AZ-Ajax 23-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di nov 18, 2008 2:39 pm

MVH schreef:
Demosthenes schreef:
Ik hoop niet dat het zondag regent, "we zijn niet zo goed als het regent, of stormt, of vroeg in de middag of ... is"
Slecht nieuws in dat geval: het gaat zondag regenen, stormen en het is ook vroeg in de middag.
Als dat slechte weer nu wordt voorspeld zegt dat weinig over het weer op zondag. Als je op dat weer hoopt, ???????????
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di nov 18, 2008 3:26 pm

Nou ja, het zou min of meer ook in ons voordeel kunnen werken of eerder gezegd in het nadeel van AZ. Wij kunnen best fysiek en werkend voetbal nu produceren. AZ moet het vooral hebben van het snelle veldspel en dat gaat moeilijker in kutweer.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di nov 18, 2008 3:55 pm

Daniel_vT schreef:Nou ja, het zou min of meer ook in ons voordeel kunnen werken of eerder gezegd in het nadeel van AZ. Wij kunnen best fysiek en werkend voetbal nu produceren. AZ moet het vooral hebben van het snelle veldspel en dat gaat moeilijker in kutweer.
Was dat ooit andersom?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » di nov 18, 2008 3:58 pm

LucaS schreef:Het slaat nu wel heel erg om, al dat optimisme. Voorlopig heeft onze ploeg dit jaar nog geen echt goede uitwedstrijd gespeeld. Ik zie niet in waarom dat komend weekend wel opeens het geval zou zijn
Exact. Ik zie een parallel met Oranje op het EK. We winnen van Frankrijk, overwacht met grote cijfers en vooral door een paar goals in de slotfase na een opvallende wissel en meteen is Van Basten een topcoach en de volgende wedstrijd een eitje.

Maar ook toen kregen we daarna net als nu te maken met een coach die twee keer slimmer is en tien keer meer ervaring heeft dan de onze. Reken dus maar gewoon op een fikse oorwassing ende zeperd.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » di nov 18, 2008 3:59 pm

Mwah, tegen Rusland was het na 90 minuten nog gelijk, dus dan valt het wel weer mee als je exact hetzelfde vervolg verwacht :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » di nov 18, 2008 4:01 pm

Arthur schreef:Mwah, tegen Rusland was het na 90 minuten nog gelijk, dus dan valt het wel weer mee als je exact hetzelfde vervolg verwacht :ajaxsmiley.gif:
Hehe, ok. Laten we dan maar niet hopen op een blessuretijd van 30 minuten :blush.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di nov 18, 2008 4:19 pm

Bovendien had bijna iedereen een gevoel dat Rusland een eitje zou zijn. Ik had m'n camping in Wenen al bijna geboekt, goddamnit. (Doet nog steeds pijn nu ik eraan terugdenk)

Dat is nu wel anders, PSV was de eerste grote horde, AZ de tweede. Niemand die deze wedstrijd licht opvat, ik tenminste niet. Iedereen had voor dit tweeluik al voorspeld dat AZ-uit de zwaarste van de twee zou worden, dus wat dat betreft gaat die parallel niet op.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di nov 18, 2008 4:41 pm

Ik vind de hosanna (hier althans) ook wel meevallen. Ik vind iedereen eigenlijk vrij realistisch. Punt is dat de resultaten na Heerenveen gewoon goed zijn en de oorwassing tegen psv natuurlijk helemaal vertrouwen geeft. Niemand zegt dat wij AZ ff oprollen zondag, maar een overwinning behoort best wel tot de mogelijkheden.

Met een stevig middenveld heb je voorin 2 jongens lopen die een wedstrijd kunnen beslissen op basis van hun individuele klasse.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di nov 18, 2008 9:00 pm

Sulejmani: 'Wij worden kampioen'

dinsdag 18 november, door SamVR, Amsterdam, 15:38u, Sportweek

Miralem Sulejmani kon zondagmiddag met een tevreden gevoel terugkijken op zijn rentree bij Ajax. De spits hielp zijn ploeg tegen PSV in een moeilijke fase aan de 2-1, wat het omslagpunt was in de wedstrijd, die zou eindigen in een 4-1 overwinning.

Marco van Basten gunde Sulejmani een half uur speeltijd. De Serviër, die ruim twee maanden moest toekijken met een hamstringblessure, stond te springen om weer minuten te maken.'Ik wilde zo graag wéér spelen', zegt de aanvaller in Sportweek. 'Ik was een beetje bang, maar toen ik er in kwam voelde ik me bevrijd. Van zenuwen had ik geen last. Ik ben nooit nerveus. Ik kan niet wachten tot de volgende wedstrijd tegen AZ. Dan speel ik wél negentig minuten.'

Door winst van Ajax op PSV bedraagt de voorsprong op de regerend landskampioen na elf wedstrijden al zeven punten. Volgens Sulejmani hebben de Amsterdammers nog maar één echte concurrent. 'AZ zie ik nu als onze grootste conccurent. Zij spelen heel goed voetbal. Maar wij hebben de meeste kwaliteit. Ik weet zeker dat we kampioen worden.'

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di nov 18, 2008 9:17 pm

Wat is jouw opstelling, V-10?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di nov 18, 2008 9:23 pm

Dembele is er in ieder geval nog niet bij; meniscus operatie, minimaal 8 weken eruit.
Sulejemani heeft vandaag weer minuten gemaakt tegen Katwijk; wedstrijd is nog bezig, maar Sulejmani heeft de 0-1 gescoord (tussenstand 0-2).

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di nov 18, 2008 10:33 pm

Jöhnk schreef:Wat is jouw opstelling, V-10?
Vermeer: VD Wiel,Oleguer,Vertonghen,Urby; Anita,Vermaelen; Blind; Suarez, Sulejmani; Bodul.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di nov 18, 2008 10:50 pm

:drecul.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » di nov 18, 2008 10:51 pm

Geen Overtoom? Is 'ie geblesseerd?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di nov 18, 2008 10:56 pm

Wel apart dat ze op AN massaal kiezen voor een duo Enoh-Gabri als verdedigend blok op het middenveld. Volgens mij is de algemeen heersende mening hier dat Vertonghen en Enoh/Gabri die rollen moeten vervullen. Tegen AZ moeten we helaas nog even improviseren, waardoor ik dus kies voor Vertonghen als back. Hij moet met gemak die vdVelden kunnen opvangen, wat ik geen denderende speler vindt. Risicoloze speler.

Ik gok op zoiets van vBasten:
-Urby-Suarez-Kennedy
-Lindgren-Sulejmani-Enoh.

Heel misschien dat Gabri er nog in komt voor Kennedy, maar dat zou ik zelf te defensief vinden.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di nov 18, 2008 11:00 pm

Ik snap de hele hype rondom Bodul helemaal niet. Wat ik van hem heb gezien is niet slecht, maar nou ook niet bepaald hoogstaand! Hij mist vooral snelheid, ondanks dat hij daar nog wel aan kan trainen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo nov 19, 2008 12:47 am

Zlatan Son of God schreef:Ik snap de hele hype rondom Bodul helemaal niet. Wat ik van hem heb gezien is niet slecht, maar nou ook niet bepaald hoogstaand! Hij mist vooral snelheid, ondanks dat hij daar nog wel aan kan trainen.
Hoe kan je op snelheid trainen? Of bedoel je startsnelheid?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo nov 19, 2008 12:49 am

Vedette-10- schreef:Vermeer: VD Wiel,Oleguer,Vertonghen,Urby; Anita,Vermaelen; Blind; Suarez, Sulejmani; Bodul.
Ik weet dat ik niet moet reageren, omdat het toch nergens over gaat. Maar toch, waar is bijvoorbeeld een Enoh?
Benji schreef:Geen Overtoom? Is 'ie geblesseerd?
:biggrin.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » wo nov 19, 2008 2:13 am

Overtoom wordt gespaard voor HSV, toch?

:666.gif:
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo nov 19, 2008 7:34 am

Jesse schreef:
Zlatan Son of God schreef:Ik snap de hele hype rondom Bodul helemaal niet. Wat ik van hem heb gezien is niet slecht, maar nou ook niet bepaald hoogstaand! Hij mist vooral snelheid, ondanks dat hij daar nog wel aan kan trainen.
Hoe kan je op snelheid trainen? Of bedoel je startsnelheid?
Specifieke krachttraining en het aanleren van speciale manier van lopen. Korte explosieve passes in het begin en deze in gaande weg in het zelfde tempoe omzetten in grote lange passen.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo nov 19, 2008 9:23 am

Zlatan Son of God schreef:Ik snap de hele hype rondom Bodul helemaal niet. Wat ik van hem heb gezien is niet slecht, maar nou ook niet bepaald hoogstaand! Hij mist vooral snelheid, ondanks dat hij daar nog wel aan kan trainen.
Zodra de vergelijking met Zlatan is gemaakt, dan beginnen bepaalde personen ineens te denken dat we een 2de Zlatan in huis hebben.

Ik vind het ook allemaal nog erg voorbarig.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo nov 19, 2008 9:33 am

Jesse schreef:
Vedette-10- schreef:Vermeer: VD Wiel,Oleguer,Vertonghen,Urby; Anita,Vermaelen; Blind; Suarez, Sulejmani; Bodul.
Ik weet dat ik niet moet reageren, omdat het toch nergens over gaat.
Je weet het, en toch doe je het?


Waarom, waarom.... :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo nov 19, 2008 10:32 am

Peter schreef:Wel apart dat ze op AN massaal kiezen voor een duo Enoh-Gabri als verdedigend blok op het middenveld.
Ik vind het überhaupt apart dat ze daar aan het kiezen zijn. Als ik Van Basten was, zou ik Gabri, Enoh en Lindgren bij me roepen en zeggen: "Normaliter zullen er maar twee van jullie drieën in de basisopstelling staan. Welke twee? Dat bepaal ik per wedstrijd, op basis van de tactiek, de tegenstander, de vorm van dat moment. Dus ga je nou niet lopen blindstaren op de basis; aan het eind van de rit hebben jullie - alles bij elkaar - alle drie een stuk of 25 wedstrijden gespeeld."

En verder geen gelul.

K.
Still alive...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo nov 19, 2008 10:45 am

Vedette-10- schreef:
Jöhnk schreef:Wat is jouw opstelling, V-10?
Vermeer: VD Wiel,Oleguer,Vertonghen,Urby; Anita,Vermaelen; Blind; Suarez, Sulejmani; Bodul.
Urby in de verdediging??
Zou ik niet meer aan beginnen...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » wo nov 19, 2008 11:19 am

Waarom niet? Hij deed het daar prima dit seizoen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie