Ajax - Twente 18 mei 2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma mei 19, 2008 11:57 am

Thomas schreef:Kom ik daar aan, zit Tim de Cler daar. En begon die me ook al een beetje uit te lachen. Ik bedoel, uitgelachen worden door notabene een Feyenoorder. Kan het erger?
Hij heeft al een keer bijna klappen gehad.

Lindgren was een genot om te zien spelen. Voetbalintelligentie heeft die jongen. Ik had altijd het idee dat Ajax zijn plafond was, maar wie weet.

ps: hoe goed had hij kunnen worden als ie 10 cm langer en 10 kg meer spieren zou hebben gehad?

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma mei 19, 2008 11:58 am

Yup. Ik was ook blij. Hou wel van zulke spelers... Inzicht, verdedigende hardheid en niet van die postbodes.
IK GELOOF!!!!!!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma mei 19, 2008 12:03 pm

Samen met Suarez de enige die overeind bleef.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma mei 19, 2008 12:13 pm

goodfella schreef:
Thomas schreef:Kom ik daar aan, zit Tim de Cler daar. En begon die me ook al een beetje uit te lachen. Ik bedoel, uitgelachen worden door notabene een Feyenoorder. Kan het erger?
Hij heeft al een keer bijna klappen gehad.

Lindgren was een genot om te zien spelen. Voetbalintelligentie heeft die jongen. Ik had altijd het idee dat Ajax zijn plafond was, maar wie weet.

ps: hoe goed had hij kunnen worden als ie 10 cm langer en 10 kg meer spieren zou hebben gehad?
Ajax is zijn plafond niet. Over 2 jaar wordt hij begeerd door iedere topclub. Doet me denken aan Flamini...
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 19, 2008 12:39 pm

Trab schreef:
Thomas schreef:
Toen zijn transfer bekend werd gemaakt waren er hier en op andere fora toch wel wat sceptici, maar ik neem aan dat dat vooral kwam doordat men Lindgren gewoon niet zo goed kende.
Dat klopt. Ik was zeker sceptisch, maar neem bij deze mijn woorden terug Thomas. Je had het goed gezien. Heb echt genoten van hem gisteren! Hij was echt fenomenaal! Vind hem centraal controlerend ook beter tot zijn rechtkomen. Of dat nou centraal achterin is of in de punt naar achteren op het middenveld maakt niet zoveel uit.
:worshippy.gif:

In de as is hij inderdaad nog beter. Gistermiddag had hij in het begin nog even moeite om de vanaf het middenveld komende Hersi op te pikken vanuit zijn plek achterin, maar daarin herstelde hij zich al snel. Ik hoop dat hij wat meer spiermassa gaat ontwikkelen en bepaalde tactische foefjes leert, maar het is nu al een belangrijke jongen in het team. Stiekem hoop ik ook een beetje dat hij à la Simons gewoon zo'n zeven jaar blijft hangen. In voetballend opzicht is hij nu al beter dan Simons, in ieder geval.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » ma mei 19, 2008 1:11 pm

Thomas schreef:
:worshippy.gif:

In de as is hij inderdaad nog beter. Gistermiddag had hij in het begin nog even moeite om de vanaf het middenveld komende Hersi op te pikken vanuit zijn plek achterin, maar daarin herstelde hij zich al snel. Ik hoop dat hij wat meer spiermassa gaat ontwikkelen en bepaalde tactische foefjes leert, maar het is nu al een belangrijke jongen in het team. Stiekem hoop ik ook een beetje dat hij à la Simons gewoon zo'n zeven jaar blijft hangen. In voetballend opzicht is hij nu al beter dan Simons, in ieder geval.
Vind hem er aardig geblokt uitzien hoor. Zit wel goed met die spiermassa. Vond die sliding in het strafschopgebied op Elia echt indrukwekkend. Zo goed getimed. Heerlijk. Die laatste kans had echt een bekroning moeten zijn voor zijn fantastische spel.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma mei 19, 2008 1:53 pm

Inderdaad. Hij moet onze Redondo worden!
IK GELOOF!!!!!!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma mei 19, 2008 5:44 pm

Trab schreef:
Thomas schreef:
:worshippy.gif:

In de as is hij inderdaad nog beter. Gistermiddag had hij in het begin nog even moeite om de vanaf het middenveld komende Hersi op te pikken vanuit zijn plek achterin, maar daarin herstelde hij zich al snel. Ik hoop dat hij wat meer spiermassa gaat ontwikkelen en bepaalde tactische foefjes leert, maar het is nu al een belangrijke jongen in het team. Stiekem hoop ik ook een beetje dat hij à la Simons gewoon zo'n zeven jaar blijft hangen. In voetballend opzicht is hij nu al beter dan Simons, in ieder geval.
Vind hem er aardig geblokt uitzien hoor. Zit wel goed met die spiermassa. Vond die sliding in het strafschopgebied op Elia echt indrukwekkend. Zo goed getimed. Heerlijk. Die laatste kans had echt een bekroning moeten zijn voor zijn fantastische spel.
Meerdere goede slidings had ie. Als ik zijn spel in een woord mag samenvatten; stijlvol!

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » ma mei 19, 2008 5:48 pm

goodfella schreef:
Thomas schreef:Kom ik daar aan, zit Tim de Cler daar. En begon die me ook al een beetje uit te lachen. Ik bedoel, uitgelachen worden door notabene een Feyenoorder. Kan het erger?
Hij heeft al een keer bijna klappen gehad.
Zo te horen wordt hij weer te bijdehand... waarom kom ik die graftak nooit tegen?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 19, 2008 5:56 pm

Zo erg was het niet hoor. Het is alleen niet iets waar je op zo'n moment mee geconfronteerd wil worden. Ik bedoel, het is ten slotte maar een Feyenoorder.

Ik woon nog geen jaar in Leiden en ben hem inmiddels al twee keer tegengekomen, Maarten. Jij doet toch iets aanzienlijk beter dan ik, krijg ik het idee. Maar goed, een van die keren was dus bij de club waar hij als jonkie voetbalde.

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma mei 19, 2008 6:58 pm

Demosthenes schreef: Kun je het iemand kwalijk nemen?

HtC: Nee,
Hier ben ik opgehouden met lezen. Geen CL, geen Uefa Cup, medeverantwoordelijk voor belabberde aankopen, de wedstrijden onder HtC dit seizoen waren geen milimeter beter of slechter dan die onder Koster en enge Henk verliet als kapitein als eerste het zinkende schip. Maar nemen we hem iets kwalijk?! Nee toch.... :confused.gif:

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » ma mei 19, 2008 7:07 pm

Thomas schreef:Zo erg was het niet hoor. Het is alleen niet iets waar je op zo'n moment mee geconfronteerd wil worden. Ik bedoel, het is ten slotte maar een Feyenoorder.

Ik woon nog geen jaar in Leiden en ben hem inmiddels al twee keer tegengekomen, Maarten. Jij doet toch iets aanzienlijk beter dan ik, krijg ik het idee. Maar goed, een van die keren was dus bij de club waar hij als jonkie voetbalde.
Ik ben in mijn leven misschien 2 keer bij lugdunum geweest.. een keer een proef training meegedaan daar toen ik op de lagere school zat.. maar voetbal is niets voor mij.

Verder kwam hij niet in de kroegen waar ik kwam en tegenwoordig kom ik niet zo vaak meer in de kroeg. Binnenkort maar weer eens bij mijn oude stamkroeg langs.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma mei 19, 2008 7:09 pm

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: Kun je het iemand kwalijk nemen?

HtC: Nee,
Hier ben ik opgehouden met lezen. Geen CL, geen Uefa Cup, medeverantwoordelijk voor belabberde aankopen, de wedstrijden onder HtC dit seizoen waren geen milimeter beter of slechter dan die onder Koster en enge Henk verliet als kapitein als eerste het zinkende schip. Maar nemen we hem iets kwalijk?! Nee toch.... :confused.gif:
Dat is al veel gelezen, meestal reageer je op mijn berichten zonder ze gelezen te hebben.

HtC verliet Ajax op een moment dat ze inderdaad uitgeschakeld waren, HtC heeft immers zelf die ene belangrijke penalty gemist! Hij wilde Riera, enz. enz. maar die kwamen niet en onder HtC heb ik maar een paar wedstrijden gezien, er was meer beleving dan na hem Heerenveen en Groningen thuis en AZ uit leverden in ieder geval zeven punten op, het veldspel was niet minder dan onder koster, Sparta uit was een blamage, maar niet zo'n schande als verliezen van Excelsior enz.

Onder koster viel de beleving weg, triest maar het is niet anders, plichtmatig voetbal, ondanks aankopen als Perez, Silva en Lindgren en de terugkeer van Davids en Vermaelen, spelers die HtC niet had, niet omdat hij ze niet zou willen (zelfs Perez hoefde niet weg, prima invaller)? Nee, omdat de beleidsmakers vonden dat Urby zou groeien dat Vertonghen Davids zou vervangen, dat v.d. Wiel enz. Niets van waar geworden.

Je kunt iemand die na zeven(?) wedstrijden voor het geld kiest niet de schuld geven van de volgende 31 wedstrijden (+beker!)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma mei 19, 2008 7:17 pm

Real Ajax schreef: Suarez en KJH hebben gedaan wat ze moesten doen dit seizoen, dat of-of gezeik is erg vermoeiend (voor elke misser van KJH in de play-offs is weer een moment dat Suarez in zijn broek schijnt als hij alleen op de keeper afloopt, so what?) Daar zit het probleem totaal niet bij dit elftal.
De voorhoede is idd het probleem niet. Ik geef het je te doen daar voorin met al die vuurpijlen van Steek, Heitinga of Vermaelen. En qua steekpasses is het met Edje en Gabberi eveneens behelpen. Urby heeft al 2 jaar geen fatsoenlijke wedstrijd meer gespeeld en Perez heeft onderhand nog minder energie dan het deelnemersveld bij een bejaardenbingo. Stel je voor dat Maduro er gisteren nog had gelopen i.p.v. Lindgren, dan was het helemaal niets geweest.

En toch is het elftal niet eens het grootste probleem. Dat zag je gisteren aan Elia en Douglas. De laatste had Ajax in de winterstop kunnen halen, na een tip van de Boer. MVG haalde bierbuik Kuffour... Elia wist na een gesprek met HtC dat ie voor Twente zou kiezen. H&M zagen blijkbaar meer in Fuque en Rommedahl.

En dat, Real en andere AT'ers, is de kern van Ajax' probleem: al ruim een decennium worden allerlei zwaarwegende beslissingen genomen door lichtgewichten als Henk Telstar en Martin Kerkrade. Als die cycle niet wordt doorbroken (en ik heb er trouwens alle vertrouwen in dat MVB zulke baggerbeslissingen niet zal overkomen) kun je de tent wel sluiten.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma mei 19, 2008 7:21 pm

Als die cycle niet wordt doorbroken (en ik heb er trouwens alle vertrouwen in dat MVB zulke baggerbeslissingen niet zal overkomen) kun je de tent wel sluiten.
Het contract met Colin is verlengd, MvB staat daar achter, hij beslist voor volgend seizoen. Is Colin zoveel sterker geworden?

Voor alle duidelijkheid, ik zie Colin niet als Ajaxwaardig, maar hij is gehaald als invaller, hij was goedkoper dan Boakye.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma mei 19, 2008 7:33 pm

Colin is geslachtofferd door het publiek, terwijl hij thuis tegen Utrecht en uit bij NEC de beste verdediger aan Ajax zijde was. Datzelfde publiek wil overigens Luque vaker aan het werk zien. Kan het nog krommer. Ik zie dus liever Colin dan Luque, Mitea, Rommedahl en Leonardo.

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma mei 19, 2008 7:37 pm

Demosthenes schreef: Dat is al veel gelezen, meestal reageer je op mijn berichten zonder ze gelezen te hebben.
Ik reageer meestal niet op je berichten. :smallgrin.gif:

Ik kan de inhoud dromen: KJH is kut, HtC is great.

