Feyenoord - Ajax 21-09-08

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 21, 2008 9:51 pm

Vond ik inderdaad een minpunt...
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo sep 21, 2008 9:52 pm

Hij had hem moeten geven, als die van Mols er een was, was die van Humtelaar er ook een
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 21, 2008 9:53 pm

Natuurlijk, het lag allemaal aan Braamhaar.

Dan vind ik Van Basten en Huntelaar realistischer. Die geven tenminste aan dat Ajax waardeloos speelde.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo sep 21, 2008 9:55 pm

Inderdaad, Braamhaar had beslissende invloed vandaag
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo sep 21, 2008 9:56 pm

Ik heb vanavond de beelden niet meer terug willen kijken maar als ik het zo moet zeggen op basis van wat ik in het stadion heb gezien had ik de bal in géén van de drie gevallen op de stip gelegd. Het was mij allemaal veel te licht voor die straf.

En eigenlijk interesseert het me ook geen flikker. Wedstrijden win je op eigen kracht en niet omdat het mee of tegen zit. Dat moet je afdwingen door je eigen spel. Ajax heeft vandaag bij mij geen moment de indruk gewekt dat ze hier echt vol voor de drie punten gingen. Het was allemaal (wéér) zo gelaten.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 21, 2008 9:56 pm

Ajax had beter moeten voetballen. Het spel leek nergens op. Dan raak je afhankelijk van de scheidsrechter.
Het stinkt aan alle kanten!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo sep 21, 2008 9:57 pm

en wat betreft dat opstootje, had bruins daar niet zijn tweede gele kaart moeten hebben? sterker nog, je ziet de scheids hand richting borstzak gaan, maar hij bedenkt zich en geeft nix. of herinner ik me het voorval miet juist?
Ik meen dat erop vi.nl een foto geplaatst is waaruit een en t ander blijkt

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » zo sep 21, 2008 10:02 pm

joey schreef:Ajax had beter moeten voetballen. Het spel leek nergens op. Dan raak je afhankelijk van de scheidsrechter.
Ajax had inderdaad beter moeten spelen.... maar met wat consequenter fluiten had je ook deze mindere wedstrijd gewonnen

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 21, 2008 10:16 pm

Ik vind het eigenlijk onzin om te roepen dat je zelf beter moet voetballen... Tuurlijk is dat zo.. maar dat betekent niet dat omdat je slecht speelt je het maar hoeft te accepteren als de scheidsrechter belachelijke beslissingen neemt!!!!Want die kosten je nu de 3 punten. Ajax heeft geen cadeautjes gehad waardoor we scoorden, terecht dus dat op de scheids wordt gekankerd... Want die zorgde ervoor dat er een scoringskans ontstond voortkwam uit iets wat geen kans tegen was en waar dus NIET slecht werd verdedigd...
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 21, 2008 10:23 pm

M schreef:
joey schreef:Ajax had beter moeten voetballen. Het spel leek nergens op. Dan raak je afhankelijk van de scheidsrechter.
Ajax had inderdaad beter moeten spelen.... maar met wat consequenter fluiten had je ook deze mindere wedstrijd gewonnen

Misschien.

Ik heb geen zin meer om me over Braamhaar op te winden. Wat heeft het voor zin? Je weet hoe hij is. Een prutser. Als je duidelijk meer kwaliteit hebt dan de tegenstander, moet je zorgen dat je uit de shit blijft.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo sep 21, 2008 10:37 pm

Ben er de hele dag ziek van, heb dan ook hier nog niet weer gekeken, alle moed verzameld en nu nog ff kijken... heb je nog steeds dat gezeik op Braamhaar.. ja we zijn genept, heel erg. Maar gvd AJAX was gewoon kut, luister dan wat Huntelaar zegt die is tenminste eerlijk. Had geen moment bij AJAX het idee dat ze aan een klassieker bezig waren, ben er echt helemaal ziek van, kut AJAX. 3 gespeeld 4 punten, 3 gespeeld, 2 kutwedstrijden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 21, 2008 10:53 pm

Ik had ook het idee dat F. een betere conditie had. Dat bleef tot het einde gaan.



Afbeelding
stomkop Urby in actie
Laatst gewijzigd door joey op zo sep 21, 2008 10:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo sep 21, 2008 10:57 pm

Hebben die judotrainingen dan toch effect?

Ajax zat niet in de wedstrijd, dus ik zou het daar eerder daar op gooien.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 21, 2008 10:58 pm

Dat ook, maar ik dacht (hoopte) dat F. in de tweede helft zou leeglopen. Het rende maar rond.
Maar misschien verspilde Ajax evenveel kracht, omdat het niet aan positiespel deed. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo sep 21, 2008 11:07 pm

joey schreef:Afbeelding
stomkop Urby in actie
Dat lijkt eerder op knijpen van Urby. Mols gaat voor de hoofdrol in Platoon 2.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » zo sep 21, 2008 11:12 pm

Jinne schreef:
joey schreef:Afbeelding
stomkop Urby in actie
Dat lijkt eerder op knijpen van Urby. Mols gaat voor de hoofdrol in Platoon 2.
Urby knijpt zo hard dat het bloed zelfs uit de benen van Mols wegloopt. Logisch dat hij dan valt...

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo sep 21, 2008 11:16 pm

Die kop ook van die gozer. En dan dat lelijke Duitse kapsel van hem, bwegh.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 21, 2008 11:18 pm

Ik heb het net nog effe nagekeken, maare waarom pakt Urby Mols vast, ten eerste stuitert die bal zo hoog dat Mols er weinig mee zou kunnen doen, en het is bijna op de rand van de zestien, m.a.w. weer dat onnodige ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 21, 2008 11:18 pm

Jinne schreef:
joey schreef:Afbeelding
stomkop Urby in actie
Dat lijkt eerder op knijpen van Urby. Mols gaat voor de hoofdrol in Platoon 2.
Ja hoor eens, ze doen bij F. aan judo, hoor. :hypocrite.gif:

Draait hij de arm van Mols om? Waarom knijpt hij? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 21, 2008 11:18 pm

Zeg ik toch : Ik heb het net nog effe nagekeken, maare waarom pakt Urby Mols vast, ten eerste stuitert die bal zo hoog dat Mols er weinig mee zou kunnen doen, en het is bijna op de rand van de zestien, m.a.w. weer dat onnodige ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 21, 2008 11:22 pm

Precies, Voetske,dat is het irritante. Waarom neemt Urby dat risico? Heeft hij zaagsel in zijn kop? Nog kort te spelen, volle Kuip, Braamhaar, dan weet je dat de bal zo op de stip gaat. En moet je dus geen enkel risico nemen, tenzij strikt noodzakelijk. Mols kon niet eens iets met die bal. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 21, 2008 11:27 pm

joey schreef:Precies, Voetske,dat is het irritante. Waarom neemt Urby dat risico? Heeft hij zaagsel in zijn kop? Nog kort te spelen, volle Kuip, Braamhaar, dan weet je dat de bal zo op de stip gaat. En moet je dus geen enkel risico nemen, tenzij strikt noodzakelijk. Mols kon niet eens iets met die bal. :excited.gif:
En zelfs Vermaelen die er ook nog staat ...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 22, 2008 1:32 am

WP_LeGeNd schreef:Waarom duwt Sno Oleguer weg?
Ontzettend debiel, inderdaad. Oleguer voelt iemand in z'n rug en duwt logischerwijs terug. Sno ziet echter wat er voor hem gebeurt. Als klap op de vuurpijl springt die gast ook nog eens niet om het luchtduel aan te gaan.
LucaS schreef:Kan iemand ajb Suarez en ons uit het lijden verlossen
Twee assists. Verder geen geweldige wedstrijd, inderdaad.
Peter schreef:Anyway, ik geef Thomas wel wat credits voor Biseswar. Die speelde een puike partij, maar dat was ook wel te verwachten.
:biggthumpup.gif:

Maar hoe bedoel je dat het wel te verwachten was? Omdat Van der Wiel een centrumverdediger is? Roep ik al tijden. Niet dat hij als back minder is dan Silva, maar die had Ajax dan ook niet moeten kopen.
joey schreef:Natuurlijk, het lag allemaal aan Braamhaar.

Dan vind ik Van Basten en Huntelaar realistischer. Die geven tenminste aan dat Ajax waardeloos speelde.
Ajax was absoluut slecht. Maar als jij diep in je hart krijgt zal je ook kunnen toegeven dat tegen deze scheidsrechter voor Ajax vrijwel niet op te spelen was. Ik heb zelden een scheidsrechter drie (!) ontzettend cruciale fouten zien maken.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » ma sep 22, 2008 1:49 am

Ik denk dat de meeste spelers niet of nauwelijks een idee hebben van 'Ajax'-voetbal.
Ze lopen rond alsof dat wiel nog lang niet uitgevonden is. Er klopt helemaal niks van.

Ik denk dat ze meer opschieten met het bekijken van films van succesvolle Ajax edities dan met van Basten's ideeen.
A picture is worth a thousand words.

De rol van film in sport wordt steeds belangrijker. American football coaches studeren zich bijvoorbeeld suf op film. Meestal gaat dat om tegenstanders, maar bij Ajax gaar het wat mij betreft eerst om de cultuur. De manier waarop 'Ajax' voetbalt is duidelijk nog een raadsel voor dit team. Dus vaste filmsessies, gevolgd door een gedachtenuitwisseling. Dan gaan de koppies sneller dezelfde kant opstaan dan door alleen maar oefenstof op de training.

Laten we maar bij het begin beginnen. Eerst het idee, dan de uitvoering.

En van Basten, als je Ajax wilt ver-italiaansen ipv van snel en overheersend circulatievoetbal te spelen, rot dan nu maar op. Want dat wordt helemaal niks.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma sep 22, 2008 7:33 am

Na alle eerdere tegenslag bejubelt Feyenoord gelijkspel in klassieker

MORELE WINNAAR


ROTTERDAM, maandag

Met een forse dosis wilskracht en inzet heeft Feyenoord een punt uit het vuur gesleept in een meeslepende, maar kwaliteitsarme klassieker (2-2). Ajax kwam tot twee keer toe op voorsprong, maar verkeek zich op de veerkracht van de thuisclub. „Wij zijn de morele winnaar. Terwijl vooraf niemand iets verwachtte van deze ploeg, spelen we toch gelijk. Daar ben ik enorm trots op”, aldus gelegenheidsaanvoerder Kevin Hofland.

Feyenoord mocht niet klagen over het optreden van scheidsrechter Eric Braamhaar die in de 85e minuut gemakkelijk een penalty gaf, toen invaller Michael Mols werd vastgehouden door Ajacied Urby Emanuelson. Even daarvoor wuifde Braamhaar in een duel tussen Andre Bahia en Luis Suarez een veel duidelijker strafschopmoment in het nadeel van de thuisploeg weg.

Jon Dahl Tomasson bleef vervolgens kalm bij zijn inzet vanaf de strafschopstip en bracht De Kuip in extase met de 2-2. „Het voetbal is bij ons nog lang niet soepel, maar toch heeft in Rotterdam iedereen genoten. De mensen hebben een Feyenoord gezien, dat karakter heeft getoond en daar houden ze van”, wist de Deen.

Hoewel Ajax al in de tiende minuut een zware tegenvaller incasseerde door het uitvallen van Miralem Sulejmani, waren de bezoekers in de eerste helft de bovenliggende partij. Vlak voor rust profiteerde Jeffrey Sarpong van slap verdedigen van eerst Tim de Cler en daarna Georginio Wijnaldum en bracht Ajax op voorsprong (0-1).

„Dat duel had ik niet mogen verliezen”, besefte Wijnaldum na afloop. Samen met Leroy Fer vormde hij een piepjong duo centraal op het middenveld. Buiten de misser bij de openingsgoal hield het tweetal zich keurig staande. „Het is wel iets bijzonders om met zo’n jong middenveld tegen Ajax te spelen. Als je kijkt naar het resultaat, hebben we het wel goed gedaan, denk ik”, aldus de pas 17-jarige Wijnaldum.

Feyenoord-trainer Gertjan Verbeek schroomt niet om jonge spelers te brengen en daar plukken de talenten de vruchten van. Ook Diego Biseswar is helemaal opgeleefd. De gevaarlijkste man aan Feyenoord-zijde stond aan de basis van de 1-1. Op een harde inzet van Biseswar gaf Ajaxdoelman Maarten Stekelenburg een rebound weg, waarop de Ajax-defensie niet en de verder anoniem voetballende Tomasson wel adequaat reageerde.


Hoewel Feyenoord zich na rust veel sterker presenteerde, leek het alsnog mis te gaan voor de Stadionclub. Na goed doorzetten van Suarez kon Klaas-Jan Huntelaar koel afronden voor de 1-2. Feyenoord stroopte echter nog eens de mouwen op met de uiteindelijke gelijkmaker als beloning.

Na veel tegenslag, zowel qua blessures als resultaten, was dit resultaat een broodnodige opkikker voor Feyenoord. Verbeek: „Ik ben tevreden dat ik vanaf de eerste minuut een strijdvaardig Feyenoord heb gezien. We wisten dat we in deze wedstrijd alles hadden te winnen. Zelfvertrouwen op doen, drie punten pakken en goodwill kweken bij het publiek. Uiteindelijk hebben we aan twee doelstellingen voldaan en moeten we tevreden zijn met een punt, want ik denk dat 2-2 een terechte uitslag is.”

Feyenoord - Ajax 2-2 (0-1). 39. Sarpong 0-1, 50. Tomasson 1-1, 69. Huntelaar 1-2, 86. Tomasson 2-2 (strafschop). Scheidsrechter: Braamhaar. Toeschouwers: 42.000. Gele kaart: Biseswar, Timmer, Hofland, De Cler, Tomasson (Feyenoord), Van der Wiel, Suarez, Sarpong, Emanuelson (Ajax).

KLAAS-JAN HUNTELAAR KEIHARD IN OORDEEL

„Arbitrage hangt me de keel uit”


ROTTERDAM, maandag

Normaal gesproken is Klaas-Jan Huntelaar de rust zelve, maar in De Kuip was de topschutter zijn emoties even niet meer de baas. De aanvoerder van Ajax was na Feyenoord-Ajax (2-2) witheet over het optreden van scheidsrechter Eric Braamhaar. „Als hij de druk niet aankan, wat doet hij hier dan? Hij liet zich gek maken door het publiek.”

„De scheidsrechter heeft de wedstrijd beïnvloed en dat is zeer pijnlijk”, doelde de maker van de 1-2 met name op de strafschop die Feyenoord kreeg en de twee penalty’s die de Amsterdammers werden onthouden. „En als hij fluit voor een overtreding van Henk Timmer op Leonardo, is dat rood. Klaar!”

De leidsman verweerde zich – na het terugzien van het moment in de 42e minuut – zwak. „Ik constateerde dat de rechtsback nog drie meter achter Timmer stond en vond dat geel volstond.” Braamhaar behoort echter te weten dat het criterium is of er een doelrijpe kans om zeep wordt geholpen. Leonardo had de bal voor het binnenwandelen. „En dat was wel de 0-2 geweest”, aldus Huntelaar. „Toen ik het fluitje hoorde, dacht ik: douchen”, aldus Timmer zelf. „Al had ik dat onterecht gevonden, want ik raakte hem niet.”

Ook bij de penaltymomenten probeerde de scheidsrechter recht te breien wat krom was. „Bij de situatie met Luis Suarez en André Bahia was er over en weer sprake van duw- en trekwerk”, aldus Braamhaar die op veertig meter afstand liep. „In het geval Michael Mols was Urby Emanuelson de enige die vasthield.” Het moment waarop Huntelaar naar de grond werd getrokken door Bahia, kon de man uit Enter zich niet herinneren.

„Ik vond de strafschop een te zware beslissing”, bromde Emanuelson. „Er was wel contact, maar van alle drie de momenten maakte ik de lichtste overtreding. Het was grote inconsequentie.”

„Het niveau van de arbitrage in Nederland begint me echt de keel uit te hangen”, vulde Huntelaar hem aan. „Het irriteert me al veel langer. Maar je moet ook nog eens oppassen wat je zegt, anders gaan ze je weer zoeken. Roelof Luinge is niet mijn grote vriend, maar wél consequent. Hij kan in tegenstelling tot Braamhaar wél tegen de druk, durft wél zijn eigen ding te doen.” De aanvaller was wel zo reëel om de hand allereerst in eigen boezem te steken. „We hebben heel slecht gespeeld. Doordat we te snel de lange bal hanteerden, kwam het aan op duelkracht en daarin was Feyenoord de bovenliggende partij.”

Eyong Enoh kijkt met gemengde gevoelens terug op zijn debuut in Ajax 1. De Kameroenees kwam een kwartier voor tijd in het veld voor Jeffrey Sarpong. „Ik heb genoten.” De middenvelder baalde van het puntenverlies. „Ik stond dichtbij, maar kon niet begrijpen dat die penalty werd gegeven. Er was niets aan de hand.”

Plaats reactie