IK Start - AFC Ajax UEFA cup 1e ronde

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr aug 25, 2006 6:04 pm

Moeten we nou 2 keer tegen IK Start ofzo? Hoeveel wedstrijden moeten we dan tegen die andere uit onze poule? Jezus.. ben helemaal ontwend, geen idee meer hoe de Uefa Cup werkt.

Ik wil trouwens een hele ruime overwinning zien op IK Start. Om zodoende nog iets van onze naam hoog te houden... Zelfs IK Start ziet kansen tegen ons aller Ajax :sad:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr aug 25, 2006 6:18 pm

Eerst tegen IK start. Als je die tweestrijd wint ga je door naar de poulefase, verlies je dan ben je definitief uitgeschakeld. Vwb de poule weet ik niet of er nog geloot wordt, of dat de poule bestaat uit de winnaars van de groep waaruit Ajax lootte.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 25, 2006 7:00 pm

Je speelt overigens 1 keer tegen elk van de 4 ploegen. De eerste drie teams uit de poule gaan door.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 26, 2006 7:49 am

Ajax: nieuwe start in Noorwegen


AMSTERDAM, zaterdag

Toen Henk ten Cate gisteren de in Monaco aanwezige technisch directeur Martin van Geel aan de telefoon kreeg, kon hij het niet laten om te spreken van een nieuwe start. Het was een treffende woordspeling na de pijnlijke nederlaag tegen FC Kopenhagen. Ajax moet het nu in de eerste ronde van de strijd om de UEFA Cup opnemen tegen IK Start uit Kristiansand.

Ajax speelt op donderdag 14 september eerst uit, maar zal voor dat duel moeten uitwijken naar het stadion van Lillestrøm. Daar kunnen tienduizend mensen terecht. IK Start staat momenteel zesde in de competitie en eindigde vorig seizoen op de tweede plaats.
De T.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » za aug 26, 2006 10:02 am

ASR_AFCA schreef:Zoooo...
de vlucht is geboekt.
100 Euri pp, kan ik mee leven.
Ik zit ook te zoeken... Met welke maatschappij vlieg je? Op Oslo, neem ik aan?

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » za aug 26, 2006 10:06 am

ASR_AFCA schreef:Ander stadion maakt me niet veel uit.
Ik denk dat als ik ga dat ik gewoon naar Oslo ga en daarvandan dan 1 dag een auto huur om naar de wedstrijd te gaan.
Die auto kun je je besparen. Lillestrøm ligt maar 20 kilometer ten oosten van Oslo. De Noorse spoorwegen hebben een wat dubieuze naam (NSB :D ), maar zijn wel erg goed. Er gaat wel vijf keer per uur een treintje naar Lillestrøm vanaf Oslo Centraal. Doet er 11 minuten over als je een express neemt, of 27 minuten als je een stoptrein neemt.

Lillstrøm zelf is een soort Badhoevedorp: 14.000 inwoners en geen moer te doen. Oslo is de place to be, en met Kristiansand hebben we helemaal niks te maken, want dat ligt helemaal aan de zuidkust, een treinreis van ruim twee uur vanaf Oslo. Onhandig en peperduur om daarheen te gaan.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » za aug 26, 2006 10:46 am

Lucas schreef:Eerst tegen IK start. Als je die tweestrijd wint ga je door naar de poulefase, verlies je dan ben je definitief uitgeschakeld. Vwb de poule weet ik niet of er nog geloot wordt, of dat de poule bestaat uit de winnaars van de groep waaruit Ajax lootte.
Exact. Dat vraag ik me dus ook af.

K.
Still alive...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za aug 26, 2006 11:14 am

Volgens mij wordt er opnieuw geloot.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 26, 2006 11:16 am

Wat bedoel je, Jöhnk?

Krijgen we een nieuwe tegenstander?

Krijgen wij soms de tegenstander van Feyenoord? ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za aug 26, 2006 11:18 am

'Man Utd aast op IK Start-talent'

IK Start begint mogelijk verzwakt aan het UEFA Cup-treffen met Ajax. Volgens Engelse media staat het Start-talent Kristofer Haestad in de nadrukkelijke belangstelling van Manchester United.

Afgevaardigden van de Engelse club bekeken Haestad afgelopen week en zouden een positief advies hebben uitgebracht bij de technische staf. Mogelijk proberen The Reds hem nog deze week naar Manchester te halen.

De 22-jarige Haestad staat in Noorwegen bekend als een groot talent. De centrale middenvelder wordt eveneens gevolgd door Blackburn Rovers.
voetbalzone

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 26, 2006 1:26 pm

Toevallig een type-Gabri? :hypocrite:
Ajax!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 26, 2006 5:27 pm

Maartoe schreef:
'Man Utd aast op IK Start-talent'

IK Start begint mogelijk verzwakt aan het UEFA Cup-treffen met Ajax. Volgens Engelse media staat het Start-talent Kristofer Haestad in de nadrukkelijke belangstelling van Manchester United.

Afgevaardigden van de Engelse club bekeken Haestad afgelopen week en zouden een positief advies hebben uitgebracht bij de technische staf. Mogelijk proberen The Reds hem nog deze week naar Manchester te halen.

De 22-jarige Haestad staat in Noorwegen bekend als een groot talent. De centrale middenvelder wordt eveneens gevolgd door Blackburn Rovers.
voetbalzone
Volgens mij is dat die jongen die laatst voor Noorwegen tegen Brazilie speelde. Was toen een van de opvallendste Noren.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » za aug 26, 2006 6:28 pm

Current format

The UEFA Cup starts with two knockout qualifying rounds held in July and August. Participants from associations ranked 18 and lower enter the first qualifying round, and participants from associations ranked 9-18 join them in the second qualifying round. In addition, three places in the first qualifying round are reserved for the Fair Play winners, and eleven places in the second qualifying round are reserved for the UEFA Intertoto Cup winners.

Winners of the qualifying rounds join teams from the associations ranked 1-13 in the first round proper. In addition, losers in the third qualifying round of the Champions League also enter this round, and another place is reserved for the title-holders. There are 80 teams total in this round.

After the first round proper, the 40 survivors enter a group phase, with the clubs being drawn into eight groups of five each. Unlike the Champions League group phase, the UEFA Cup group phase is played in a single round-robin format, with each club playing two home and two away games. The top three teams in each group advance, where they are joined by the eight third-place teams in the Champions League group phase.

After the group stage there is a winter break. From this point, knockout play resumes, with two-legged ties leading to the one-off final, which is held at a neutral ground meeting UEFA's criteria for a four star stadium.

Seeding is used to protect stronger teams in the qualifying rounds, first round and group stage.
http://en.wikipedia.org/wiki/Uefa_cup
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo aug 27, 2006 8:19 am

Maarreh... Die vliegtickets van 100 euro naar Oslo waar ASR_AFCA het over heeft, weet iemand bij welke maatschappij dat is?

K.
Still alive...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 27, 2006 9:50 am

Ik denk dat ASR_AFCA dat weet. ;)

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo aug 27, 2006 10:44 am

Sterling.dk is de goedkoopste vlieger die ik kan vinden. Exclusief komt die wel onder de 100.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Bericht door RosenbergSpits » zo aug 27, 2006 3:11 pm

Je moet met SAS of sterling, beide goedkoop, maar geloof dat SAS meerdere keren per dag vliegt.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo aug 27, 2006 6:03 pm

Hmmm, bij Sterling geen terugvluchten meer op zaterdag...

Ik wil het liefst op donderdag vroeg vliegen, en dan op zaterdag terug. Ik denk dat ik dan maar voor SAS ga. Komt op 170 euro inclusief alles. Dat is al veel voordeliger dan ik ooit gedacht had.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo aug 27, 2006 8:05 pm

Hatsekiedee. Tickets zijn geboekt. SAS/Braathens. 150 euro in totaal. Donderdag tamelijk vroeg heen, zaterdag terug.

:eusa_dance: :cheer:

K.
Still alive...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 27, 2006 8:16 pm

Ko mag weer!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo aug 27, 2006 9:08 pm

:yes:

Voor de duidelijkheid: sommigen van jullie zullen zich nog wel herinneren dat ik vorig jaar meermalen heb aangegeven dat ik wel zin had in een jaartje UEFA Cup.

Dat is ook zo (dit Noorwegen-tripje... geweldig!), maar het is natuurlijk níet zo dat ik stond te juichen toen het misging tegen Kopenhagen. Als de competitie vorig jaar 'normaal' was geweest (dus zonder play-offs), dan zou ik graag een jaartje UEFA Cup hebben geaccepteerd en daar volop naar hebben uitgekeken.

Maar goed: we wonnen de play-offs en dus hoopte ik uiteraard gewoon dat we van Kopenhagen zouden winnen. Ik was bang dat die Kopenhagen-wedstrijden te vroeg kwamen, maar daar zag het na de heenwedstrijd (en zelfs na de eerste helft in de ArenA) niet naar uit. Toen het misging, baalde ik net zo erg als iedereen.

Ik doe alleen niet mee aan dat neerbuigende gelul over de UEFA Cup. Ik ben het er domweg niet mee eens dat dat toernooi niks voorstelt, en een totaal afgekalfd prul is. Tegen die opvatting heb ik me óók verzet toen Feyenoord 'm won (dat vond ik een grootse prestatie en een grote prijs) en dus laat ik me nu ook niet aanpraten dat Ajax in een soort loserscup terecht is gekomen.

Ik heb er zin in (écht!) en volgend jaar weer de CL in.

K.
Still alive...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 27, 2006 9:31 pm

Ik vind de UEFA Cup ook een schitterende prijs. Nog mooier dan het landskampioenschap.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo aug 27, 2006 9:50 pm

Thomas schreef:Ik vind de UEFA Cup ook een schitterende prijs. Nog mooier dan het landskampioenschap.
Véél mooier dan het landskampioenschap.

De Champions League is het hoogst haalbare. Daarna komt de UEFA Cup, en daarna de landstitel.

De gevoelsmatige kloof tussen de CL en de UEFA Cup is helaas groter geworden dan hij vroeger was, maar hij is wat mij betreft nog láng niet zo groot als die tussen de UEFA Cup en de landstitel.

De CL en de UEFA Cup zijn de twee grote, prestigieuze Europese hoofdprijzen van allure. Dat heb ik altijd gevonden en ik heb dat totaal niet gebagatelliseerd toen Feyenoord de UEFA Cup won. En dus doe ik het nu ook niet, nu Ajax er weer eens in zit.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 27, 2006 10:47 pm

Ik heb liever dat Ajax kampioen wordt. Wat heeft het winnen van de UEFA-cup Feyenoord gebracht?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo aug 27, 2006 11:05 pm

:?

Wat zou het eventuele kampioenschap ons dan brengen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie