Ajax - Roda JC

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Naar de Kuip?

Ja
44
90%
Nee
5
10%
 
Totaal aantal stemmen: 49

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di mar 21, 2006 6:33 pm

Om en nabij de 20 mln Euro geloof ik.

Feyenoord verdiende nog geen 4 mln voor de UEFA-Cup winst. (CL geld uit de eerste ronde niet meegerekend).

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 21, 2006 6:37 pm

Steef schreef:Om en nabij de 20 mln Euro geloof ik.
En dat met een halve finale. :nooo:

Moet je nagaan als je er kansloos uitvliegt in de poulefase. Hooguit een miljoen of 6 a 7. Dan kun je nog beter eens in de 2 seizoenen je beste speler voor 15 a 20 miljoen verkopen. :X

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » di mar 21, 2006 6:38 pm

Wat probeer je te zeggen met 'LEZEN!'. Ik citeerde je. Hoeveel letterlijker moet ik je nog nemen? Komt 'ie:
goodfella schreef:Ik denk dat het financieel zeker net zo aantrekkelijk is om elk jaar halve finale Uefacup te spelen dan er elk jaar kansloos uit te vliegen in de poulefase van de CL.
goodfella schreef:Jullie leven gewoon in een droomwereld.
Wat nou 'jullie'? Je loopt constant een hele groep over één kam te scheren en niemand heeft een idee wie je nu werkelijk bedoeld. Ik ben hier in ieder geval niet om iemands anders mening te verdedigen.
goodfella schreef:Het heeft er verdomd veel van weg dat de meesten hier ergens in 1994 supporter van Ajax zijn geworden en nu nog steeds in de fantasie verkeren dat Ajax wel even alles gaat winnen. Kijk nu maar gewoon naar de realiteit.
Niet één keer heb ik ook maar een uitspraak gedaan die in de richting hiervan kwam. If so, kun je maar dan op wijzen?
Wat is de realiteit, goodfella? Dat wij elk jaar de halve finale UEFA Cup halen?
goodfella schreef: Moet je nagaan als je er kansloos uitvliegt in de poulefase. Hooguit een miljoen of 6 a 7. Dan kun je nog beter eens in de 2 seizoenen je beste speler voor 15 a 20 miljoen verkopen.
Alsof het één het ander uitsluit. Sterker, doordat je sterspeler CL-voetbal heeft gespeeld wordt hij alleen maar meer waard.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 21, 2006 6:41 pm

De realiteit is dat jij niet kunt lezen.

Ik zeg alleen dat het mij financieel net zo aantrekkelijk lijkt om elk jaar de halve finale Uefacup te halen dan er kansloos in de poulefase van de CL eruit te vliegen. Daarmee heb ik nooit gezegd dat Ajax wel effe de halve finale Uefacup gaat halen.

En als jullie je zo bezorgd maken over de financien van Ajax; koop een kaartje voor de wedstrijd morgen. :X

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 21, 2006 6:42 pm

goodfella schreef:
Steef schreef:Om en nabij de 20 mln Euro geloof ik.
En dat met een halve finale. :nooo:

Moet je nagaan als je er kansloos uitvliegt in de poulefase. Hooguit een miljoen of 6 a 7. Dan kun je nog beter eens in de 2 seizoenen je beste speler voor 15 a 20 miljoen verkopen. :X
"Hooguit een miljoentje of 6 à 7." Nogmaals: alsof het niets is! Het is anderhalf keer zoveel als Feyenoord verdiende toen ze de Uefa Cup wonnen(!!!). Dat laatste zinnetje zal ik maar over het hoofd zien, want dat slaat natuurlijk nergens op. Dan moet je wel elke twee seizoenen een speler hebben waar ze 15 miljoen voor willen betalen, vriend!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 21, 2006 6:44 pm

goodfella schreef:De realiteit is dat jij niet kunt lezen.

Ik zeg alleen dat het mij financieel net zo aantrekkelijk lijkt om elk jaar de halve finale Uefacup te halen dan er kansloos in de poulefase van de CL eruit te vliegen. Daarmee heb ik nooit gezegd dat Ajax wel effe de halve finale Uefacup gaat halen.
Het punt is dat het dus niet(!) financieel net zo aantrekkelijk is. Dan kun jij dat wel vinden, maar dat verandert er geen ene moer aan.

Maar waarom zouden we überhaupt met je discussieren als jij met teksten als "De realiteit is dat jij niet kunt lezen" komt? :confused: :sad:
Laatst gewijzigd door Bert op di mar 21, 2006 6:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mar 21, 2006 6:44 pm

Steef schreef:Om en nabij de 20 mln Euro geloof ik.

Feyenoord verdiende nog geen 4 mln voor de UEFA-Cup winst. (CL geld uit de eerste ronde niet meegerekend).
Maar dit jaar liep Guus Hiddink voor de laatste groepswedstrijd in de CL te beweren dat het (vanwege de nieuwe verdeelsleutel van het CL-geld, die heel ongunstig is voor clubs uit kleine landen) bijna gunstiger voor PSV was om derde in de groep te worden. Want in de UEFA Cup mag je als club je eigen TV-rechten vermarkten, terwijl je in de CL aan een groot overkoepelend TV-contract vastzit waaraan clubs uit kleine landen belachelijk weinig overhouden.

Ik geloofde hem niet hoor (en nog steeds niet). Het financiële verschil is heel erg groot. Maar de post 'inkomsten Europees voetbal' op de Ajax-begroting schijnt al sinds jaar en dag gebaseerd te zijn op de inkomsten van twee ronden UEFA Cup. Althans, dat beweert Ajax (ook dát geloof ik niet, trouwens).

Maar een jaartje UEFA Cup is beslist geen ramp. Sterker nog, het kan een zegen zijn: als je het goed doet, kunnen de inkomsten best oké zijn en kan Ajax er ondertussen zijn imago ongelooflijk mee opvijzelen. En het seizoen dáárna hebben we allemaal weer heel veel zin om in die grote, heftige Champions League te spelen.

Zie het, kortom, als een jaartje afwisseling. Ander sfeertje, andere tegenstanders, ander gevoel. Ik ben er wel aan toe, moet ik zeggen, want ik voel Champions League-moeheid. Dat toernooi begint toch een beetje het 'rondje om de kerk' van de G-14 te worden (en dat gaat zich vroeg of laat ook wreken, daar ben ik van overtuigd).

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di mar 21, 2006 6:48 pm

Is het niet gewoon zo dat goodfella veel meer zin heeft in de UEFA-cup omdat Ajax daar eventueel een kans heeft? Dat Ajax daar wel z'n wedstrijden weet te winnen en dat je kan hopen op een prijs. Tel daarbij op dat je ook weleens wat anders wilt als je naar de meeste uit-wedstrijden gaat.

Is dat het goodfella? Want je zal het toch met iedereen eens zijn dat je gewoon een stuk meer geld kan verdienen aan de Champions League.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mar 21, 2006 6:49 pm

Jesse schreef:Is het niet gewoon zo dat goodfella veel meer zin heeft in de UEFA-cup omdat Ajax daar eventueel een kans heeft? Dat Ajax daar wel z'n wedstrijden weet te winnen en dat je kan hopen op een prijs. Tel daarbij op dat je ook weleens wat anders wilt als je naar de meeste uit-wedstrijden gaat.

Is dat het goodfella? Want je zal het toch met iedereen eens zijn dat je gewoon een stuk meer geld kan verdienen aan de Champions League.
Lees mijn posting hierboven maar eens. Ik dénk dat Goodfella zich daar aardig in kan vinden.

K.
Still alive...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mar 21, 2006 6:49 pm

Ik zie dat anderen inmiddels al tegen Goodfella hebben gemeld dat er in de CL wel degelijk veel meer geld te verdienen is dan met de UEFA Cup. Het meedoen in de groepsfase van de CL alleen al levert geloof ik zo'n slordige 6 miljoen op.
goodfella schreef:De pegel van Culina tegen Twente was anders ook alleraardigst. Gevolgd door een dramawedstrijd van Ajax 1 tegen RBC.
Inderdaad. 1-3 Achterkomen tegen RBC... :sad:

En dan nog winnen. Het zat Koeman en zijn mannen niet tegen, dat seizoen. ;)

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di mar 21, 2006 6:50 pm

Het komt op hetzelfde neer, toch Ko?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » di mar 21, 2006 6:50 pm

'Galásek en Trabelsi op tijd fit voor Roda JC'

21/3/2006 15:27

Ajax kan woensdagavond tegen Roda JC waarschijnlijk weer beschikken over Tomás Galásek en Hatem Trabelsi. De Tsjech en de Tunesiër lijken voldoende hersteld om mee te spelen in de halve finale van de Gatorade Cup.

Galásek stond ruim een maand aan de kant met een dijbeenblessure. Hij miste zes duels. Trabelsi had last van zijn kuit en was afgelopen weekend tegen FC Groningen niet van de partij. Danny Blind kan ook Juanfran weer opstellen. De Spanjaard is terug van een schorsing.

Hedwiges Maduro (ziek) is nog een vraagteken. Wesley Sneijder, John Heitinga, Zdenek Grygera en Urby Emanuelson doen door blessures sowieso niet mee.
VI.nl

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 21, 2006 6:59 pm

Kowalczyk schreef:
Jesse schreef:Is het niet gewoon zo dat goodfella veel meer zin heeft in de UEFA-cup omdat Ajax daar eventueel een kans heeft? Dat Ajax daar wel z'n wedstrijden weet te winnen en dat je kan hopen op een prijs. Tel daarbij op dat je ook weleens wat anders wilt als je naar de meeste uit-wedstrijden gaat.

Is dat het goodfella? Want je zal het toch met iedereen eens zijn dat je gewoon een stuk meer geld kan verdienen aan de Champions League.
Lees mijn posting hierboven maar eens. Ik dénk dat Goodfella zich daar aardig in kan vinden.

K.
Yups.

En Bertje, je hebt helemaal gelijk. Meedoen is belangrijker dan winnen. Hiep, hoi, weer naar Milaan.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 21, 2006 6:59 pm

Kowalczyk schreef:
Jesse schreef:Is het niet gewoon zo dat goodfella veel meer zin heeft in de UEFA-cup omdat Ajax daar eventueel een kans heeft? Dat Ajax daar wel z'n wedstrijden weet te winnen en dat je kan hopen op een prijs. Tel daarbij op dat je ook weleens wat anders wilt als je naar de meeste uit-wedstrijden gaat.

Is dat het goodfella? Want je zal het toch met iedereen eens zijn dat je gewoon een stuk meer geld kan verdienen aan de Champions League.
Lees mijn posting hierboven maar eens. Ik dénk dat Goodfella zich daar aardig in kan vinden.

K.
Dat is leuk, maar waarom zegt hij dat dan niet gewoon?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 21, 2006 7:04 pm

Bertje schreef:
Kowalczyk schreef:
Jesse schreef:Is het niet gewoon zo dat goodfella veel meer zin heeft in de UEFA-cup omdat Ajax daar eventueel een kans heeft? Dat Ajax daar wel z'n wedstrijden weet te winnen en dat je kan hopen op een prijs. Tel daarbij op dat je ook weleens wat anders wilt als je naar de meeste uit-wedstrijden gaat.

Is dat het goodfella? Want je zal het toch met iedereen eens zijn dat je gewoon een stuk meer geld kan verdienen aan de Champions League.
Lees mijn posting hierboven maar eens. Ik dénk dat Goodfella zich daar aardig in kan vinden.

K.

Dat is leuk, maar waarom zegt hij dat dan niet gewoon?
Dat heb ik al zovaak gezegd, maar dan moet je weer een half topic doorlezen en dat is nogal veel werk. Ik ga er ook liever eervol uit in de kwartfinale Uefacup dan dat ik kansloos ten onder ga in de poulefase van de CL. Maar dat is voor jouw geen ramp, want ondanks al die verliespartijen kan Ajax er weer 6 miljoen bijschrijven en zo het gat in de begroting dichten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 21, 2006 7:05 pm

Alsof Auxerre vorig jaar zo leuk was.... Dan verlies ik liever van Inter hoor. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 21, 2006 7:06 pm

goodfella schreef:En Bertje, je hebt helemaal gelijk. Meedoen is belangrijker dan winnen. Hiep, hoi, weer naar Milaan.
Kun je me even vertellen waar ik dat gezegd heb?

Als de dat bloedirritante gedraaikont achterwege had gelaten en gewoon had gezegd dat voor jouw het belangrijkste is dat je een leuk reisje hebt en lekker naar een pot van jouw cluppie kunt kijken, had ik je kunnen vertellen dat voor mij het belangrijkste is dat Ajax het hoogste nastreeft en er ambitie van de club uitgaat. Dan waren we klaar geweest en had je het bloed niet onder mijn nagels vandaan gehaald.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 21, 2006 7:13 pm

Bertje schreef: Dan waren we klaar geweest en had je het bloed niet onder mijn nagels vandaan gehaald.
Ah! Heb ik toch mijn doel bereikt! :yes:

En ja, met zo'n selectie kun je ook echt een bepaalde ambitie nastreven he? :worshippy:

Humor genoeg iig in dit topic. Laat het niet te cynisch worden heren. En morgen wel gewoon naar Ajax - Roda gaan he? Die paar extra verkochte kaartjes kunnen net genoeg opleveren voor dat ene telefoongesprek naar Argentinie om een supertalent aldaar over te halen om naar Ajax te komen. Kunnen de ambities in juni weer uit de ijskast worden gehaald. Als ze al niet doodgevroren zijn na 2 ambitieloze jaren.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 21, 2006 7:17 pm

goodfella schreef:Ah! Heb ik toch mijn doel bereikt! :yes:
Dat geloof ik zo. :X

Als ik hier de boel zou runnen had ik je al een aantal keren vriendelijk verzocht heel snel op te donderen. Gelukkig hebben anderen de zware taak deze boel bij elkaar te houden. :cheer:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 21, 2006 7:21 pm

Joey, Bertje gaat offtopic en haalt oude koeien uit de sloot. :)

Wie gaan er morgen nog meer? Kaartjes kosten geen ruk, het is een halve finale en Ajax heeft de beste papieren voor de winst. Meer redenen zijn er toch niet nodig? ;)

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mar 21, 2006 7:23 pm

Bertje schreef:Als ik hier de boel zou runnen had ik je al een aantal keren vriendelijk verzocht heel snel op te donderen.
Waarom ben jij ineens zo van de leg, Bert? Kalm aan, man.

Zo'n ongelooflijk domme mening verkondigt Goodfella niet in deze topic. Hij komt namelijk vrijwel precies overeen met de mijne. :D

De financiële klap van een jaartje UEFA Cup hoeft niet zo groot te zijn als Ajax het goed doet in dat toernooi. En tegelijkertijd kan het sportief gezien wel eens precies het niveau zijn waarop Ajax zich weer een keer echt kan manifesteren. Én het is een niet onaardige bijkomstigheid dat sommige supporters wel weer eens zin hebben in het type reisje dat de UEFA Cup nu eenmaal met zich meebrengt.

Samengevat: het zou wel eens zo kunnen zijn dat héél veel Ajacieden erg blij worden van een jaartje UEFA Cup, terwijl de financieel directeur er helemaal niet per definitie erg verdrietig van hoeft te worden (als het blijft bij één jaartje UEFA Cup in de zoveel jaar).

K.
Still alive...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mar 21, 2006 7:26 pm

goodfella schreef:Joey, Bertje gaat offtopic en haalt oude koeien uit de sloot. :)

Wie gaan er morgen nog meer? Kaartjes kosten geen ruk, het is een halve finale en Ajax heeft de beste papieren voor de winst. Meer redenen zijn er toch niet nodig? ;)
Doe niet zo scheinheilig, zeg.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di mar 21, 2006 7:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 21, 2006 7:26 pm

Kowalczyk schreef:
Bertje schreef:Als ik hier de boel zou runnen had ik je al een aantal keren vriendelijk verzocht heel snel op te donderen.
Waarom ben jij ineens zo van de leg, Bert? Kalm aan, man.
Vogelgriep denk ik.

Ik verwacht trouwens niks meer dan een dramatische pot voetbal morgen. Met een cynische stemming in het stadion.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 21, 2006 7:29 pm

goodfella schreef:Joey, Bertje gaat offtopic en haalt oude koeien uit de sloot. :)
:D

Zou wat zijn als ons morgen een wereldpot werd voorgeschoteld. :X

Maar....Galasek, Juanfran en Trabelsi zijn terug, dus geen excuses meer.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 21, 2006 7:30 pm

Met zulke spelers moet je de oorlog tegen Roda kunnen winnen. Zeker weten.

Plaats reactie