Feyenoord - Ajax 11-11-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 11, 2007 7:50 pm

Toppie schreef:
Jesse schreef:Ogararu had wat mij betreft in de eerste helft gewoon uit mogen halen. Maar volgens mij schrok hij zelf ook van de plotselinge mogelijkheid.
Ik zou lekker Melchiot terug halen , die kan niet slechter zijn dan Ogararu.
Die club W atletic gaat erg slecht in de engelse competitie
Slechter kan het idd niet zijn. Tel 3 miljoen voor hem neer en haal vervolgens nog een centrale verdediger + creatieve middenvelder.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » zo nov 11, 2007 7:52 pm

Van der Wiel twee tot vier weken uit de roulatie, lichte hersenschudding Ogararu
Tijdens het programma RTL Voetbal meldt Humberto Tan dat Gregory van der Wiel een verrekking heeft opgelopen aan de binnenste kruisband van zijn knie. De verdediger is daardoor volgens de eerste diagnose zo'n twee tot vier weken uit de roulatie. Hij heeft zich inmiddels afgemeld voor Jong Oranje.

De Roemeense rechtsback Ogararu heeft volgens Tan een lichte hersenschudding opgelopen in het duel tegen Feyenoord

bron:an

kan er nog wel bij.Gelukkig interlands komend weekend.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 11, 2007 7:54 pm

Binnenkort een middenveld Davids - Maduro - de Jong?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 11, 2007 7:54 pm

goodfella schreef:Slechter kan het idd niet zijn. Tel 3 miljoen voor hem neer en haal vervolgens nog een centrale verdediger + creatieve middenvelder.
Je gaat geen speler halen omdat hij iets beter is dan dat we nu hebben. Dan kan je net zo goed een jeugdspeler mee laten spelen. Ajax moet zich gewoon concenteren op de voor het leek onbekende markt en daar een betere rechtsback vandaan halen.

In principe heeft Ajax genoeg centrumverdedigers. Het is alleen de vraag of Ajax die vier centrumverdedigers goed genoeg vindt. Het belangrijkste is nu een rechtsback.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo nov 11, 2007 7:56 pm

Marillion schreef:Nu ik de strafschop op tv beelden heb teruggezien is in ieder geval bevestigd wat ik in het stadion al dacht. Een absolute schwalbe. Als die belg dan zo stoer wil zijn om Suarez geel te geven voor zijn duikeling in de 1e helft (op zich terecht) dan moet hij hier hetzelfde.

Tja, het zal volgens sommige wel weer de charme van het voetbal zijn. Maar ik zou op zo'n moment toch graag zien dat er langs de lijn even iemand op de monitor kijkt. Dan krijgt Ajax een vrije trap en Mols een gele kaart.
Platini lult dan wel dat het de snelheid uit het spel haalt en dat het hoort bij het charme van het voetbal, maar als het om cruciale beslissingen gaat is dat onzin. Die french frog ziet toch ook wel dat er wat tussenin zit? Die pipo denkt direct dat je het bij iedere uitgooi, vrije trap etc. moet gaan gebruiken. Onzin. Zolang je het alleen gebruikt bij twijfel momenten voor cruciale moment is het uitstekend. Zoals bij goals die dan wel of niet over de goallijn zijn gegaan, of zoals vandaag wel of niet een strafschop. Gewoon zo'n tennis camera op de doellijnen en alleen bij fluiten voor strafschoppen of eventueel afgekeurde goals gaan kijken. Dan druk je én direct het fenomeen dat schwalbe heet met de kop in wat betreft de 16 én je voorkomt frustratie en onterechte beslissingen vanwege goedgekeurde of afgekeurde goals.. Want zulke momenten komen niet altijd voor. Gewoon standaard bij momenten van fluiten voor een penalty of een goal de herhaling bekijken en als de scheidsrechter fout ziet direct roepen. Want als het wel degelijk een strafschop is of de scheidsrechter beslist goed ben je geen tijd kwijt omdat je niets hoeft te zeggen en bovendien als de scheidsrechter er wel naast zit heb je hem zo geinformeerd. Zeker met die headsets.. Kan iemand hem dat eens eventjes uitleggen? Want ik heb die fransoos alleen maar gehoord over het feit dat je die camera bij elke beslissing moet gaan gebruiken, sorry hoor, maar als je niet kan bedenken dat er ook nog een middenweg is ben je flink ongeschikt als voorzitter van een grote voetbalbond.
Laatst gewijzigd door Daniel op zo nov 11, 2007 7:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 11, 2007 7:56 pm

Slory doet aangifte van bedreiging
ROTTERDAM - Andwélé Slory heeft na de wedstrijd Feyenoord-Ajax (2-2) aangifte van bedreiging. De aanvaller van de Rotterdamse club vond bij thuiskomst een briefje op zijn deurmat met de tekst: ‘De derde kans moet erin, anders moet je verhuizen.’

De van een blessure teruggekeerde Feyenoorder miste in de slotfase van de Klassieker als invaller twee enorme kansen. Daardoor bleef het 2-2. Na het eindsignaal werd Slory uitgebreid getroost door zijn medespeler Roy Makaay.

,,We nemen deze zaak heel serieus,’’ zegt Winnie Haatrecht, de zaakwaarnemer van Slory.

,,Dit is niet de manier waarop supporters horen om te gaan met spelers die hun stinkende best doen voor de club. Andy heeft hard gewerkt om terug te komen van een blessure. Niemand mist kansen met opzet. Ik snap dat fans teleurgesteld zijn, maar iedereen doet zijn best om te winnen.’’

Dat Slory in zijn eigen huis is bedreigd, maakt het volgens Haatrecht nog ernstiger. ,,Thuis is je veilige haven voor je vrouw en kind. Als zoiets gebeurt, ontneemt je dat heel veel kracht.’’

Direct na de wedstrijd reageerde Slory nog nuchter: ,,Nu was ik de schlemiel, ik had die ballen gewoon moeten afmaken. Maar ik kan er weinig aan veranderen. Balen, maar volgens mij heb ik geen moord gepleegd.’’
AD
Laatst gewijzigd door 999 op zo nov 11, 2007 7:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 11, 2007 7:56 pm

Thomas schreef:
goodfella schreef:Slechter kan het idd niet zijn. Tel 3 miljoen voor hem neer en haal vervolgens nog een centrale verdediger + creatieve middenvelder.
Je gaat geen speler halen omdat hij iets beter is dan dat we nu hebben. Dan kan je net zo goed een jeugdspeler mee laten spelen. Ajax moet zich gewoon concenteren op de voor het leek onbekende markt en daar een betere rechtsback vandaan halen.

In principe heeft Ajax genoeg centrumverdedigers. Het is alleen de vraag of Ajax die vier centrumverdedigers goed genoeg vindt. Het belangrijkste is nu een rechtsback.
Heitinga oogt fit. Vermaelen of v/d Wiel kunnen het centrum complementeren. Een rechtsback is dan inderdaad de voornaamste prioriteit. Wellicht nog meer dan een creatieve middenvelder op dit moment.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo nov 11, 2007 7:58 pm

Toppie schreef:
Jesse schreef:Ogararu had wat mij betreft in de eerste helft gewoon uit mogen halen. Maar volgens mij schrok hij zelf ook van de plotselinge mogelijkheid.
Ik zou lekker Melchiot terug halen , die kan niet slechter zijn dan Ogararu.
Die club W atletic gaat erg slecht in de engelse competitie
Je kunt beter op zoek gaan naar een directe versterking als rechtsback, om Melchiot maar terug te halen omdat hij niet slechter kan zijn dan Ogararu is bullshit. Zoals ik al eerder zei; Stel dat Colin onze eerste rechtsback was, dan ga je toch ook niet Jaliens kopen alleen maar om dat hij niet slechter is dan Colin? Onzin, je gaat op zoek naar een directe versterking, niet alleen maar omdat ie wat beter is. Want dat zegt niets, dan kan hij nog steeds niet goed genoeg zijn als versterking.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo nov 11, 2007 8:00 pm

Thomas schreef:
goodfella schreef:Slechter kan het idd niet zijn. Tel 3 miljoen voor hem neer en haal vervolgens nog een centrale verdediger + creatieve middenvelder.
Je gaat geen speler halen omdat hij iets beter is dan dat we nu hebben. Dan kan je net zo goed een jeugdspeler mee laten spelen. Ajax moet zich gewoon concenteren op de voor het leek onbekende markt en daar een betere rechtsback vandaan halen.

In principe heeft Ajax genoeg centrumverdedigers. Het is alleen de vraag of Ajax die vier centrumverdedigers goed genoeg vindt. Het belangrijkste is nu een rechtsback.
I rest my case..

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 11, 2007 8:02 pm

Maar goed, het middenveld dan.

El Ahmadi - Davids - Maduro
Davids - Maduro - Aissatti
Davids - Maduro - Defour

En als er geen middenvelder bij komt Davids - Maduro - De Jong?

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo nov 11, 2007 8:06 pm

Ik zou, indien een van de bovendste drie spelers die jij noemt komt, met Davids als linkshalf/verdedigend mid links en Gabri/Maduro als verdedigend mid rechts doen en dan die aanvallende middenvelder met de punt naar voren met Davids en Gabri/Maduro daarachter. Ik ga er bovendien eigenlijk van uit dat er nog een aanvallende middenvelder bijkomt, na de blamage op de transfer markt van de zomer kan MvG het zich eigenlijk niet permitteren om niet zo'n speler te halen in de winterstop. Want ik neem aan dat iedereen wel kan zien dat dat een van onze grootste problemen dan niet grootste probleem is.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo nov 11, 2007 8:07 pm

Ik vond het van AJAX-kant een kutwedstrijd, de kakkies waren duidelijk beter, het deed een beetje zeer aan mn ogen.. het blijft toch gewoon een bagger elftal hoor wat we nu hebben..

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 11, 2007 8:10 pm

Daniel_vT schreef:Ik zou, indien een van de bovendste drie spelers die jij noemt komt, met Davids als linkshalf/verdedigend mid links en Gabri/Maduro als verdedigend mid rechts doen en dan die aanvallende middenvelder met de punt naar voren met Davids en Gabri/Maduro daarachter. Ik ga er bovendien eigenlijk van uit dat er nog een aanvallende middenvelder bijkomt, na de blamage op de transfer markt van de zomer kan MvG het zich eigenlijk niet permitteren om niet zo'n speler te halen in de winterstop. Want ik neem aan dat iedereen wel kan zien dat dat een van onze grootste problemen dan niet grootste probleem is.
Ik denk dat bij Ajax vandaag vooral een goede rechtsback het verschil had kunnen maken. 2 Voetballende middenvelders is mij teveel van het goede. Liever gewoon 1 van een goed niveau.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 11, 2007 8:12 pm

Defour zal niet midden in het seizoen komen, denk ik. Dat betekent dat we er in de winterstop dus een creatieve middenvelder bij krijgen, en dat Defour pas in de zomer komt. Ik neem aan als rechtshalf.

Voorlopig moeten we het inderdaad maar doen met Davids-Maduro-De Jong.

@ BZ: Ajax was vandaag kut vanwege een aantal zwakke schakels en de zwakke opstelling. Onze eerste elf is niets minder dan die van welke club dan ook in de Eredivisie.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 11, 2007 8:14 pm

Voetballen doe je met een heel elftal. Eén creatieve middenvelder lost Ajax' probleem dan ook niet op.

Met jongens als Vermaelen, Gabri, Ogararu en consorten is goed technisch voetbal gewoon niet mogelijk.

Ik vraag me af of er bij Ajax überhaupt wel wordt getraind op dingen als inspelen op het goede been en open gedraaid staan.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 11, 2007 8:15 pm

Thomas schreef: Voorlopig moeten we het inderdaad maar doen met Davids-Maduro-De Jong.
Zijn we het daar zowaar over eens. Siem de Jong speelt veel taakbewuster en blijft voor de goal bovendien veel rustiger. Gabri mag wat mij betreft weg in de zomer.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 11, 2007 8:23 pm

We zijn het de laatste tijd wel vaker eens hoor, maar dat terzijde. Gabri mag er van mij bij blijven, tenzij er een bod van een miljoen of vier komt en je dus flinke winst op hem kan maken. Was jij het vorig seizoen overigens niet compleet oneens met me toen ik vorig seizoen aangaf dat Gabri van mij wel weg mocht?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 11, 2007 8:29 pm

Thomas schreef:We zijn het de laatste tijd wel vaker eens hoor, maar dat terzijde. Gabri mag er van mij bij blijven, tenzij er een bod van een miljoen of vier komt en je dus flinke winst op hem kan maken. Was jij het vorig seizoen overigens niet compleet oneens met me toen ik vorig seizoen aangaf dat Gabri van mij wel weg mocht?
Klopt. Gabri was vorig seizoen zeker in de grote wedstrijden best goed in mijn beleving. Maar misschien is dat ook mogelijk met Sneijder en Davids op het middenveld erbij of met een versterkt middenveld, zoals de moeilijke wedstrijden voor de winterstop. Vandaag kwam het er gewoon niet uit. Hij liep veel te veel naar voren op momenten dat ie wat meer verdedigend werk moest doen. Hij was overigens wel een van de weinigen die de duels aanging. Maduro moet een hell of a match hebben gespeeld met Urby en Gabri als compagnons. Respect voor hem.

Ik ben vooral tevreden over de wedstrijd omdat duidelijk is geworden dat met 2 goede aankopen Ajax kampioen kan worden!

Verder wil ik even zeggen dat Rommedahl dus wel degelijk nuttig is voor Ajax.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo nov 11, 2007 8:30 pm

Thomas schreef: @ BZ: Ajax was vandaag kut vanwege een aantal zwakke schakels en de zwakke opstelling. Onze eerste elf is niets minder dan die van welke club dan ook in de Eredivisie.
Ja maar ik heb toch niks met andere clubs in de Eredivisie te maken.. ik vind dit team wat AJAX nu heeft gewoon kut.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 11, 2007 8:31 pm

brigade zuid schreef:
Thomas schreef: @ BZ: Ajax was vandaag kut vanwege een aantal zwakke schakels en de zwakke opstelling. Onze eerste elf is niets minder dan die van welke club dan ook in de Eredivisie.
Ja maar ik heb toch niks met andere clubs in de Eredivisie te maken.. ik vind dit team wat AJAX nu heeft gewoon kut.
Precies. Je meten aan die andere baggerteams in onze competitie zegt niets.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 11, 2007 8:32 pm

brigade zuid schreef:
Thomas schreef: @ BZ: Ajax was vandaag kut vanwege een aantal zwakke schakels en de zwakke opstelling. Onze eerste elf is niets minder dan die van welke club dan ook in de Eredivisie.
Ja maar ik heb toch niks met andere clubs in de Eredivisie te maken.. ik vind dit team wat AJAX nu heeft gewoon kut.
Ik vind al die jonge spelers eigenlijk wel tof. v/d Wiel, De Jong, Vertonghen. D'r zit best wel wat tussen BZ. Net zoals ik Suarez en Huntelaar ook een super-de-luxe voorhoede vind.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 11, 2007 8:38 pm

goodfella schreef:
Thomas schreef:We zijn het de laatste tijd wel vaker eens hoor, maar dat terzijde. Gabri mag er van mij bij blijven, tenzij er een bod van een miljoen of vier komt en je dus flinke winst op hem kan maken. Was jij het vorig seizoen overigens niet compleet oneens met me toen ik vorig seizoen aangaf dat Gabri van mij wel weg mocht?
Klopt. Gabri was vorig seizoen zeker in de grote wedstrijden best goed in mijn beleving. Maar misschien is dat ook mogelijk met Sneijder en Davids op het middenveld erbij of met een versterkt middenveld, zoals de moeilijke wedstrijden voor de winterstop. Vandaag kwam het er gewoon niet uit. Hij liep veel te veel naar voren op momenten dat ie wat meer verdedigend werk moest doen. Hij was overigens wel een van de weinigen die de duels aanging. Maduro moet een hell of a match hebben gespeeld met Urby en Gabri als compagnons. Respect voor hem.
Ajax draaide vorig seizoen wat beter en dan kan Gabri bij balbezit nog wel meehobbelen en af en toe de zestien induiken. Zonder bal is hij zowel van waarde als een bron van onrust, maar het mag duidelijk zijn dat Gabri niet opeens een mindere spelers is geworden. Dit is Gabri, wat mij betreft een speler die er bij mag blijven, maar ook de concurrentie zal moeten ondervinden van Defour.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 11, 2007 8:53 pm

Gabri zal idd niet minder zijn. Maar op het middenveld van vandaag kwam hij toch tekort. Dan past Siem de Jong daar beter. Die jongen bevalt me opzich wel. Rustig aan de bal, redelijk overzicht en een teamspeler.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 11, 2007 8:55 pm

Gabri komt wel vaker tekort als Ajax geen overwicht heeft. Wat mij betreft kiezen we de komende jaren wat vaker voor de voetballende oplossing dan spelers als Gabri, Urzaiz en Rommedahl.

Volgens Maduro zaten Luque en Suarez na de wedstrijd alweer naast elkaar te babbelen. Wellicht dat het sowieso wel meevaalt.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo nov 11, 2007 9:17 pm

Gabri is goed als aanjager. Als de ploeg vooruit verdedigd. Achter een tegenstander aanlopen heeft hij echt een hekel aan.

Plaats reactie