Ajax - Roda JC * 14-09-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 15, 2008 3:58 pm

Voetske schreef:Overal was het zoals ik er nu tegenaan kijk na voor de tweede keer de wedstrijd te hebben gezien weer niet al te hoogstaand.Weer veel lange ballen, bijna geen aanval opgezet vanuit de achterhoede->middenveld.Geen backs die overhun man heengaan, geen verdedigers die doorschuiven.Toch weer de onzekerheden in de achterhoede, spelers die door de mand vallen, en spelers ( o.a. Urby ) waarvan je nooit zeker weet of ze de volgende wedstrijd dit door kunnen zetten.Toch heel veel wat je ziet dat toe te schrijven is op individuele kwaliteit, daar waar je veel meer het operen als een team wilt zien.Verder begrijp ik dus de wissel van van Basten niet.Na het inbrengen van Suarez, wat natuurlijk t.o.v. Leonardo 400 % verschil is, had AJAX mijn inziens voetballend gezien zijn beste periode, na het inbrengen van Lindgren kreeg de achterhoede het nog extra moeilijk ...
Dank, Voetske. Komt aardig in de buurt van mijn analyse. :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 15, 2008 4:10 pm

Voetske heeft een goed punt wat Sno betreft. Je kan zeggen wat je wil over die jongen, maar hij is niet te schijterig om keer op keer de verdedigers te ontlasten door de bal op te vragen. Daar kunnen een aantal jongens nog wat van leren.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma sep 15, 2008 4:19 pm

joey schreef:Dat is jammer, ik zou wel eens willen weten waarom. Dat leek me namelijk bij uitstek een wedstrijd waarin doordrukken grote kans opleverde op de 2-0.
Dit leek me juist bij uitstek een wedstrijd waarin Roda in de laatste minuut even 1-1 zou maken. Die 2-0 zat er gewoon niet in, dat heeft (bijna) iedereen kunnen zien.

Roda speelde 1 op 1 over het hele veld. Dan hoeft er maar 1 balletje verkeerd te vallen. Ik vond het een prima wissel. Van Basten is aanvallend zat, daar doet 1 wissel niets aan af.

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 15, 2008 4:36 pm

Zlatan Son of God schreef:Wat een stel zeikerds hier zeg.. ben benieuwd hoe nog kleiner het wereldje was geweest als MvB gisteren gewoon met Huntelaar was blijven spelen (dus 433) en Ajax een tegentreffer had geincasseerd. Vorig jaar was het nooit goed dat we in belangrijke momenten punten lieten liggen en nu we in de slotfase (de laatste minuten) op safe spelen is het schandalig en on ajax. Hou toch op man!

Helemaal mee eens! Het is ook nooit goed, maar dat wisten we al.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 15, 2008 4:37 pm

Thomas schreef:Voetske heeft een goed punt wat Sno betreft. Je kan zeggen wat je wil over die jongen, maar hij is niet te schijterig om keer op keer de verdedigers te ontlasten door de bal op te vragen. Daar kunnen een aantal jongens nog wat van leren.

Dat hen ik ook al opgemerkt, alleen jammer dat hij er niet veel mee doet. Of gewoon retetraag.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma sep 15, 2008 5:30 pm

Bang voor een treffer van Roda ben ik trouwens nooit geweest.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma sep 15, 2008 7:11 pm

goodfella schreef:Bang voor een treffer van Roda ben ik trouwens nooit geweest.
Dan zit je een stuk gemakkelijker dan ik, want ik vrees nog steeds bij iedere aanval, ben nog steeds bang dat Urby niet ingrijpt, een middenvelder vrij kan opkomen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma sep 15, 2008 8:19 pm

Dat gevoel had ik gisteren niet Demo. Zeker op het laatst niet.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma sep 15, 2008 10:13 pm

goodfella schreef:Dat gevoel had ik gisteren niet Demo. Zeker op het laatst niet.
Ik ook nauwelijks. Maar toen Oleguer zich liet omspelen op de achterlijn kreeg ik het even spaans benauwd.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma sep 15, 2008 10:17 pm

Hijzelf waarschijnlijk ook.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 15, 2008 10:49 pm

Anders ik wel. Allemachtig, wat ging Oleguer voor schut. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di sep 16, 2008 11:07 am

Weet je waar ik nou niks van begrijp?

Die ophef over de wissel van Huntelaar.

Echt: te bizar voor woorden. Ik dacht niet eens: goh, Huntelaar eruit. Ik was me er niet eens van bewust dat dat zeldzaam is. Bij een voorsprong: spitsje eruit, middenvelder erbij. Gezien de stand, en gezien het feit dat je (na zoveel vergooide krachten en gemiste kansen) een beetje moet gaan waken voor een counter, leek het me volkomen normaal: iets meer stevigheid inbouwen, en dan voorin wat meer speculeren op een individuele bevlieging, of op snelheid. Mijn vrienden en ik bespráken of constateerden het niet eens, zó volkomen alledaags en gewoon leek het ons. Maar vervolgens vonden zo ongeveer alle kranten het een kop waard. Niet eens een melding, maar de kop!

Stop de persen! VAN BASTEN WISSELT HUNTELAAR!

Zal wel aan mij liggen, denk ik dan... Kennelijk ben ik de enige die er niks over dacht.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di sep 16, 2008 11:14 am

Niet enkel de persen, Ko...het publiek gehoord?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 16, 2008 11:15 am

Iedereen mag van mij gewisseld worden. Ik keek er ook niet van op toen Huntelaar werd gewisseld, want het was niet denderend wat hij liet zien. Wellicht had Van Basten beter Cvitanich in kunnen brengen, maar met het eruit halen van Huntelaar op zich is niets mis.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di sep 16, 2008 11:16 am

Feit is dat na de wissel KJH<->Lindgren de achterhoede meer onder druk kwam te liggen dan in de gehele wedstrijd.Dus het beoogde effect wat van Basten voor ogen had bleef drie keer uit.Daar gaat het dus om.

Ach, en wat die koppen in de kranten betreft ...

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » di sep 16, 2008 11:19 am

Kowalczyk schreef:Weet je waar ik nou niks van begrijp?
Die ophef over de wissel van Huntelaar.
Echt: te bizar voor woorden.
Vond je het geen Ajax-onwaardige schijtwissel dan?.
Ajax dat notabene in eigen huis een beetje op safe gaat spelen tegen Roda JC. Een club met nog geen vijfde van Ajax' begroting. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di sep 16, 2008 12:02 pm

Kowalczyk schreef:Weet je waar ik nou niks van begrijp?

Die ophef over de wissel van Huntelaar.

Echt: te bizar voor woorden. Ik dacht niet eens: goh, Huntelaar eruit. Ik was me er niet eens van bewust dat dat zeldzaam is. Bij een voorsprong: spitsje eruit, middenvelder erbij. Gezien de stand, en gezien het feit dat je (na zoveel vergooide krachten en gemiste kansen) een beetje moet gaan waken voor een counter, leek het me volkomen normaal: iets meer stevigheid inbouwen, en dan voorin wat meer speculeren op een individuele bevlieging, of op snelheid. Mijn vrienden en ik bespráken of constateerden het niet eens, zó volkomen alledaags en gewoon leek het ons. Maar vervolgens vonden zo ongeveer alle kranten het een kop waard. Niet eens een melding, maar de kop!

Stop de persen! VAN BASTEN WISSELT HUNTELAAR!

Zal wel aan mij liggen, denk ik dan... Kennelijk ben ik de enige die er niks over dacht.

K.
Ik begrijp de ophef wel. Niet alleen is KJH een van de weinigen die zeker is van een basisplaats, die hij dus kennelijk verdient op basis van zijn prestaties in het verleden, mar het leek erop (let op: het léék) dat hij werd gewisseld als straf voor het missen van veel kansen. Komt bij dat KJH een typische spits is: ook in een wedstrijd waarin hij bagger speelt, kan hij in de 91e minuut tóch scoren.

En wellicht doorslaggevend: hoe vaak heb je een aanvoerder gewisseld zien worden, anders dan door een blessure?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 16, 2008 12:11 pm

Wie heeft er ooit gezegd dat Huntelaar zeker is van een basisplaats?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di sep 16, 2008 12:12 pm

Natuurlijk is hij verzekerd van een basisplaats.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 16, 2008 12:13 pm

Oh ok. Dat vond je onder Ten Cate niet.

columbus
Berichten: 5409
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Bericht door columbus » di sep 16, 2008 12:14 pm

Maar verzekerd zijn van een basisplaats betekent niet dat je automatisch 90 minuten speelt.

Ik snap de ophef ook niet zo om een wissel. In verklaring van van Basten kon ik me best vinden.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di sep 16, 2008 12:18 pm

Columbus schreef:Ik snap de ophef ook niet zo om een wissel. In verklaring van van Basten kon ik me best vinden.
Daar gaat het nu juist om; K. kon zich de ophef in het stadion niet voorstellen; ik wel. De uitleg was verhelderend, maar die was pas na afloop bekend. En niet ten tijde van de wissel.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di sep 16, 2008 12:24 pm

Maar dan was er toch nog geen fluitconcert nodig?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di sep 16, 2008 12:26 pm

Thomas schreef:Oh ok. Dat vond je onder Ten Cate niet.
Officieel zijn er geen garanties, maar sommige spelers staan er altijd in. KKJ is een van hen. Je laat geen veertig miljoen lopen om KJH vervolgens op de bank te zetten, nietwaar?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di sep 16, 2008 12:26 pm

Nou dan snap ik het nog steeds niet. Moest Huntelaar nog slechter spelen dan? Ik vond hem dramatisch en zou het zelfs daarom al een logische wissel hebben gevonden.

Vind hem maar een beperkte spits, kan niet wachten dat Ajax weer eindelijk een voetballende spits heeft, waardoor het spel automatisch ook beter wordt. En als Ajax het moeilijk heeft kan gokken op het ene momentje van deze spits. Als Ajax het momenteel moeilijk heeft weet je dat Huntelaar verstoppertje gaat spelen, hij kan niks extra's dan geven! Maar dit staat los van deze discussie..

Gewoon terechte wissel op basis van zijn prestatie, maar een nog logischer wissel op basis van MvB gedachten.

Plaats reactie