HtC wil Riera, leuk, maar als Espanyol 24 mio voor die jongen wil, gaat het feest niet door... Koster wilde John Terry ook wel bij Ajax hebben, geloof me.

HtC heeft immers zelf die ene belangrijke penalty gemist!
Koster moet er wél ballen inschieten en uit houden?!

niet zo'n schande als verliezen van Excelsior enz.
2-2 gelijk thuis tegen Excelsior (dat 10 keer op rij verloren had) is geen schande?

beleving: ook zoiets subjectiefs. Ik zag er gisteren 11 die dolgraag wilden, maar niet konden...

aankopen als Perez, Silva en Lindgren en de terugkeer van Davids en Vermaelen, spelers die HtC niet had
Koster had Stam niet, HtC wel. Zo kunnen we wel door blijven leuteren. Vorig seizoen had HtC wél Perez, Stam, Edje, Gryga, Babel en vooral Sneyder. Toen haalde ie de CL ook niet, speelde voor spek en bonen in de UEFA Cup en werd (ondanks een godsgruwelijk zwak PSV) ook geen kampioen.

Je kunt iemand die na zeven(?) wedstrijden voor het geld kiest niet de schuld geven van de volgende 31 wedstrijden (+beker!)
Doe ik ook niet. Maar hij is wel medeverantwoordelijk. HtC heeft net zo goed gefaald als Koster. En MVG. Ze hebben met elkaar gemeen dat ze niets bij een instituut als Ajax te zoeken hebben.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma mei 19, 2008 9:47 pm

Ik kan de inhoud dromen: KJH is kut, HtC is great.
Van de zes woorden die jij gebruikt, zullen er twee nooit ik mijn berichten verschijnen (op dit citaat na), m.a.w. eerst lezen.

Jammer dat je er zaken uit een heel ander seizoen bijhaalt om dit seizoen te beoordelen. Sneijder??? Babel??? 2-2 tegen Excelsior? Verwacht je nu dat ik reageer als uit tegen psv 5-1 of zoals onder koster, onze angsthaas? HtC durfde er een aanvaller bij te doen (De Mul) waar je onder koster iedere speler (op Perez na) hard terug ziet lopen bij balverlies.

Koster heb ik genoemd als verdediger? Zo wordt reageren lastig.

HtC was voor mij een verademing na trainers als Wouters, Blind, er gebeurde weer iets bij Ajax, ondanks de uitschakeling. Daar is nu niets meer van over. Ik zat gisteren niet in de Arena, het is goed om te lezen dat er gewerkt werd, maar mag je dat iedere wedstrijd verwachten?

Je mag voor HtC de grote boosdoener vinden, zeven wedstrijden en daaronder Heerenveen, Groningen en AZ, maar onder Koster zijn toch echt veel minder punten behaald en, dat is subjectief, weet ik, is er zo slecht gevoetbald! Heb jij zitten gebieten van wedstrijden onder koster?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma mei 19, 2008 10:02 pm

Ik was aanvankelijk ook erg hoopvol over HtC. Hij leek mij de juiste man op de juiste plaats. Net als bij Van Geel overigens. Maar beiden zijn mij danig tegengevallen.

Blind was een matig TD, net als Van Gaal. Maar beiden waren wel echte Ajacieden met hun Ajaxhart op de juiste plaats. Met Van Geel dacht ik dat Ajax een klootzak had binnengehaald, maar wel een klootzak in het belang van Ajax. Achteraf was het helaas alleen een klootzak.

Onder Koeman waren de resultaten behoorlijk, maar het spel was niet om aan te zien. Bovendien straalde Koeman totaal geen verbondenheid met de club Ajax uit.
Onder Blind speelde Ajax vaak matig voetbal, maar de intentie was bijna wel altijd goed. Ook bleef hij als een echte clubman zijn club trouw.
Onder Ten Cate werd het spel er niet beter op. Bovendien liet Ten Cate Ajax als een baksteen vallen voor het geld van Chelsea.
Onder Koster speelde Ajax slechter en slechter, maar als persoon bleef hij nog wel zichzelf.

Natuurlijk vind ik het belangrijk dat Ajax mooi en sprankelend voetbal speelt, maar ik vind het bijna net zo belangrijk dat de trainer Ajax op een waardige wijze vertegenwoordigd. Ajax moet te allen tijde proberen attractief en aanvallend voetbal te spelen en de trainer dient zich als een uithangbord voor de club te presenteren. Een trainer dient zich vereert te voelen om trainer van Ajax te zijn en pal voor de club te gaan staan. De onemanshow van Ten Cate kwam mij op gegeven moment net zo de strot uit als de afgrijselijke betonnenmuur die hij in Zagreb metselde.

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di mei 20, 2008 9:41 am

Demosthenes schreef: Jammer dat je er zaken uit een heel ander seizoen bijhaalt om dit seizoen te beoordelen.
Ik beoordeel HtC. O.b.v. dit seizoen en het vorige. Het beeld dat daaruit ontstaat is i.m.o. weinig positief.
Sneijder??? Babel??? 2-2 tegen Excelsior? Verwacht je nu dat ik reageer als uit tegen psv 5-1 of zoals onder koster, onze angsthaas? HtC durfde er een aanvaller bij te doen (De Mul) waar je onder koster iedere speler (op Perez na) hard terug ziet lopen bij balverlies.
Angsthaas HtC met z'n 7-1-2 systeem in Bremen en Zagreb vergeten? Of met z'n schuitluistactiek in Waalwijk? Nogmaals, zowel HtC als Koster zijn te licht voor Ajax gebleken.
Koster heb ik genoemd als verdediger? Zo wordt reageren lastig.
HtC miste idd geen penalty. Maar het komt op mij over dat je HtC slecht spel en slechte resultaten niet aanrekent en dat bij Koster wel doet. Op die manier wordt het voor mij dan weer lastig reageren...
HtC was voor mij een verademing na trainers als Wouters, Blind, er gebeurde weer iets bij Ajax, ondanks de uitschakeling.
Wouters, daar noem je er een... Blind had een selectie die effe wat minder was dan die van HtC in 2006/2007. Stam, Davids, Perez, Gabri, een fitte Sneyder, een heel seizoen KJH: dat zou Blind ook wel hebben gewild, lijkt me.

Qua prestaties en rendement heeft Blind het trouwens beter gedaan dan HtC.
Heb jij zitten gebieten van wedstrijden onder koster?
Amper. Maar ik heb dit seizoen evenmin genoten van de wedstrijden onder HtC. Zowel Koster als HtC hadden niets te zoeken bij een club als Ajax.

MVB zet hopelijk het e.e.a. recht. Ik heb er vertrouwen in, MVB is een legende en een winnaar. Hij hoort bij Ajax, zoals Koster en HtC er niet horen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di mei 20, 2008 9:58 am

Zo, nu weer even genoeg over Koster en Ten Cate. Terug naar de wedstrijd, voorzover daar nog behoefte aan is.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di mei 20, 2008 11:53 am

Een echte AT traditie moet wel in stand gehouden worden. Ik bedoel, pro Adriaanse vs anti-Adriaans, pro-Blind vs anti-Blind, pro Htc vs anti- htc :smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » di mei 20, 2008 12:16 pm

Nihad schreef:Een echte AT traditie moet wel in stand gehouden worden. Ik bedoel, pro Adriaanse vs anti-Adriaans, pro-Blind vs anti-Blind, pro Htc vs anti- htc :smallgrin.gif:
Jep, en doordat Van Basten het heeft aangedurft om de Heilige Nummer 14 tegen te spreken is het zeker dat hij in joey een vastbijtende en gepassioneerde tegenstander heeft. Nu nog net zo'n standvastige voorstander en de toekomst van AT is verzekerd!

Lucas, wimpey, anyone?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di mei 20, 2008 12:18 pm

Ik heb blind vertrouwen in onze nieuwe technische leiding!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » di mei 20, 2008 12:32 pm

Lucas en Joey hebben al zolang als AT bestaat precies tegenovergestelde meningen over degene die op dat moment trainer van Ajax was, en de messen lijken nu ook weer geslepen te worden :smallgrin.gif:

Plaats reactie