met een instelling als 'Nee, dit gaan we toch nooit winnen' en 'Ach, we worden tóch nooit kampioen' worden we het inderdaad zeker niet.
We gaan zondag gewoon met het mes tussen de tanden naar Eindhoven. Bij een overwinning van hen ruiken we de titel écht en loopt bij hen het angstzweet door de billen.

We vreten ze gewoon op hoor, ik ben erbij en ik zal erop toezien!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 03, 2008 1:31 pm

Zo is het, Thijs!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » ma mar 03, 2008 4:53 pm

Na de eerste 11 potjes. Lindenbergh, Roger, Krohn-Deli, Rosales en Perez mochten vorig jaar meespelen in Roda-uit... wat een topselectie hadden we toen!

Resultaten uit het verleden bieden volop garanties voor de toekomst. Vorig jaar 0-1 en 1-5, dit jaar 0-2 en 2-10.

:666.gif:
Spijker schreef:Scherrer. Vorig seizoen stonden we na de eerste 10 potjes op 30 punten
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 03, 2008 6:12 pm

Thijs schreef:En alsof PSV nou zo goed speelt. Kom op zeg, die zijn ook al weken dramatisch. Ik mag toch hopen dat Ajax in een tempootje hoger speelt dan gisteren.

Met een instelling als 'Nee, dit gaan we toch nooit winnen' en 'Ach, we worden tóch nooit kampioen' worden we het inderdaad zeker niet.
We gaan zondag gewoon met het mes tussen de tanden naar Eindhoven. Bij een overwinning van hen ruiken we de titel écht en loopt bij hen het angstzweet door de billen.

We vreten ze gewoon op hoor, ik ben erbij en ik zal erop toezien!
Helemaal mee eens dat dit de attitude van Ajax moet zijn; maar probleem is: hoe vaak hebben we ze daadwerkelijk met die instelling zien voetballen, dit seizoen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma mar 03, 2008 7:13 pm

Zo had de instelling het hele seizoen al moeten zijn. Dan hadden we nu de zaken allang in eigen hand gehad. Zelfs met alle gebreken waar we in de selectie mee te maken hebben.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma mar 03, 2008 7:25 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Helemaal mee eens dat dit de attitude van Ajax moet zijn; maar probleem is: hoe vaak hebben we ze daadwerkelijk met die instelling zien voetballen, dit seizoen?
Reken er maar op dat ze bloed ruiken zondag!

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » ma mar 03, 2008 7:27 pm

Ik ben ook positief! Gewoon pakken die boeren en verder niet meer verliezen. Ajax ruikt bloed en weet nu dat ze nog een kans om kampioen te worden in de schoot geworpen krijgen. Het voetbal zal nog steeds zo mooi zijn dat er hier nog genoeg op gescholden kan worden... maar we gaan gewoon weer een feestje vieren op het Leidseplein! :tifoajax.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma mar 03, 2008 8:01 pm

Spijker schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Helemaal mee eens dat dit de attitude van Ajax moet zijn; maar probleem is: hoe vaak hebben we ze daadwerkelijk met die instelling zien voetballen, dit seizoen?
Reken er maar op dat ze bloed ruiken zondag!
Reken maar van niet, die staan stijf van de zenuwen.Psv hoeft nog steeds niet, kan lekker achteroverhangend op de counter spelen.Ik hoop dat we winnen, maar statistisch gezien ziet het er niet al te best uit, ondanks de 1-5 vorig seizoen, waar Psv trouwens wel gehavend was ...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 03, 2008 8:18 pm

Ajax lijkt klaar voor koploper PSV
Door MAARTEN WIJFFELS

AMSTERDAM - Voor wie er oog voor had, was het debuut van Samuel Kuffour in Ajax-shirt gistermiddag groots in al zijn eenvoud.

De Ghanees kwam tegen Excelsior na een uur in de ploeg, kuierde naar zijn positie in het hart van de defensie en deed daar in de resterende tijd alles wat hij moest doen. De veelvoudig international won zijn duels. Hij was rustig aan de bal en in de opbouw gaf hij het leer steeds simpel aan een speler in hetzelfde shirt. Voor Kuffour geen ingewikkelde trucs of overdreven geldingsdrang. Dat had hij bij zijn entree onlangs in Jong Ajax al duidelijk gemaakt.

Kuffour kwam in het elftal voor de lichtgeblesseerde John Heitinga. Met de Oranje-international haakte bij een 3-0 voorsprong alweer de derde vaste basisspeler af. Ajax-trainer Adrie Koster had bij de aftrap reeds moeten improviseren door de schorsing van Bruno Silva en de ziekte van Kenneth Perez. Twaalf minuten na Heitinga ging ook de vierde dragende speler nog van het veld. Gabri (op scherp qua gele kaartenlast) kon uit voorzorg eerder douchen, in de wetenschap dat Ajax niet zwakker zou worden van de entree van Rasmus Lindgren.

Na alles wat er dit seizoen al te kankeren was op de samenstelling van de selectie bij Ajax, is het een wat cynische constatering: nu de titelstrijd met PSV mogelijk toch weer spannend wordt, kan de breedte van de Amsterdamse bank zich gaan uitbetalen.

,,Ik heb een selectie waarin veel spelers inmiddels qua niveau dicht bij elkaar zitten,’’ stelde trainer Koster na de zege. Die kreeg behalve door treffers van de ‘zekere’ basisspeler Klaas Jan Huntelaar ook vorm via treffers van Leonardo en Urby Emanuelson.

Interessant is wat Koster volgende week gaat doen als Ajax in Eindhoven op PSV stuit. Op zeker vier vitale posities in zijn elftal kan hij kiezen tussen spelers die ieder op een andere manier kunnen zorgen voor een impuls.

Normaal gesproken is Heitinga op tijd weer fit, zodat Kuffour zijn trainingspak aan kan houden. Maar op het middenveld is er de keuze tussen Lindgren en Edgar Davids en tussen Perez en de tegen Excelsior sterk spelende Siem de Jong. Voorin dient de gisteren geschorste Luis Suarez zich weer aan, terwijl voor de twee flankposities ook Leonardo momenteel zichtbaar over meer zelfvertrouwen beschikt dan het labiele duo Rommedahl/Bakirçioglu. Laatstgenoemde mocht het tegen Excelsior weer eens proberen in de basis, maar na 45 wanstaltige minuten werd Bakirçioglu uit zijn lijden verlost door Leonardo. Die schoot in de slotfase de 4-0 langs doelman Graafland.

Eerder was Siem de Jong al betrokken geweest bij de 1-0 en de 3-0. Beide keren vond de tweedejaars A-junior voor het doel een medespeler, nadat hij eerst zelf met een goed getimede loopactie in het strafschopgebied was gekomen.

Adrie Koster gaf een week voor de kraker die Ajax op drie punten van PSV moet gaan brengen een aardig inkijkje in zijn manier van denken.Tegen Excelsior liet hij Davids beginnen, omdat Lindgren toch nog wat last had van zijn hamstring had. Met andere woorden: De jonge Zweed gold als uitgangpunt en níet de routinier.

Toch blijft het de vraag wat je het beste doet in een do-or-die-wedstrijd, in het uitverkochte stadion van de concurrent. Speel je daar de kaart van de jeugd (Lindgren, De Jong, Leonardo)? Of moet je toch gaan voor de routine, die bij Ajax wordt vertegenwoordigd door Davids en - saillant - de ex-PSV’ers Perez en Rommedahl?
AD.nl

Plaats reactie