Feyenoord - Ajax 21-09-08

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo sep 21, 2008 7:21 pm

Peter schreef: Lees nou eens wat hij zegt. Feyenoord was kwalitatief armoedig, maar was wel enthousiast in het opzoeken van Biseswar. Heel onbevangen en een hoop toevalsvoetbal, maar wel met een licht overwicht. Om het even op Ajax te projecteren: ik heb geen vloeiende aanval gezien. Niet even iets van druk op die achterhoede en de duimschroeven aandraaien. Niets van dat alles.
Ik denk dat jij meer moeite met lezen hebt Peter. Dat je zo graag wilt lezen dat het per definitie nooit wat zal worden met Ajax en dat je daar gewoon zo op hoopt zeg! Wat een geweldig niveau hebben jullie. Je kunt zo richting het fn.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48028
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo sep 21, 2008 7:24 pm

Ik constateer alleen. Ik constateer dat we 4 punten hebben gehaald tegen WillemII, Roda en Feyenoord en dat het qua veldspel verre van vlekkeloos liep.

Op die hoop ga ik verder niet in. Ik discussieer niet op basis van hoop, maar vertel gewoon wat ik heb gezien qua veldspel.

Nog even iets: Ze moeten die Sno ook eens wat koptraining geven. Die jongen is zo groot, maar wint geen kopduel. Dramatische timing. Zelfs Lindgren won nog meer kopduels.

Rob
Berichten: 169
Lid geworden op: za jul 30, 2005 10:11 am

Bericht door Rob » zo sep 21, 2008 7:27 pm

Peter schreef:Enoh was op basis van die 15 minuten trouwens ook een verschrikking. Handelingssnelheid van een amateur. Het enige wat hij in de strijd kon gooien was zijn fysiek. Voetbaltechnisch was het zeer pover.
Ik vond hem eigenlijk niet eens zo beroerd invallen, zeker gezien de omstandigheden (ploeg die onder druk stond en alle ballen zo hard mogelijk naar voren ramde, nog geen minuut in Ajax 1 gespeeld, nauwelijks mee kunnen trainen). Hij was een stuk dynamischer dan Sno (hetgeen op zich niet zo heel moeilijk is natuurlijk) en die paar keer dat hij in balbezit was deed hij er best nog wel wat aardigs mee. Krijgt voor mij zeker het voordeel van de twijfel, zeker als hij daarmee de hemeltergende Sno uit de basis houdt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 21, 2008 7:27 pm

Peter schreef:Ik constateer alleen. Ik constateer dat we 4 punten hebben gehaald tegen WillemII, Roda en Feyenoord en dat het qua veldspel verre van vlekkeloos liep.

Op die hoop ga ik verder niet in. Ik discussieer niet op basis van hoop, maar vertel gewoon wat ik heb gezien qua veldspel.

Nog even iets: Ze moeten die Sno ook eens wat koptraining geven. Die jongen is zo groot, maar wint geen kopduel. Dramatische timing. Zelfs Lindgren won nog meer kopduels.
Inderdaad, de zoveelste bagger wedstrijd.Punt.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo sep 21, 2008 7:28 pm

Peter schreef:Ik constateer alleen. Ik constateer dat we 4 punten hebben gehaald tegen WillemII, Roda en Feyenoord en dat het qua veldspel verre van vlekkeloos liep.
Ik was vorige week ook de eerste die, die mening had Peter nav Ajax - Roda JC. Vandaag ben ik het echter niet eens met de mening over de totale verdediging van Ajax. v/d Wiel was het zwakke punt en het middenveld.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 21, 2008 8:11 pm

Sno is een drama. Vertonghen snapt het wel hoor.... Die liep goed vrij bij de 2-1... Dat was de eerste keer dat hij vrij werd gespeeld op het middenveld!
IK GELOOF!!!!!!

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo sep 21, 2008 8:31 pm

Toppie schreef:
Braamhaar staat nog steeds achter beslissingen
Ondanks de kritiek van zowel Ajacieden als Feyenoord-spelers vindt scheidsrechter Eric Braamhaar dat hij een goede Klassieker heeft gefloten. De arbiter nam tijdens de wedstrijd een paar opvallende beslissingen, die meestal in het nadeel van de Amsterdammers uitpakten.

De leidsman is zich echter van geen kwaad bewust. ''Ik denk dat ik goed heb gehandeld,'' aldus Braamhaar tegenover Studio Sport. ''Maar als dat achteraf niet zo blijkt, dan kan ik die beslissingen niet herroepen.''

Er waren nogal wat curieuze momenten in de wedstrijd. Zo werd er na afloop gesproken over de actie van Henk Timmer, die Ajacied Leonardo net buiten de zestien vloerde. Ook werd er in de slotfase makkelijk een strafschop aan Feyenoord gegeven, terwijl even daarvoor Luis Suarez geen penalty kreeg.

Timmer kreeg voor zijn overtreding op Leonardo slechts een gele kaart, terwijl die kaart ook een andere kleur had kunnen hebben. ''Ik vond die overtreding van Timmer niet zo zwaar om een rode kaart te geven,'' aldus Braamhaar. ''Bovendien liep er nog een verdediger bij Leonardo.''

Daarnaast floot Braamhaar niet voor een strafschop toen Andre Bahia Luis Suarez naar beneden trok (zie foto). ''Suarez en Bahia trokken volgens mij allebei aan elkaar. Daarom heb ik niet voor een strafschop gefloten,'' verdedigt de scheidsrechter zichzelf.

In de slotfase kreeg Michael Mols wel een penalty, toen hij viel bij een duel met Urby Emanuelson. Feyenoorder Tomasson benutte het cadeautje van Braamhaar, waardoor de Rotterdammers één punt overhielden aan de wedstrijd tegen Ajax. ''Ik vond dat Mols wel een gooi kreeg van Emanuelson,'' zegt Braamhaar. ''Daarom heb ik toen aan Feyenoord een penalty gegeven.''
:blackcat.gif:
Ongelooflijk. Suarez had duidelijk een strafschop moeten krijgen. Ik kan me voorstellen dat een scheids een keer een fout maakt, maar wees dan ook een kerel en geef dat toe.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 21, 2008 9:08 pm

Daar koop ik ook niks voor!!! Hij had gewoon moeten fluiten die lamlul! Met zn klote diagonaal! Hij moet gewoon lopen zodat hij alles ziet, kan mij die diagonaal wat schelen...onzin ook!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » zo sep 21, 2008 9:11 pm

Dit was zo overduidelijk, dat het vanuit elke diagonaal te zien was. Braamhaar was gewoon bang...

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo sep 21, 2008 9:11 pm

Duidelijk geen pingel, wat een schwalbekoning is die vreselijke Suarez toch. :hypocrite.gif:

Afbeelding
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48028
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo sep 21, 2008 9:14 pm

Trekken aan beide kanten, aldus Braamhaar. :hypocrite.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo sep 21, 2008 9:15 pm

Is inderdaad een schwalbe... die speler van Feyenoord helpt Suarez alleen maar zodat hij niet valt... ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » zo sep 21, 2008 9:15 pm

Normaal word ik altijd wat rustiger als ik naar een samenvatting heb gekeken (dan blijkt vaak dat ik het wat te veel in m'n eigen straatje zag), maar nu ben ik alleen maar extra pissig geworden omdat het zo overduidelijk was (situatie Timmer, niet-pingel Suarez, pingel Mols).

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » zo sep 21, 2008 9:16 pm

Peter schreef:Trekken aan beide kanten, aldus Braamhaar. :hypocrite.gif:
Je ziet toch dat die arme Bahia wordt meegetrokken omdat Suarez doorloopt :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 21, 2008 9:19 pm

Benji schreef:
Peter schreef:Trekken aan beide kanten, aldus Braamhaar. :hypocrite.gif:
Je ziet toch dat die arme Bahia wordt meegetrokken omdat Suarez doorloopt :hypocrite.gif:
Al vind ik wel dat Suarez op het laatst, toen ie eigenlijk weer los was, zich liet vallen ..

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 21, 2008 9:28 pm

Benji schreef:
Peter schreef:Trekken aan beide kanten, aldus Braamhaar. :hypocrite.gif:
Je ziet toch dat die arme Bahia wordt meegetrokken omdat Suarez doorloopt :hypocrite.gif:
HAHAHA, dat ik toch nog kon lachen vandaag... Hierboven ook een leuke...
IK GELOOF!!!!!!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo sep 21, 2008 9:30 pm

en hoe beoordelen jullie "de ovetreding" op huntelaar, vlak voor tijd?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo sep 21, 2008 9:34 pm

Die zat niet eens in de samenvatting! Ik was er in het stadion van overtuigd dat het echt een pingel was.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 21, 2008 9:37 pm

Donkey Shot schreef:en hoe beoordelen jullie "de ovetreding" op huntelaar, vlak voor tijd?
Hij wordt even vast gehouden, maar zou denk ik anders ook niet bij de voorzet gekomen hebben ...

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » zo sep 21, 2008 9:38 pm

Thijs schreef:Die zat niet eens in de samenvatting! Ik was er in het stadion van overtuigd dat het echt een pingel was.
Ik zag hem later nog wel een keer terug.. werd niet herhaald. Kan er weinig over zeggen... emotie zegt: strafschop

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo sep 21, 2008 9:38 pm

genoeg mensen hebben toch eredivisie live? ik vond dat hij hem had kunnen geven, t was minstens net zo'n zware overtreding dan op Mols.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 21, 2008 9:39 pm

Net zo als, Doc. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo sep 21, 2008 9:41 pm

whatever...

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » zo sep 21, 2008 9:48 pm

Donkey Shot schreef:genoeg mensen hebben toch eredivisie live? ik vond dat hij hem had kunnen geven, t was minstens net zo'n zware overtreding dan op Mols.
Hij hád hem kunnen geven.. maar als hij hem voor suarez al niet gegeven heeft.. geloof niet dat KJH zich liet vallen.. maar echt een overtreding volgens mij ook niet.. maar van mij had hij hem mogen geven.. zeker na het kadootje aan mols

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 21, 2008 9:49 pm

Van mij had hij hem ook mogen geven, maar dat lijkt me geen argument.

Vandaag trouwens weer een verdedigende wissel. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie