Ajax - Fiorentina 26-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 27, 2009 12:49 pm

Jöhnk schreef:Dat is mij dan ontgaan. Ik lees vooral dingen over Sno.

Je beseft dat Van Basten verantwoordelijk is voor deze selectie? :confused.gif:

Ja, dat besef ik, al waren de meeste spelers er vorig seizoen al. Van Basten maakt gebruik van de kern van het team van vorig seizoen. Ajax speelt ook niets beter dan vorig seizoen. Dat er voor 34 miljoen geïnvesteerd is, valt niet te merken.

Sno is een miskoop. Die zien we dan ook niet meer. Van Basten had hem natuurlijk nooit mogen halen. Iedereen wist dat Sno een regelrechte prutser is en nog een moeilijk geval ook, dus ik begrijp niet dat Van Basten dat niet wist.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 27, 2009 1:08 pm

Enoh, Aissati, Cvitanich en Sulejmani worden wel versterkingen voor de selectie, denk ik. Oleguer is in verdedigend opzicht niet minder dan Heitinga. Wielaert ook niet trouwens. Maar goed, die laatste twee zijn natuurlijk niet echt goed. Neemt niet weg dat Ajax maar iets van 15 spelers heeft die voldoen voor Ajax. Daarna houdt het op. Bij AZ is de selectie iets breder en daar heeft men een trainer die veel kan verbloemen. Maar goed, het basismateriaal is daar erg goed.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr feb 27, 2009 1:10 pm

Enoh is absoluut een versterking. Was gisteren één van de beste spelers op het veld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr feb 27, 2009 1:19 pm

Bertje schreef:Enoh is absoluut een versterking. Was gisteren één van de beste spelers op het veld.
Ja, maar hij moet wel iets minder kaarten gaan pakken, want anders is hij voortaan elk seizoen vanaf pakweg eind oktober bij elke gele kaart geschorst.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 27, 2009 1:19 pm

Enganche schreef:Bij AZ is de selectie iets breder en daar heeft men een trainer die veel kan verbloemen.

Dat laatste vooral. Van Gaal haalt net wat meer uit zijn spelers. Daar kunnen we het denk ik over eens zijn?

Of die spelers versterkingen zullen zijn, zal moeten blijken. Tot op heden valt het een beetje tegen. We doen het feitelijk weer met het team van vorig seizoen. Vandaar ook dat de prestaties niet zijn verbeterd.
Het stinkt aan alle kanten!

columbus
Berichten: 5284
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Bericht door columbus » vr feb 27, 2009 1:28 pm

Enganche schreef:AZ heeft de beste keeper, het beste middenveld en de beste trainer van Nederland. Daarnaast hebben ze bijna net zoveel geld in hun spitsen gepompt als Ajax.
Vind je echt dat hij de beste keeper is van de eredivisie? Vind het zelf wel meevallen. M.i. is hij meer bezig met zijn uiterlijk. Dat hij kwaliteiten heeft spreekt voor zich, maar hij heeft volgens mij niet door zijn toedoen punten gepakt voor AZ. Correct me if I'm wrong...

Een Kenneth Vermeer in de vorm van dit seizoen is echt niet minder. Straalt wat uit, pakt ballen, is ook niet bang bij hoge ballen en wil zo snel mogelijk van achteruit opbouwen. (In tegenstelling tot Stekelenburg die alles op zijn allerhardst naar voren peert...

Terug naar gisteren. Buiten het feit dat knap Ajax wint heeft het hier en daar geluk gehad. Aan de andere kant scoor je over 2 wedstrijden een goal meer dan Fiorentina. Heerlijke ontlading hoor, winnen van die italianen. Wat een irritante gasten blijven dat toch...

