FC Twente - AFC Ajax 01-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo nov 02, 2008 7:03 pm

Jöhnk schreef:
Demosthenes schreef:
Jöhnk schreef:Mee eens. NEC kreeg hooguit een enkele mogelijkheid op een kans. Dit omdat de veldbezetting goed verzorgd was en er veelvuldig vooruit werd verdedigd.
Oké, een bal op de lat is dus geen kans meer, een in eerste instantie door de scheidsrechter gegeven strafschop dus ook niet meer. In dat geval zullen weinig ploegen ooit nog een kans scheppen.
Die bal op de lat heb ik gemist.

Vermeende strafschopfase (daar stond Vermaelen weer eens enorm te schutteren) was idd die enkele mogelijkheid op een kans.
Dat was geen strafschop! Overtreding werd er buiten gemaakt dus geen strafschop en al helemaal geen kans.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 02, 2008 7:14 pm

Demosthenes schreef:
Oké, een bal op de lat is dus geen kans meer, een in eerste instantie door de scheidsrechter gegeven strafschop dus ook niet meer. In dat geval zullen weinig ploegen ooit nog een kans scheppen.
Ik weet niet welke bal op de lat je bedoelt, maar 2 vrije trappen schaar ik niet onder het kopje kansen. Maar goed, als jouw weerwoord bestaat uit een bal op de lat en een niet door de scheids gegeven strafschop wil ik je bij deze even hartelijk toelachen en vragen of je, je mening misschien de volgende keer wel kunt onderbouwen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo nov 02, 2008 7:17 pm

Demos heeft het over NEC thuis en niet over Heracles uit.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo nov 02, 2008 7:18 pm

NEC heeft niet op de lat geschoten.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 02, 2008 7:19 pm

Peter schreef:Demos heeft het over NEC thuis en niet over Heracles uit.
Zie het antwoord van Johnk. Als Demo niet weet waar hij over praat, moet ie niet de discussie aangaan met mij.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo nov 02, 2008 7:24 pm

Die kopbal van Zomer ging inderdaad net over (even opgezocht). Ik dacht dat 'ie de lat nog raakte. Niet dus.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 02, 2008 7:27 pm

Peter schreef:Die kopbal van Zomer ging inderdaad net over (even opgezocht). Ik dacht dat 'ie de lat nog raakte. Niet dus.
Als je nu in een discussie durft te beweren dat NEC legio kansen heeft gehad en je komt niet verder dan een niet gekregen pingel en een bal die niet op de lat kwam te promoveren tot een bal die wel op de lat kwam...

:hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo nov 02, 2008 7:32 pm

Dit is niet mijn discussie, hoor.

Ik kijk liever hoe simpel we goals weggaven in de uitwedstrijden. Dat we het thuis beter doen is erg mooi, maar we zijn er nog lang niet.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 02, 2008 7:34 pm

Peter schreef:Dit is niet mijn discussie, hoor.

Ik kijk liever hoe simpel we goals weggaven in de uitwedstrijden. Dat we het thuis beter doen is erg mooi, maar we zijn er nog lang niet.
Over dat laatste ging de discussie niet, maar we zijn er inderdaad nog lang niet. Nog 25 wedstrijden te gaan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo nov 02, 2008 7:51 pm

Het gaat fantastisch.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo nov 02, 2008 8:05 pm

Peter schreef:Dit is niet mijn discussie, hoor.

Ik kijk liever hoe simpel we goals weggaven in de uitwedstrijden. Dat we het thuis beter doen is erg mooi, maar we zijn er nog lang niet.
Ook niet de mijne, kwestie van voetbal tegen scorebordjournalistiek?

Op de lat (drie keer in 180 minuten) is geen kans? Oké, ik schreef toch al dat het zo fantastisch gaat, kunnen we de rest niet gewoon schriftelijk afhandelen? :aai.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 02, 2008 8:07 pm

Demosthenes schreef:
Peter schreef:Dit is niet mijn discussie, hoor.

Ik kijk liever hoe simpel we goals weggaven in de uitwedstrijden. Dat we het thuis beter doen is erg mooi, maar we zijn er nog lang niet.
Ook niet de mijne, kwestie van voetbal tegen scorebordjournalistiek?

