FC Volendam - Ajax 07-12-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za dec 06, 2008 1:02 pm

J.G. schreef:Hou op man, krijgen we weer het verhaal van MvB de alleenheerser.
Ik ga ervanuit dat als een spelers gehaald wordt dit door AJAX gebeurd en niet door 1 persoon binnen AJAX. We hebben scouts, Blind en andere mensen rondlopen om mee te beslissen over transfers. Daarbij wil ik, nog, niemand afrekenen op het halen van Sno, want ik vind hem af en toe best nuttig.
Ik zou Dario niet in de basis opstellen.
Cvitanich moet gewoon lekker beginnen, maar iedereen moet wel in achterhoofd houden dat hij net terug is en enorme druk op schouders heeft. Geef hem dus de tijd!
Nee ik hou niet op . waarom zou ik ?.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » za dec 06, 2008 1:36 pm

Voetske schreef:
De Dominee schreef:Ik zou Dario niet in de basis opstellen. Alle ogen zijn op hem gericht en hij is net pas weer terug van een blessure. Kans dat hij niet maximaal presteert is daarom groot, ook omdat het zijn eerste keer in de spits bij Ajax is.

Zul je zien dat hij na deze wedstrijd overal (hier en in de pers) afgemaakt wordt.

Vandaag kan het wel om met een aanvaller op 10 te spelen, maar ik hoop dat Marco het gewoon een keer niet doet omdat hij inziet dat het niet werkt. Sarpong en Aissati of evt De Jong daar laten spelen.

Misschien een invalbeurt voor Blind bij een veilige voorsprong. Kan Vertonghen doorschuiven naar het middenveld ipv Lindgren.
mwah
Cvitanich: 'Ik voel geen extra druk'

Darío Cvitanich wordt door zowel trainer Marco van Basten als door technisch manager Danny Blind genoemd als de vervanger van Klaas Jan Huntelaar, die afgelopen week naar Real Madrid vertrok. Tegenover AT5 laat Cvitanich weten dat hij daardoor geen extra druk voelt.


Wel wil hij graag zijn kans pakken, te beginnen in het uitduel tegen FC Volendam van zondag. ''Ik ben een blij mens, dit is een goede kans,'' aldus Cvitanich tegenover de zender. ''Ik voel geen extra druk, ik ben Cvitanich, Klaas Jan is Klaas Jan.''


Cvitanich hoopt belangrijk te worden voor de Amsterdammers. ''Ik ben niet het prototype van een Nederlandse aanvaller,'' aldus de Argentijn. ''Die zijn meestal lang en sterk. Hoeveel goals ik ga maken? Ik hoop veel, maar het gaat niet om mij, maar om de ploeg.''
Wat moet hij dan zeggen? Ik ben er niet klaar voor?

Je zult zien dat hij niet maximaal kan presteren en dat is nooit goed voor zijn vertrouwen. De pers zal er weinig tot geen aandacht aan besteden dat hij een paar weken uit de roulatie is geweest en gaan schreeuwen om Berg/Wolfswinkel of zoiets.
Face your fears and live your dreams, No Fear

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » za dec 06, 2008 1:37 pm

Voetske, wat verwacht je dat Dario zegt, ja ik voel enorm veel druk dus het kan zijn dat ik daardoor er niet direct sta, geef me de tijd?
Nee, tuurlijk zegt hij dat niet.

P.s. Het plaatsen van punten en gebruiken van de spatiebalk is niet je sterkste punt he?!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » za dec 06, 2008 1:46 pm

Basiselftal
Vermeer: Silva,Oleguer,Vertonghen,Urby; Gabri,Vermaelen; Aissati; Suarez,Sulejmani; Cvitanich.
Bank
Gentenaar: Alderweireld, Schilder; Anita; Blind; Leonardo; Bodul.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za dec 06, 2008 1:53 pm

Silva? :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » za dec 06, 2008 1:58 pm

Ja, door zijn betere traptechniek kan hij meer van waarde zijn in offensieve zin. Defensief moet het geen problemen opleveren tegen Volendam, lijkt me het ideale moment om hem een kans te geven.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za dec 06, 2008 2:01 pm

Dario , moet er gewoon staan klaar .

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48022
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za dec 06, 2008 2:19 pm

joey schreef:Silva? :excited.gif:
VdWiel en Enoh mogen zelfs thuis blijven, maar als je dat goed uitlegt, dan begrijpen die jongens dat wel. :hypocrite.gif:

Ajax zit in een luxepositie qua selectie. Ik zou dan ook kiezen voor het verhuren van jongens als Anita, de Jong en Martina. Schiet namelijk niet op als ze niet eens bij de selectie zitten.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » za dec 06, 2008 2:25 pm

Peter schreef: VdWiel en Enoh mogen zelfs thuis blijven, maar als je dat goed uitlegt, dan begrijpen die jongens dat wel. :hypocrite.gif:

Ajax zit in een luxepositie qua selectie. Ik zou dan ook kiezen voor het verhuren van jongens als Anita, de Jong en Martina. Schiet namelijk niet op als ze niet eens bij de selectie zitten.
Er zitten goede motieven achter, dus inderdaad kan je daarmee aankomen zetten. Anita mag van mij blijven, De Jong verhuren en Martina verkopen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48022
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za dec 06, 2008 2:28 pm

Martina kun je ook wel verkopen inderdaad. Anita, Alderweireld (er komt een CV bij in de winter hoop ik) en de Jong verhuren. Die jongens zijn klaar voor een volgende stap en kun je niet meer in Jong Ajax neer zetten. Speelminuten maken is het devies. Zou ook gelden voor vdHeijden als hij fit geraakt.

