FC Groningen - Ajax 16-4-2008 (i.p.v. 13-4-2008)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Grunn
Berichten: 33
Lid geworden op: wo apr 09, 2008 10:38 pm

Bericht door Grunn » do apr 10, 2008 12:49 pm

Ik zie dat het tijd wordt voor een kleine bijdrage van een FC Groningen supporter.
Ik ben zelf ook niet de grootste voorstander van deze shirtjes, maar kom op, alsof er bij jullie nooit anti-feyenoord of anti-kakkerlak of wat dan ook voor shirtjes in omloop gebracht zijn. Ik sta ook liever gewoon met mijn biertje in de hand die ploeg van jullie en met name de ex FC spelers de huid vol te schelden. Verbaal dus.

Het is gewoon voor veel supporters een uitlaatklep. Voor jullie is het uiteraard anders en misschien moeilijk voor te stellen, maar ik heb ook de afgelopen 15 jaar vrijwel alleen maar de slechte kant van het voetbal gezien in een verlept stadion, smerig vreten, guur weer en ontstellend slecht voetbal (ik moet zeggen, ergens mis ik het ook wel heel erg).

Wij hadden na al die jaren helemaal zelf zonder hulp van gemeentes, rare financiele constructies en noem maar op onszelf opgewerkt via een goede scouting, jeugdopleiding en technisch beleid naar een kans die een club als Groningen maar eens in de 20 jaar krijgt op een voor onze begrippen legendarisch seizoen. Wij stonden boven Ajax op een paar punten van de nummer 1, PSV. En de rek was er nog niet eens uit.

Dan is het ongelooflijk frustrerend voor iedereen die Groningen een warm hart toedraagt, dat een club met een hogere begroting HALVERWEGE het seizoen de concurrentie leeg mag kopen. Want iedereen roept wel dat wij zo dom zijn en achterlijk om te denken dat spelers niet naar Ajax willen als ze daar meer kunnen verdienen, maar er is echt geen één Groninger die dat denkt, geloof mij. Deze spelers hadden allemaal naar Ajax of wie dan ook mogen gaan, voor of na het seizoen en er was weinig aan de hand geweest. Wij kennen echt wel onze plaats.

Als Ajax (of misschien moet ik zeggen van Geel) ook maar een beetje meer respect had getoond en de handen van werkweigerende spelers af getrokken had, of gewoon geluisterd had naar Groningen, die nadrukkelijk gezegd had dat er NIET te praten viel over een overgang van deze spelers, was al deze frustratie niet aan de orde geweest.

Maar goed, dit is ook weer het mooie van voetbal, de emotie. Ik hoop op een erg beladen wedstrijd met veel strijd en passie, fanatiek publiek en spreekkoren horen daar op dit moment nu eenmaal bij. Zo is de situatie nou eenmaal. Verder hoop ik echt dat het vooral geweldloos blijft. Een goede uitslag voor Groningen is er helaas niet bij vrees ik, aangezien we echt teruggevallen zijn tot een zeer bedenkenkelijk niveau op het moment.

We zullen zien zondag!

Succes in de playoffs, krijg het nog net mijn strot uit

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » do apr 10, 2008 12:57 pm

Tsja, anti kakkerlakken shirtjes vind ik bijzonder sneu en ik zie ze eigenlijk ook vrijwel nooit.
Verder hebben jullie bijvoorbeeld Powel bij De Graafschap weggekocht, waarna hun seizoen ook in een klap voorbij was. Da's ook niet lief, De Graafschap fans hebben het zo moeilijk gehad en het gaat nu zo goed met ze :drecul.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 10, 2008 1:01 pm

Welkom, Grunn! :biggthumpup.gif:

Even ingaan op je post:
Ik ben zelf ook niet de grootste voorstander van deze shirtjes, maar kom op, alsof er bij jullie nooit anti-feyenoord of anti-kakkerlak of wat dan ook voor shirtjes in omloop gebracht zijn.
Eigenlijk nooit gezien, maar misschien zijn ze er wel.

Het is gewoon voor veel supporters een uitlaatklep. Voor jullie is het uiteraard anders en misschien moeilijk voor te stellen, maar ik heb ook de afgelopen 15 jaar vrijwel alleen maar de slechte kant van het voetbal gezien in een verlept stadion, smerig vreten, guur weer en ontstellend slecht voetbal (ik moet zeggen, ergens mis ik het ook wel heel erg).

Wij hadden na al die jaren helemaal zelf zonder hulp van gemeentes, rare financiele constructies en noem maar op onszelf opgewerkt via een goede scouting, jeugdopleiding en technisch beleid naar een kans die een club als Groningen maar eens in de 20 jaar krijgt op een voor onze begrippen legendarisch seizoen. Wij stonden boven Ajax op een paar punten van de nummer 1, PSV. En de rek was er nog niet eens uit.

Dan is het ongelooflijk frustrerend voor iedereen die Groningen een warm hart toedraagt, dat een club met een hogere begroting HALVERWEGE het seizoen de concurrentie leeg mag kopen.
Maar kun je Ajax dat aanrekenen? Er bestaat zoiets als een transferperiode. Dat het heel vervelend kan zijn om op een moment dat je dat niet wilt spelers kwijt te raken, weten wij maar al te goed. Denk maar eens aan Sneijder, wiens vertrek op een ongelukkig moment onze sportieve ambities (ook) heeft gefrustreerd.
Want iedereen roept wel dat wij zo dom zijn en achterlijk om te denken dat spelers niet naar Ajax willen als ze daar meer kunnen verdienen, maar er is echt geen één Groninger die dat denkt, geloof mij.
Dat lees ik anders wel op www.fcgforum.nl . Ik lees daar ook dat Ajax geen stap vooruit is voor een speler van FC Groningen. Ik wil niet verwaand doen, maar dat is het natuurlijk wel. Al is het maar vanwege de hogere salarissen die Ajax betaalt.
Deze spelers hadden allemaal naar Ajax of wie dan ook mogen gaan, voor of na het seizoen en er was weinig aan de hand geweest.
Ahum, waarom deed Nijland dan zo moeilijk over Suárez?
Als Ajax (of misschien moet ik zeggen van Geel) ook maar een beetje meer respect had getoond en de handen van werkweigerende spelers af getrokken had, of gewoon geluisterd had naar Groningen, die nadrukkelijk gezegd had dat er NIET te praten viel over een overgang van deze spelers, was al deze frustratie niet aan de orde geweest.
Ben ik met je eens, en ik had liever gezien dat Ajax deze spelers niet had aangetrokken. Maar... in de eerste, tweede en derde plaats zijn de spelers verantwoordelijk. Ajax is niet naar de AC-commissie gelopen, Suárez heeft dat gedaan. Ajax heeft geen werk geweigerd, maar Silva vertikte het om mee te trainen. In het geval van Silva heeft Nijland nota bene gezegd dat Ajax niets te verwijten viel.
Wat Lindgren betreft, die had een clausule in zijn contract. Is Ajax ook niet verantwoordelijk voor.

Maar goed, dit is ook weer het mooie van voetbal, de emotie. Ik hoop op een erg beladen wedstrijd met veel strijd en passie, fanatiek publiek en spreekkoren horen daar op dit moment nu eenmaal bij. Zo is de situatie nou eenmaal. Verder hoop ik echt dat het vooral geweldloos blijft. Een goede uitslag voor Groningen is er helaas niet bij vrees ik, aangezien we echt teruggevallen zijn tot een zeer bedenkenkelijk niveau op het moment.
Waarom zouden jullie niet van Ajax kunnen winnen? Zo moeilijk is dat niet op dit moment. :aai.gif:
We zullen zien. Hopelijk houden jullie supporters zich een beetje in, anders benadelen ze hun eigen club.
Ik vind FC Groningen een mooie club. Jammer van die vijandschap tegenover Ajax. Die is zo afgezaagd en zo 'gemakkelijk'.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » do apr 10, 2008 1:03 pm

Euh, Joey, die clausule van Lindgren, was dat geen terugkoop-clausule?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 10, 2008 1:04 pm

Dat weet ik niet, maar Groningen heeft het zelf zo geregeld dat Ajax Lindgren voor een bepaald bedrag kon ophalen. Blijkbaar stond er niet in zijn contract dat dit alleen in de zomer mogelijk was.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do apr 10, 2008 1:04 pm

joey schreef:Welkom, Grunn! :biggthumpup.gif:

Even ingaan op je post:
Ik ben zelf ook niet de grootste voorstander van deze shirtjes, maar kom op, alsof er bij jullie nooit anti-feyenoord of anti-kakkerlak of wat dan ook voor shirtjes in omloop gebracht zijn.
Eigenlijk nooit gezien, maar misschien zijn ze er wel.
die zijn er wel degelijk Joey.. 1000% anti kakkerlak. Ik vind ze een beetje doordraven maar ik begrijp het wel op zich.

Grunn
Berichten: 33
Lid geworden op: wo apr 09, 2008 10:38 pm

Bericht door Grunn » do apr 10, 2008 1:06 pm

En dus hebben ze ook alle recht om pissed te zijn. Je snapt mijn uitleg precies! Er is ook niemand die er trots op is dat Groningen op de laatste dag van de transfermarkt een speler als Powel weggekaapt heeft bij de Graafschap. Het mag gewoon niet kunnen, dat is het hele punt.

Ik probeer hier echt niet zielig te gaan doen, ik probeerde de frustratie die leeft onder de supporters uit te leggen, that's all.

edit: dit was een reactie op de post van Joeska, zie dat er veel post tussendoor geslopen zijn...
Laatst gewijzigd door Grunn op do apr 10, 2008 1:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 10, 2008 1:07 pm

brigade zuid schreef:die zijn er wel degelijk Joey.. 1000% anti kakkerlak.
O. Nou, zoiets zou ik nooit aantrekken. :excited.gif:
Ik vind ze een beetje doordraven maar ik begrijp het wel op zich.
Ik begrijp het ook wel, maar je kunt het niet altijd krijgen zoals je het hebben wilt. Wij zijn al twee keer (Zlatan, Sneijder) een cruciale speler kwijtgeraakt op een ongelukkig moment. Dat is het gevolg van het feit daet uiteindelijk de speler bepaalt waar hij speelt. Als de speler écht weg wil, houd je hem niet tegen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » do apr 10, 2008 1:08 pm

Yep, die shirtjes zijn er wel degelijk.

Afbeelding

Normaal gesproken is het voor mij Forza Grunn, come on tammo's!, maar aanstaande zondag moet Ajax natuurlijk winnen. Dat gaat ook gebeuren, maar ik hoop dat het een leuke wedstrijd wordt. Open voetbal en niet van dat zenuwachtige gedoe.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do apr 10, 2008 1:09 pm

En wat betreft Silva, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Nijland daarin niet helemaal eerlijk is geweest, en dat bepaalde afspraken niet zijn nagekomen. Maar goed, dat kan ik natuurlijk niet bewijzen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Grunn
Berichten: 33
Lid geworden op: wo apr 09, 2008 10:38 pm

Bericht door Grunn » do apr 10, 2008 1:47 pm

Joey:

Ten eerste, Nijland deed moeilijk over Suarez omdat hij dat mag doen. Dat is zijn taak. Vervolgens waren de voorbereidingen op het nieuwe seizoen al in volle gang, maar dat is allemaal geen reden, dat weet ik. Het belangrijkste waar de supporters zich aan gestoord hebben is dat ten eerste Suarez vlak daarvoor gezegd had dat hij sowieso nog een seizoen zou blijven. Vervolgens heeft van Geel tot 3 keer toe contact gezocht met Nijland of de speler te koop was. Daar heeft hij 3 keer nee op geantwoord gekregen. De laatste fax van van Geel bevatte zelfs de tekst: wij gaan sowieso contact met hem opnemen. Dat noem ik zonder respect zaken doen. Dat vervolgens Suarez stopt met voetballen en een arbitragezaak aanspant is inderdaad voornamelijk de speler zelf verantwoordelijk voor.

Vervolgens je opmerking over de transferperiode.

Ik vind dat deze periode gewoon helemaal afgeschaft moet worden. Mijn woede is dan ook voornamelijk gericht op het feit dat dit uberhaupt kan en mag in een competitie. Op deze manier wordt het wel heel erg onmogelijk om de weg naarboven in te slaan als relatief kleine club. Het mag niet zo zijn dat clubs halverwege een seizoen andere clubs (lees: concurrenten) mogen verzwakken. Dat is gewoon competitievervalsing, niet meer, niet minder.
Neem Spanje bijvoorbeeld: daar mag je tussentijds allen van club verwisselen als je niet meer dan 3 of 5 (weet het niet precies) wedstrijden voor een andere club in dezelfde competitie hebt gespeeld.

En dan het sportieve aspect:

Om mij heen vind echt iedereen Ajax heus wel een sportieve verbetering. In die periode waarin het hard tegen hard ging en de frustraties groot, roepen mensen tijdens arbitragezaken natuurlijk dat het niet zo is. En laten we eerlijk wezen, als je al zo kinderachtig bent om in arbitragezaken een breuk te forceren, dan ga je natuurlijk gewoon de feiten erbij halen die er op dat moment toe doen om die zaken te winnen. En ja, zelfs ik was toen nog wel zo kinderachtig om te zeggen dat het geen sportieve verbetering was op dat moment en dat was het puur naar de ranglijst kijkende op dat moment ook niet.

En over de wedstrijd:

Jij bent er uiteraard niet bij geweest de afgelopen weken, maar het doet echt pijn aan de ogen hoe slecht er gespeeld wordt op het moment. Dat heeft niet alleen te maken met het vertrek van de 3 spelers in de winterstop, maar ook met ontzettend veel blessures, spelers uit vorm, te jonge slectie en gebrek aan zelfvertrouwen. Maar inderdaad, alles is mogelijk.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do apr 10, 2008 1:52 pm

Grunn schreef:En dus hebben ze ook alle recht om pissed te zijn. Je snapt mijn uitleg precies! Er is ook niemand die er trots op is dat Groningen op de laatste dag van de transfermarkt een speler als Powel weggekaapt heeft bij de Graafschap. Het mag gewoon niet kunnen, dat is het hele punt.

Ik probeer hier echt niet zielig te gaan doen, ik probeerde de frustratie die leeft onder de supporters uit te leggen, that's all.

edit: dit was een reactie op de post van Joeska, zie dat er veel post tussendoor geslopen zijn...
Natuurlijk, maar elke club is daar de dupe van, ook Ajax, ook PSV, ook Feyenoord. Telkens weer een stapje hoger. Jullie kopen de sterkhouders weg bij De Graafschap, wij bij jullie, Real Madrid bij ons. Het is een omloop die voor elke partij vervelend is. Ik snap de frustratie, die kennen ook wij maar al te goed met een Sneijder die vertrekt of Zlatan die nog ff 2 voor twaalf vertrekt voor een habbekrats. Alleen wat kun je er aan doen? Is dat de schuld van de koper? Kun je je dan niet beter naar het bestuur richten dat ze de spelers nog zo laten gaan?

Welkom by the way! :headbang.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 10, 2008 1:53 pm

Grunn schreef:Joey:

Ten eerste, Nijland deed moeilijk over Suarez omdat hij dat mag doen. Dat is zijn taak. Vervolgens waren de voorbereidingen op het nieuwe seizoen al in volle gang, maar dat is allemaal geen reden, dat weet ik. Het belangrijkste waar de supporters zich aan gestoord hebben is dat ten eerste Suarez vlak daarvoor gezegd had dat hij sowieso nog een seizoen zou blijven. Vervolgens heeft van Geel tot 3 keer toe contact gezocht met Nijland of de speler te koop was. Daar heeft hij 3 keer nee op geantwoord gekregen. De laatste fax van van Geel bevatte zelfs de tekst: wij gaan sowieso contact met hem opnemen. Dat noem ik zonder respect zaken doen. Dat vervolgens Suarez stopt met voetballen en een arbitragezaak aanspant is inderdaad voornamelijk de speler zelf verantwoordelijk voor.
Ach, Sneijder zei vlak voor z'n transfer ook dat hij nog een jaar bij Ajax zou blijven. Hij heeft er zelfs nog een persconferentie voor uitgetrokken en champagne op gedronken. Dat was voor Ajax en de supporters ook frustrerend, maar zo gaan die dingen nu eenmaal. Groningen-supporters hoeven dus niet te doen alsof het alleen hun club betreft. :wink.gif:

Dat verhaal van die fax van Van Geel vind ik eerder eerlijk op een domme manier dan opmerkelijk. Iedere club informeert immers eerst bij de speler of hij interesse heeft in een transfer of niet.
Vervolgens je opmerking over de transferperiode.

Ik vind dat deze periode gewoon helemaal afgeschaft moet worden. Mijn woede is dan ook voornamelijk gericht op het feit dat dit uberhaupt kan en mag in een competitie. Op deze manier wordt het wel heel erg onmogelijk om de weg naarboven in te slaan als relatief kleine club. Het mag niet zo zijn dat clubs halverwege een seizoen andere clubs (lees: concurrenten) mogen verzwakken. Dat is gewoon competitievervalsing, niet meer, niet minder.
Neem Spanje bijvoorbeeld: daar mag je tussentijds allen van club verwisselen als je niet meer dan 3 of 5 (weet het niet precies) wedstrijden voor een andere club in dezelfde competitie hebt gespeeld.
Hier ben ik het op zich wel mee eens. Zou een goede regel zijn om toe te passen op Nederland. Neemt niet weg dat die regel er niet is en Ajax dus niets te verwijten valt.

Grunn
Berichten: 33
Lid geworden op: wo apr 09, 2008 10:38 pm

Bericht door Grunn » do apr 10, 2008 1:54 pm

Die bestuurders hebben er alles aan gedaan om de spelers te behouden. Maar als een club zich dan niet terugtrekt en spelers niet meer willen spelen, dan houdt het op. En ja, dan kan je je alleen nog maar druk maken om de club die ze gekocht heeft en de spelers die op zo'n manier weggaan. En dat is precies hetgene wat er nu aan de hand is.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » do apr 10, 2008 1:55 pm

Er is nog een heel klein miniscuul kansje dat PSV het laat liggen en Ajax er alsnog voorbijwurmt, dus je vind het vast niet erg dat die pijn aan jouw ogen mij als muziek in de oren klinkt.

Welkom Grunn!

:666.gif:
Grunn schreef:het doet echt pijn aan de ogen hoe slecht er gespeeld wordt op het moment
Sign your name on
the dotted line:

.............................

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 10, 2008 2:08 pm

Een leuke discussie, Grunn! :headbang.gif:

Ten eerste, Nijland deed moeilijk over Suarez omdat hij dat mag doen. Dat is zijn taak.
Ja, maar je schreef eerder dat het geen punt was als een speler in de zomerstop wilde verkassen. Dat was het dus wél. Want Suárez mocht onder geen beding weg.
Kijk, mijn standpunt is, ook als het Ajacieden betreft: laat de speler gaan als die per se weg wil. Wij hebben de zaak met De Boertjes gehad. Een onverkwikkelijke zaak, die alleen maar verliezers heeft gekend. Ajax haalde de reputatie van de spelers door het slijk en omgekeerd- wat koop je ervoor? Pers er de beste prijs uit en dat is het.
Ik begrijp wel dat het ontzettend zuur is voor Nijland en Jans en iedereen bij Groningen, maar mijns inziens heeft Nijland het veel te hard gespeeld. Ajax had dat bedrag toch wel betaald, want het wilde Suarez per se hebben. Waarom dan die hele poppenkast?
Het belangrijkste waar de supporters zich aan gestoord hebben is dat ten eerste Suarez vlak daarvoor gezegd had dat hij sowieso nog een seizoen zou blijven.
Dat zei Sneijder ook. Met champagne erbij zelfs. Je weet hoe voetballers zijn.
Vervolgens heeft van Geel tot 3 keer toe contact gezocht met Nijland of de speler te koop was. Daar heeft hij 3 keer nee op geantwoord gekregen. De laatste fax van van Geel bevatte zelfs de tekst: wij gaan sowieso contact met hem opnemen. Dat noem ik zonder respect zaken doen.
Zoals gezegd, ik vind dat de schoonheidsprijs niet verdienen. Wat mij betreft had Ajax de zaak laten zitten.

Ik vind dat deze periode gewoon helemaal afgeschaft moet worden. Mijn woede is dan ook voornamelijk gericht op het feit dat dit uberhaupt kan en mag in een competitie. Op deze manier wordt het wel heel erg onmogelijk om de weg naarboven in te slaan als relatief kleine club. Het mag niet zo zijn dat clubs halverwege een seizoen andere clubs (lees: concurrenten) mogen verzwakken. Dat is gewoon competitievervalsing, niet meer, niet minder.
Dat zou ik ook wel willen, maar ik ben bang dat het zo simpel niet ligt. Het instellen van een transferperiode staat al op gespannen voet met het arbeidsrecht, waarin geen sprake is van een dergelijke inperking. Bij alles wat je wilt en doet krijg je de EU op je dak, dus zal de voetbalwereld het op een akkoordje moeten gooien met de spelersvakbonden en de makelaars. Die willen -uiteraard- een zo groot mogelijke vrijheid voor de speler.
Wij zullen ons moeten voorbereiden op het ergste, want de macht van de speler neemt alleen maar toe. Hoe lang het transfersysteem in de huidige vorm nog zal bestaan is onduidelijk, maar vroeger of later wordt het afgeschaft en dan lopen de spelers voor (bijna) niets de deur uit. Spelers zijn nu eenmaal werknemers.
Om mij heen vind echt iedereen Ajax heus wel een sportieve verbetering. In die periode waarin het hard tegen hard ging en de frustraties groot, roepen mensen tijdens arbitragezaken natuurlijk dat het niet zo is. En laten we eerlijk wezen, als je al zo kinderachtig bent om in arbitragezaken een breuk te forceren, dan ga je natuurlijk gewoon de feiten erbij halen die er op dat moment toe doen om die zaken te winnen. En ja, zelfs ik was toen nog wel zo kinderachtig om te zeggen dat het geen sportieve verbetering was op dat moment en dat was het puur naar de ranglijst kijkende op dat moment ook niet.
Oké, dat is waar. Ik begrijp het ook wel.
Jij bent er uiteraard niet bij geweest de afgelopen weken, maar het doet echt pijn aan de ogen hoe slecht er gespeeld wordt op het moment.
Ik was er inderdaad niet bij. Ik zat naar een andere ploeg te kijken die er ook niets van terecht bracht. Onze verdediging is geitenkaas en gatenkaas tegelijk. :blush.gif: Als Groningen gewoon durft aan te vallen, geef ik het een goede kans om Ajax te verslaan.
Tegelijkertijd gaat de wedstrijd nergens meer over. Hoe diep willen beide ploegen gaan? PSV wordt toch wel kampioen en Groningen is (als ik het goed heb) uitgespeeld.
Het stinkt aan alle kanten!

petrafcg
Berichten: 2
Lid geworden op: vr mar 07, 2008 3:58 pm

Bericht door petrafcg » do apr 10, 2008 2:17 pm

Jesse schreef:Prima, lekkere vijandige sfeer.
ik zeg 2-1 en een leuke wedstrijd

Grunn
Berichten: 33
Lid geworden op: wo apr 09, 2008 10:38 pm

Bericht door Grunn » do apr 10, 2008 2:31 pm

Het is misschien ook allemaal wel een beetje nieuw voor ons, dat geef ik wel toe. Waar wij vroeger spelers hadden die je nog niet eens wou gebruiken om je tuin om te spitten en ze aan de straatstenen niet kwijt kon als het moest, zijn de rollen nu omgedraaid. Dat is alleen maar mooi natuurlijk.

Het komen en gaan van spelers hoort bij voetbal, maar het gaat voornamelijk om de manier waarop en het tijdstip. Daarin is Ajax niet netjes geweest en de spelers ook niet. Dan mag ik wel een naieve supporter genoemd worden, maar dat geeft mij nog steeds het recht om net als een paar duizend anderen die club van jullie en de betreffende spelers de huid vol te schelden, met of zonder shirtje.

Het vervelende van dit soort discussies is dat je nog enige sympathie voor de andere kant krijgt ook. Dat is natuurlijk niet de bedoeling als voetbalsupporter. Straks snel weer wat beelden met die kop van Jaakke en van Geel kijken, dan kan ik me weer een beetje opladen, hehe.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » do apr 10, 2008 2:34 pm

Als ik het dus goed begrijp Grunn, zijn wij prima mensen maar zijn Van Geel en Jaakke niet lief? Moet je dan niet hun namen ipv Ajax op je shirtje zetten?

:hypocrite.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 10, 2008 2:42 pm

Grunn schreef:Het vervelende van dit soort discussies is dat je nog enige sympathie voor de andere kant krijgt ook. Dat is natuurlijk niet de bedoeling als voetbalsupporter. Straks snel weer wat beelden met die kop van Jaakke en van Geel kijken, dan kan ik me weer een beetje opladen, hehe.
Maak je maar geen zorgen over ons hoor. Wij zijn het gewend om gehaat te worden. It comes with the territory. Ook al is het allemaal lang niet zo erg als al die boze supporters van andere clubs het willen doen geloven, is het blijkbaar iets waar men zich aan optrekt.

Prijzenswaardig overigens, het beleid van Groningen. Men had een dag na de verkoop van Silva z'n vervanger al klaar staan. Al krijg ik niet de indruk dat De Roover tot dusver een geweldige indruk maakt.

Grunn
Berichten: 33
Lid geworden op: wo apr 09, 2008 10:38 pm

Bericht door Grunn » do apr 10, 2008 2:50 pm

Joeska,

Nee, dat heb ik niet gezegd. Want ik heb helemaal niks met jullie club. De arrogantie, de mentaliteit, de 1 op de stropdas (begint beetje cliché te worden misschien, maar hij was er toch echt!), mensen als Jaakke en van Geel, het gewapper met Joodse vlaggen, de verregaande commercie (komt bij ons ook steeds meer, geef ik toe), de collega's op kantoor die met hun vervelende hoofd je uitlachen als Ajax gewonnen heeft, terwijl ze uit Lutjegast en omstreken komen, de Audi stoelen in de dugouts en zo kan ik nog even doorgaan...Dat is gewoon niet mijn ding, klaar.

Ik kan echt nog wel enigszins relativeren en een discussie voeren met supporters van andere clubs en snap dus dat het (voor de echte supporters dan) vaak niet veel anders is zoals zij dingen meemaken bij hun club. dat blijkt nu wel, dat gaf ik net dus even toe.

Grunn
Berichten: 33
Lid geworden op: wo apr 09, 2008 10:38 pm

Bericht door Grunn » do apr 10, 2008 2:54 pm

Thomas,

Nee, de Roover was ik erg blij mee, was zelfs overtuigd dat we er misschien nog wel een beetje op vooruit zouden gaan. Maar hij mist de hardheid van een Silva. Komt misschien nog wel. Komt waarschijnlijk beter uit de verf als het team weer eens gaat draaien. Is er natuurlijk ook op een moeilijk moment bijgekomen, kreeg direct concurrentie van Hiariej, die het helemaal niet slecht doet (deed).

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » do apr 10, 2008 2:54 pm

Jij maakt je druk om de stoelen in onze dugout? :smallgrin.gif:


:drecul.gif:


Sorry, het is je goedrecht natuurlijk.

Grunn
Berichten: 33
Lid geworden op: wo apr 09, 2008 10:38 pm

Bericht door Grunn » do apr 10, 2008 2:57 pm

Tjongejonge Joeska,

Kan je ook zelf iets meer toevoegen aan je posts? Of moet ik elke keer reageren op je giebelende one-liners?

Ja ik erger me aan dat soort dingen als Audistoelen in een dugout. Inderdaad mijn goed recht.

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » do apr 10, 2008 3:05 pm

Ze staan er bij psv ook hoor Grunn...
Het zijn stoelen van het merk Recaro, gesponsord door Audi.
De 1 op de stropdas, daar is heel NL over gevallen, maar is niet eens door Ajax bedacht. In de formule 1 bijv. rijdt de kampioen ook met auto nr 1, hoor je niemand over. Bij psv speelt men al 3 jaar achtereen met een gouden Eredivisie-batch, waar de rest het met een witte moet doen. Ook arrogant?

Zielig om altijd alles af te schuiven op arrogant... voorlopig zijn we gewoon nog de beste en ik snap best dat dat onuitstaanbaar is.

Plaats reactie