Voorbereiding 2008-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di jul 01, 2008 12:26 am

Conceptprogramma KNVB kan de prullenbak in
30/06/2008 21:45

EXCLUSIEF - De KNVB heeft een streep gezet door het conceptprogramma voor het seizoen 2008/09 van de Eredivisie en de Jupiler League.

De bond is vanwege een even spectaculaire als plotselinge stijging van het aantal knelpunten in het competitieschema genoodzaakt een compleet nieuw programma samen te stellen.

De KNVB heeft de afgelopen maanden volgens afspraak bij alle betrokken partijen de belemmeringen voor het seizoen 2008/09 geïnventariseerd. De uitkomst daarvan leverde de bond twee bruikbare conceptprogramma's op die in de voorbije weken zijn besproken in de Commissie Competitie en Openbare orde (CC&CO).

Uit die besprekingen bleek dat er mogelijk een belemmering zou liggen op het midweeks spelen van AZ-Feyenoord. Het tweede conceptprogramma was voor de Nederlandse Spoorwegen sowieso niet aanvaardbaar.

'De afgelopen dagen is er overleg geweest met vertegenwoordigers uit Alkmaar', laat KNVB-woordvoerder Frank Huizinga desgevraagd weten. 'De gesprekken leken vruchtbaar te verlopen, maar na het rondzenden van het competitieprogramma heeft de gemeente alsnog formeel bezwaar aangetekend.'

Ook spoedoverleg op maandagochtend tussen de voorzitter van de CC&CO en de burgemeester van Alkmaar bracht geen oplossing. Huizinga: 'Het blijkt gewoon niet mogelijk de wedstrijd AZ-Feyenoord te verplaatsen zonder dat dit ingrijpende gevolgen heeft voor de rest van het competitieschema. Zeer teleurstellend allemaal.'

De KNVB wacht nu de zware taak in korte tijd een nieuw Eredivisieprogramma te bouwen. Pas daarna zal het programma van de Jupiler League gemaakt worden. Reglementair moeten de nieuwe competitieschema's op 1 augustus 2008 gereed zijn.
Ok, het programma wat ik eerst had klopte dus wél...maar nu weer niet.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » do jul 03, 2008 12:51 pm

Ajax oefent tegen Cardiff, Sunderland en Murcia


Ajax speelt in voorbereiding op het nieuwe seizoen oefenwedstrijden tegen Cardiff, Sunderland en Real Murcia. Ook staat een aantal oefenduels met Nederlandse clubs op het programma.



Ajax hervat de training op 14 juli en speelt zijn eerste wedstrijd zaterdag 19 juli tegen hoofdklasser Noordwijk. Twee dagen later vertrekt de selectie van de nieuwe trainer Marco van Basten naar De Lutte (21 juli t/m 26 juli). Tijdens dit trainingskamp spelen de Amsterdammers oefenwedstrijden tegen Germanicus (2e klasse) en Excelsior 31 (hoofdklasse) en Team Jaap Stam.

Ajax vertrekt begin augustus naar het Verenigd Koninkrijk. Daar staat 1 augustus in Wales een oefenduel met Cardiff City op het programma, de cub die afgelopen seizoen de finale van de FA Cup verloor van Portsmouth.

Twee dagen later, 3 augustus, speelt Ajax tegen Premier Leagueclub Sunderland. Dan volgt 8 en 9 augustus het Amsterdam Tournament, waar Ajax het opneemt tegen Arsenal en Internazionale. Zondag 17 augustus treft de ploeg van Van Basten in Spanje Real Murcia. Die club kwam afgelopen seizoen nog uit in de Primera Division.

