Feyenoord-Ajax
Ajax had er minimaal 8 moeten maken, maar wat boeit het! Gewoon een prima overwinning, trainer en elftal hebben hun werk goed gedaan.GangstaRiB schreef:Huntelaar had vandaag de koppositie bij de topscorers kunnen innemen :X Dat is het enige verwijt wat ik Ajax kan geven.
Lekker elftal dat Feyenoord, met mensen als Leonard, Pardo en Saidi wordt het nog spannend v.w.b. degradatie. Ik zie ze nog wel wat verder zakken op de ranglijst.
Sterker nog, ik heb Huntelaar zelden een wedstrijd zo goed zien mee voetballen als vandaag. Thuis tegen Inter vorig seizoen leek het er op, maar vandaag kreeg hij vaak zoveel ruimte dat hij net als Perez met passjes kon strooien en zelfs op snelheid de Feyenoorders af kon troeven.joey schreef:Mwah.... Laten we KJH als voorbeeld nemen. Scoorde twee keer, miste opgelegde kansen, maar hij voetbalde prima. Nee, hoor, ik vond Ajax best goed; vooral het positiespel klopte.goodfella schreef:Ajax verdient een voldoende, maar ook niet meer dan dat. Wat ontzettend slordig. :nooo:
Een tevreden Wimpey is een dubbel tevreden Thomas. :xyxthumbs: :Dwimpey schreef:Ajax had er minimaal 8 moeten maken, maar wat boeit het! Gewoon een prima overwinning, trainer en elftal hebben hun werk goed gedaan.
Lekker elftal dat Feyenoord, met mensen als Leonard, Pardo en Saidi wordt het nog spannend v.w.b. degradatie. Ik zie ze nog wel wat verder zakken op de ranglijst.
De prestaties van Saidi en Leonard sloegen inderdaad alles. Hopelijk heeft Huntelaar de smaak bij Ajax nu weer te pakken en gaat De Mul eindelijk wat vaker lef tonen. Woensdag wacht ADO in de Arena.
Die samenvatting van Ultra Suid is trouwens erg matig. Geen van beide rode kaarten staan er op. En ook het schot van De Mul op de paal, de aanleiding naar de penalty, de kans van Ali B, en de pass op Maduro zitten er niet bij. Wat er wel in staat zijn een aantal onnodige momenten die in totaal een minuut in beslag nemen, ofzo.
Heeft iemand die elleboogstoot van Buijs nog gezien?
FEYENOORD OP RAND AFGROND
Van onze Telesportredactie
ROTTERDAM, maandag
Feyenoord balanceert op de rand van de sportieve afgrond. Ook trainer Erwin Koeman draaide er na het 0-4 verlies tegen Ajax niet omheen. „Dit was het slechtste duel in mijn trainersloopbaan.”
Vervolgens was de oefenmeester, die in Rotterdam een contract heeft tot medio 2008, zonneklaar over zijn eigen positie: „Ik geef het niet op. Als ik de grip op de groep kwijt zou zijn of als er anarchie zou heersen in de kleedkamer dan zou het een ander verhaal zijn. Dat is niet het geval. Ik ga gewoon door.”
Kloof
Inmiddels staan de onderlinge verhoudingen in de groep onder spanning. Pierre van Hooijdonk trachtte vorige week de zaak op scherp te zetten door zijn afscheid het gevolg van een generatiekloof te noemen. Overigens leek Feyenoord op het veld tegen Ajax wel bevangen door anarchie. De ploeg verloor niet alleen kansloos – het kwam met 4-0 zelfs goed weg – ook werden twee rode kaarten (Pierre van Hooijdonk en Sebastian Pardo) geïncasseerd en liefst vijf gele prenten: Dwight Tiendalli, Jonathan de Guzman, Karim Saidi, Royston Drenthe en Nicky Hofs. Koeman: „We waren volledig de weg kwijt. Alle frustraties kwamen eruit.”
De T.ZALIGE SUPERZONDAG
Oppermachtig Ajax spaart Feyenoord in masterclass
ROTTERDAM, maandag
Klaas-Jan Huntelaar knipperde niet eens met zijn ogen toen hij een antwoord vond op de vraag welke uitslag nou eigenlijk bij de kolderieke klassieker paste. „Minimaal 8-0.” Er werd instemmend geknikt. Zelfs de verliezende partij moest het beamen. Erwin Koeman zei blij te zijn dat het bij 4-0 was gebleven. Dat zegt alles over het immense niveauverschil tussen Ajax en Feyenoord, zoals dat tot uiting kwam.
Zes keer stonden spelers van Ajax oog in oog met doelman Henk Timmer. Ze hadden in de gammele Rotterdamse achterhoede ruim de tijd om over de afwerking na te denken en deden het misschien daarom wel verkeerd. De overige kansen en vier doelpunten zijn nog niet eens meegeteld. Eerder dit seizoen was dat voor Henk ten Cate de reden om een simpele zege mopperend na te beschouwen. „Maar deze gemiste kansen zijn voor morgen. Op dit moment vind ik het niet gepast om mijn ploeg verwijten te maken. Als je met 4-0 wint in De Kuip heb je een fantastische wedstrijd gespeeld.”
Ajax zo goed of Feyenoord zo slecht? Vaak ligt de waarheid ergens in het midden. Gisteren niet. Ajax was bijzonder goed, Feyenoord onthutsend slecht. De bittere armoede werd geïllustreerd door de toeschouwers, maar ook door de ploeg. De manier waarop er verdedigend werd, was ronduit meelijwekkend. In de tweede helft konden sommige spelers hun frustratie niet beteugelen. Ze gingen dom en driest op zoek naar rode kaarten en kregen die ook.
Danny Buijs, die met zijn ’alibi-fanatisme’ het publiek voor zich dacht te winnen, ontsprong de dans na een elleboogstoot. Ook Nick Hofs had geluk, maar Sebastian Pardo kreeg twee keer geel en Pierre van Hooijdonk spande de kroon. Wild schopte hij Urby Emanuelson onderuit. Het feit dat de invaller al naar de kant liep toen scheidsrechter Temmink de rode kaart nog zocht, geeft aan met welke verwerpelijke intentie Van Hooijdonk zijn charge uitvoerde. Dit is dan de modelprof die wil stoppen, omdat hij zich ergert aan de nieuwe generatie… Zijn excuses na afloop kwamen te laat. Net nu Feyenoord iedereen nodig heeft de komende week, is de spits geschorst.
Feyenoord had slechts zes minuten meegedaan. Zdenek Grygera ging in de fout en Ali Boussaboun kreeg een vrije doortocht. Maarten Stekelenburg demonstreerde zijn grote kwaliteit: de reflex. Uitgerekend hij, de doelman die door Ten Cate zo opzichtig was beschermd de voorbije dagen. Zoals ook Huntelaar het uitgesproken vertrouwen niet beschaamde en de cruciale eerste twee doelpunten maakte.
Ten Cate troefde Koeman op het tactische vlak volledig af. Hij verraste met Tom de Mul, die aan de rechterkant Philippe Leonard tollend achterliet. De Belgische back werd na een pijnlijk halfuur reeds vervangen. Maar de sleutel lag bij Kenneth Perez; op papier linksbuiten, maar op het veld een extra middenvelder met het vernuft om tussen twee linies te laveren en teamgenoten te lanceren. „Feyenoord vond geen antwoord op onze lopende mensen. Soms hadden we zelfs twee man over op het middenveld”, aldus Ten Cate.
Perez nam de (eerste) hoekschop waaruit Huntelaar koppend de score opende. Een meesterlijke voorzet bereikte vervolgens opnieuw de spits, die de bal knap met rechts langs Timmer tikte. De gretige Deen ontstak tweemaal in woede, nadat Huntelaar (achteloos lobje) en de tegenvallende Gabri verzuimden het duel al voor de pauze te beslissen.
Feyenoord liet echter snel merken dat er geen wederopstanding in de pijplijn zat. Het was pupillenvoetbal van de bovenste plank. De bal werd nota bene al bij de aftrap kinderlijk ingeleverd bij De Mul. Hij liep door en schoot naast, maar dit spelmoment was te zot voor woorden. Meerdere treffers bleven dan ook niet uit. Ajax maakte er gretig een masterclass van en scoorde tweemaal via Perez. De eerste was een strafschop. Na twee missers van Huntelaar eerder dit seizoen is besloten dat Ten Cate nu tijdens de wedstrijd de schutter aanwijst. Dat werd Perez, die later uit voorzorg werd gewisseld.
Wat eveneens opviel: ondanks het uitvallen van Jaap Stam boette Ajax niets aan kracht in. De Grote Kale Leider kreeg na 22 minuten in feite een prachtig compliment. Zijn vertrek ging gepaard met een daverend applaus, zo bang waren ze in De Kuip voor hem. „We zijn rustig gebleven”, concludeerde Ten Cate. „We hebben hier een grote stap voorwaarts gezet, met name als het gaat om professionaliteit. Daar ben ik trots op.”
Feyenoord - Ajax 0-4 (0-2). 12. Huntelaar 0-1, 27. Huntelaar 0-2, 50. Perez 0-3 (strafschop), 62. Perez 0-4. Scheidsrechter: Temmink.
Toeschouwers: 45.000. Rode kaart: 64. Van Hooijdonk (Feyenoord), 85. Pardo (Feyenoord) 2x geel. Gele kaart: De Guzman, Tiendalli, Saidi (Feyenoord), Maduro, Gabri (Ajax).
Blij met de punten ...
Ho ho..... Ajax heeft nog een lange weg te gaan, Ten Cate is net bezig. Voor hetzelfde geld verliezen we zaterdag van Heerenveen. Maar... gisteren vond ik Ajax wél overtuigend spelen. Natuurlijk is Feyenoord slecht, maar dat was ook de verdienste van Ajax. Ajax speelde georganiseerd, vond de zwakke plekken van Feyenoord (Leonard!), zorgde voor een overtal situatie waardoor Feyenoord de bal niet kwijt kon. Perez speelde daarbij een hoofrol. Niet op de 11, de positie waarvoor hij gehaald is, maar in een soort Litmanen-rol.Rishi schreef:Die Joey ook he. Ene moment de pessimist zelve, 2 uur later denkt hij dat Ajax Chelsea wel even een pak slaag zal geven :D
Maar wat zeg ik? Zelfs Voetske moppert niet. En Wimpey is tevreden, wellicht ziet hij Progressie? :D
Het stinkt aan alle kanten!
Lol, was jij dat joh? Ik dacht al, wie is die gek? ;)En ik heb voor het eerst aan crowdsurfing gedaan!!!!
Maar het instappen ging weer echt klote, hoor. Weer persen en duwen. En de lijers van de ME dan. Tijdens de reis mochten we halverwege niet meer naar de WC. :nooo:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Oh? Jij deelde toevallig niet een tik op mijn achterhoofd omdat ik op je tenen stond? :sad:Volgens mij weet ik nu wie NIhad is
@ Spijker:
Ik zat in trein in 2 en het rookverbod werd hier wél nageleefd. De ME kwam daar toezicht op houden. Een gozer bij ons in het coupe werd gesommeerd om zijn blow uit te doen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
ParoolDe Kuip is speeltuin voor Ajax
ROTTERDAM - De Rotterdamse Kuip was gisteren een speeltuin voor Ajax. De Amsterdamse voetballers leefden zich naar hartenlust uit. Feyenoord stond erbij en keek ernaar. Het werd 4-0 voor Ajax, maar het had ook zomaar 8-0 of 9-0 kunnen zijn.
Het was ontluisterend te zien hoe groot het krachts- en kwaliteitsverschil was tussen de aartsrivalen. De gedachten gingen even terug naar 18 september 1983, toen Ajax in het Olympisch Stadion voetballes gaf aan het Feyenoord van, nota bene, Johan Cruijff: 8-2. Het verschil was dat de Amsterdammers destijds het leeuwendeel van hun kansen wél verzilverden.
Aan het eind van het seizoen '83/'84 stonden de Feyenoorders echter met de kampioensschaal in hun handen. Dat zal aan het eind van deze competitie niet het geval zijn. Sterker, de Rotterdamse onmacht is dermate groot dat het nog een hele klus wordt voor trainer Erwin Koeman om met deze spelersgroep in het 'linkerrijtje' te eindigen. ''Als we zo voetballen als vandaag wordt het zelfs moeilijk de nacompetitie te ontlopen,'' zei de trainer.
Het cynisme droop er vanaf bij Koeman en dat was best te begrijpen. Feyenoord kon Ajax precies tien minuten bijbenen. In de zevende minuut verrichtte Ajax-keeper Maarten Stekelenburg zijn enige redding van betekenis op een inzet van Ali Boussaboun. Daarna was het eenrichtingsverkeer naar het doel van Henk Timmer.
Feyenoord kreeg totaal geen grip op de speelwijze van Ajax, dat zonder linksbuiten speelde (Ryan Babel is geblesseerd aan zijn knie) en met Kenneth Perez als extra, aanvallende, middenvelder opereerde. Het statische Feyenoord raakte compleet in de war van de positiewisselingen in Ajax' middelste linie. Bovendien speelden de Amsterdammers zo compact dat Feyenoord zelf amper in staat was met de bal de middenlijn over te steken.
Na ruim een half uur spelen stond het 2-0 voor Ajax, door twee treffers van Klaas-Jan Huntelaar. Beide keren was Perez de aangever: de eerste keer uit een corner, de tweede keer uit een lage voorzet. Huntelaars bewaker Karim Saïdi was in geen velden of wegen te bekennen.
Feyenoord was zó confuus dat de Amsterdammers in de laatste vier minuten voor rust nog drie opgelegde kansen kregen. Huntelaar wilde de bal over Timmer heen liften, maar de keeper reageerde attent. Gabri stuitte ook op Timmer, terwijl Wesley Sneijder, die naast hem liep, de bal in een leeg doel had kunnen mikken. Sneijder schoot op slag van rust rakelings over.
Koeman wisselde na drie kwartier spits Boussaboun voor Pierre van Hooijdonk. Waarschijnlijk wilde hij daarmee de bal voorin langer kunnen vasthouden, maar zeven seconden nadat de Rotterdammers hadden afgetrapt, dook rechterspits Tom de Mul alweer voor Timmer op - het schot van de jonge Belg ging naast.
Feyenoord-Ajax was en bleef een ongelijke strijd. In aanloop naar de klassieker kapittelde Van Hooijdonk (36) de jongere generatie voetballers in de selectie. Ze zouden te gemakzuchtig zijn en niet leven voor hun sport. Hij kreeg gisteren na de wedstrijd bijval van de 35-jarige Timmer - die in zijn eentje een complete afgang van zijn club voorkwam - en Theo Lucius (29).
De drie zullen het gelijk best aan hun zijde hebben, maar het zegt ook iets over de kwaliteiten van Feyenoord dat Lucius - vorig seizoen de nummer twaalf van PSV - in Rotterdam aanvoerder, spelverdeler en gatendichter ineen is.
Feyenoord streed gisteren voor een hopeloze zaak. Na de 3-0 (penalty) en 4-0 van Perez reageerde Van Hooijdonk zijn frustraties af op de benen van Urby Emanuelson. Hij kreeg direct rood van arbiter René Temmink. Even later kon ook Sebastian Pardo inrukken (twee keer geel), nadat hij Gabri een ordinaire schop had verkocht.
Na het duel vierden de Ajacieden een feestje met hun eigen supporters in een verder leeggestroomde Kuip. Binnen zat Ajax-trainer Henk ten Cate vooral trots te zijn op zijn selectie, die 'vandaag een grote stap voorwaarts heeft gezet qua professionaliteit'.
De gemiste kansen nam hij voor lief. Ten Cate: ''Als je uit bij Feyenoord met 4-0 wint, heb je het gewoon erg goed gedaan.''
Ajax deed het inderdaad erg goed. Zó goed, dat de club gisteren de grootste uitoverwinning ooit tegen Feyenoord had kunnen boeken. Tweemaal wonnen de Amsterdammers met 5-0 in De Kuip. De laatste keer gebeurde dat op 18 mei 1995. Zes dagen later won de ploeg van trainer Louis van Gaal de Champions League.
Het stinkt aan alle kanten!
Dat verschilde. Er waren veel mensen, extreem veel mensen, die zich er aan hielden. In mijn coupe ben ik die enige die een peuk gerookt heeft. Toen ik ging pissen liep ik echter door een andere coupe, waar zo'n 35 man zaten te kettingen. Het kan verkeren :eusa_dance:Spijker schreef:Hoe ging het met het rookverbod? Ik heb nog geen treinverhalen gehoord namelijk.
Perez is gewoon een topper. Met Sneijder en hem heb je zoveel intelligentie in huis. Urby kan dan ook lekker vrijuit spelen op links al lijkt hij mij gevaarlijker als hij opstoomt ipv dat hij er al staatjoey schreef:Ho ho..... Ajax heeft nog een lange weg te gaan, Ten Cate is net bezig. Voor hetzelfde geld verliezen we zaterdag van Heerenveen. Maar... gisteren vond ik Ajax wél overtuigend spelen. Natuurlijk is Feyenoord slecht, maar dat was ook de verdienste van Ajax. Ajax speelde georganiseerd, vond de zwakke plekken van Feyenoord (Leonard!), zorgde voor een overtal situatie waardoor Feyenoord de bal niet kwijt kon. Perez speelde daarbij een hoofrol. Niet op de 11, de positie waarvoor hij gehaald is, maar in een soort Litmanen-rol.Rishi schreef:Die Joey ook he. Ene moment de pessimist zelve, 2 uur later denkt hij dat Ajax Chelsea wel even een pak slaag zal geven :D
Maar wat zeg ik? Zelfs Voetske moppert niet. En Wimpey is tevreden, wellicht ziet hij Progressie? :D
IK GELOOF!!!!!!
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ik was er al bang voor dat de supporters echt aanstuurden op een staking. Dan zouden ze misschien reglementair met 0-3 verliezen en dat zou voor hen natuurlijk wel voordelig zijn. :D
Ben echt blij dat dat niet gebeurd is, dan waren de titels namelijk 'Klassieker gestaakt na spreekkoren' geweest in plaats van 'Ajax vernedert Feyenoord'.
Ben echt blij dat dat niet gebeurd is, dan waren de titels namelijk 'Klassieker gestaakt na spreekkoren' geweest in plaats van 'Ajax vernedert Feyenoord'.
Cruijff in de TelegraafFeyenoord hard aan rust toe
23 oktober 2006
Ik heb tijdens Feyenoord-Ajax weer m'n ogen uitgekeken. Ook tijdens deze wedstrijd was het grote probleem het gebrek aan techniek en inzicht. Met de vervelende constatering, dat ook spelers uit de Nederlandse opleiding behoorlijk wat tekortschieten.
Ajax is er dit keer het beste vanaf gekomen. Als uitslag staat de 4-0, maar ook in Amsterdam is er nog veel werk aan de winkel. Maar als je de situatie met een paar maanden geleden vergelijkt, toen de ploeg in de Kuip nog kansloos was, dan is Ajax tenminste op de weg terug. Laat ik het zo stellen, ze zijn flink aan het bijleren.
Alleen moeten we na de klinkende overwinning de ogen niet sluiten voor de realiteit. Want wat er het laatste half uur bij Feyenoord gebeurde, overkwam Ajax tijdens de eerste tien minuten. Wat beide teams toen lieten zien, kan gewoon niet op dit niveau.
Want als het even tegenzit, dan staat Ajax binnen een kwartier met 2-0 achter. Als je in zo'n situatie ook nog Jaap Stam kwijt was geraakt, dan had ik het nog moeten zien. Nu kwam de ploeg goed weg en liet snel daarna de wedstrijd in z'n voordeel kantelen.
Maar zelfs in de fase waarin Ajax de overwinning veiligstelde, zag ik dingen die eigenlijk niet kunnen. Ze kregen weliswaar veel kansen, maar als je dan zag hoe daarmee om werd gegaan...
Neem die situatie toen twee man op de keeper afgingen. Dan gelden er twee regels: de man die meeloopt blijft achter de bal en de man aan de bal speelt hem op tijd aan zijn medespeler af. Dat gebeurde dus niet en daarna kreeg je dat de tweede hem ook niet ging afgeven en ga zo maar door.
Zoiets heeft veel te maken met inzicht en positiespel. Het inzicht om te weten wanneer je op welke positie wat moet doen.
Wat Feyenoord betreft kom je na zo'n wedstrijd tot de conclusie, dat er de afgelopen twee seizoenen slecht geanticipeerd is op een situatie die er aan dreigde te komen. Of dit met de financiële situatie te maken heeft, is even niet relevant. Het feit ligt er. En kan het zomaar gebeuren, dat binnen een maand of zeven de boel tussen de Rotterdamse club en Ajax helemaal is omgedraaid.
Toch moeten we Feyenoord niet begraven. Daarvoor is de club te groot. Juist in situaties als deze is het essentieel dat er zo snel mogelijk rust in de tent komt. Het zal niet makkelijk worden, helemaal nu alles zo enorm emotioneel wordt beleefd, maar een rustperiode is wel de eerste stap om uit de huidige malaise te komen.
Dat laatste geldt duidelijk niet voor PSV. De club heeft een uitstekende week achter de rug, waarin het zowel zichzelf als het totale Nederlandse voetbal een geweldige dienst heeft bewezen. De 1-2 overwinning bij Galatasaray was niet alleen belangrijk voor het 'Europese' klassement, ook betrof het een overwinning op een club uit een 'concurrerend' land. Belangrijk is nu, dat PSV het werk netjes afmaakt en zich voor de tweede ronde van de Champions League plaatst.
Hoe stevig de ploeg staat, bleek ook tegen AZ. Ondanks de zware Europese week werden er tegen de naaste concurrent geen punten gemorst. De 1-3 overwinning in Alkmaar zegt daarom veel over de huidige kracht van PSV.
Overigens ben ik het wel met Cruijff eens. Toen ik begon te luisteren hield ik mijn hart vast toen ik hoorde dat Boussaboun al alleen voor de keeper was gekomen en dat De Guzman al twee keer gevaarlijk was geweest. Ook wist Ajax de bal helemaal niet uit de verdediging te krijgen. Oftwel: Ajax leed te veel balverlies en het positiespel was onder de maat.
Daarnaast moet je, zoals ik eerder al heb aangegeven, die kansen gewoon afmaken. Dat heeft te maken met, zoals Cruijff zegt, inzicht, maar ook met professionaliteit. Ik las een stuk met een kop waarin stond dat Ajax zich in een speeltuin waande. Zo speelde Ajax ook.
Daarnaast moet je, zoals ik eerder al heb aangegeven, die kansen gewoon afmaken. Dat heeft te maken met, zoals Cruijff zegt, inzicht, maar ook met professionaliteit. Ik las een stuk met een kop waarin stond dat Ajax zich in een speeltuin waande. Zo speelde Ajax ook.
Laatst gewijzigd door Bert op ma okt 23, 2006 3:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kan je dan ook afvragen hoe de wedstrijd was verlopen als Boussaboun die kans in de eerste 10 minuten er wel had ingeschoten. Was het krachtverschil dan ook zo groot geweest?Bertje schreef:Overigens ben ik het wel met Cruijff eens. Toen ik begon te luisteren hield ik mijn hard vast toen ik hoorde dat Boussaboun al alleen voor de keeper was gekomen en dat De Guzman al twee keer gevaarlijk was geweest. Ook wist Ajax de bal helemaal niet uit de verdediging te krijgen. Oftwel: Ajax leed te veel balverlies en het positiespel was onder de maat.
Dat is mij een beetje te simpel geredeneerd.Arthur schreef:Dan was Ajax alleen maar scherper geweest in de afronding.
Feyenoord was ook slap, na een agressief begin. Wat als Feyenoord zo agressief blijft? Wat als Feyenoord Ajax in plaats van een aantal minuten ruim een helft onder druk weet te houden? Dan kun je net zo goed achter staan na 45 minuten. Het is leuk dat we van Feyenoord hebben gewonnen, want het blijft een speciale wedstrijd, maar we hebben niet van een goede ploeg gewonnen. Volgens mij willen we naar een situatie toe dat Ajax van goede ploegen (en op termijn ook hele goede ploegen) gaat winnen. Ik had gehoopt dat de wedstrijd tegen Feyenoord wat dat betreft een test zou zijn, maar dat was het dus niet.Arthur schreef:Ze begonnen slap, maar toen ze doorhadden dat ze wel iets moesten doen om te winnen is Feyenoord niet meer aan de bal geweest.
Een tegengoal laat het kwaliteitsverschil niet verdwijnen.
Nu weet ik dus nog steeds niet of we verder zijn dan toen we tegen Roda speelden.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Zonder Stam ging het stuk beter achterin? :hypocrite:Bertje schreef:Overigens ben ik het wel met Cruijff eens. Toen ik begon te luisteren hield ik mijn hard vast toen ik hoorde dat Boussaboun al alleen voor de keeper was gekomen en dat De Guzman al twee keer gevaarlijk was geweest. Ook wist Ajax de bal helemaal niet uit de verdediging te krijgen. Oftwel: Ajax leed te veel balverlies en het positiespel was onder de maat.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley