AFC Ajax - Slavia Praag 17-12-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do dec 18, 2008 11:42 am

Ja het is meer frommelkwaliteit dan echte klasse. Ik heb wat dat betreft liever spelers als Elia, Danillo, Sulejmani en Leonardo. Alleen is zijn meerwaarde nu zo ongelofelijk hoog, wat bij deze stroeve ploeg zo nodig is.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 18, 2008 11:48 am

Jöhnk schreef:
joey schreef:Natuurlijk kun je erover twisten of hij het type speler dat het beste bij Ajax past. Hij speelt wel érg opportunistisch.
De vraag rijst dan: welke Europese topclub wil een speler die zoveel balverlies lijdt, zelfs als hij goed speelt. Het zou me ergens niet verbazen als Suarez volgend seizoen nog bij Ajax speelt (wat ik zou toejuichen). Hij moet nog een stapje maken.
Hij is ook nog jong. Een goede trainer zou hem een hoop kunnen leren.

In Eindhoven, Rotterdam en Alkmaar springen ze een gat in de lucht als Suarez bij Ajax vertrekt. Die jongen heeft een hoog rendement.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do dec 18, 2008 11:55 am

joey schreef:en Alkmaar
En in Bakkeveen misschien ook wel. :smallgrin.gif:

Moeilijk om te zeggen hoe belangrijk hij is. Hij doet veel goed maar ook veel fout.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do dec 18, 2008 12:09 pm

LucaS schreef:
LouisXIV & co schreef:Had gewoon twee keer geel moeten krijgen en dan had ie zijn team mooi gedupeerd.
Nu ook al hoor, de scheidsrechters zien/lezen dit ook en geven Suarez dus alleen een pingel als hij door midden wordt geschopt. Wat zou er ook al weer gebeurd zijn vorig seizoen als Suarez zijn penalty uit tegen Twente had gehad? Zijn gedrag heeft ons al een kampioenschap gekost en dit maakt het niet beter
Is een beetje hetzelfde verhaal als het eerste seizoen onder Ten Cate. Als het zo dichtbij elkaar ligt, zijn er honderden aantoonbare redenen die net zo cruciaal zijn geweest in het mislopen van het kampioenschap.

Het is dat Suárez ook veel wedstrijden voor Ajax wint, want met z'n gedrag dupeert hij de ploeg inderdaad. Zeker in Nederland, waar de scheidsrechters met flinke vooroordelen een wedstrijd in gaan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 18, 2008 12:09 pm

@Jöhnk: Dat geldt ook voor anderen, maar die halen bij lange na zijn rendement niet.

Ik vind wel dat hij moet leren doseren. Hij smijt zo met zijn krachten, dat het niet anders kan of hij zit er na een paar maanden door. Dat merk je nu ook aan hem.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do dec 18, 2008 12:16 pm

Als dat waar is dan loopt ie er op de training de kantjes er van af.Kan niet zijn dat je na een paar maanden conditioneel gezien er al door zit.Denk eerder dat de tegenstanders hem beter door beginnen te krijgen ..

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do dec 18, 2008 1:04 pm

We kunnen ons beter op belangrijker zaken concentreren, zoals de vraag waar ons grote gezellige tripje in februari naartoe gaat!

Mijn vraag, waar hangt het vanaf of we eerst uit- of thuisspelen? Is dat puur loting of heeft dat met de UEFA-coëfficient te maken?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do dec 18, 2008 1:09 pm

Vedette-10- schreef:Ja het is meer frommelkwaliteit dan echte klasse. Ik heb wat dat betreft liever spelers als Elia, Danillo, Sulejmani en Leonardo. Alleen is zijn meerwaarde nu zo ongelofelijk hoog, wat bij deze stroeve ploeg zo nodig is.
Je hebt Danillo nog nooit zien spelen flappie.

Frommelkwaliteit is ook kwaliteit. Zoals het woord het al zegt.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do dec 18, 2008 1:11 pm

Volgens mij spelen de afvallers uit de CL eerst thuis

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do dec 18, 2008 1:15 pm

Grappig dat personen claimen dingen te weten zonder dat het ergens op gebaseerd is. De pot verwijt de ketel.. :drecul.gif:

Maar als je als ploeg verzorgd voetbal speelt dan voetbalt Suarez niet gestroomlijnd genoeg om van grote waarde te zijn.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do dec 18, 2008 1:20 pm

Kowalczyk schreef:Mag ik deze nomineren voor slechtste wedstrijd van het seizoen?

O nee, dat was toch Volendam (2x).

O nee, toch Heerenveen uit.

O nee, toch Slavia.

K.
Of nee Utrecht thuis

O nee Willem2 uit.

:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do dec 18, 2008 1:23 pm

LucaS schreef:Volgens mij spelen de afvallers uit de CL eerst thuis
Klopt, de nummers 1 en 2 uit de groepsfase spelen eerst uit.
Laatst gewijzigd door El Clavo op do dec 18, 2008 1:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do dec 18, 2008 1:23 pm

Twente uit

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do dec 18, 2008 1:24 pm

Ben het met jullie eens dat het aantal slechte wedstrijden de afgelopen maand toch wel in een rap tempo de overhand aan het nemen is. Hopelijk zet Van Basten, eventueel met 1 of 2 aankopen, het straks recht. Te beginnen met een goede tien, die de spitsen fatsoenlijk aan kan spelen. Ik hoop gewoon op Aissati.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do dec 18, 2008 1:24 pm

en Groningen .. Nac ... goh wat worden we verwent dit seizoen .. een half uurtje redelijk tegen Arsenal :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » do dec 18, 2008 2:40 pm

Thomas schreef:Ben het met jullie eens dat het aantal slechte wedstrijden de afgelopen maand toch wel in een rap tempo de overhand aan het nemen is.
Inderdaad, de laatste acceptable wedstrijd is wekelijks een week langer geleden gespeeld.
Hopelijk heeft het vooral met de traditionele decemberdip te maken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 18, 2008 2:42 pm

Thomas schreef:Ben het met jullie eens dat het aantal slechte wedstrijden de afgelopen maand toch wel in een rap tempo de overhand aan het nemen is. Hopelijk zet Van Basten, eventueel met 1 of 2 aankopen, het straks recht. Te beginnen met een goede tien, die de spitsen fatsoenlijk aan kan spelen. Ik hoop gewoon op Aissati.
Dus we gooien er nog twintig miljoen tegenaan? Welke garantie hebben we dat het dan beter gaat?

Van Basten moet eens met die groep gaan werken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » do dec 18, 2008 2:53 pm

joey schreef:Van Basten moet eens met die groep gaan werken.
Ajax moet gewoon weer eens een coach aanstellen. Een echte. Gewoon eentje met voetbalkennis en didactische vaardigheden. Een goede ruiter, geen goed paard.

Maar goed, dit roepen we al jaren... En ondertussen kwijnt de ene dure aankoop weg na de andere en wordt de steeds slechter worden concurrentie nog steeds kampioen. Ajax is het lachertje van de eredivisie, al jaren. En dan kun je over 5 jaar wel weer een rapport gaan schrijven van 100 kantjes, zolang we het trainerschap als een erebaan zien voor toffe oud-Ajacieden zal er nooit wat veranderen.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 18, 2008 2:56 pm

joey schreef:Dus we gooien er nog twintig miljoen tegenaan? Welke garantie hebben we dat het dan beter gaat?

Van Basten moet eens met die groep gaan werken.
Wat is er mis met doorselecteren?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 18, 2008 2:56 pm

Van der Boog niet gehoord, Louis? Van Basten is de allerbeste, joh. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » do dec 18, 2008 3:02 pm

joey schreef:Van der Boog niet gehoord, Louis? Van Basten is de allerbeste, joh. :hypocrite.gif:
Nee, niet gehoord. Wat zei hij precies?

Bij Ajax zijn ze allemaal zo bang om geen clubman aan te stellen dat we waarschijnlijk nog jaren lang aanmodderen. Over ruim een jaar (als het tweede jaar van Van Basten weer geen titel gaat opleveren) stapt hij op (om voetbal voorlopig de rug toe te keren) en neemt Blind ad interim de zaken over en krijgen we daarna Rijkaard. Ik zweer het je. Ze zetten nog liever Patrick Kluivert voor de groep dan Foppe of Co.

Verwacht de komende 3 jaar geen titel heren. Of we moeten echt de hele concurrentie leegkopen. Niet om onszelf beter te maken, maar zoadat zij dan eenvoudigweg geen spelers meer kunnen opstellen... :hypocrite.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do dec 18, 2008 3:05 pm

Thomas schreef:Ben het met jullie eens dat het aantal slechte wedstrijden de afgelopen maand toch wel in een rap tempo de overhand aan het nemen is. Hopelijk zet Van Basten, eventueel met 1 of 2 aankopen, het straks recht. Te beginnen met een goede tien, die de spitsen fatsoenlijk aan kan spelen. Ik hoop gewoon op Aissati.
3 middenvelders die de bal willen hebben zal al een hele boel helpen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 18, 2008 3:08 pm

LouisXIV & co schreef:
joey schreef:Van der Boog niet gehoord, Louis? Van Basten is de allerbeste, joh. :hypocrite.gif:
Nee, niet gehoord. Wat zei hij precies?
Wat ik zei: dat Ajax de beste coach al in huis had. Onze nieuwe AD is een fan. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do dec 18, 2008 3:13 pm

Bertje schreef:
joey schreef:Dus we gooien er nog twintig miljoen tegenaan? Welke garantie hebben we dat het dan beter gaat?

Van Basten moet eens met die groep gaan werken.
Wat is er mis met doorselecteren?
Wat bedoel je?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 18, 2008 3:30 pm

Joey veroordeelt Van Basten op het feit dat hij opnieuw geld wil investeren. Vind ik vreemd, want onze selectie kent een aantal flink zwakke plekken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie