AFC AJAX - ADO Den Haag 28-12-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » zo dec 28, 2008 6:19 pm

De nederlaag in Alkmaar was jammer, maar kon gebeuren. Eigenlijk alleen het puntverlies tegen Utrecht daarna was doodzonde.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo dec 28, 2008 6:27 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Geen gelul. Gewoon 3-0.
Krijg nou wat... Da's na NAC al de tweede keer... :smallgrin.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 28, 2008 7:50 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Geen gelul. Gewoon 3-0.
Krijg nou wat... Da's na NAC al de tweede keer... :smallgrin.gif:
Kzal eens aan Pierre vragen wat je gewonnen hebt .. :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo dec 28, 2008 7:51 pm

goodfella schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Zo is dat; doelsaldo 14-1.We hebben heel geen verdediger nodig! :hypocrite.gif:
Na de afstraffing in Heerenveen zijn er weinig flaters meer gemaakt trouwens.
Pcs. 31 uit 12 en in die 12 wedstrijden kregen we 8 goals tegen.

De eerste helft vandaag was prima, die 4 voorin zorgden voor veel beweging. Ook bij balverlies, ze jaagden uitstekend en gaven ADO amper gelegenheid om op adem te komen. Verder gaf Ajax amper een kans weg. De 2e helft leek nergens meer naar. :666.gif:

Ik hoop dat ze het doelsaldo in de smiezen houden, want dat kon wel eens belangrijk worden! Maar we staan er prima voor, dit is met afstand de beste eerste seizoenshelft in jaren. En als Ajax zo blijft ballen als in de eerste helft zie ik ons wel kampioen worden. Sarpong en Aisatti komen terug, dan heb je voorin nog meer mogelijkheden. Defensief moet Ajax aan de bak, simpel zat. Kwantitatief en kwalitatief hebben we daar te weinig.

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » zo dec 28, 2008 8:31 pm

Een hoop zal duidelijk worden in de eerste twee wedstrijden na de winterstop. We krijgen namelijk NEC en Groningen uit eind januari terwijl AZ het in dezelfde weken op mag nemen tegen Volendam (uit) en de Graafschap (thuis). Mochten wij punten laten liggen tegen 1 (of wellicht 2) tegenstanders in die periode dan kan het gaatje zomaar van 3...6 of meer punten worden.... Ik moet het dan nog maar zien. De eerste wedstrijden na de winterstop zijn dus funest...

Vandaag: goede eerste helft. Vervelende tweede... Knap van Dario dat hij 6 keer scoort in 3 wedstrijden maar het hadden er vandaag makkelijk meer kunnen zijn dan de drie die hij maakte. Verder vind ik het bijna beledigend voor Ajax dat een parodie op een voetballer onder de naam Vurnon Anita het shirt met de rode baan aan mag. Een speler met zijn bouw EN op die positie zal nooit de absolute top halen...Over Blind heb ik ook zo mijn bedenkingen maar die krijgt vooralsnog het voordeel van de twijfel.

Tegen NEC met Silva in de basis beginnen...
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo dec 28, 2008 8:40 pm

Met je eens Deli. NEC en Groningen uit worden heel belangrijk. Van de 5 daarop volgende wedstrijden spelen er 4 thuis. Als we dus 6 punten uit Nijmegen en Groningen mee kunnen nemen, kan er iets heel moois gaan gebeuren...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo dec 28, 2008 8:56 pm

Deli schreef: Ik moet het dan nog maar zien. De eerste wedstrijden na de winterstop zijn dus funest...
Hopelijk niet. :smallgrin.gif:

Zeer belangrijk zijn ze wel. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » zo dec 28, 2008 9:00 pm

Haha.... Ik had inderdaad beter kunnen zeggen: ze KUNNEN funest zijn...

Vooralsnog is er vrij weinig dodelijks aan die wedstrijden maar ze kunnen wel 'noodlottig' uitpakken...
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » zo dec 28, 2008 10:29 pm

Anita is vooralsnog drie keer niks inderdaad, wat doet die gozer bij de selectie?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 29, 2008 2:20 am

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef:Wat een drama Schaamhaar. Dario 2-0 schitterende goal! :ajaxscarf.gif:
Spitsje hoor. Zeer scherp voor de man gekomen. Klassieke spitsengoal bij de eerste paal. Ajax speelt lekker, het klikt tussen Suarez en Cvita.
Jammer dat Cvitanich verkeerd schoeisel leek aan te hebben, want wanneer hij op de been bleef deed hij vooral goede dingen. Geen geweldenaar, maar wel een prima spits voor Ajax.

Wat ook jammer te noemen was was dat Suárez er de tweede helft niet echt zin meer in had. Een paar achteloze schoten en nonchalante stiftballetjes. Zonde.
GangstaRiB schreef:Enoh moet leren veredigen. Altijd maar dat instappen.. dodelijk.
Ben ik het wel mee eens. In de buurt van de eigen zestien is het oppassen geblazen met die onbeholpenheid.
Trab schreef:
LucaS schreef:emanuelson speelt vanaf het middenveld
urby begon vanaf links. mickey op 10. in de loop van de 1e helft werd er steeds meer van positie gewisseld. ziet er goed uit dat positiewisselen voorin.
Ook wat tevredener over Cvitanich, Trab? Hij kan wel wat hoor. Maar zoals ik al aangaf, Ajax speelde de afgelopen weken vaak zo slecht dat zelfs Suárez en Sulejmani slechte voetballers leken.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma dec 29, 2008 12:24 pm

Het niveau ging bedroefend omlaag toen Blind erin kwam.. Ik had van een jeugdspeler wel verwacht in dit soort wedstrijdjes dat ze een beetje lef zouden tonen..

Geen lef, alles op zekerheid en in een enorm laag tempo. Ik denk sowieso dat hij beter is als hij meer ruimte voor zich heeft, dus met de punt naar achteren op het middenveld.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma dec 29, 2008 12:52 pm

Nou, heb toch vakantie dus heb ik de wedstrijd nog maar eens een keertje op mijn gemak bekeken.En als je dat op je gemak doet, zonder de spanning, al zou er tegen een club als ADO geen spanning moeten zijn, tis Den Haag 9 nummer 14 op de ranglijst met 4 gewonnen, 3 gelijke en 10 verliespartijen en dat leverde dus alles bij elkaar 15 punten op, dan viel het voor mij toch tegen wat er van AJAX kant te zien was.Al wil ik een kleine beetje de uitzondering maken voor de voorhoede spelers, maarja, daar staat dan toch ook voor zo'n 32 Miljoen.

Laten de eerste goal er eens bij halen, op de counter ( volgens Jönck telt ie dan niet :smallgrin.gif: ), mooie loopaktie van Cvitanich dat wel, maar er staan VIJF spelers van Den Haag naar de bal te kijken, in plaats van naar Cvitanich.Tja, dan mag de goal mooi zijn, goed uitgespeeld zijn, maar wel met dank aan de onkunde van de complete ADO achterhoede.

Wat verder in de wedstrijd zie je Suarez een paar keer goed doorkomen op de rechterkant en een voorzet geven, maar niemand in de spits te vinden, niemand van het middenveld die dat ziet.Nog steeds sluit dat middenveld niet door bij zulke momenten, veel te afwachtend voor mij.En ook weer dat zeer slordige, balverlies Enoh, bal verlies Cvitanich, balverlies Sjulimani, , balverlies Enoh, bal verlies Cvitanich, bal Vertonghen te laag tempo, te lang blijven lopen met de bal en dat terwijl dit Den Haag zo onmachtig was als een echte Jupiter L. club.Geen backs of middenvelders die doorschuiven.Je maakt de 1 - 0, en in plaats van dan ook meteen door te drukken zakt het toch naar een nivo lager.

Dan de 2 - 0.Dat was een knappe goal van Cvitanich, goed voor je man gekomen, kanp ingeschoten.Maar ook na deze goal zakt AJAX weer wat verder weg naar beneden.Het tempo gaat nog wat meer naar beneden.En weer vergeet AJAX om deze tegenstander nu echt bij z'n strot te pakken.

En Olequer wordt uit zijn lijden verlost.Waren er weer klote voorzetten van Urby te zien.Gaan er te weer veel speler voor de eigen ik, en werden dan ook meteen simpel van de bal gezet.En behoudens enkeles kansje tegen het einde van de eerste helft, weer dat balverlies.

De tweede helft vond ik een aanfluiting.Tegen een tegenstander die niks te zoeken heeft in de HCE en zich alleen maar een beetje op de been hield door wat om zich heen te schoppen had AJAX er veel meer uit moeten halen.Had men veel meer de combinatie moeten zoeken tegen deze klote verdediging van Den Haag.Dan had je dus echt met grote cijfers van het veld gestapt. Nu blijft weer een beetje hangen dat AJAX tegen dit soort tegenstanders het wel weet te halen met wat leuke momentjes van de voorhoede mede geholpen door de zwakte van de tegenstander(s) ....

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma dec 29, 2008 1:44 pm

Volgend jaar de eerste 2 wedstrijden zijn gelijk krakers, eerst Nec uit en dan Groningen.Die KNVB kan toch altijd een leuk wedstrijdschema aanhouden :excited.gif:

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » ma dec 29, 2008 2:28 pm

Ach, je moet ze toch spelen, gewoon fris uit de winterstop komen, is er niets aan de hand.

:ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » ma dec 29, 2008 10:43 pm

Enganche schreef:

Ook wat tevredener over Cvitanich, Trab? Hij kan wel wat hoor. Maar zoals ik al aangaf, Ajax speelde de afgelopen weken vaak zo slecht dat zelfs Suárez en Sulejmani slechte voetballers leken.
Wist dat ik op je kon rekenen Thomas :ajaxsmiley.gif:. Zonder gekheid, hij heeft goede loopacties en Suarez lijkt hem blind te kunnen vinden, maar toch ben ik er niet van overtuigd dat hij het gaat redden.
Ik bedoel, die jongen is al bijna 25. Als het echt zo'n talent was had hij toch al lang ergens in de Spaanse of Italiaanse competitie gespeeld?
Maar goed, laten we het nog een tijdje aanzien. Als hij zo door blijft gaan met scoren zul je mij niet horen.
Was inderdaad jammer dat Suarez in de 2e helft teveel op zoek ging naar eigen succes. Anders had Cvita er misschien wel 4 of 5 kunnen maken. Denk toch dat bij Suarez meespeelt dat hij volgend seizoen de stap naar het buitenland wil maken. 3 assists is leuk natuurlijk, maar in het buitenland kijken ze alleen naar het aantal goals wat iemand gemaakt heeft.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 29, 2008 11:55 pm

Het mag inderdaad duidelijk zijn dat Cvitanich geen toptalent is van het kaliber Suárez of Sulejmani. Daar heeft hij noch de leeftijd nog de kwaliteiten voor. Gelukkig hoef je die ook niet te hebben om bij Ajax te slagen.

Beetje bij beetje begint hij nu echter te wennen aan het spelsysteem en z'n medespelers. Tegen ADO begon hij ook al wat beter te voetballen en was hij beter aanspeelbaar. Jammer van z'n schoeisel/die dramatische grasmat in de Arena, nogmaals.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » di dec 30, 2008 9:46 am

ach 24 is zo oud helemaal niet... Hij is gewoon een laatbloeier.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di dec 30, 2008 9:49 am

Inderdaad... Het zou misschien wel lekker zijn als er een speler is die niet na 2 jaar weggaat maar gewoon en jaar of 4-5 blijft omdat hij alleen weg wilt voor de absolute top maar die niet komt..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » di dec 30, 2008 10:36 am

WP_LeGeNd schreef:ach 24 is zo oud helemaal niet... Hij is gewoon een laatbloeier.
Lijkt me ook. Ajax is tegenwoordig bereid een godsvermogen neer te leggen voor spelers die ooit bij Ajax in de jeugd speelden, afgevoerd werden en pas veel later ontbolsterden. Bij sommige spelers valt het kwartje nou eenmaal jaren later.

Cvitanich is inderdaad geen speler van absolute klasse, maar hij heeft onmiskenbaar kwaliteiten, waar Ajax baat bij kan hebben. Dat rijtje is zo langzamerhand wel bekend. Daarbij wil ik nog zijn drive en zijn fanatisme noemen. Eentje die er elke wedstrijd voor wil gaan. Daar hou ik wel van.

Of ie tegen tegenstanders van een zwaarder kaliber dan Ado ook die kwaliteiten kan etaleren, zal de tijd moeten leren. Je mag hem in ieder geval geen ruimte geven, want daar weet ie overduidelijk van te profiteren. Voorlopig werkt ie flink aan het zelfvertrouwen met al die goals en gaat dus steeds gemakkelijker spelen. Inmiddels lijkt ie ook volledig geaccepteerd door de selectie, de Spaanstalige clan voorop.

Goed om te zien dat ie bij de 1-0 zo rap reageerde op een steekpass van Suarez, de keeper omspeelde en de bal in het vrije doel deponeerde. Alles op snelheid. Die (handelings)snelheid kon ik vooral heel erg waarderen. Niets ten nadele overigens van die geweldige 105 goals van KJH, maar zo'n actie met die snelheid kan ik me niet herinneren bij Klaas Jan. Integendeel, ik heb KJH eerlijk gezegd geregeld verwenst, omdat ie niet rap genoeg was voor een op zich goede steekpass. En het omspelen van een keeper? Tja...

Maar mijn geheugen laat me wel meer in de steek tegenwoordig, dus schiet u maar, heren/dames AT-ers. :blush.gif:

Inderdaad, nou nog andere noppen voor Cvita. Misschien moet het veld ook eens wat minder besproeid worden? Die uitglijers komen bij veel spelers wel verbazingwekkend vaak voor in de Arena. Wat is dat toch steeds met dat gras?

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di dec 30, 2008 10:39 am

Gewoon kut dat gras!

Cvita is gewoon een prima spits voor Ajax. Laat hem maar lekker tot zn 30e bij Ajax blijven hoor. Perfect....
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di dec 30, 2008 11:03 am

Over de kwaliteit van de ijsbaan die Arena heet, heb ik ook nogal eens geklaagd hier, inderdaad. En Cvitvanich? Prima start. Maar niet te vroeg juichen aub. Hij moet zich toch nog wel wat meer bewijzen?
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog op di dec 30, 2008 11:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di dec 30, 2008 11:14 am

Maar natuurlijk, WkC. Het doet me alleen wel goed dat hij zich laten gelden in potjes als deze. We kregen namelijk met zijn allen twijfels toen hij op de vleugels mocht starten van vBasten. Neemt niet weg dat ik wel denk dat hij het lastig krijgt tegen verdedigers die een kop groter dan hem zijn. Internationaal krijg je dat al gauw (Kroldrup (Fio) is bijv. 20 cm langer), maar ook tegen clubs als Twente zie ik daar problemen opduiken.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di dec 30, 2008 11:15 am

Mwoah, hij is ook redelijk wendbaar. Koppend zal het weinig worden tegen die gasten inderdaad.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di dec 30, 2008 11:18 am

Koppen is een kwestie van timing!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di dec 30, 2008 11:18 am

Natuurlijk, en die beheerst Cvitanich prima. Met timing maak je echter maar x% goed.

20 cm is een hoop om goed te maken.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie