Inter-Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen

Inter Ajax

[Voetske] Inter wint in een voorspelbare wedstrijd, Ajax maakt geen schijn van kans [/Voetske]
13
21%
[RGB] Inter wint nipt door een goal in de slotfase, net als Ajax denkt dat er iets te halen valt [RGB]
17
28%
[Rishi (stoned)] Een miraculeus gelijkspel waardoor de klap van de uitschakeling niet al te hard aankomt [/Rishi (stoned)]
5
8%
[Neefkens] We maken lasagna van die spaghettivreters. Laat maar komen dat Barcelona in de kwartfinale! [/Neefkens]
26
43%
 
Totaal aantal stemmen: 61

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Bericht door RosenbergSpits » wo mar 15, 2006 10:57 pm

Trab schreef:
RosenbergSpits schreef:Geef Rishi helemaal gelijk, Al heeft Samaras misschien niet het schot dat KJH heeft, hij heeft wel veel meer technieck dan klaas-jan en kan goed doorbreken.
Flauwe kul. Zeker de wedstrijd in Amsterdam vergeten? Tuurlijk is Samaras ook een kanjer, maar Huntelaar past beter bij Ajax. Ajax speelt 9 van de 10 keer op de helft van de tegenstander in een kleine ruimte, dan heb je meer aan Huntelaar dan aan Samaras. Hebben we na 20 jaar eindelijk weer een echte Ajax spits, krijg je dit geneuzel weer.
Volgens mij begrijp je me niet, Als ik moest kiezen voor die 2 zou ik natuurlijk voor Klaas kiezen, maar had ook graag Samaras zien komen die goeie assists op Huntelaar had kunnen geven.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » wo mar 15, 2006 11:03 pm

Rishi schreef:
Laat het nou bijna onmogelijk zijn om als Nederlandse club je elftal een jaar lang ongewijzigd te houden. Tijden veranderen Trab, soms moet je als club dat ook doen
Welnee. AZ heeft het vorig jaar nog onder Co bewezen. Techniek, goed positiespel en teamspel. Dat is Ajax. Twee goede spitsen voorin zetten en de rest in dienst van die 2 laten spelen kan iedereen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo mar 15, 2006 11:10 pm

RosenbergSpits schreef:
Trab schreef:
RosenbergSpits schreef:Geef Rishi helemaal gelijk, Al heeft Samaras misschien niet het schot dat KJH heeft, hij heeft wel veel meer technieck dan klaas-jan en kan goed doorbreken.
Flauwe kul. Zeker de wedstrijd in Amsterdam vergeten? Tuurlijk is Samaras ook een kanjer, maar Huntelaar past beter bij Ajax. Ajax speelt 9 van de 10 keer op de helft van de tegenstander in een kleine ruimte, dan heb je meer aan Huntelaar dan aan Samaras. Hebben we na 20 jaar eindelijk weer een echte Ajax spits, krijg je dit geneuzel weer.
Volgens mij begrijp je me niet, Als ik moest kiezen voor die 2 zou ik natuurlijk voor Klaas kiezen, maar had ook graag Samaras zien komen die goeie assists op Huntelaar had kunnen geven.
Samaras voor de voorzet? Samaras als links-, rechtsbuiten?

:?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » wo mar 15, 2006 11:15 pm

Real Ajax schreef:
MHF schreef:Ik wil me graag volledig aansluiten bij bovenstaand commentaar. Precies zoals ik de wedstrijd heb beleefd.
Altijd fijn. :alc: Maar inderdaad, we hadden toch al niks in de CL te zoeken, dus dan zoek ik het toch liever in de "ze zijn een ervaring rijker" hoek. Niet alleen voor KJH en bijv. Vermaelen maar ook Blind waar we het voorlopig mee moeten doen.
:cheer:

en wij een illusie armer... ;)
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 16, 2006 1:07 am

Trab schreef:
Thomas schreef:
Dat is niet overdreven. Eerder een feit, Arthur. De Jong, SQD, Lobont en Maxwell zijn al weg. Trabelsi, Boukhari, Pienaar, Vonk, Galasek en Anastasiou gaan weg. Juanfran mag ook niet blijven, neem ik aan. Middelmatige jeugdspelers als Martina en Timisela zitten er volgend seizoen ook niet bij, terwijl Blind Boakye ook niet al te veel speeltijd gunt.
Verder zal Charisteas verkocht worden en met hem misschien wel Babel, Grygera en Rosales.

Dat zijn in totaal 18 spelers.
Het gaat er niet om wie er weggaan, het gaat erom wat er overblijft. Trabelsi is een forse aderlating en een goede Pienaar ook. Al had hij zijn tekortkomingen. Maar de rest...
Vermaelen is verdedigend 3 klassen beter dan Escude. En hij is pas 20. Stam is ook beter als Grygera. Het centrale duo Vermaelen-Stam staat als een huis volgend jaar. Urby is een fantastische linksback. Er is niemand die nog rept over Maxwell, terwijl dat toch de voetballer van het jaar was 2 jaar geleden.
Maduro is ook een fantastische speler als hij centraal op het middenveld speelt. Heb je in aanvallend opzicht meer aan dan aan Galasek. Sneijder is fantastisch met zijn 2 benigheid, zijn scorend vermogen en zijn steekpasses.
Over Huntelaar en Perez hoeven we het niet te hebben. Allebei rasvoetballers. Alleen op rechts hebben we een hoop vacactures. Een rechtsback, een rechtshalf en een rechtsbuiten. Dan zijn we wat mij betreft klaar.
Met Heitinga, Mitea, Rosenberg, Babel, Sarpong, Lindenbergh, Manucharian heb je dan nog genoeg achter de hand. Ik heb er alle vertrouwen in.
Dit begon allemaal doordat ik deze post van Joey verdedigde:
Trab schreef:
joey schreef:Zulke wedstrijden zijn wél heel geschikt om te zien wie wel en wie niet het niveau halen. De helft van de selectie moet worden afgevoerd.
Overdreven. Boukhari, Rosales en Juanfran komen tekort. Dat werd gisteren nogmaals bevestigd. Die mogen wat mij betreft allemaal vertekken. Met de rest is niks mee. Ajax komt volgend jaar gewoon ijzersterk terug. Ben ik van overtuigd.
Als er al 4 spelers tussentijds zijn verkocht en er waarschijnlijk nog zo'n 13 of 14 weggaan is er niets mis met de constatering van Joey.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 16, 2006 5:54 pm

Nog even over de wedstrijd. Vond iemand anders het ook zo ergerlijk dat toen Babel een inworp moest nemen aan de rechterkant, hij eerst de bal 10 seconden in z'n handen hield en toen pas besloot om de bal voor iemand anders te laten liggen? Ajax had nog 5 minuten om te proberen een wonder te forceren en dan gaat Ryan tijd verspillen bij een inworp. :sad:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 16, 2006 5:59 pm

Niet gezien. Toen zaten mijn ogen waarschijnlijk al vol met tranen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 16, 2006 6:04 pm

Bertje schreef:Niet gezien. Toen zaten mijn ogen waarschijnlijk al vol met tranen.
:aai:

Ik heb me er echt druk om gemaakt.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 16, 2006 6:05 pm

Ja, maar dat zei je hierboven ook.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do mar 16, 2006 6:40 pm

Trab schreef:
joey schreef:
Zoals Steef opmerkt, Ajax had achterin vijf spelers nodig om twee aanvallers van Inter onschadelijk te maken. Dan kun je nooit een meerderheid scheppen elders op het veld.
Hier ben ik het niet mee eens. Sterker nog, Maduro en Vermaelen stonden vaak 1 tegen 1 tegen Adriano en Martins.
Inderdaad. Gewoon niet goed gekeken. Zeker in de 2e helft was Trabelsi voortdurend op de helft van Inter te vinden en speelde ook Lindenbergh consequent voor de defensie. Dat er niets uit kwam is een ander verhaal, maar de intentie strookt totaal niet met hetgeen er hier wordt beweerd.
Voor het overige vind ik de meeste van jullie wel ontzettend pessimistisch. Ik zie genoeg positieve punten.
Dat mag je volgens mij niet zeggen, Trab. Past niet in het scenario om Blind bij welke gelegenheid dan ook in de grond te stampen. Ik zie ook volgende aanknopingspunten.
En met: Stekelenburg, Stam, Vermaelen, Emanuelson, Maduro, Sneijder, Perez, Huntelaar staat er al een sterk geraamte. Nog een paar goede aankopen + Heitinga, Mitea, Rosenberg achter de hand maak ik me geen zorgen over volgend jaar.
Wat mij betreft speelt Rosenberg gewoon. Was tegen Inter en PSV de gevaarlijkste aanvaller, hij ontwikkelt zich - tegen de verdrukking in - prima. Gewoon een goede aankoop, die diepte en loopacties in het spel van Ajax brengt.

Stekel;
Grygera - Stam - Vermaelen;
Type-Trabelsi - Maduro - Sneyder - Urby;
Rosenberg - KJH - Perez;

Prima elftal voor komend seizoen. Pleur die fluim van een Rosales eruit, echt een waardeloze speler, die nog geen 10% van de stront over zich heen krijgt die vrijwel wekelijks voor Rosenberg is bestemd. :pukey:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do mar 16, 2006 6:56 pm

Ik zou Vermaelen zeker niet linksachterin in een 3-4-3 neerzetten. Bij een buitenspeler ben je dan al gauw de klos. Tegen PSV en Inter zag je eens te meer dat hij extra veel moeite heeft met een rechtsbuiten die naar binnen trekt. Ik zou gewoon 4-3-3 gaan spelen, of je moet een Mathijsen kunnen halen.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do mar 16, 2006 7:17 pm

Ik zou gewoon switchen tussen 4-3-3, 3-4-3 en 4-4-2 naarmate de speelwijze van de tegenstander.

En wimpey, Lindenbergh speelde voor de verdediging ja. 1 hele meter en hij durfde nooit bij de sluiten om aanspeelbaar te zijn voor KJH of om Pienaar en Boukhari in de rug te dekken. Die twee liepen zich het apenlazerus.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » do mar 16, 2006 7:53 pm

Steef schreef:
En wimpey, Lindenbergh speelde voor de verdediging ja. 1 hele meter en hij durfde nooit bij de sluiten om aanspeelbaar te zijn voor KJH of om Pienaar en Boukhari in de rug te dekken. Die twee liepen zich het apenlazerus.
In balbezit weken Vermaelen en Maduro vaak uit naar de zijkanten en liet Lindenbergh zich zakken. Ik vind dus niet dat je hem kan verwijten niet aanspeelbaar te zijn voor KJH. Bovendien is dat niet zijn taak. Boukhari en Pienaar moeten aansluiten bij KJH. En de rugdekking van Boukhari en Pienaar kan ook door de back gedaan worden. Zeker Juanfran had een zee van ruimte aan zijn kant.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do mar 16, 2006 8:23 pm

Er was even een moment dat Ajax idd. een soort Van Gaaliaanse AZ 343 speelde met Lindenbergh a la De Zeeuw. Maar Lindenbergh had veel meer initiatief moeten nemen in balbezit. Dat vond Maduro, dat vond KJH en dat vond iedereen die een beetje begrijpt hoe je Italianen pijn kan doen.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do mar 16, 2006 11:02 pm

Peter schreef:Ik zou Vermaelen zeker niet linksachterin in een 3-4-3 neerzetten. Bij een buitenspeler ben je dan al gauw de klos. Tegen PSV en Inter zag je eens te meer dat hij extra veel moeite heeft met een rechtsbuiten die naar binnen trekt. Ik zou gewoon 4-3-3 gaan spelen, of je moet een Mathijsen kunnen halen.
Daarom is het ook zo belangrijk dat we een team hebben dat kan switchen van systeem. En in de top speelt niemand met vleugelspelers
IK GELOOF!!!!!!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do mar 16, 2006 11:35 pm

Ik ben niet in Milaan geweest, maar baal er achteraf toch wel van. Gek he?

Nog meer mensen die daar last van hebben?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 16, 2006 11:58 pm

Je bent niet blij dat je het geld hebt uitgespaard? Een kansloze nederlaag en Milaan is onderhand net zoiets als Waalwijk geworden. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr mar 17, 2006 1:02 pm

goodfella schreef:Ik ben niet in Milaan geweest, maar baal er achteraf toch wel van. Gek he?

Nog meer mensen die daar last van hebben?
Kan ik begrijpen. Ook al weet je dat je met 1-0 de pottenbak in gaat hoor je altijd het gevoel te hebben dat je erbij moet zijn.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr mar 17, 2006 8:14 pm

joey schreef:Je bent niet blij dat je het geld hebt uitgespaard? Een kansloze nederlaag en Milaan is onderhand net zoiets als Waalwijk geworden. :X
Het blijft AFC Ajax. No matter what!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » vr mar 17, 2006 11:19 pm

Steef schreef:Ervaren krachten. Kwatsch! Goede krachten, dat is wat je moet halen.

Juanfran en Lindenbergh hebben ook ervaring....
Quatsch, noch immer. Overigens: Perez en Stam zijn uitstekende en goede krachten. Zoals jij heel goed weet...
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » vr mar 17, 2006 11:21 pm

bryan schreef:Die hands van Materazzi was helemaal niks. Absoluut geen strafschop. Die van Lindenbergh wel.

De scheidsrechter heeft het gewoon goed gezien.
Het was of allebei hands of geen van beide . Identieke situaties. Dat zag een kind.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mar 18, 2006 5:04 am

joey schreef:Je bent niet blij dat je het geld hebt uitgespaard? Een kansloze nederlaag en Milaan is onderhand net zoiets als Waalwijk geworden. :X
Ajax verloor sinds het seizoen 2002-2003 maar twee keer in Milan, Joey. Dus dat valt wel mee. ;)
Thomvak425 schreef:
Steef schreef:Ervaren krachten. Kwatsch! Goede krachten, dat is wat je moet halen.

Juanfran en Lindenbergh hebben ook ervaring....
Quatsch, noch immer. Overigens: Perez en Stam zijn uitstekende en goede krachten. Zoals jij heel goed weet...
Kan het dat ik deze post al eens eerder heb gezien? :blush:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za mar 18, 2006 1:29 pm

Thomvak425 schreef:
Steef schreef:Ervaren krachten. Kwatsch! Goede krachten, dat is wat je moet halen.

Juanfran en Lindenbergh hebben ook ervaring....
Quatsch, noch immer. Overigens: Perez en Stam zijn uitstekende en goede krachten. Zoals jij heel goed weet...
Jij kan niet lezen...

Het zijn goede spelers met ervaring. Maar bovenal goede spelers. Alleen met ervaring redt je 't niet bij Ajax hoor.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » za mar 18, 2006 1:35 pm

Ik kan wel goed lezen, maar je verwoordt 't knullig.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mar 18, 2006 2:56 pm

17/3/2006 - Ajax in beroep tegen prijs kaartje Inter - Ajax
(Gepost door netracer)

BRON: OFA

Ajax is in beroep gegaan tegen de hoogte van het toegangskaartje voor de Ajax fans voor het duel Inter-Ajax. De prijs was met € 53,20 veel duurder dan vergelijkbare vakken in het stadion. Dit is tegen de regels van de UEFA. Volgens Inter zou deze echter goedkoper zijn doordat het zicht minder is als gevolg van veiligheidsmaatregelen. Als Ajax in het gelijk wordt gesteld zal er een verrekening plaatsenvinden, welke ten goede komt aan de meegereisde Ajax supporters.
Ajax Netwerk

Plaats reactie