Verder moet je uiteraard vast houden aan je basiself, maar die stompzinnige discussie ga ik verder niet voeren.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » za dec 06, 2008 2:33 pm

Is toch gek dat de potentiele talent binnen Ajax niet tot bloei kan komen. Waarvoor dient Jong Ajax dan: als team voor de geen perspectief hebbende spelers?

Vasthouden is pas onzinnig, je moet het wedstrijdplan elke keer optimaliseren: keer naar keer.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48022
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za dec 06, 2008 2:37 pm

Vedette-10- schreef:Is toch gek dat de potentiele talent binnen Ajax niet tot bloei kan komen. Waarvoor dient Jong Ajax dan: als team voor de minder goede spelers?

Vasthouden is pas onzinnig, je moet het wedstrijdplan elke keer optimaliseren: keer naar keer.
Ah optimaliseren is dus hetzelfde als iedere keer je basiselftal wijzigen. Weer wat geleerd. Ik maar denken dat je optimaliseert door maanden en zelfs jaren met dezelfde 11 te spelen. Automatismes bouwen is essentieel. Maar hier komen we niet uit, want jouw 'visie' is totaal anders.

Jong Ajax dient voor spelers die te goed zijn voor de A1 en nog niet goed genoeg voor Ajax-1. Spelers die al minuten hebben gemaakt in het eerste zijn die stap al voorbij en dienen zich elders te ontwikkelen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za dec 06, 2008 2:39 pm

J.G. schreef:Voetske, wat verwacht je dat Dario zegt, ja ik voel enorm veel druk dus het kan zijn dat ik daardoor er niet direct sta, geef me de tijd?
Nee, tuurlijk zegt hij dat niet.

P.s. Het plaatsen van punten en gebruiken van de spatiebalk is niet je sterkste punt he?!
Wat zijn jullie indekkers zeg.We spelen tegen Volendam, niet tegen Arsenal.Verder zou ik niet te veel de lullo uithangen, dat stukje tekst is knippen/plakken, maar ik wil voor jou(w) wel proberen de schrijver te achterhalen.Al denk ik eerder dat het gemis aan, punten/spacies met het soort stylesheet te maken heeft ..

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » za dec 06, 2008 2:43 pm

Wat zijn jullie indekkers zeg.We spelen tegen Volendam, niet tegen Arsenal.
Wat heeft onze reactie met indekken te maken?
Ik probeer aan te geven wat in mijn ogen de reden voor de opmerking van Dario is m.b.t. het niet voelen van extra druk, heeft toch niks met de tegenstander te maken?!
Verder zou ik niet te veel de lullo uithangen, dat stukje tekst is knippen/plakken, maar ik wil voor jou(w) wel proberen de schrijver te achterhalen.Al denk ik eerder dat het gemis aan, punten/spacies met het soort stylesheet te maken heeft ..
Kan je dit even verduidelijken? :confused.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » za dec 06, 2008 2:46 pm

Peter schreef: Ah optimaliseren is dus hetzelfde als iedere keer je basiselftal wijzigen. Weer wat geleerd. Ik maar denken dat je optimaliseert door maanden en zelfs jaren met dezelfde 11 te spelen. Automatismes bouwen is essentieel. Maar hier komen we niet uit, want jouw 'visie' is totaal anders.

Jong Ajax dient voor spelers die te goed zijn voor de A1 en nog niet goed genoeg voor Ajax-1. Spelers die al minuten hebben gemaakt in het eerste zijn die stap al voorbij en dienen zich elders te ontwikkelen.
Spelpatronen creeer je niet door telkens, tegen beter weten in, de meer verkeerde en ongeschiktere spelers het veld in te sturen. Je moet steeds kijken naar betere opties, dan hoeft de visie niet te wijzigen. Je moet uiteraard wel vasthouden aan je visie -waaraan ook gesleuteld moet worden-.

Het zou handiger zijn als er Ajax Reserves komen en Ajax Beloftes. Dan kan je doorselecteren.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za dec 06, 2008 3:19 pm

J.G. schreef:
Wat zijn jullie indekkers zeg.We spelen tegen Volendam, niet tegen Arsenal.
Wat heeft onze reactie met indekken te maken?
Ik probeer aan te geven wat in mijn ogen de reden voor de opmerking van Dario is m.b.t. het niet voelen van extra druk, heeft toch niks met de tegenstander te maken?!
Verder zou ik niet te veel de lullo uithangen, dat stukje tekst is knippen/plakken, maar ik wil voor jou(w) wel proberen de schrijver te achterhalen.Al denk ik eerder dat het gemis aan, punten/spacies met het soort stylesheet te maken heeft ..
Kan je dit even verduidelijken? :confused.gif:
J.G. schreef: P.s. Het plaatsen van punten en gebruiken van de spatiebalk is niet je sterkste punt he?!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za dec 06, 2008 3:39 pm

Duke schreef:Vam Basten zal Gabri ongetwijfeld meenemen, maar op de bank zetten. Sno zal wel ingezet worden als breekijzer, als het niet loopt. Niet dat dat al enig succes heeft opgeleverd, maar goed.
Niet dus:
Daley Blind bij selectie

Amsterdam, 06 dec 2008
Daley Blind zit bij de selectie van Ajax voor de competitiewedstrijd van zondag in en tegen Volendam. Hoe de volledige selectie eruit ziet, lees je hier.

Ajax speelt zondagmiddag om 12.30 uur de uitwedstrijd tegen FC Volendam. Enkele weken geleden versloegen de Volendammers Ajax in het bekertoernooi met 1-0. Gabri zit niet bij de selectie. Hij kampt met een enkelblessure.

De achttien geselecteerden voor zondag zijn:

Bruno Silva
Oleguer
Thomas Vermaelen
Jan Vertonghen
Rasmus Lindgren
Kennedy
Urby Emanuelson
Miralem Sulejmani
Kenneth Vermeer
Gregory van der Wiel
Luis Suarez
Dario Cvitanich
Eyong Enoh
Leonardo
Hans Vonk
Toby Alderweireld
Robbert Schilder
Daley Blind
Ajax.nl

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48022
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za dec 06, 2008 3:41 pm

Geen Aissati en geen De Jong. En maar klagen over het gebrek aan voetbal in de ploeg. Wel Silva, Alderweireld en Schilder op de bank. :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za dec 06, 2008 3:44 pm

Waarom zoveel verdedigende spelers tegen Volendam?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za dec 06, 2008 3:45 pm

Peter schreef:Geen Aissati en geen De Jong. En maar klagen over het gebrek aan voetbal in de ploeg. Wel Silva, Alderweireld en Schilder op de bank. :smallgrin.gif:
Aissati en de Jong had ik ook niet verwacht, maar Gabri en Sarpong niet is wel een verrassing.
Rare selectie :confused.gif:

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » za dec 06, 2008 3:46 pm

Ajaciedjuh schreef:
Peter schreef:Geen Aissati en geen De Jong. En maar klagen over het gebrek aan voetbal in de ploeg. Wel Silva, Alderweireld en Schilder op de bank. :smallgrin.gif:
Aissati en de Jong had ik ook niet verwacht, maar Gabri en Sarpong niet is wel een verrassing.
Rare selectie :confused.gif:
Gabri heeft een enkelblessure. Saat notabene in het stuk hierboven. Logisch dus dat hij er niet bij zit.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » za dec 06, 2008 3:46 pm

Peter schreef:Geen Aissati en geen De Jong. En maar klagen over het gebrek aan voetbal in de ploeg. Wel Silva, Alderweireld en Schilder op de bank. :smallgrin.gif:
hmm voordat Sarpong geblesseerd raakte zat hij bij de selectie en speelde.. Nu niet bij de selectie.

Volgens mij ziet MvB het als enige niet in Aissati. Ik ben dan ook bang dat hij weinig aan spelen toe gaat komen.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za dec 06, 2008 3:47 pm

joey schreef:Waarom zoveel verdedigende spelers tegen Volendam?
Gewoon 2 per linie. Urby wordt als aanvaller gezien in deze selectie. Het zal dus wel met Suarez - Dario - Urby voorin worden met Sulejmani op 10.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48022
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za dec 06, 2008 3:47 pm

joey schreef:Waarom zoveel verdedigende spelers tegen Volendam?
Precies. Slaat helemaal nergens op om al die jongens mee te nemen. Dario en Sulejmani zullen de 90 minuten wel niet volmaken, maar wat is het alternatief? Leonardo en.... Kennedy natuurlijk

Bank: Schilder, Silva, Alderweireld, Blind, Kennedy, Leo en Vonk.
Laatst gewijzigd door peter op za dec 06, 2008 3:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za dec 06, 2008 3:47 pm

Beloki schreef:
Ajaciedjuh schreef:
Peter schreef:Geen Aissati en geen De Jong. En maar klagen over het gebrek aan voetbal in de ploeg. Wel Silva, Alderweireld en Schilder op de bank. :smallgrin.gif:
Aissati en de Jong had ik ook niet verwacht, maar Gabri en Sarpong niet is wel een verrassing.
Rare selectie :confused.gif:
Gabri heeft een enkelblessure. Saat notabene in het stuk hierboven. Logisch dus dat hij er niet bij zit.
:blush.gif:

Plaats reactie