Voorlopig oefenschema AFC Ajax seizoen 2008-2009:

Zaterdag 19 juli: Noordwijk - Ajax (Noordwijk, 15.00 uur)
Dinsdag 22 juli: Germanicus - Ajax (Coevorden, 19.30 uur)
Donderdag 24 juli: Excelsior ’31 - Ajax (Rijssen, 19.30 uur)
Zaterdag 26 juli: Team Jaap Stam - Ajax (Zwolle, 20.30 uur)

Vrijdag 1 augustus: Cardiff City - Ajax (Cardiff, 19.45 uur, lokale tijd)
Zondag 3 augustus: Sunderland - Ajax (Sunderland, 15.30 uur, lokale tijd)

Vrijdag 8 augustus: Ajax - Arsenal (Amsterdam Tournament, Amsterdam ArenA, 21.15 uur)
Zaterdag 9 augustus: Ajax - Internazionale (Amsterdam Tournament, Amsterdam ArenA, 21.15 uur)

Zondag 17 augustus: Real Murcia - Ajax (Murcia, tijd nader te bepalen)

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » vr jul 04, 2008 7:23 am

SBS6 zendt LG Amsterdam Tournament live uit
SBS6 zendt alle wedstrijden van de 10e editie van het LG Amsterdam Tournament live uit. Het toernooi vindt plaats op 8 en 9 augustus in de Amsterdam Arena. Naast Ajax zijn zoals bekend Arsenal, Inter Milan en Sevilla de deelnemers aan het toernooi. Edward van Cuilenborg neemt de presentatie op zich en Leo Oldenburger geeft commentaar tijdens de wedstrijden bij de uitzendingen op SBS6

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma jul 07, 2008 11:00 am

Ajax speelt deze zomer in de voorbereiding onder andere een wedstrijd uit tegen het Engelse Sunderland. En daar zijn een aantal Sunderland-supporters niet blij mee. Zij hebben Feyenoord namelijk als tweede club en maken regelmatig de oversteek naar Rotterdam.

Om hun onvrede kenbaar te maken wordt de wedstrijd inmiddels massaal geboycot. De meeste leden van het ALS (A Love Supreme - de grootste onafhankelijke supportersclub) hebben zelfs te kennen gegeven de wedstrijd zelfs niet te bezoeken als de entree gratis zou zijn.

Bij de club is nu ook het besef doorgedrongen dat het organiseren van deze wedstrijd misschien niet zo verstandig was. Om de oefenpot toch niet op een fiasco te laten uitlopen heeft de club inmiddels besloten de toegangsprijzen te halveren.
Bron: onbekend.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jul 07, 2008 2:04 pm

Want daar liggen we wakker van....
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma jul 07, 2008 2:33 pm

Wie zal er komend seizoen aanvoerder worden?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 07, 2008 2:35 pm

Jesse schreef:Wie zal er komend seizoen aanvoerder worden?
Huntelaar, als hij blijft. Back-up Perez (als hij überhaupt speelt) of Stekelenburg.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma jul 07, 2008 2:38 pm

Ik denk dat Huntelaar vertrekt en ik hoop dat Perez iig niet meer in de basis staat volgend seizoen. Stekel als aanvoerder? Een keeper? Ik weet het niet.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » ma jul 07, 2008 2:43 pm

Wie heeft de meeste wedstrijden in Ajax 1? Bij Oranje keek Van Basten ook alleen maar naar het aantal interlands.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jul 07, 2008 2:44 pm

Klaas wordt het... En anders Lindgren!
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jul 07, 2008 2:50 pm

Arthur schreef:Wie heeft de meeste wedstrijden in Ajax 1? Bij Oranje keek Van Basten ook alleen maar naar het aantal interlands.
In eerste instantie was Davids aanvoerder.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jul 07, 2008 2:51 pm

Geef de band maar aan Lindgren. Liever geen keeper.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma jul 07, 2008 5:28 pm

GangstaRiB schreef:
Ajax speelt deze zomer in de voorbereiding onder andere een wedstrijd uit tegen het Engelse Sunderland. En daar zijn een aantal Sunderland-supporters niet blij mee. Zij hebben Feyenoord namelijk als tweede club en maken regelmatig de oversteek naar Rotterdam.

Om hun onvrede kenbaar te maken wordt de wedstrijd inmiddels massaal geboycot. De meeste leden van het ALS (A Love Supreme - de grootste onafhankelijke supportersclub) hebben zelfs te kennen gegeven de wedstrijd zelfs niet te bezoeken als de entree gratis zou zijn.

Bij de club is nu ook het besef doorgedrongen dat het organiseren van deze wedstrijd misschien niet zo verstandig was. Om de oefenpot toch niet op een fiasco te laten uitlopen heeft de club inmiddels besloten de toegangsprijzen te halveren.
Bron: onbekend.
Ik geloof niet dat AJAX op dit moment soortgelijken banden heeft of niet? Ik dacht dat er vanuit AJAX-groeperingen wel symphatie is voor Celtic en de Spurs.. maar of dat nou echt wederzijds is?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jul 07, 2008 5:43 pm

brigade zuid schreef:geloof niet dat AJAX op dit moment soortgelijken banden heeft of niet?
Ik hoop het niet.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma jul 07, 2008 8:01 pm

Bij Ajax is het eigenlijk best verdeeld. Er zijn jongens die naar de Spurs gaan, maar ook jongens die naar Manchester of Arsenal gaan. Ik zelf ben wel eens een paar keer bij West Ham en Everton geweest, dus daar heb je dan 'iets' mee.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jul 07, 2008 8:22 pm

Heb liever een verdediger als aanvoerder bij AJAX ..

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jul 07, 2008 8:49 pm

Voetske schreef:Heb liever een verdediger als aanvoerder bij AJAX ..
Moeten we er eerst eentje hebben (die fit blijft) Voets! Wie aanvoerder is, maakt me niet uit. Het is in feite een functie met weinig meerwaarde. De echte leiders in het veld hebben zo'n armband niet nodig.

Wie is in deze selectie eigenlijk een echte leider?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jul 07, 2008 10:05 pm

Maar die is er dan toch ook als we een ( echte ) verdediger als aanvoerder hebben .. :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 08, 2008 10:03 am

Jöhnk schreef:Geef de band maar aan Lindgren. Liever geen keeper.
Sar was aanvoerder van Oranje, dus Van Basten zal er geen probleem mee hebben om Stekelenburg aanvoerder te maken. Iemand anders zie ik zo snel ook niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jul 08, 2008 10:14 am

Stekelenburg, aub niet zeg.Dan Lindgren maar ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 08, 2008 10:20 am

Lindgren heeft nog helemaal geen status, laat staan dat hij aanvoerder van Ajax wordt.

Deze discussie geeft meteen aan dat er géén leiderstypes in de selectie zitten. Dat is wel een probleem.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jul 08, 2008 10:29 am

Heeft in deze selectie toch niks met status te maken.Er is er geen een die in deze selectie aanspraak kan maken wat status betreft, Lindgren was aanvoerder van Groningen.Dus die heeft in ieder geval wat ervaring.
Laatst gewijzigd door 999 op di jul 08, 2008 10:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di jul 08, 2008 10:30 am

Ik vraag me af of een Stekelenburg meer status heeft dan Lindgren. Misschien heeft een Gabri nog het meeste status, al lijkt me dat nou niet bepaald een ideale aanvoerder.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jul 08, 2008 10:46 am

Ik zeg Lindgren. Geef hem die band maar hoor.. Hij blijft tenminste nog een jaar of 2 bij Ajax. Klaas is zo weg.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jul 08, 2008 11:03 am

joey schreef:Lindgren heeft nog helemaal geen status, laat staan dat hij aanvoerder van Ajax wordt.

Deze discussie geeft meteen aan dat er géén leiderstypes in de selectie zitten. Dat is wel een probleem.
Laten we leiderschap niet verwarren met status. Davids en Stam hadden bijvoorbeeld wel de status maar zijn geen leiders. Die twee zijn groot geworden door zich vooral met hun eigen spel te bemoeien. Om een team aan te sturen missen ze het overzicht.
Leiderschap zit in je of niet. Chivu bv was een geboren leider. Echt veel status had hij natuurlijk ook niet.

Het idee dat Stam de grote kale leider moest zijn die ook nog eens rushes naar voren moest maken en de opbouw moest verzorgen sloeg helemaal nergens op. Ajax had hem gewoon zijn mannetje moeten laten uitschakelen en verder niets. Zou me niets verbazen als dat hem uiteindelijk de kop heeft gekost.

Plaats reactie