AZ - AJAX 25 februari 2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Wouter
Berichten: 18992
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » di feb 27, 2007 11:14 pm

We hebben al zo weinig scheidsrechters, Joey.
Misschien moet je het bericht van de KNVB toch iets beter lezen. Wegereef is niet van de wedstrijd gehaald voor zijn belabberde beslissingen maar naar aanleiding van de commotie die is ontstaan.
Ach, een paar jaar geleden werd bij ons bijna een wedstrijd gestaakt omdat Bossen uitgemaakt werd voor hoer. Toch komt Bossen nog wel eens langs in Arnhem. Het zou wat zijn zeg, als na een paar spreekkoortjes of een persconferentie van een slecht verliezer als Ten Cate een scheids steeds bepaalde clubs niet zouden mogen fluiten.[/quote]

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » di feb 27, 2007 11:40 pm

Alweer niet goed gelezen. Wegereef mag Ajax en Feyenoord gewoon fluiten, maar hij wil het zelf niet.
Ajax!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 28, 2007 12:02 am

Het ligt nog iets anders. Ajax is voorlopig niet aan de beurt.

Wegereef ziet af van bekerduel
Door CHRIS VAN NIJNATTEN



ROTTERDAM - Jan Wegereef ziet ervan af om woensdagavond de bekerwedstrijd NAC-PSV te fluiten. De tijdens en na AZ-Ajax (1-1) zwaar bekritiseerde arbiter vroeg scheidsrechtersbaas Jaap Uilenberg gisterochtend om hem van de beladen wedstrijd in Breda af te halen.

,,Daarvoor hebben we begrip, de commotie was nogal groot in sommige media,’’ stelt Uilenberg in een toelichting.

Wegereef fluit aanstaande vrijdag weer, bij MVV-RBC in de Jupiler League. Dat hij daar een niveau lager fluit, is geen gevolg van de kritiek aan zijn adres, zegt Uilenberg.

,,Volgende week fluit Wegereef een kwartfinaleduel in de UEFA Cup. In dat geval proberen we een scheidsrechter in het weekeinde zo veel mogelijk te ontzien. Liefst laten we hem dan op vrijdag fluiten, zodat hij maximaal de tijd heeft om zich voor te bereiden op zijn Europese verplichtingen.’’

Jan Wegereef was gisteren zelf niet voor commentaar beschikbaar. Namens de voetbalbond weerspreekt Uilenberg krachtig berichten dat de arbiter voorlopig geen wedstrijden van Ajax meer mag fluiten vanwege de kritiek bij de Amsterdammers aan zijn adres.

,,Dat is werkelijk de grootst mogelijke onzin,’’ aldus Uilenberg. ,,Het is de gewoonte om scheidsrechters na een wedstrijd niet binnen drie à vier speelronden dezelfde club te laten fluiten. In dit geval, vanwege de commotie, hanteren we die stelregel heel strikt. Maar daarna kan Wegereef wat ons betreft gewoon naar Ajax. Deze zaak moet ook niet overdreven worden, zeg.’’

Niettemin kapittelde ook de scheidsrechtersbaas in de loop van maandag zijn scheidsrechter. Hij sprak van een ongeldig doelpunt van AZ en vond dat Wegereef, in samenspraak met zijn assistenten, de vliegende tackle van De Zeeuw op doelman Stekelenburg had moeten bestraffen.

,,Maar daar heb ik geen spijt van,’’ reageerde Uilenberg gisteren. ,,Ik heb mijn mening pas gegeven nadat ik Wegereef had gesproken over de zaak. Die had thuis, in alle rust, de beelden nog eens bekeken en was zelf ook tot de conclusie gekomen dat De Zeeuw met gestrekt been op de doelman was ingekomen.
,,Ik voelde me dus ook om die reden vrij om mijn mening te geven. Maar los daarvan: wij lopen niet weg voor fouten van onze eigen mensen. Als die gemaakt worden, geven we dat gewoon ruiterlijk toe.’’

Uilenberg toont zich verbolgen over de wijze waarop media de zaak hebben neergezet. ,,Ik vind het echt opgeblazen. Er gebeurt meer in de wereld dan alleen een foute beslissing in het strafschopgebied van Ajax. Het lijkt op een hetze nu. Het gevolg is dat Wegereef zich niet in staat voelt de wedstrijd NAC-PSV te fluiten. Dat betreur ik, maar we respecteren zijn verzoek.’’

Mr. Henk Kesler, directeur betaald voetbal van de KNVB, maakte gisteren bekend dat de bond studeert op een nieuw ‘gele- en rode-kaartensysteem’ voor de coaches in het betaald voetbal.

,,Hun gedrag loopt de spuigaten uit,’’ zo zei de directeur vanaf zijn vakantieadres in Ameland. ,,Ik onderschrijf dat we geen goed seizoen draaien qua arbitrage, maar de heren coaches mogen ook eens naar zichzelf kijken. Ze misdragen zich en hebben de trekken van verwende jongens tijdens en na de wedstrijden. Het lijkt helemaal nergens naar. Hun belangenvereniging, de CBV, zou moet hier een zaak van maken want het loopt de spuigaten uit.’’

Voor de bekertopper NAC-PSV heeft de KNVB inmiddels Pieter Vink als leidsman aangesteld. In eerste instantie was Kevin Blom de vervanger van Wegereef, maar hij is geveld door griep.
Ad

Het niet helemaal gestrekte been bleek toch gestrekt. :X ;)
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo feb 28, 2007 2:07 pm

,,Hun gedrag loopt de spuigaten uit,’’ zo zei de directeur vanaf zijn vakantieadres in Ameland. ,,Ik onderschrijf dat we geen goed seizoen draaien qua arbitrage, maar de heren coaches mogen ook eens naar zichzelf kijken. Ze misdragen zich en hebben de trekken van verwende jongens tijdens en na de wedstrijden. Het lijkt helemaal nergens naar. Hun belangenvereniging, de CBV, zou moet hier een zaak van maken want het loopt de spuigaten uit.’’
Ahhhhhhh, wat zielig! De coaches zeggen gemene dingen over de scheidsrechters!
I think I lost my fucking headache

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo feb 28, 2007 2:25 pm

Ik sluit me wel bij Uilenberg aan...dat overdreven gedoe altijd :nooo:

Daarbij is scheidsrechter zijn meer een hobby, terwijl coaches en voetballers vorstelijk beloond worden.

GangstaRiB
Berichten: 16882
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo feb 28, 2007 2:28 pm

Baseman schreef:Ik sluit me wel bij Uilenberg aan...dat overdreven gedoe altijd :nooo:

Daarbij is scheidsrechter zijn meer een hobby, terwijl coaches en voetballers vorstelijk beloond worden.
Uilenberg doet overdreven. Die roept ongevraagd allemaal dingen die zijn eigen korps nog eens extra onder druk zetten.

Volgens mij krijgen scheidsrechters een aardige vergoeding, maar als ze beter gaan fluiten naarmate ze meer betaald krijgen, moet de KNVB maar eens ingrijpen. De KNVB maakt jaar in, jaar uit winst met die oefenpotjes van het NL-elftal.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo feb 28, 2007 2:37 pm

Scheidsrechters in de eredivisie krijgen bij mijn weten vorstelijk betaald
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » wo feb 28, 2007 2:42 pm

2000 euro'tjes per potje

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo feb 28, 2007 2:43 pm

Maar dan heb je ook wat!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo feb 28, 2007 2:49 pm

1000 euro per uur is inderdaad niet verkeerd.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » wo feb 28, 2007 3:20 pm

Daar wil ik me ook wel 90 minuten voor laten uitschelden.
Ajax!

GangstaRiB
Berichten: 16882
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo feb 28, 2007 3:28 pm

Kan me herinneren dat Blankenstein ooit eens zei: "Onze normale werkgever moet ons wel eens een hele dag missen, daar moet de KNVB voor instaan."

De scheidsrechters zijn hier nog steeds semi-prof, misschien is dat het probleem wel. Je kan het de scheidsrechters amper kwalijk nemen, omdat het welwillende amateurs zijn die er ietwat geld voor krijgen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo feb 28, 2007 3:30 pm

Pardon? Met 1 wedstrijd per maand zitten ze al bijna op een modaal inkomen
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo feb 28, 2007 3:46 pm

Baseman schreef:Ik sluit me wel bij Uilenberg aan...dat overdreven gedoe altijd :nooo:

Daarbij is scheidsrechter zijn meer een hobby, terwijl coaches en voetballers vorstelijk beloond worden.
Met alle respect Base, maar daar hoorde ik je na de nog veel scherpere kritiek van Cocu richting de arbitrage niet over.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op wo feb 28, 2007 4:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

GangstaRiB
Berichten: 16882
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo feb 28, 2007 4:21 pm

Thomas schreef:
Baseman schreef:Ik sluit me wel bij Uilenberg aan...dat overdreven gedoe altijd :nooo:

Daarbij is scheidsrechter zijn meer een hobby, terwijl coaches en voetballers vorstelijk beloond worden.
Met alle respect Base, maar daar hoorde ik je na de nog veel scherpere kritiek van Cocu over de arbitrage niet over.
Cocu had kritiek op de grote boze KNVB in z'n geheel :D ;)

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za mar 03, 2007 8:39 am

Scheidsrechtersbazen Van Oostveen en Uilenberg: „Jol niet in top tien; Nijhuis huidige nummer één”

VERTROUWEN IN JONKIES

Intern geeft Wegereef fout tijdens AZ-Ajax toe

Goed paard Van der Ende is nog geen goede ruiter

door Valentijn Driessen en Mike Verweij


ZEIST, zaterdag
Het jachtseizoen is geopend. Nadat Jan Wegereef afgelopen zondag bij AZ-Ajax in de fout ging en PSV een handje hielp op weg naar de landstitel, werd van alle kanten op de ’bedreigde diersoort’, op de scheidsrechters geschoten. Scheidsrechtersbaas Jaap Uilenberg en diens superieur, manager competitiezaken Bert van Oostveen, zijn kritisch over de arbitrage („Het laatste halfjaar is er niet goed gefloten”), positief gestemd over de toekomst van het korps („Die ziet er goed uit”) en onthullend: „Bas Nijhuis heeft de beste beoordelingen en is momenteel onze nummer één. Dick Jol staat niet eens in de top tien van de beste arbiters.”

- Beseften jullie direct de reikwijdte van Wegereefs beslissing het AZ-doelpunt tegen Ajax toe te kennen?

Van Oostveen: „Ik zat in het stadion ter hoogte van de achterlijn en zag duidelijk dat Demy de Zeeuw een overtreding maakte op doelman Maarten Stekelenburg. Nadien was er commotie in de bestuurskamer over de beslissing en daar kwam de persconferentie met Henk ten Cate overheen, met FC Wegereef 2 Ajax 1. De focus werd gericht op de scheidsrechter en toen besefte ik dat het incident een eigen leven zou gaan leiden. Het tumult de dagen erna vond ik buiten proportie. Op pagina 7 in de krant stond dat bij een autobom in Irak 25 doden vielen en Wegereef was dagenlang voorpaginanieuws.”
Uilenberg: „Ik zat elders. Bert stelde mij die middag direct op de hoogte en we hebben ons plan getrokken. Bewust reageerden we zondag nergens op omdat we Jan Wegereef eerst persoonlijk wilden spreken.”

- Was Wegereef maandag nog steeds overtuigd van z’n gelijk?

Uilenberg: „Nee, en daarnaast vond hij het achteraf beter als hij zijn fout had toegegeven. Evenals de wedstrijd hebben we z’n reactie op tv geevalueerd. Op de foto in De Telegraaf zag je dat Wegereef ver van de situatie stond en spelers z’n zicht belemmerden. Daarom had hij gewoon kunnen verklaren dat hij mis zat.
Maandag is tevens besloten dat ik namens de KNVB ons standpunt (onterecht toegekend doelpunt, red.) naar buiten zou brengen, Wegereef voorlopig geen wedstrijden van Ajax fluit en Pieter Vink zijn vervanger was bij NAC-PSV.”

- Begrijpen ze in het buitenland dat onze internationale toparbiter Wegereef niet in de Kuip en voorlopig niet in de ArenA fluit?

Uilenberg: „Moeilijk. Dit is overigens tijdelijk en bovendien niet uniek. In Duitsland leidt Markus Merk al jaren geen duels van Schalke 04.”
Van Oostveen: „Wegereef kan niet bij Feyenoord fluiten vanwege bedreigingen in het verleden. Als bij zoiets een grens wordt overschreden – zoals bij Wegereef en ook bij René Temmink en Ruud Bossen – dan krab je je als werkgever wel drie keer achter de oren of je iemand direct weer naar een bepaald stadion stuurt. Treurig. Ik vind het geen wijken voor terreur. Een dergelijke uitwas kan gevaar opleveren voor iemands gezin, maar tevens van invloed zijn op het functioneren van een scheidsrechter. Een scheidsrechter moet zich focussen op de wedstrijd en niet bezig zijn met bedreigingen. Samen met politie en justitie heeft de KNVB op dit gebied beleid ontwikkeld. Van alle bedreigingen wordt aangifte gedaan, wat al heeft geleid tot een aantal aanhoudingen.”

- Dick Jol zit thuis terwijl Jan Wegereef in de fout gaat bij AZAjax? Niet raar toch dat het publiek, spelers en trainers niet begrijpen waarom de beste scheidsrechter niet de beste en moeilijkste wedstrijden fluit?

Uilenberg: „Ons beleid is juist gebaseerd op de beste scheidsrechter bij de beste en moeilijkste duels. Dick Jol zit op basis van de beoordelingen van onafhankelijke waarnemers op dit moment niet bij de beste tien scheidsrechters in ons klassement. Het eerste halfjaar floot hij, evenals het einde van vorig seizoen, niet gelukkig. Z’n prestaties waren niet zoals wij die van Jol gewend zijn.
Terwijl Wegereef zowel nationaal als internationaal een uitstekend seizoen draait. Bovendien hebben we 26 arbiters voor 19 duels en is iedereen eens in de maand vrij. Jol afgelopen weekeinde.”
Van Oostveen: „Het klopt dat er een verschil is tussen nummer één bij ons – Bas Nijhuis – en de beste scheidsrechter volgens de voetbalsupporters. Heeft met het inverdieneffect te maken. De oudste scheidsrechters zijn de bekendste; iedereen is vertrouwd met hun fluitgedrag en daarom zijn ze voor de meesten automatisch de beste.”
Uilenberg: „Luinge is daarvan het beste voorbeeld. Z’n eerste jaren werd hij verketterd. Luinge moest zo snel mogelijk verdwijnen en geldt nu als één van de toppers. Maar Wegereef wordt aangepakt en niemand hoor je over Luinges onterechte penalty voor ADO Den Haag tegen Feyenoord. Zo werkt het. Over tien jaar hebben Nijhuis, Pol van Boekel, Bjorn Kuipers en Kevin Blom dat voordeel van benadering.”

- Kort na Uilenbergs aanstelling werd gepleit voor transparantie. Toch blijven rapporten geheim, evenals intern gestrafte scheidsrechters. Eveneens riekt het aanstellingenbeleid naar achterkamertjespolitiek.

Van Oostveen: „Geen bedrijf in de wereld maakt functionerings- of beoordelingsgesprekken openbaar. Ik zie geen voordelen. Arbeidsrechtelijk is het lastig en de UEFA verbiedt het. De UEFA verbiedt arbiters zelfs met de pers te praten. Vanuit het oogpunt van transparantie gaan wij op de huidige weg verder, we verschuilen ons niet. Wellicht moet een arbiter wel iets meer tijd nemen alvorens voor de camera te verschijnen.”
Uilenberg: ,,Maak je een slecht cijfer openbaar dan heeft zo’n scheidsrechter geen leven als hij de zondag erop ergens moet fluiten. De aanstellingen op zich vertellen het verhaal en zegt wie wel en wie niet goed presteert. Goed presterende scheidsrechters fluiten toppers. Op basis van de beoordelingen door onze waarnemers stellen we arbiters aan, maar ook níét aan.”

- Heeft u dan geen probleem met het niveau van de waarnemers?

Van Oostveen: „Dat zijn veelal nationaal en internationaal gelouterde Nederlandse ex-arbiters, waarvan een aantal voor UEFA en FIFA rapporteert. Zij zien alle duels van onze scheidsrechters, ook in de eerste divisie. Als er grote verschillen onderling in waarneming zouden zijn, dan is er iets loos. Dat is niet het geval.”


Volgende kolom

• Bert van Oostveen en Jaap Uilenberg (inzet): „Het klopt dat er een verschil is tussen nummer één bij ons – Bas Nijhuis (rechts) – en de beste scheidsrechter volgens de voetbalsupporters.” Dick Jol (links) staat niet eens in de top tien.
FOTO: JAN STAPPENBELD



- Moet je gezien de wekelijkse hausse van kritiek op het functioneren van arbiters niet concluderen dat de aanpak van Uilenberg – snel brengen van jonge, talentvolle scheidsrechters – niet werkt?

Van Oostveen: „Na twee goede seizoenen was het laatste halfjaar niet goed. Desondanks zijn we tevreden over de ontwikkeling van jonge arbiters. Nijhuis, Kuipers, Van Boekel en Blom hebben grote wedstrijden gefloten en doen ervaring op om aansluiting bij de top te krijgen. Maar evenals jonge voetballers kennen jonge scheidsrechters pieken en dalen. Geen speler die 34 duels goed voetbalt, geen trainer die 34 duels goed coacht en geen scheidsrechter die 34 duels goed fluit.”
Uilenberg: „Sinds twee jaar is veel progressie geboekt. In België vragen ze om Bas Nijhuis. Hij dient zelfs als voorbeeld bij de Belgische scheidsrechtersopleiding en fluit dit weekeinde Anderlecht-Charleroi. Na Bayer Leverkusen-Blackburn Rovers vroeg Rudi Völler op de Duitse televisie of alle Duitse scheidsrechters naar Pieter Vink hadden gekeken. Rond 2000, in de gouden tijd met Mario van der Ende en Dick Jol kreeg de KNVB 27 Europese aanstellingen per jaar. Tot maart reiken we nu tot 36.”

- Daar zorgt Uilenberg als één van de vice-voorzitters van de scheidsrechterscommissie van de UEFA toch voor?

Van Oostveen: „Politiek speelt een rol in het internationale voetbal, maar uiteindelijk draait het om prestaties. Mario van der Ende zit bij de FIFA, maar op het WK ontbraken onze arbiters. Niet goed genoeg.”
Uilenberg: „Onafhankelijke waarnemers gooien hun reputatie niet te grabbel door een slechte beurt van een Nederlandse scheidsrechter te camoufleren met een hoog cijfer, alleen voor mij.”

- Maar die man denkt aan zijn reisjes en dan moet hij vicevoorzitter Uilenberg toch te vriend houden?

Uilenberg: „Een dag na een wedstrijd weet iedereen bij de UEFA hoe alles overal is verlopen. Je denkt toch niet dat ik zoiets kan sturen. De UEFA, topclubs en nationale bonden laten dat niet gebeuren. Die trekken direct aan de bel. Zie Lille met Eric Braamhaar. Hij kreeg een 8,8 van de Duitse waarnemer en werd openlijk door de UEFA gecomplimenteerd voor zijn optreden. Hij voerde de UEFA-regel ter bevordering van aanvallend voetbal goed uit bij de vrije trap van Ryan Giggs. Dat de Fransen nationaal een andere regel volgen, is niet Braamhaars probleem. Daarom fluiten wij in Nederland volgens de UEFA-regels. Zo voorkom je misverstanden.”

- Praten jullie voldoende met spelers en trainers om hun beleving van de arbitrage mee te nemen in jullie beleid?

Uilenberg: „We willen graag, maar het gaat moeizaam. Trainers en spelers zien de arbitrage een beetje als de ver-van-mijn-bedshow, soms lijken we zelfs de vijand. Wij willen een dialoog, bieden aan langs te komen om spelers en trainers bij te praten over nieuwe richtlijnen. Het stelt teleur als slechts 13 van de 38 profclubs reageren.”

- Waarom zit Mario van der Ende met al zijn kennis en ervaring bij de masterclass en C-lijst terwijl de Nederlandse top zijn begeleiding hard nodig heeft?

Van Oostveen: „’Een goed renpaard hoeft geen goede jockey te worden’, zei Arrigo Sacchi voordat Co Adriaanse met z’n ruiter-paardvergelijking kwam. Het beeld van hem als El Salvador, de verlosser, is overdreven. Ik ben er niet van overtuigd dat het crescendo zal gaan als Van der Ende arbiters op de A- en B-lijst coacht.
Hij levert goed werk. De zogenaamde Uilenberg-protegés Nijhuis en Kuipers scoutte hij en leverde ze af. Aan de andere kant moet hij nog een aantal zaken leren. Hij legt de lat extreem hoog en alles daaronder is niet goed. Terwijl sommige arbiters naar dat topniveau toe kunnen groeien als je ze eens een arm om de schouder legt. Desondanks kijken we of Van der Ende een kans verdient zich te bewijzen. We gaan met z’n allen op de hei zitten en zullen daar de taakverdeling van onze technische staf met zeven mensen evalueren.”

- Wanneer heeft Uilenberg gefaald: het EK 2008 zonder Nederlandse arbiter, als de doorstroming van jonge scheidsrechters stokt en/of het niveau niet is gestegen?

Van Oostveen: „Bij de beoordeling van de arbitrage houdt de KNVB de hele technische staf met Uilenberg, Rien Koopman, Cees Bakker, Rene Temmink en Van der Ende tegen het licht. Wij hangen het niet op aan één persoon. In 2009 of 2010 volgt een brede beoordeling en dan moet de arbitrage zijn verbeterd en een Nederlandse arbiter op een EK of WK staan.”
Uilenberg: „Voor het EK 2008 zitten Braamhaar en Vink in de voorselectie. In december valt de beslissing. De jonge arbiters hebben veel progressie gemaakt. Nijhuis en Van Boekel blijven overeind in grote wedstrijden. Toen Van der Ende ze vier jaar geleden afleverde, waren ze daar nog niet aan toe. Nogmaals, ik heb vertrouwen in de toekomst en in de jonge arbiters.”
De T.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za mar 03, 2007 11:07 am

Van Oostveen: „Ik zat in het stadion ter hoogte van de achterlijn en zag duidelijk dat Demy de Zeeuw een overtreding maakte op doelman Maarten Stekelenburg. Nadien was er commotie in de bestuurskamer over de beslissing en daar kwam de persconferentie met Henk ten Cate overheen, met FC Wegereef 2 Ajax 1. De focus werd gericht op de scheidsrechter en toen besefte ik dat het incident een eigen leven zou gaan leiden. Het tumult de dagen erna vond ik buiten proportie. Op pagina 7 in de krant stond dat bij een autobom in Irak 25 doden vielen en Wegereef was dagenlang voorpaginanieuws.”
Dit vind ik echt een waardeloze opmerking. Natuurlijk zijn er belangrijker zaken dan voetbal, maar op deze manier wordt zeer terechte kritiek gebagatelliseerd. Dat doelpunt van AZ was wel degelijk van groot belang. Bij winst was Ajax op vijf punten van PSV gebleven en had het met de wedstrijd tegen PSV in Eindhoven voor de boeg nog kans op de titel. Die kans ik nu wel verkeken. Mag je dan boos zijn?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » za mar 03, 2007 11:21 am

Uilenberg: „Nee, en daarnaast vond hij het achteraf beter als hij zijn fout had toegegeven. Evenals de wedstrijd hebben we z’n reactie op tv geevalueerd. Op de foto in De Telegraaf zag je dat Wegereef ver van de situatie stond en spelers z’n zicht belemmerden. Daarom had hij gewoon kunnen verklaren dat hij mis zat.
Dit slaat ook nergens op. Ook als je geen goed excuus hebt, kun je een fout toch gewoon toegeven?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 03, 2007 11:29 am

Daarnaast is het niet eens een excuus, want scheidsrechters worden ook aangesteld om gedurende een wedstrijd op de goede plek te staan.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mar 03, 2007 12:58 pm

Het is niet te voorkomen dat je zo nu en dan een fout maakt.
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 03, 2007 1:05 pm

Dat betekent niet dat het een excuus is. Sinds wanneer is je eigen falen een excuus om te falen?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mar 03, 2007 1:06 pm

Je hebt geen excuus nodig. In de sport is niemand foutloos. Laat ons er lekker boos om zijn, en geef na afloop je fouten toe zou ik zeggen. En een paar dagen later, zand erover
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » za mar 03, 2007 1:19 pm

ajaxhome schreef:Kanker publiek :pukey: :redcard:
Ik ben nog steeds woedend over die wedstrijd, maar mag bovenstaande in het vervolg ge-edit worden??

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 03, 2007 2:12 pm

Muisje Andersom schreef:Je hebt geen excuus nodig. In de sport is niemand foutloos. Laat ons er lekker boos om zijn, en geef na afloop je fouten toe zou ik zeggen. En een paar dagen later, zand erover
Vind ik niet. Fouten maken is op zich niet erg, maar je moet ze niet in de doofpot stoppen. Je moet er wat aan doen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za mar 03, 2007 2:40 pm

Thomvak425 schreef:
ajaxhome schreef:Kanker publiek :pukey: :redcard:
Ik ben nog steeds woedend over die wedstrijd, maar mag bovenstaande in het vervolg ge-edit worden??

:yes: :blush:

Wegereef de rest van het seizoen in de eerste divisie laten fluiten.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie