De play-offs: Ajax-AZ

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen

Gaat Ajax de 2-1 achterstand goedmaken in de Arena?

Ja
39
76%
Nee
12
24%
 
Totaal aantal stemmen: 51

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 29, 2007 3:56 pm

Jabu schreef:Waarom lag de schuld tegen Werder niet bij Ten Cate maar ligt het in deze wel bij Van Gaal?
Idd. De pot verwijt de ketel...

Voor de goede orde: ik vond de tactiek van Van Gaal waardeloos. Az kan helemaal niet verdedigen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 29, 2007 3:57 pm

Jabu schreef:Waarom dacht je daar dan anders over bij Ten Cate tegen Werder?
Omdat het duidelijk niet de bedoeling was. Ajax koos er niet voor om voor het doel te gaan liggen, het werd teruggedrongen. Op zich was het helemaal niet zo raar om op de counter te gokken met snelle mensen, want Werder had trage verdedigers. Maar het kwam er totaal niet uit, zeker ook vanwege die rode kaart.
AZ is daar trouwens ook geslacht, en hoefde niet driekwart wedstrijd met tien man te spelen.
Misschien heeft Van Gaal zijn team helemaal niet aangespoord om vanaf minuut 1 te gaan tijdrekken, maar gebeurde dat uit onzekerheid op eigen initiatief van de spelers.
Geloof je het zelf? Van Gaal bepaalt ALLES.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di mei 29, 2007 4:28 pm

joey schreef:
Jabu schreef:Waarom dacht je daar dan anders over bij Ten Cate tegen Werder?
Omdat het duidelijk niet de bedoeling was. Ajax koos er niet voor om voor het doel te gaan liggen, het werd teruggedrongen. Op zich was het helemaal niet zo raar om op de counter te gokken met snelle mensen, want Werder had trage verdedigers. Maar het kwam er totaal niet uit, zeker ook vanwege die rode kaart.
Werd Ajax nu teruggedrongen of koos Ajax er juist voor om op de counter te gokken?

In mijn ogen gebruik je nu een dubbele moraal. Wij allen kunnen niet weten wat voor opdrachten de trainers aan de spelers hebben meegegeven indien deze trainers dit niet naar de media toe uitspreken. Om dan te zeggen dat het in het geval van Ajax niets met instructies van de trainer te maken heeft en in het geval van AZ juist aan de instructies van de trainer is te wijten is vreemd. Ik kan mij namelijk ook goed voorstellen dat Van Gaal alleen tegen zijn team heeft gezegd dat het wegtikken van de tijd in hun voordeel is, maar dat de spelers tijd gingen rekken en naar achteren lopen omdat zij bang waren weer ergens naast te grijpen. Maar dat is ook slechts een veronderstelling. De enigen die ons hier antwoord op kunnen geven zijn Ten Cate en Van Gaal.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 29, 2007 4:33 pm

Ten Cate heeft in elk geval uitgelegd wat in Bremen de bedoeling was. Dat was NIET voor het doel liggen.
Als het niet de bedoeling was, waarom zagen we LVG dan niet aan de zijlijn om zijn mannen naar voren te sturen? Hij zat de hele eerste helft rustig op zijn stoel. Het was niet zo dat AZ niet kon aanvalllen, het wilde niet. Tenminste, zo heb ik het gezien. Ajax drong niet dusdanig aan dat de bal terug op Waterman de enige mogelijkheid was.
Waar het mij om gaat, is dat hij de scheidsrechter de schuld gaf van de nederlaag. Hij stelde het voor alsof er helemaal niets aan de hand was voor AZ, terwijl Ajax duidelijk beter was. Arveladze heeft dat ook achteraf gezegd.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di mei 29, 2007 5:45 pm

Joey doet aan positieve discriminatie! :hypocrite.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 29, 2007 5:47 pm

Nee hoor. Ik behandel lelijke blanke mannen met een boksersneus die geboren zijn in de Watergraafsmeer precies als ieder ander! :666.gif:

Maar serieus, de tactiek van LVG leek zondag toch nergens op?
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di mei 29, 2007 5:49 pm

joey schreef:Nee hoor. Ik behandel lelijke blanke mannen met een boksersneus die geboren zijn in de Watergraafsmeer precies als ieder ander! :666.gif:
Niet zo gemeen over mijn vader ja? :1evil.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di mei 29, 2007 5:49 pm

Absoluut niet. Schreef ik eerder ook al, het loon van de angst. Hetzelfde loon dat ajax in Alkmaar en Bremen ontving

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » di mei 29, 2007 8:07 pm

Bertje schreef:Je kunt niet zien dat hij hem raakt, dus is het gewoon een doelpunt.
Aangezien Huntelaar zelf aangeeft dat hij de bal raakte, was het dus gewoon buitenspel.

Dat je het Vink niet aan kunt rekenen dat hij het niet ziet (niemand heeft het gezien) is punt twee. Hij kon hier weinig aan doen, en het zou van Gaal sieren als hij dat ook gewoon toe zou geven.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 29, 2007 8:08 pm

Het zal wel aan mij liggen, maar ik zag duidelijk dat Huntelaar die bal raakte.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mei 29, 2007 8:08 pm

In welk vak zat je?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 29, 2007 8:09 pm

Frank schreef:
Bertje schreef:Je kunt niet zien dat hij hem raakt, dus is het gewoon een doelpunt.
Aangezien Huntelaar zelf aangeeft dat hij de bal raakte, was het dus gewoon buitenspel.

Dat je het Vink niet aan kunt rekenen dat hij het niet ziet (niemand heeft het gezien) is punt twee. Hij kon hier weinig aan doen, en het zou van Gaal sieren als hij dat ook gewoon toe zou geven.
Meerdere mensen (waaronder Stam en Mulder) denken dat Huntelaar wat extra zout in de wonden wilde gooien. Ik acht dat zelf ook zeer mogelijk.

Maar goed, uiteindelijk maakt het niets uit. In mijn ogen was die goal toch wel gevallen. En Ajax heeft overtuigend gewonnen.
Jöhnk schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar ik zag duidelijk dat Huntelaar die bal raakte.
Ik dacht dat Jaliens hem raakte.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 29, 2007 8:11 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:In welk vak zat je?

In het stadion zat ik er te ver vanaf, maar op TV zie ik dat de bal van zijn lijn afwijkt. Dus Huntelaar moet hem geraakt hebben.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 29, 2007 8:14 pm

Waarom kan het niet Jaliens geweest zijn die hem raakte?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di mei 29, 2007 8:15 pm

Kees valt niet voor indirect bewijs!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » di mei 29, 2007 8:20 pm

Thomas schreef:Waarom kan het niet Jaliens geweest zijn die hem raakte?
Precies, afgezien van of KJH de bal nou wel of niet schampte... Ik zie de bal toch vrij duidelijk op de hak van Jaliens terechtkomen en die geeft ongewild zo het steekpassje naar Heitinga. De bal krijgt zeker niet die richting door toedoen van KJH.

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » di mei 29, 2007 8:27 pm

Volgens mij kwam de bal via Klaas Jan op de hak van Jaliens terecht, duidelijk buitenspel dus. Schande van het arbitrale trio ... :redcard.gif:

En nu weer genieten van de overwinning ... :ajaxsmiley.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 29, 2007 8:27 pm

De bal gaat door de benen van Jaliens.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » di mei 29, 2007 8:30 pm

De grensrechter heeft het nooit kunnen zien wie de bal al dan niet raakte. Is het niet een richtlijn om in geval van twijfel niet te vlaggen?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di mei 29, 2007 8:31 pm

Ach je moet maar zo denken, de aanslag op Stekelenburg in de competitie uit tegen AZ heeft ons de titel en dus rechtstreekse kwalificatie voor de CL gekost! GERECHTIGHEID!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mei 29, 2007 8:34 pm

Jöhnk schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:In welk vak zat je?

In het stadion zat ik er te ver vanaf, maar op TV zie ik dat de bal van zijn lijn afwijkt. Dus Huntelaar moet hem geraakt hebben.
Einde discussie dus. Het was onmogelijk om "live" te zien of hij hem raakte (voor mij vanaf Noord al helemaal), dus kan de grens- of scheidsrechter niets verweten worden. Zolang geen technische hulpmiddelen (mogen) worden gebruikt kunnen we hierover lullen tot we een ons wegen; onder deze omstandigheden is het gewoon een geldig doelpunt.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » di mei 29, 2007 8:36 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Zolang geen technische hulpmiddelen (mogen) worden gebruikt kunnen we hierover lullen tot we een ons wegen; onder deze omstandigheden is het gewoon een geldig doelpunt.
En dat is nou net de charme van het spelletje. Wedstrijden zouden een stuk minder gesprekstof opleveren als dit soort twijfelgevallen tot het verleden zouden behoren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 29, 2007 9:58 pm

LucaS schreef:Absoluut niet. Schreef ik eerder ook al, het loon van de angst. Hetzelfde loon dat ajax in Alkmaar en Bremen ontving
Prima, heb ik waardering voor. Je bent consequent. :worshippy.gif:

Wat die goal betreft ben ik het met Frank eens. Aangezien niemand na 100 keer de herhaling terugzien met zekerheid kan zeggen of KJH die bal raakte of niet (hijzelf volgens mij ook niet) gaat het veel te ver om Vink ervan te beschuldigen dat hij die goal goedkeurde omdat Ajax een topclub is en AZ niet. Vink zal het hoogstwaarschijnlijk ook amper waargenomen hebben of zelfs helemaal niet, en in dat het laatste geval zal hij het voordeel van de twijfel hebben gegeven aan de aanvallende partij. Zo staat het volgens mij (ik ben niet zo Bijbelvast) ook in de spelregels.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » di mei 29, 2007 10:17 pm

Dank je wel! Genoten!

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » wo mei 30, 2007 2:43 am

Neefkens schreef:Bijzonder gevoel altijd om vanuit de verre iets te lezen over je cluppie, zeker als het dit soort nieuws is. :ajaxsmiley.gif:
joey schreef:Dat is zo heerlijk! Je loopt met bibberende benen het internetcafé in, zou het gelukt zijn? En dan YES!!!!! :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif: :ajaxscarf.gif:

We hebben het mooi geflikt, MHF! :headbang.gif:
Zeker lekker, Het was al een prachtige dag maar toen helemaal! En idd, op het moment dat je gaat inloggen voel je je nog zenuwachtiger dan dat je er zelf bij bent! En hoe is de stemming nu omtrent Ajax en Ten Cate? En zijn er nog ontwikkelingen op transfervlak e.d.? Wellicht kan iemand mij een pm met headlines geven of er een rommelhokpost van maken? Dan ben ik weer helemaal bij al ik over anderhalve week weer terug op Nederlandse bodem ben! Of vraag ik nu te veel? :blush.gif: Dan kan ik zeker een post met de links naar ajax.nl verwachten...
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Plaats reactie