Op de lat (drie keer in 180 minuten) is geen kans? Oké, ik schreef toch al dat het zo fantastisch gaat, kunnen we de rest niet gewoon schriftelijk afhandelen? :aai.gif:
Dus een bal op de lat is per definitie een kans. Ik neem 'm mee in mijn afstudeerproject over scorebordjournalistiek. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo nov 02, 2008 8:11 pm

Gaat wel erg offtopic, maar een bal op de paal/lat is toch inderdaad een kans? Ik zou niet weten waarom niet, zeg.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo nov 02, 2008 8:12 pm

Als jij van 30 meter op de lat schiet geeft de tegenstander dus een kans weg?

Een bal op de lat uit een vrije trap is knap, maar niet per definitie een kans. Een bal op de lat vanuit zeer kansrijke positie is dat wel.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo nov 02, 2008 8:13 pm

goodfella schreef:
Demosthenes schreef:
Peter schreef:Dit is niet mijn discussie, hoor.

Ik kijk liever hoe simpel we goals weggaven in de uitwedstrijden. Dat we het thuis beter doen is erg mooi, maar we zijn er nog lang niet.
Ook niet de mijne, kwestie van voetbal tegen scorebordjournalistiek?

Op de lat (drie keer in 180 minuten) is geen kans? Oké, ik schreef toch al dat het zo fantastisch gaat, kunnen we de rest niet gewoon schriftelijk afhandelen? :aai.gif:
Dus een bal op de lat is per definitie een kans. Ik neem 'm mee in mijn afstudeerproject over scorebordjournalistiek. :smallgrin.gif:
Niet dan? Een bal op de lat betekend dat die betreffende inzet een paar centimeter accuratesse mist.....

Verder heeft Ajax in 3 wedstrrijden, 2 100% pingels veroorzaakt die wonder boven wonder niet gegeven werden. Allebei de momenten op cruciale standen. NEC kon op voorsprong komen en Twente kon gelijk komen.

Verder schieten de tegenstanders 3x tegen de lat. Als we echt zo goed staan te verdedigen, dan komt de tegenstander niet zover.

Ik ben tot nu toe prettig verrast over de verdediging, maar goed is het nog echt niet te noemen!!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 02, 2008 8:20 pm

Dus elke vrije trap is een 100% kans. Ok, jullie hebben me overtuigd.

:smallgrin.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo nov 02, 2008 8:23 pm

goodfella schreef:Dus elke vrije trap is een 100% kans. Ok, jullie hebben me overtuigd.

:smallgrin.gif:
Definieer iedere vrije trap. Ligt de bal op de eigen helft? Nee dan is het geen 100% kans. Ligt hij op 16 meter +- 5 meter, dan is het een hele grote kans. Zeker omdat keepers nog steeds gebruik maken van het 'muurtje' die juist als voordeel kan wordt beschouwd voor de schietende persoon. De keeper ontneemt bewust een groot deel van z'n zicht op de bal. Dom.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 02, 2008 8:24 pm

GangstaRiB schreef: Definieer iedere vrije trap. Ligt de bal op de eigen helft? Nee dan is het geen 100% kans. Ligt hij op 16 meter +- 5 meter, dan is het een hele grote kans. Zeker omdat keepers nog steeds gebruik maken van het 'muurtje' die juist als voordeel kan wordt beschouwd voor de schietende persoon. De keeper ontneemt bewust een groot deel van z'n zicht op de bal. Dom.
Ik vind het een rare constatering. Als v/d Berg die bal 2 keer had over gerost had ik er niemand over gehoord.

Maar hoeveel kansen gaf Ajax nu tegen NEC weg? Ik ben maar gestopt met tellen, want het waren er zoveel...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo nov 02, 2008 8:25 pm

Die kans van Zomer of telt gevaar uit een corner ook niet als kans?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 02, 2008 8:25 pm

Peter schreef:Die kans van Zomer of telt gevaar uit een corner ook niet als kans?
Ik noteer kans nummer 9 voor NEC. Wie komt er met kans nummer 10?

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo nov 02, 2008 8:28 pm

goodfella schreef:
GangstaRiB schreef: Definieer iedere vrije trap. Ligt de bal op de eigen helft? Nee dan is het geen 100% kans. Ligt hij op 16 meter +- 5 meter, dan is het een hele grote kans. Zeker omdat keepers nog steeds gebruik maken van het 'muurtje' die juist als voordeel kan wordt beschouwd voor de schietende persoon. De keeper ontneemt bewust een groot deel van z'n zicht op de bal. Dom.
Ik vind het een rare constatering. Als v/d Berg die bal 2 keer had over gerost had ik er niemand over gehoord.

Maar hoeveel kansen gaf Ajax nu tegen NEC weg? Ik ben maar gestopt met tellen, want het waren er zoveel...
Ja maar hij legt ze toch op de lat?!! Als Huntelaar rakelings naast schiet vanaf 5 meter, is dat ook géén kans dan?

Verder had NEC niet veel kansen gehad, maar een penalty had de boel zo om kunnen draaien.

En aan de andere kant dwingt Ajax ook niet zoveel af, de laatste paar wedstrijden.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo nov 02, 2008 8:28 pm

Maar wat maakt NEC zo speciaal? Heerenveen kreeg iets van 15 kansen ofzo. Ik wil best positief zijn over onze verdediging in de wedstrijden NEC en Roda (al was het daar nog wel billenknijpen), maar voor de rest is het toch allemaal neit zo heel spannend? Zelfs het armetierige Borac was eventjes gevaarlijk voor onze goal. Hoe we kansen weggaven tegen Feyenoord, WillemII en Aston Villa heb ik het even niet over.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 02, 2008 8:31 pm

GangstaRiB schreef:
Ja maar hij legt ze toch op de lat?!! Als Huntelaar rakelings naast schiet vanaf 5 meter, is dat ook géén kans dan?

Verder had NEC niet veel kansen gehad, maar een penalty had de boel zo om kunnen draaien.

En aan de andere kant dwingt Ajax ook niet zoveel af, de laatste paar wedstrijden.
Dus elke bal op de lat is een kans? Ok, staat genoteerd.

Volgens mij had Ajax tegen NEC iets van 5 kansen waar NEC alleen maar over kon dromen.

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo nov 02, 2008 8:33 pm

goodfella schreef:
GangstaRiB schreef:
Ja maar hij legt ze toch op de lat?!! Als Huntelaar rakelings naast schiet vanaf 5 meter, is dat ook géén kans dan?

Verder had NEC niet veel kansen gehad, maar een penalty had de boel zo om kunnen draaien.

En aan de andere kant dwingt Ajax ook niet zoveel af, de laatste paar wedstrijden.
Dus elke bal op de lat is een kans? Ok, staat genoteerd.

Volgens mij had Ajax tegen NEC iets van 5 kansen waar NEC alleen maar over kon dromen.
Nou ja.. dit wordt een welles-nietes discussie. Laten we kijken wat Ajax de komende tijd gaat doen. Tot nu toe hebben we mazzel gehad dat de tegenstander de kansen mist, terwijl ze er vorig jaar wel ingingen. Misschien is het de gouden pik van Van Basten.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 02, 2008 8:35 pm

Peter schreef:Maar wat maakt NEC zo speciaal?

Van de laatste 11 uitwedstrijden hebben ze er 8 gewonnen en slechts 1 verloren volgens mij. Lijkt me gewoon een lastige tegenstander.
ik wil best positief zijn over onze verdediging in de wedstrijden NEC en Roda (al was het daar nog wel billenknijpen),
Omdat Cisse een keer buitenom Oleguer ging? Nou, eigenlijk zat ik die wedstrijd heel rustig op mijn stoeltje. Zat er nooit in dat Roda ging scoren.

maar voor de rest is het toch allemaal neit zo heel spannend? Zelfs het armetierige Borac was eventjes gevaarlijk voor onze goal. Hoe we kansen weggaven tegen Feyenoord, WillemII en Aston Villa heb ik het even niet over.
Ook in de Kuip en in Birmingham gaf Ajax heel weinig weg. Maar goed, ondertussen heeft Ajax dit seizoen tot nog toe 7 maal de nul gehouden. Maar ik begrijp nu dat jullie dat niet willen zien. Mij ook best.

Plaats reactie