Maar wil je beter voor de dag komen zal er toch echt beter gevoetbald moeten worden. Baltempo zal omhoog moeten, meer rust en lef in het spel etc. Man, heb me soms zitten verbijten om Lindren. Komt goed in de bal maar doordraaien ho maar, resultaat een tikkie terug wat overgaat in een lange peer naar voren omdat Fiorentina druk zet. Als hij open draait moeten ze achter hem aan waardoor je veel meer aan voetballen komt...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 27, 2009 1:28 pm

joey schreef:
Enganche schreef:Bij AZ is de selectie iets breder en daar heeft men een trainer die veel kan verbloemen.

Dat laatste vooral. Van Gaal haalt net wat meer uit zijn spelers. Daar kunnen we het denk ik over eens zijn?

Of die spelers versterkingen zullen zijn, zal moeten blijken. Tot op heden valt het een beetje tegen. We doen het feitelijk weer met het team van vorig seizoen. Vandaar ook dat de prestaties niet zijn verbeterd.
Ja, daar kunnen we het over eens zijn. Maar niet alleen. Zoals gezegd: AZ heeft een vermogen in de aanval gepompt en heeft daarnaast de beste keeper, het beste middenveld en de beste trainer van Nederland.

Dat we het feitelijk met hetzelfde team als vorig jaar doen heeft vooral met blessures te maken gehad. Enoh (2 maanden), Sulejmani (3 maanden), Aissati (6 maanden), Cvitanich (2,5 maand), Oleguer (1 maand), we hebben ze allemaal lange tijd moeten missen. Dat heeft dus niet zo heel veel met een matig aankoopbeleid te maken, maar met de fitheid van deze spelers. In hoeverre Van Basten daar iets aan kan doen, weet ik niet.

Maar jij zegt dus eigenlijk dat het niet zo gek is dat Van Basten het niet beter doet dan vorig jaar? Immers moet hij het met dezelfde spelers doen, omdat de aankopen er regelmatig niet bij waren (laat staan dat Enoh, Sulejmani, Aissati, Cvitanich en Oleguer een paar weken achter elkaar samenspeelden.
Columbus schreef:
Enganche schreef:AZ heeft de beste keeper, het beste middenveld en de beste trainer van Nederland. Daarnaast hebben ze bijna net zoveel geld in hun spitsen gepompt als Ajax.
Vind je echt dat hij de beste keeper is van de eredivisie? Vind het zelf wel meevallen. M.i. is hij meer bezig met zijn uiterlijk. Dat hij kwaliteiten heeft spreekt voor zich, maar hij heeft volgens mij niet door zijn toedoen punten gepakt voor AZ. Correct me if I'm wrong...

Een Kenneth Vermeer in de vorm van dit seizoen is echt niet minder. Straalt wat uit, pakt ballen, is ook niet bang bij hoge ballen en wil zo snel mogelijk van achteruit opbouwen. (In tegenstelling tot Stekelenburg die alles op zijn allerhardst naar voren peert...
Romero is langer, heeft ook veel lef, is beter bij hoge ballen en is klemvaster. Met afstand de beste van Nederland, ja. En dat voor een schamele 1 miljoen euro.

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr feb 27, 2009 1:31 pm

Vermeer...pfff! GEWELDIG!!!
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr feb 27, 2009 1:31 pm

Iemand met een seizoenskaart die niet naar Ajax-Marseille gaat? :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 27, 2009 1:32 pm

Nee, dat was eigenlijk voorspelbaar. Deze selectie is goed genoeg om kampioen mee te worden, maar dan heb je wel een trainer nodig die wat toevoegt. Die hebben we dus niet.

AZ heeft die trainer dus wel. Daarom wordt AZ, met een echt niet betere selectie, wél kampioen.
Het stinkt aan alle kanten!

rocky
Berichten: 275
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 8:45 am

Bericht door rocky » vr feb 27, 2009 1:35 pm

Kowalczyk schreef:
... en Sulejmani op rechts soms vleugjes van de klasse liet zien waarvoor Ajax 16,25 miljoen euro neertelde.
Heb ik helaas niet gezien.

Sulejmani begint een serieus probleemgeval te worden. De nieuwe Kinkladze? Hij is te licht, te slap en lijkt een erg matige conditie te hebben. Startsnelheid is slecht. Uithoudingsvermogen beneden alle peil.

Verreweg de minst nuttige Ajacied, gisteravond. En niet voor het eerst.

Of heb ik dat verkeerd gezien?

K.
Ik was gisteren in het stadion (daar kom ik niet zo vaak) en heb speciaal op Suleimani zitten letten. En me, afgezien van een enkele aardige poging, zitten ergeren aan die gozer! Mij viel op dat Suleimani als Ajax iets van een aanval leek op te kunnen zetten, nooit eens scherp ging staan of lopen: naar voren iets richting de as, waar de ruimte lag. Hij bleef heel vaak een beetje sloom vlak langs de zijlijn staan, net of hij niet wilde of niet mocht voetballen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 27, 2009 1:36 pm

joey schreef:Nee, dat was eigenlijk voorspelbaar. Deze selectie is goed genoeg om kampioen mee te worden, maar dan heb je wel een trainer nodig die wat toevoegt. Die hebben we dus niet.

AZ heeft die trainer dus wel. Daarom wordt AZ, met een echt niet betere selectie, wél kampioen.
Dat is niet wat je net zei. Net zei je dat het niet zo gek is dat het dit seizoen niet beter gaat, omdat Van Basten het min of meer met dezelfde selectie als vorig jaar heeft moeten doen.

Maar goed, ik ben het uiteraard met je eens dat Van Gaal een betere trainer is dan Van Basten. Ben jij het met mij eens dat Romero beter is dan onze keepers en dat een trio Schaars-De Zeeuw-Mendes beter is dan Vertonghen-Lindgren-Gabri? Maakt het verder niet uit wat je verder van beide selecties vindt, want daar worden we het niet over eens.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 27, 2009 1:51 pm

Enganche schreef:Dat is niet wat je net zei. Net zei je dat het niet zo gek is dat het dit seizoen niet beter gaat, omdat Van Basten het min of meer met dezelfde selectie als vorig jaar heeft moeten doen.
Oké, misschien ben ik niet duidelijk genoeg. Aangezien Van Basten (nog?) niet de trainer is die het team meer laat zijn dan de som der delen, hebben we extra kwaliteit nodig om kampioen te worden. Die extra kwaliteit heeft Van Basten proberen te kopen. Om allerlei redenen zijn de spelers die Ajax net iets meer moesten geven, nog niet uit de verf gekomen.
Ik sla Van Basten als veldtrainer niet hoger aan dan Adrie Koster, dus het verbaast me niet dat het spel niet verbeterd is. Hij moet het immers doen met min of meer dezelfde spelers. Dan moet je dus winst halen uit het verbeteren van het positiespel, de passing, de organisatie, enz. Dat is nog niet gelukt.
Ben jij het met mij eens dat Romero beter is dan onze keepers en dat een trio Schaars-De Zeeuw-Mendes beter is dan Vertonghen-Lindgren-Gabri?

Ja, maar ik vind dat AZ heel matige verdedigers heeft. Die jongens zouden bij Ajax finaal door de mand vallen. Maar Van Gaal weet de defensie zo te organiseren dat AZ haast geen tegendoelpunten krijgt. Erg knap.

Verder vind ik dat Ajax met Sulejmani en Suarez de beste aanvallers van de Eredivisie heeft. Ajax zou m.i. veel meer kunnen scoren als de opbouw beter was.
Het stinkt aan alle kanten!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » vr feb 27, 2009 1:59 pm

Jesse schreef:Laten we overigens niet vergeten:

Ronald! :worshippy.gif:
Het is een gave ;)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 27, 2009 2:02 pm

joey schreef:
Enganche schreef:Dat is niet wat je net zei. Net zei je dat het niet zo gek is dat het dit seizoen niet beter gaat, omdat Van Basten het min of meer met dezelfde selectie als vorig jaar heeft moeten doen.
Oké, misschien ben ik niet duidelijk genoeg. Aangezien Van Basten (nog?) niet de trainer is die het team meer laat zijn dan de som der delen, hebben we extra kwaliteit nodig om kampioen te worden. Die extra kwaliteit heeft Van Basten proberen te kopen. Om allerlei redenen zijn de spelers die Ajax net iets meer moesten geven, nog niet uit de verf gekomen.
Ik sla Van Basten als veldtrainer niet hoger aan dan Adrie Koster, dus het verbaast me niet dat het spel niet verbeterd is. Hij moet het immers doen met min of meer dezelfde spelers. Dan moet je dus winst halen uit het verbeteren van het positiespel, de passing, de organisatie, enz. Dat is nog niet gelukt.
Ok, hier ben ik het eigenlijk wel volledig mee eens. De ingekochte extra kwaliteit is er nog niet bepaald geweldig uitgekomen en dan kom je met een kwakkelende en twijfelende trainer uit bij dit soort resultaten. Neemt niet weg dat het onder Van Basten beter kan gaan, maar op dit moment is hij mijlenver verwijderd van het niveau van Van Gaal.
Ja, maar ik vind dat AZ heel matige verdedigers heeft. Die jongens zouden bij Ajax finaal door de mand vallen. Maar Van Gaal weet de defensie zo te organiseren dat AZ haast geen tegendoelpunten krijgt. Erg knap.
Pocognoli, Moreno en Moisander zijn geblesseerd, hè. Moet je nagaan wat er bij Ajax overblijft wanneer Vermaelen, Vertonghen en Oleguer bijvoorbeeld geblesseerd zouden zijn. Dan moeten we het met Schilder, Van der Wiel (centraal), Wielaert en Silva doen. Van Gaal heeft gewoon een goede organisatie neergezet. Wanneer Oleguer speelt lukt dat bij Ajax ook wel aardig, maar hoe vaak AZ de nul houdt met deze achterhoede is best 'bizar'.
Verder vind ik dat Ajax met Sulejmani en Suarez de beste aanvallers van de Eredivisie heeft. Ajax zou m.i. veel meer kunnen scoren als de opbouw beter was.
De intentie om de opbouw van achteruit te willen laten lopen is iets dat je Van Basten in mijn ogen niet kan ontzeggen, maar dat het niet loopt lijkt me duidelijk. Dat zal vast aan de trainer liggen, maar bijvoorbeeld ook aan het ontbreken van een creatieve middenvelder. Daarnaast is Sulejmani, zoals je weet, sinds z'n blessure zeker niet één van de twee beste aanvallers van Nederland.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 27, 2009 2:12 pm

Wat griezelig, Enganche. Ik denk dat we het eigenlijk wel eens zijn. :biggthumpup.gif:

Ik denk dat je in Nederland een heel eind komt met redelijke spelers, een paar spelers die wat meer kunnen en vooral een goede organisatie. AZ en Twente bewijzen dat elke week. En ik denk dat Ajax goede kans had gehad om kampioen te worden met een goede trainer in plaats van een kwakkelende en twijfelende trainer, zoals jij het noemt. Al moet ik toegeven dat het verschil in punten tussen Ajax en AZ erg groot is.
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr feb 27, 2009 2:13 pm

Rishi schreef:Iemand met een seizoenskaart die niet naar Ajax-Marseille gaat? :blush.gif:
Je weet dat je dan nog evengoed kaartjes moet kopen? :hypocrite.gif:
Ik heb twee SCC's waar je kortingskaarten op mag kopen, voor vak 428. PM maar even als je dat wilt.

DANNY
Berichten: 508
Lid geworden op: di sep 23, 2003 4:08 pm

Bericht door DANNY » vr feb 27, 2009 3:12 pm

Vermeer wat een verademing om eindelijk weer een opbouw te zien vanaf de keeper en niet die raketten die Stekelenburg naar voren ramt.
Deze jongen verdient gewoon een echte kans en wat mij betreft een basis plek. Vermeer volgend jaar bij een andere Nederlandse club zou echt doodzonde zijn!

Vertonghen vond ik toch weer vervallen in dezelfde foutjes,verkeerd timen,ballen laten gaan en met kopduels gewoon niet springen. Hier moet ook maar eens naar gekeken worden.
Salo Muller:" Ajax is toevallig een voetbalclub maar Ajax had ook je vrouw of een goede vriend kunnen zijn"

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr feb 27, 2009 3:21 pm

Ik vind het opmerkelijk dat Fiorentina zichzelf zo goed vond spelen. Ajax speelde niet goed, maar deed gemakkelijk mee. Fiorentina had een beter veldbezetting, verder niks bijzonders aan de bal. Wel een prachtgoal van Gillardino, maar werd die bal niet met een handsbal verlengt naar hem toe? Ze hadden wel heel veel moeite met Leonardo.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr feb 27, 2009 3:22 pm

Ik ben nog steeds mijn stem kwijt! :onfire.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr feb 27, 2009 3:23 pm

Ik niet kwijt, maar wel flink schor. Maar praten gaat als ik moeite doe wel goed.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr feb 27, 2009 3:25 pm

En typen, als je moeite doet?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 27, 2009 3:25 pm

Vedette-10- schreef:Ik vind het opmerkelijk dat Fiorentina zichzelf zo goed vond spelen. Ajax speelde niet goed, maar deed gemakkelijk mee. Fiorentina had een beter veldbezetting, verder niks bijzonders aan de bal. Wel een prachtgoal van Gillardino, maar werd die bal niet met een handsbal verlengt naar hem toe? Ze hadden wel heel veel moeite met Leonardo.
In Italië vinden ze dat Fiorentina over twee wedstrijden gezien superieur was aan Ajax en dat het maar een lelijke streek was dat Leonardo dat doelpunt maakte.

http://www.gazzetta.it/Calcio/Primo_Pia ... 2602.shtml

Fiorentina had natuurlijk in twee wedstrijden meer moeten scoren dan één keer want ze hebben kansen zat gehad. Zeker in Florence hebben ze het lelijk laten liggen. Maar dat kunnen ze alleen zichzelf aanrekenen.

Wat mij trouwens opviel, was hoe voorspelbaar Fiorentina speelde. Steeds maar weer Gilardino inpassen, die moest doorspelen op Mutu. De ploeg bleek niet in staat om over de vleugels iets te forceren, omdat men geen spelers had die daar een man konden uitspelen. De ruimte lag er wel, en met name Van der Wiel passeren is echt niet zo moeilijk.
Laatst gewijzigd door joey op vr feb 27, 2009 3:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr feb 27, 2009 3:26 pm

Jabu schreef:En typen, als je moeite doet?
Wat is dan nou voor een onzinnige vraag? :confused.gif:


Ja, is toch bullshit? Ik vond Ajax vrij sterk in de duels hoor..

DANNY
Berichten: 508
Lid geworden op: di sep 23, 2003 4:08 pm

Bericht door DANNY » vr feb 27, 2009 3:28 pm

Vedette-10- schreef:Ik vind het opmerkelijk dat Fiorentina zichzelf zo goed vond spelen. Ajax speelde niet goed, maar deed gemakkelijk mee. Fiorentina had een beter veldbezetting, verder niks bijzonders aan de bal. Wel een prachtgoal van Gillardino, maar werd die bal niet met een handsbal verlengt naar hem toe? Ze hadden wel heel veel moeite met Leonardo.
Inderdaad hun veld spel was absoluut niet goed en als je een Mutu en Gillardino voorin hebt staan is het ook niet zo gek dat er dan kansen komen.De rest van dat team was vooral erg negatief en geiriteerd aanwezig. vooral dat misselijke mannetje op het middenveld met die beuk tegen van der Wiel. Gewoon een goede wedstrijd tegen de nummer vier van Italie dat vergeten ook een boel mensen.
Salo Muller:" Ajax is toevallig een voetbalclub maar Ajax had ook je vrouw of een goede vriend kunnen zijn"

Plaats reactie