HSV - Ajax 27-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za nov 29, 2008 5:49 pm

Joey, tijdje terug is dit aan bod gekomen. HtC zag het niet zitten in Defour. MvG wel. HtC zag het wel zitten in Augusto. MvG daarentegen niet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za nov 29, 2008 5:50 pm

Thomas schreef:Defour is uiteindelijk zonder die wet vertrokken naar Standard. Het bedrag dat Standard heeft betaald had Ajax ook makkelijk kunnen betalen.

Dat wel, maar MVG wilde het netjes regelen. Een beetje vreemd, want later met Suarez haalde hij de hele boel overhoop.

HtC had vetorecht, dus als hij Defour echt niet had gewild, had Ajax Genk nooit benaderd.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za nov 29, 2008 5:51 pm

joey schreef:
Thomas schreef:Defour is uiteindelijk zonder die wet vertrokken naar Standard. Het bedrag dat Standard heeft betaald had Ajax ook makkelijk kunnen betalen.

Dat wel, maar MVG wilde het netjes regelen. Een beetje vreemd, want later met Suarez haalde hij de hele boel overhoop.
Daniel_vT schreef:Ajax haaldde expres haar handen van Defour toen hij met die wet kwam omdat dat not-done is als club in België om dan door te gaan. Als Ajax dan was doorgegaan had Ajax voor een hele lange tijd geen spelers meer uit België kunnen halen.
Toen die wet er kwam was er veel tegen stand van Belgische clubs, en terecht. Daarom hebben ze toen min of meer afgesproken om als spelers zich op die wet wilde beroepen dan de handen van die spelers af te halen.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za nov 29, 2008 5:54 pm

joey schreef:
Thomas schreef:Defour is uiteindelijk zonder die wet vertrokken naar Standard. Het bedrag dat Standard heeft betaald had Ajax ook makkelijk kunnen betalen.

Dat wel, maar MVG wilde het netjes regelen. Een beetje vreemd, want later met Suarez haalde hij de hele boel overhoop.

HtC had vetorecht, dus als hij Defour echt niet had gewild, had Ajax Genk nooit benaderd.
Ik weet me anders nog wel een quote van HtC over Defour te herinneren.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za nov 29, 2008 5:54 pm

joey schreef:
Thomas schreef:Defour is uiteindelijk zonder die wet vertrokken naar Standard. Het bedrag dat Standard heeft betaald had Ajax ook makkelijk kunnen betalen.

Dat wel, maar MVG wilde het netjes regelen. Een beetje vreemd, want later met Suarez haalde hij de hele boel overhoop.

HtC had vetorecht, dus als hij Defour echt niet had gewild, had Ajax Genk nooit benaderd.
Toen was HTC er nog niet eens. Laat staan dat hij vetorecht had.

GF heeft het over de soap die plaatshad na het vertrek van Sneijder. Ik heb het HTC overigens zelf horen zeggen: 'ik ben niet geinteresseerd in Stefan Dufour'.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za nov 29, 2008 5:55 pm

Was dat niet achteraf gelul van HTC toen ie al weg was?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za nov 29, 2008 5:55 pm

Daniel_vT schreef:Was dat niet achteraf gelul van HTC toen ie al weg was?
Nee, HtC heeft tijdens zijn trainerschap van Ajax geroepen dat hij Defour niet nodig had.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za nov 29, 2008 5:57 pm

Een jaar later was het niet meer aan de orde want toen wilde Defour niet. Maar ze hebben toen nog geïnformeerd, dus wilde HtC hem wél. Voor de rest zijn het indianenverhalen.

Ik denk ook niet dat Ajax hem nog had kunnen betalen want bij Standard zijn ze niet gek.
Laatst gewijzigd door joey op za nov 29, 2008 5:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za nov 29, 2008 5:57 pm

joey schreef:Een jaar later was het niet meer aan de orde want toen wilde Defour niet.

Ik denk ook niet dat Ajax hem nog had kunnen betalen want bij Standard zijn ze niet gek.
En dan roep je maar dat Defour niets toevoegt aan je elftal...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 29, 2008 5:57 pm

joey schreef:
Thomas schreef:Defour is uiteindelijk zonder die wet vertrokken naar Standard. Het bedrag dat Standard heeft betaald had Ajax ook makkelijk kunnen betalen.

Dat wel, maar MVG wilde het netjes regelen. Een beetje vreemd, want later met Suarez haalde hij de hele boel overhoop.

HtC had vetorecht, dus als hij Defour echt niet had gewild, had Ajax Genk nooit benaderd.
Standard heeft zonder behulp van die wet gewoon het juiste bedrag op tafel gelegd. Had Van Geel ook kunnen doen, dus dat heeft niets met het netjes willen regelen te maken.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za nov 29, 2008 6:00 pm

Ik wil nog eens kwijt dat het geweldige trip was! Heb me zeer, zeer goed vermaakt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za nov 29, 2008 6:00 pm

Bij Genk waren ze woest op Standard. MVG wilde niet dat Ajax uitgekotst werd in België. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar die keuze mag hij maken.

Hoe dan ook, het had niets te maken met Defour willen of niet.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za nov 29, 2008 6:00 pm

joey schreef:Bij Genk waren ze woest op Standard. MVG wilde niet dat Ajax uitgekotst werd in België. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar die keuze mag hij maken.

Hoe dan ook, het had niets te maken met Defour willen of niet.
HtC heeft geroepen dat Defour niets zou toevoegen en dus niet hoefde te komen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za nov 29, 2008 6:01 pm

joey schreef:Een jaar later was het niet meer aan de orde want toen wilde Defour niet. Maar ze hebben toen nog geïnformeerd, dus wilde HtC hem wél. Voor de rest zijn het indianenverhalen.
Neej hoor, geen indianenverhalen, ik heb het HTC zelf horen zeggen.
HTC zelf wilde Renato Agusto, zei hij later in de VI. Die kon hij naar Amsterdam halen, via zijn netwerk. ( :hypocrite.gif: )

Als je het over indianenverhalen hebt, heb je het over de Vlaamse media.

Bij Standard is alles wat los zit te koop.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za nov 29, 2008 6:03 pm

HTC kan zoveel roepen, goodfella. Ik kijk naar de feiten. En die zijn: HtC heeft vetorecht maar gebruikte dat niet, want Ajax benaderde Defour gewoon. Alleen zei Defour nee.

Maar waar gaat dit over? Alsof Ajax 10 miljoen voor Defour had neergelegd. Dat op dit moment alles kan, wil niet zeggen dat dat toen ook het geval was.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za nov 29, 2008 6:03 pm

joey schreef:Bij Genk waren ze woest op Standard. MVG wilde niet dat Ajax uitgekotst werd in België. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar die keuze mag hij maken.

Hoe dan ook, het had niets te maken met Defour willen of niet.
Waarom? Standard heeft gewoon netjes het bedrag betaald toen. Van die wet hebben zij geen gebruik gemaakt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za nov 29, 2008 6:05 pm

Genk is niet woest op Standard, Genk is woest op Ajax. Defour heeft gedreigd met de wet '78 nav de interesse en het onderhandelingsspel van Ajax, niet nav de interesse van Standard.

Daarna was de situatie onhoudbaar, dus deed het er al niet meer toe welke club hem zou kopen.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za nov 29, 2008 6:07 pm

joey schreef:HTC kan zoveel roepen, goodfella. Ik kijk naar de feiten. En die zijn: HtC heeft vetorecht maar gebruikte dat niet, want Ajax benaderde Defour gewoon. Alleen zei Defour nee.

Maar waar gaat dit over? Alsof Ajax 10 miljoen voor Defour had neergelegd. Dat op dit moment alles kan, wil niet zeggen dat dat toen ook het geval was.
Al was Defour voor 1 miljoen op te halen dan nog had Ajax hem niet gekocht, want HtC zag het niet in hem zitten. Net zo min MvG het in Renato Augusto niet zag zitten. Uiteindelijk hebben beide heren de gulden middenweg gekozen en voor veel poen Luque en consorten een vet contract laten ondertekenen. De club en wij zijn daar de dupe van geworden.

In dat opzicht werkte de combinatie TD en trainer duidelijk niet. Gelukkig is er nu eenduidigheid en gaat men elkaar niet maandenlang te lijf, waardoor Ajax uiteindelijk enkel de dure kruimels nog kan oprapen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za nov 29, 2008 6:13 pm

Jöhnk schreef:Genk is niet woest op Standard, Genk is woest op Ajax. Defour heeft gedreigd met de wet '78 nav de interesse en het onderhandelingsspel van Ajax, niet nav de interesse van Standard.

Daarna was de situatie onhoudbaar, dus deed het er al niet meer toe welke club hem zou kopen.
Niet woest?
De meest incorrecte transfer uit de Belgische historie

Steven Defour (18) leek naar Ajax te gaan, maar RC Genk vroeg liefst 8 miljoen voor hem. Het Belgisch talent dreigde met de wet '78, waardoor een speler bij positieverbetering toch weg kan. Voor voorzitter Jos Vaessen reden om Genk de rug toe te keren. Defour gaat echter niet naar Ajax, maar naar Standard Luik.

Vaessen is bijzonder boos op Standard en zaakwaarnemer Stefani, die hij van lijkenpikkerij beschuldigd. "Dit is de meest incorrecte transfer uit de Belgische geschiedenis, want we krijgen slechts een fractie van het bedrag dat Ajax wilde betalen." Vaessen leeft al langer op voet van oorlog met Stefani. Hij vreesde dat die Defour naar Standard zou loodsen en zag die nachtmerrie uitkomen. "Ik praat nooit meer met Standard. Onze tweede thuismatch gaat al meteen tegen de Rouches. Ik verzeker je, dat wordt oorlog.''
Bij Genk vinden ze het vreemd dat Defour de beruchte wet '78 inriep op een moment dat een deal met Ajax nog mogelijk was. Ze vermoeden opgezet spel van Standard. Door de speler eerst te laten schermen met andere clubs die zogezegd geïnteresseerd waren, zouden de Rouches uiteindelijk hun prijzenslag slaan.

Paul Stefani is in alle staten. "Er klopt niks van dit verhaal. Ik een lijkenpikker? Laten we hopen dat Vaessen niet de lijkenpikker is. Hij heeft nooit naar die jongen omgezien. Weet je, Steven heeft een contractaanpassing gekregen. Maar die zou pas ingaan vanaf 2007. Vaessen vertelde daarna altijd dat hij Defour nog één jaar zou houden. Het was met andere woorden nooit de bedoeling om dat verbeterd contract in de praktijk toe te passen.'' Ook Standard blijft bij zijn standpunt dat de transfer volgens de regels is verlopen.
http://debalisnietrond.web-log.nl/debal ... index.html.

@goodfella: die geruchten stonden in de VI, maar de VI was eigenlijk nooit echt op de hoogte van wat er bij Ajax speelde.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za nov 29, 2008 6:15 pm

joey schreef: @goodfella: die geruchten stonden in de VI, maar de VI was eigenlijk nooit echt op de hoogte van wat er bij Ajax speelde.
Het was geen gerucht Joey, maar een letterlijke quote van HtC waarbij de microfoons gewoon aanstonden. Hij was niet geinteresseerd in Defour, want de speler zou niets toevoegen aan Ajax.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za nov 29, 2008 6:17 pm

@ joey: ach, er zit wat oud zeer tussen die partijen. Meer moet je daar niet achter zoeken. De onwerkbare situatie lag er al nadat Ajax was langsgeweest.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za nov 29, 2008 7:44 pm

Ongelooflijk wat een oude koeien hier weer uit de sloot zijn komen kruipen. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za nov 29, 2008 11:03 pm

Een beetje een late reactie, maar ik was de hele week niet thuis. Wel op de hoogte gehouden door mijn broertje met sms's. 90% kans dus dat we overwinteren in Europa, en als de ploeg een beetje op stoom komt kunnen we misschien wel wat gaan laten zien in Europa. Het is hopen dat Aissati snel terugkeert en een basisplek verdient, want dat hebben we wel nodig, lijkt me.


In ieder geval gefeliciteerd iedereen!

:ajaxscarf.gif: :onfire.gif: :ajax.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za nov 29, 2008 11:12 pm

Duke schreef:Ongelooflijk wat een oude koeien hier weer uit de sloot zijn komen kruipen. :smallgrin.gif:
Bijna niet te volgen; is het nou ook al de schuld van HtC dat er geld is uitgegeven aan Lindgren? dat Kuffour kwam, dat Silva zoveel kostte?

Ik denk niet dat Ajax veel geld kon of wilde uitgeven, want MvG gebruikte als argument om Colin te halen: "hij is goedkoper dan Boakye" en die voetbalde al bij Ajax!

Babel, Heitinga en Sneijder konden Ajax na DB niet verlaten voor een topclub, er was geen interesse en één jaar later verdient Ajax er ruim 40 miljoen aan en weet Heitinga dat hij Ajax zal verlaten voor Atletico (LG Tournament zijn de contacten gelegd volgens Heitinga en volgens berichten op AT of AN) Dat is te danken aan zijn trainer van vijf jaar daarvoor? Het kan niet gekker.

Welke trainer mocht ooit € 6,500.000 uitgeven aan een reservespeler? KJH, Machlas en Suarez waren ooit duurder, zij konden rekenen op een basisplaats.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » za nov 29, 2008 11:15 pm

HSV-Ajax en het gaat over HTC. Oh my fucking God.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Plaats reactie