Werder Bremen-Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Nihad

Bericht door Nihad » do feb 15, 2007 12:48 pm

Taak voor van Geel om spelers als Maduro en Lindenbergh af te voeren. Weg met die rotzooi!
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do feb 15, 2007 12:48 pm

Jesse schreef:Daarom mijn vraag: denk je dat dat vooral ligt aan HtC/van Gaal, of zijn er ook nog andere factoren?
Andere factoren zijn er altijd. Ik geloof ook niet zo in wondertrainers. Wel in trainers die duidelijkheid scheppen en betrokken zijn. Welnu, Ten Cate is erg betrokken, maar ik vind dat hij te veel tactische fratsen uithaalt. Dat is allemaal leuk en aardig, maar wat is een Koeman -die vergelijkbaar te werk ging- daar uiteindelijk mee opgeschoten?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do feb 15, 2007 12:50 pm

Jöhnk schreef:
Jesse schreef:Mwah, kinderlijk. Het waren niet de eerste de beste doelpunten die ze tegen kregen.
Strijdplan Az: meer scoren dan de tegenstander. Strijdplan Ajax: tegenhouden. Ik vind het dus niet zo relevant dat Az 3 tegendoelpunten kreeg.

Maar het gaat me om het totaalplaatje. Az scoort meer, speelt aantrekkelijker en presteert beter in Europees verband. Dat heeft inderdaad met druk te maken, maar ook met spelintentie en automatismen.
AZ: leuk voetballend ploegje dat redelijk anoniem naar Turkije vertrekt, zonder enig perspectief en zonder druk.

Ajax: Topclub in naam en iedereen zet zijn beste beentje voor.

Jesse

Bericht door Jesse » do feb 15, 2007 12:51 pm

Ik vind je stelling wel interessant. Helemaal omdat ik zelf groot voorstander was van tactieken tegen bijv. Utrecht, Feyenoord, Heereveen. En aan het begin onder Koeman vond ik het in de CL ook wel kloppen, maar volgens jou kan je dat dus beter niet doen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do feb 15, 2007 12:55 pm

Ach, het kan best een keertje. Je kunt ook best nuances aanbrengen. Maar de ene week 4-3-3 met de punt naar achteren, de andere week 4-3-3 met de punt naar voren, dan 3-4-3, vervolgens 3-5-2, dan 4-4-2 met een braakliggende linkerflank en tenslotte een vlakke 4-4-2, dat vind ik te veel van het goede.

En als je dan ook nog (noodgedwongen) veel wisselt in de personele bezetting schieten de automatismen nooit wortel.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 15, 2007 12:57 pm

Iets anders: Ajax kreeg de eerste twee goals tegen uit corners. Geen toeval, lijkt me. In de eerste helft slaagde Ajax erin geen corners weg te geven (voor zover ik me kan herinneren) maar in de tweede helft was het meteen raak. Met al die kleintjes in het team is elke hoge bal in het strafschopgebied levensgevaarlijk.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 15, 2007 12:59 pm

de eerste had niets met lengte te maken, maar was een blunder van de keeper, de tweede was geen goal
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 15, 2007 1:12 pm

Ik denk dat onze spelers de schrik al om het hart sloeg bij de gedachte aan een corner tegen. ;)
Dat Steek die bal verkeerd verwerkt is geen verrassing natuurlijk. :X

Alexander

Bericht door Alexander » do feb 15, 2007 1:22 pm

Oh oh wat een slechte wedstrijd was het gisteren. Ik vond Donald en Anita sterk spelen, Donald kwam nog wel eens een stapje tekort maar je zag duidelijk dat er potentie in zat. Stekelenburg vond ik de eerste helft zeer sterk, maar in de tweede helft juist het zwakst. Ik ben er van overtuigd dat Ajax een beter resultaat had neergezet wanneer het in een normale tactiek had gespeelt. Jammer, want nu ben je zo goed als uitgeschakelt. Al moet ik dat ook allemaal nog zien als we een vroege goal maken, en durven te voetballen met 3 spitsen. Gewoon Huntelaar in de spits, 2 vleugelspitsen aan de zijkant en Sneijder er kort achter. Ik moet het nog allemaal zien dan.

Trouwens, mooi wat Pasanen na de wedstrijd deed bij ons vak.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do feb 15, 2007 1:27 pm

Shit, had vannacht gedroomd dat het nog 3-1 was geworden in de laatste minuut. Het is natuurlijk gewoon 3-0 gebleven.
Heb de wedstrijd maar half-half gezien, 't was niet best. Gewoon kansloos, eigenlijk.
Ik denk ook niet dat de kaartverkoop voor volgende week nog aantrekt. ;)
Maarja, we zien wel en we gaan er gewoon voor! Alles op de aanval!

Alexander, hoe was de sfeer verder in het Ajax-vak? En in Bremen zelf, voor zover je daar geweest bent?

Kaboem

Bericht door Kaboem » do feb 15, 2007 1:29 pm

Gaat 'ie over voetbal dromen! Nou vraag ik je! :sad:
Bertje for President!

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 15, 2007 1:33 pm

Alexander schreef:Ik vond Donald en Anita sterk spelen, Donald kwam nog wel eens een stapje tekort maar je zag duidelijk dat er potentie in zat.
Zegt eigenlijk alles. Sterk spelen maar nogal eens een stapje te laat. :sad: ;)

Alexander

Bericht door Alexander » do feb 15, 2007 1:39 pm

Sfeer in het Ajax vak was vrij timide. We zijn denk ik ook nauwelijks te horen geweest op tv, wel? Ben maar heel kort in de stad geweest, we waren eigenlijk wat te laat weg gereden maar dat kon niet anders. Zijn nog wel behoorlijk wat gasten opgepakt.

rocky

Bericht door rocky » do feb 15, 2007 1:41 pm

Alexander schreef:Sfeer in het Ajax vak was vrij timide. We zijn denk ik ook nauwelijks te horen geweest op tv, wel? Ben maar heel kort in de stad geweest, we waren eigenlijk wat te laat weg gereden maar dat kon niet anders. Zijn nog wel behoorlijk wat gasten opgepakt.
De Herdertjes was juist erg goed, luid en duidelijk, te horen!

rocky

Bericht door rocky » do feb 15, 2007 1:52 pm

Nihad schreef:AZ mist niet zijn compleet verdediging en heeft een giga selectie ondertussen.

Ik vind het niet eerlijk. Je kan niet van Ten Cate verwachten dat hij tegen Duitsers vol op de aanval spelen terwijl we maar 2 verdedigers hadden. Dan waren we afgeslacht.

We hebben gewoon pech dat we op dit moment veel spelers moeten missen.
Om toch nog even terug te komen op de vergelijking met AZ. Ik vroeg mij af of onze selectie niet te smal is qua (verdedigende) middenvelders en verdedigers. Een man als Jan Vertonghen had ik gisteren graag erbij gehad. En stel je eens voor dat Heitinga echt geblesseerd was geraakt of dat Stam rood zou hebben gekregen? Ik vind dat de beleidsmakers teveel risico nemen met al die verhuuracties. Straks is Gabri geschorst en moeten we weer a-junioren gaan aanspreken. Het is alsof men bij Ajax alle Europese aspiraties deze winter al overboord heeft gezet. Maar ook nationaal vind ik de spoeling dun. En dat terwijl AZ moeiteloos gaten dicht met hun brede selectie.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do feb 15, 2007 2:02 pm

joey schreef:Iets anders: Ajax kreeg de eerste twee goals tegen uit corners. Geen toeval, lijkt me. In de eerste helft slaagde Ajax erin geen corners weg te geven (voor zover ik me kan herinneren) maar in de tweede helft was het meteen raak. Met al die kleintjes in het team is elke hoge bal in het strafschopgebied levensgevaarlijk.
Zeker met zo'n keeper. De corner die vooraf ging aan de eerste goal zag Maarten er helemaal niet lekker uit; zat er compleet naast. De daarop volgende corner deed ie nog vreemder; dat die bal dan voor de voet van een tegenstander komt is 50-50. De daaropvolgende non-goal was de nekslag. We zijn dus verslagen door Steek en Arbitrale Trio.

Oh zeker, Werder was de tweede helft sterker, maar meer omdat Ajax met de moed der wanhoop probeerde een tegengoal te scoren voor de return, waardoor er meer ruimte kwam die voor Werder drie grote kansen en een derde goal opleverde. Maar ik heb het gevoel dat we, als die fatale 10 minuten na rust die ik net beschreef niet hadden plaatsgevonden (ik beschouw ze namelijk meer als incidenten dan als fraai uitgespeelde Werderaanvallen), een 0-0 er best ingezeten had. Helemaal kansloos waren we niet. Dat maakt het extra zuur.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do feb 15, 2007 2:04 pm

Zegt iemand die 4-0 voor Werder had voorspeld. :D
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do feb 15, 2007 2:04 pm

Rosenberg9 schreef:de eerste had niets met lengte te maken, maar was een blunder van de keeper, de tweede was geen goal
Hmm... Je avatar veranderen van een kat in een muis. Spreekwoordelijk voor gisteravond, Luuk Rosenberg?

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 15, 2007 2:10 pm

Een Ajaxsupporter vergeleek onze prachtclub met een muis! Ik ben zo onder de indruk van deze beeldspraak dat ik onmiddelijk heb er- en herkend dat dit een perfect logo voor onze club, en dus ook een prima avatar voor mij, zou zijn!

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 15, 2007 2:20 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Oh zeker, Werder was de tweede helft sterker, maar meer omdat Ajax met de moed der wanhoop probeerde een tegengoal te scoren voor de return, waardoor er meer ruimte kwam die voor Werder drie grote kansen en een derde goal opleverde. Maar ik heb het gevoel dat we, als die fatale 10 minuten na rust die ik net beschreef niet hadden plaatsgevonden (ik beschouw ze namelijk meer als incidenten dan als fraai uitgespeelde Werderaanvallen), een 0-0 er best ingezeten had. Helemaal kansloos waren we niet. Dat maakt het extra zuur.

:yes: En daarom twijfel ik dus of het zin had gehad om Ajax te laten aanvallen, zoals sommigen hier voorstaan. Volgens mij waren we dan zeker in de pan gehakt.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do feb 15, 2007 3:03 pm

Duke schreef:Zegt iemand die 4-0 voor Werder had voorspeld. :D
:D
Dat had twee redenen: De eerste was dat ik in de toto hard punten nodig heb en dus een voorspelling wilde doen die niemand anders had gedaan en de tweede was dat ik Werder vooraf sterker had ingeschat. De ploeg speelde zeker niet fantastisch. Ik had wel eens een Ajax met een fitte en volledig speelgerechtigde selectie tegen ze willen zien voetballen...

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 15, 2007 4:12 pm

Het probleem HtC begint onderhand serieuze vormen aan te nemen. KJH was tot voor kort het gezicht van Ajax, maar onder Henk the Creep is hij verworden tot de kop van Jut. Gisteren volgde de (voorlopig) ultieme vernedering: de winnaar van de gouden schoen is tegenwoordig de nummer 5 in de offensieve pikorde bij Ajax en heeft De Mul, Babel, Perez en Leonardo voor zich. Oh wacht, Rosales dwaalt ook nog rond en die is beter dan KJH. Toch?! Wanneer Henk the Creep na het zomerreces onverhoopt nog steeds trainer van Ajax is, vertrekt the Hunter voor een prikkie naar München of Manchester en ramt er daar per seizoen 30 in, terwijl wij het zullen moeten doen met het van ieder gevaar gespeende gebrei van the Creep's protégé Babel. KJH is binnenkort de nieuwe Charisteas, Ajax' 5e spits. The Creep heeft het op hem voorzien en zal niet rusten voordat ons fenomeen de ArenA via de riolering verlaten heeft.

Bremen - Ajax was wederom een cruciaal duel o.l.v. HtC dat de mist in ging. Thuis tegen FCK deed ie ons de das om door een sidderende debutant direct na de 0-1 in te brengen en niet op de entree van Berglund te reageren. Thuis tegen PSV haalde ie KJH naar de kant terwijl we op achterstand stonden en PSV in ondertal was. Tegen AZ liet ie Lindenbergh verzuipen (the Creep is wel erg traag van begrip!) tegen Jenner. Tegen Twente werd thuis terecht niet gewonnen, tegen Espanyol-B werd de kans op de groepszege op genante wijze verkloot. Slechts Feyenoord, dat iedere 14 dagen een goal of 4 om de oren krijgt van ongeacht welke tegenstander, werd als 'ploeg van niveau' verslagen. Europees kan dit Ajax het tegen IK Start, Austria Wien en Zulte Waregem nog bolwerken, een ploeg als Bremen-uit-vorm is vele bruggen te ver.

Maar met een incompetente malloot als the Creep als trainer kun je zo'n wedstrijd natuurlijk sowieso niet winnen. Wij van AT kwamen tactisch beter beslagen ten ijs voor dit duel dan the Creep, Jack Spijkerman en da Fonz. Ene wimpey gaf het belang aan van het inperken van de offensieve dadendrang van Bremen's backs. The Creep daarentegen koos ervoor om de trage Lindenbergh het in zijn uppie op te laten nemen tegen turbo Fritz. De uitmuntend spelende Frings rook na de eerste gele kaart natuurlijk bloed en zocht direct ook Ajax' linkerkant op. Exit Lindenbergh. Meteen na de eerste gele kaart hoop je als Ajacied - tegen beter weten in - dat the Creep ingrijpt en de boel omstelt, maar dat was natuurlijk (net als tegen FCK en AZ) teveel gevraagd. The Creep komt pas in aktie wanneer het schip op de zeebodem ligt.

Ronald Koeman wilde in europese wedstrijden nog wel eens een buitenspeler opofferen om de offensieve dadendrang van een back van de tegenstander te beteugelen. V/D Meyde vs. Javier Zanetti bijv. Het 'tactisch brein achter de successen van Barcelona' was niet op dat idee gekomen. Al zou het natuurlijk ook van weinig respect voor 'raspaardje' Babel getuigen om hem achter Fritz aan te laten hollen. Babel is immers onmisbaar in de spits. :pukey:

Henk is echt een tactisch wonder: het 7-1-2 systeem van gisteren paste Ajax als gegoten. Ausputzer Roger, knappe vondst hoor! Kanthalfs Maduro en Lindenbergh, wow! The Creep was in Zuid-Afrika erg onder de indruk geraakt van Donald. Nou, als dat een van de pareltjes van de opleiding is, kunnen we de tent beter meteen sluiten. Het leek wel of die jongen op rolschaatsen i.p.v. op kicksen op het veld stond.

Ajax leverde gisteren weer eens een deerniswekkend europees visitekaartje af. Na 28 minuten hadden we al 17 overtredingen begaan. Na 45 minuten was er 1 bal van de voet van een Ajacied richting Bremen-keeper Wiese gerold. En in de rust stelde the Creep keurig orde op zaken, gezien de voortreffelijke 2e helft die Ajax op de mat legde. :pukey: We mogen blij zijn dat we niet met 7-0 van de mat geveegd zijn. AZ miste gisteren meer spelers dan Ajax (sowieso geen excuus, want de vorige trainer moest vorig seizoen regelmatig een beroep doen op spelers als Anita, Timisela, Boakye en Schilder), maar toptrainer LVG maakte van de nood een deugd en zijn elftal speelde Fenerbahce van de mat. The Creep reikte Bremen al bij voorbaat alle munitie aan om zichzelf uit de crisis te spelen. Het verschil tussen een goede trainer en een slechte weerspiegelt zich automatisch op het veld. Ajax heeft een beroerde trainer, simpel zat.

Martin 'aan het einde van het seizoen gaan we evalueren' Van Geel mag binnenkort weer gaan balansen. Als ie eerlijk is (hetgeen ik ernstig betwijfel) zal ie tot de conclusie komen dat Ajax onder the Creep een beschamende europese campagne afwerkt en dat Ajax dit seizoen nog geen ploeg van niveau heeft kunnen verslaan. Het tijdelijke demasqué van PSV verhult momenteel de ellende bij Ajax: the Creep is bezig Ajax' belangrijkste asset naar de klote te helpen, hij plaatst de ene speler op een voetstuk en trapt een ander 3 meter de grond in. Als mens en motivator is deze engerd met zijn gespleten tong sowieso totaal ongeschikt voor een kernfunctie bij een topclub. En tactisch is de man evenmin op zijn taak berekend. De eerste de beste hobbyist zou gisteren een beter georganiseerd en gestructureerd elftal hebben kunnen samenstellen dan hetgeen HtC uit de hoge hoed toverde. Een strijdplan, een doortimmerde tactiek, inspelen op de sterke punten van Bremen?! Nada. Een hopeloos en stuurloos zootje was het. Roll over and die, zoek het zelf maar uit...

Waarom alles op verdedigen zetten wanneer je een handvol verdedigers niet ter beschikking hebt?! Waarom het veronzekerde Bremen niet met aanvallend spel (voorheen bekend als 'Ajax-voetbal') op de proef stellen?! Waarom een voetballend ijzersterke tegenstander op je eigen helft uitnodigen?! Begin met Babel en De Mul op de flanken en KJH in de spits. Kies in de as voor voetbal en intelligentie met Perez en Sneyder om Frings en Diego partij te bieden. De buitenspelers hadden als primaire taak het afstoppen van Bremen's backs moeten hebben. Zet achter hen Gabri en Lindenbergh neer. Dan voorkom je dat een eenling zoals gisteren tegen een overmacht komt te staan. Stam, Heitinga en Anita hadden zich om de spitsen-uit-vorm van Bremen kunnen bekommeren. Wanneer je dán op je muil gaat, pech. Maar dan deugt de intentie tenminste. Het 7-1-2 waarmee the Creep het gisteren probeerde was totale minachting voor hetgeen waar Ajax ooit voor stond. De Berlijnse muur herleefde in Bremen. Helenio Herrera zou trots op Henkie zijn geweest.

Wordt wakker Van Geel: Ajax '06/'07 = Ajax '05/'06 + Jaap Stam. Correctie: het Ajax van vorig seizoen behaalde de 2e ronde CL en won de beker en de play offs. Eens kijken hoe MVG het gepruts onder creepy Henkie aan het einde van het seizoen wenst te interpreteren. Schot voor de boeg: Ajax wint dit seizoen niets, Henk the Creep mag blijven en KJH vertrekt gefrustreerd voor een habbekrats naar een europese topclub.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do feb 15, 2007 4:15 pm

Je bent nogal teleurgesteld door het verlies van gister, Wimpey? :aai:

Jesse

Bericht door Jesse » do feb 15, 2007 4:17 pm

wimpey schreef: Waarom alles op verdedigen zetten wanneer je een handvol verdedigers niet ter beschikking hebt?! Waarom het veronzekerde Bremen niet met aanvallend spel (voorheen bekend als 'Ajax-voetbal') op de proef stellen?! Waarom een voetballend ijzersterke tegenstander op je eigen helft uitnodigen?! Begin met Babel en De Mul op de flanken en KJH in de spits. Kies in de as voor voetbal en intelligentie met Perez en Sneyder om Frings en Diego partij te bieden. De buitenspelers hadden als primaire taak het afstoppen van Bremen's backs moeten hebben. Zet achter hen Gabri en Lindenbergh neer. Dan voorkom je dat een eenling zoals gisteren tegen een overmacht komt te staan. Stam, Heitinga en Anita hadden zich om de spitsen-uit-vorm van Bremen kunnen bekommeren. Wanneer je dán op je muil gaat, pech. Maar dan deugt de intentie tenminste. Het 7-1-2 waarmee the Creep het gisteren probeerde was totale minachting voor hetgeen waar Ajax ooit voor stond. De Berlijnse muur herleefde in Bremen. Helenio Herrera zou trots op Henkie zijn geweest.
:yes: :xyxthumbs:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 15, 2007 4:19 pm

:worshippy: Wilde ik eigenlijk neerzetten, maar deze juiste analyse van Wimpey vraagt natuurlijk om :cry:

Plaats reactie