Ajax - Fiorentina 26-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr feb 27, 2009 3:30 pm

Ik vond Fiorentina zwaar tegenvallen, ik vond Ajax standaard. Standaard betekent zachtgezegd niet goed.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » vr feb 27, 2009 3:43 pm

joey schreef: In Italië vinden ze dat Fiorentina over twee wedstrijden gezien superieur was aan Ajax en dat het maar een lelijke streek was dat Leonardo dat doelpunt maakte.
Normaal is het precies andersom met Ajax tegen Italiaanse ploegen. Heerlijk!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr feb 27, 2009 3:47 pm


Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr feb 27, 2009 4:01 pm

joey schreef:In Italië vinden ze dat Fiorentina over twee wedstrijden gezien superieur was aan Ajax en dat het maar een lelijke streek was dat Leonardo dat doelpunt maakte.
Vreemd. Dan zijn ze daar bij de Gazzetta toch ook een beetje vergeten wat ze vorige week zelf schreven. Ik heb de roze pagina's toen uitgebreid zitten ontcijferen in het vliegtuig, toen we úren moesten wachten op de startbaan van Florence. Lof voor Ajax; hoon voor Fiorentina. Teamprestatie Ajax: 7. Teamprestatie Fiorentina: 5,5.

Nou ja, whatever, allemaal getoeter achteraf.

Wie is er doooooooorrrrr...? :neutral.gif:

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr feb 27, 2009 4:05 pm

Dat is dan extra zuur, veel beter zijn en toch uitgeschakeld worden. En dan manier waaróp, Leonardo in één-twee met z'n tegenstander en met rechts scoren. :biggrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 27, 2009 4:10 pm

De constatering dat Fiorentina over twee wedstrijden gezien beter was dan Ajax lijkt me terecht, maar sinds wanneer zijn ze in Italië in dat soort dingen geïnteresseerd? :biggrin.gif:

Ik heb te vaak meegemaakt dat we onterecht verloren tegen Italaanse ploegen om medelijden te hebben. Simpel. :ajaxscarf.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » vr feb 27, 2009 4:22 pm

DANNY schreef:Vermeer wat een verademing om eindelijk weer een opbouw te zien vanaf de keeper en niet die raketten die Stekelenburg naar voren ramt.
Deze jongen verdient gewoon een echte kans en wat mij betreft een basis plek. Vermeer volgend jaar bij een andere Nederlandse club zou echt doodzonde zijn!
Ik vond Vermeer erg overtuigend keepen, wat mij betreft verdient de beste man een basisplaats. Simpelweg omdat Stekelenburg die overtuiging niet uitstraalt.

Aan de andere kant moeten we het hele 'opbouw verhaal' ook niet gaan overdrijven. Stekelenburg probeert ook steeds vaker de bal aan de verdedigers te geven om zodoende van achteruit op te bouwen.
En gisteren heb ik Vermeer de bal ook verschillende keren blind over de zijnlijn zien peren. Mag van mij, wat mij betreft is een keeper er primair om ballen uit het doel te houden. Maar om nou te zeggen dat Vermeer overduidelijk beter opbouwde dan Stekelenburg... mwoah.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr feb 27, 2009 4:34 pm

Thafunk schreef:Aan de andere kant moeten we het hele 'opbouw verhaal' ook niet gaan overdrijven. Stekelenburg probeert ook steeds vaker de bal aan de verdedigers te geven om zodoende van achteruit op te bouwen.
Oh, in mijn beleving wacht hij altijd totdat alles vaststaat, waarna hij komt met zo'n kansloze vuurpijl.

Ik zeg niet dat alle ballen van Vermeer aankomen, maar hij brengt tenminste wat vaart in het spel. Als je Van der Wiel of Vermaelen snel inspeelt, hebben zij ook meer tijd en ruimte om voor een vervolg te zorgen.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr feb 27, 2009 5:04 pm

Ik heb m'n stem weer terug! Wat een ontlading bij die goal! Er wordt weinig gezeken hier trouwens, hoe verrassend! :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » vr feb 27, 2009 5:05 pm

Jöhnk schreef:Oh, in mijn beleving wacht hij altijd totdat alles vaststaat, waarna hij komt met zo'n kansloze vuurpijl.
Het gaat me om het woordje 'altijd'. In mijn beleving gaat de voortzetting van Stekelenburg niet altijd met zo'n vuurpijl gepaard. Ik ben het wel met je eens dat het voor verbetering vatbaar is hoor. Zo geweldig is het niet, maar zo beroerd als het hier weleens wordt voorgesteld is het -volgens mij- ook niet.

Ach, ik heb liever een keeper die het doel leeg houdt, en hoe dan z'n voortzetting is zal me aan m'n derrière oxideren. (want laten we het wel netjes houden... :hypocrite.gif: ) En wat dat betreft maakt Vermeer een betere indruk dan Stekel, eerlijk is eerlijk.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr feb 27, 2009 5:16 pm

In Italie was Fiorentina veel en veel beter. Gisteren waren ze beter, maar het verschil was wel veel en veel kleiner. In de 2de helft begon Fiorentina wat druk te zetten. Na de 0-1 was het Ajax wat de klok sloeg en eigenlijk zijn we vanaf dat moment ook totaal niet meer in de problemen gekomen. Eerste helft had Ajax de wedstrijd onder controle.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 27, 2009 5:23 pm

Nou, onder controle.... Fiorentina had wel een paar kansen hoor.

Maar ik ben het met je eens dat het verschil in Florence groter was.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr feb 27, 2009 5:53 pm

Fiorentina had een paar kansen ja, maar Fiorentina werd richting de rust iets gefrustreerder. Het ging bij lange na niet zoals ze gedacht hadden dat het zou gaan. Ajax had veel meer controle dan thuis tegen Slavia. De 2de helft kwam Ajax wel onder zware druk te staan.

Verder wil ik Vermeer complimenteren. Wat keepte die jongen toch fantastisch. Zo soeverein en agressief! Schitterend hoe hij op een gegeven moment een hoge bal op de rand van de 16 pakt, met de noppen naar voren. :smallgrin.gif:

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 27, 2009 5:55 pm

Kowalczyk schreef:
joey schreef:In Italië vinden ze dat Fiorentina over twee wedstrijden gezien superieur was aan Ajax en dat het maar een lelijke streek was dat Leonardo dat doelpunt maakte.
Vreemd. Dan zijn ze daar bij de Gazzetta toch ook een beetje vergeten wat ze vorige week zelf schreven. Ik heb de roze pagina's toen uitgebreid zitten ontcijferen in het vliegtuig, toen we úren moesten wachten op de startbaan van Florence. Lof voor Ajax; hoon voor Fiorentina. Teamprestatie Ajax: 7. Teamprestatie Fiorentina: 5,5.

Nou ja, whatever, allemaal getoeter achteraf.

Wie is er doooooooorrrrr...? :neutral.gif:

K.
Ik moest daar ook aan denken. Die dachten dat ze het nog wel recht gingen zetten. Erehaag na de wedstrijd my ass. Nu is het een hoop gejank hoe oneerlijk het allemaal is. Sneu.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » vr feb 27, 2009 6:06 pm

na die 1-1 kreeg fiorentina ook nog een levensgrote kans volgens mij, die de lompe deense verdediger om zeep hielp... stonden er ineens 2 vrij voor de keeper maar hij maakte er een rollertje van

ik ging toen even dood volgens mij......
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr feb 27, 2009 6:07 pm

Moet wel zeggen dat ik een aanspeelpunt op het middenveld mis. Gewoon iemand die zich durft aan te bieden. Of ligt dat aan het voetballende (on)vermogen van de verdediging? Wat jullie?

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr feb 27, 2009 6:25 pm

Lindgren biedt zich wel aan, maar kaatst hem meteen weer terug. We hebbem iemand nodig die zich aanbiedt en ook een beetje lef heeft om er iets mee te doen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Bericht door columbus » vr feb 27, 2009 6:44 pm

Mr. Ajax schreef:Lindgren biedt zich wel aan, maar kaatst hem meteen weer terug. We hebbem iemand nodig die zich aanbiedt en ook een beetje lef heeft om er iets mee te doen.
Precies... Wanneer je speelt zoals hij op dit moment doet is het voor de andere partij zo makkelijk om druk te zetten waardoor je al snel een peer naar voren kracht wat balverlies oplevert. Kortom, je moet weer achteruit en de tegenpartij is aan het voetballen.

Als hij sneller open draait en het baltempo gaat omhoog kan je veel dwingender gaan voetballen...

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 27, 2009 6:55 pm

Aissati kan die rol dadelijk spelen
I think I lost my fucking headache

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Bericht door columbus » vr feb 27, 2009 7:00 pm

LucaS schreef:Aissati kan die rol dadelijk spelen
Ik hoop het Lucas. Maar ook in de voorhoede zal er slimmer gespeeld moeten worden. Niet allemaal blind de diepte in hollen, een paar stappen terug zodat je aanspeelbaar bent zie je gewoon te weinig.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr feb 27, 2009 7:13 pm

El Clavo schreef:Ik heb m'n stem weer terug! Wat een ontlading bij die goal! Er wordt weinig gezeken hier trouwens, hoe verrassend! :smallgrin.gif:
Het is vermoeiend om telkens hetzelfde te zeggen, vandaar nemen we ontslag als analisten. :ajaxsmiley.gif: :hypocrite.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr feb 27, 2009 7:30 pm

Ik ben trouwens in jááren niet meer zo uit m'n plaat gegaan na een goal in de Arena, heb net het doelpunt 15 keer achter elkaar weer teruggezien en elke keer zit ik weer te stuiteren op m'n bureaustoel.

Wat een fucking-lekker-heerlijk gevoel, echt nog mooier dan een orgasme. En wat smaakt zo'n 'overwinning' toch lekker na al die Europese jaren van kommer-en-kwel.
Meestal ben ik na twee uur nabeschouwen wel weer klaar met het nagenieten maar ik kan er geen genoeg van krijgen hoor. En na de wedstrijd vanuit de catacomben kneiterhard het 'dit is mijn club', echt kippenvel.

Oh, dit zal ik niet snel meer vergeten. Eigenlijk veel mooier dan met 4-0 winnen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr feb 27, 2009 7:55 pm

Erehaag my ass? Ik vind dat een groots gebaar, hoor. Zie jij het ons al doen als AZ in de Arena weet te winnen?

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr feb 27, 2009 7:59 pm

goodfella schreef:Moet wel zeggen dat ik een aanspeelpunt op het middenveld mis. Gewoon iemand die zich durft aan te bieden. Of ligt dat aan het voetballende (on)vermogen van de verdediging? Wat jullie?
Er staat inderdaad geen rustpunt op het middenveld. En voorin ook niet. Dan kom je dus inderdaad niet zo makkelijk aan voetballen toe. Dat is ook gewoon het beeld van dit seizoen... Gisteren stonden er 3 dienende middenvelders, waterdragers. Logisch, Aisatti is nog niet fit. Vertonghen heeft een beslissende pass in de voeten, maar die kon achterin niet gemist worden.

Dus dan is het niet zo vreemd dat vaak de lange bal gehanteerd wordt. Maar voorin hebben we ook niet iemand die voor rust zorgt. Dus ja, dan is het gevolg dat Ajax een vrij opportunistisch spelletje moet spelen.

Ik hoop dat Aisatti en Cvitanich het antwoord kunnen zijn. Ajax zal meer ´voetbal´ in de ploeg moeten krijgen om een stap voorwaarts te zetten...

Het is dan ook niet zo vreemd dat Ajax de beste resultaten haalt tegen HSV en Fiorentina. Dan kan Ajax zich aanpassen en dat blijkt ons aardig te liggen. We hebben moeite om het spel te maken.

Maar goed...

Lang geleden dat ik zó intens een voetbalwedstrijd heb beleefd. Op de een of andere manier stond er méér op het spel dan het bereiken van de volgende ronde. Het 'snakken naar' na jaren van ondermaatse prestaties misschien? Een bevestiging dat 'we' nog leven? Dat we een ijzersterke tegenstander kunnen uitschakelen?

Hoe dan ook, deze wedstrijd pakte me en zal blijven hangen. Vooral genoten van de mentale veerkracht na de 0-1 en van het effect dat uitging van MVB's uitstekende wissel. Het was riskant, maar kantelde de wedstrijd, ineens moesten zij terug. Het laatste half uur was Ajax de bovenliggende partij.

Genoten van de geweldige reflexen van Vermeer, van de acties van Suarez, van de drive van Vertonghen. Ook Vermaelen en Oleguer waren sterk. Urby was nuttig. Gabri en Lindgren vond ik voor rust goed, na rust minder. Enoh is een bikkel, speelde enorm nuttig. De rechterkant had het moeilijk... En Leonardo's goal was werelds. Het leek wel op voetbal in een squash-zaal. Dat mislukte passje, het stuitte via de 'muur' perfect voor z'n voeten. Goed afgerond ook. Terecht trouwens dat MVB niet met hem begon, je kunt zo'n wedstrijd niet met 2 van dergelijke opportunisten spelen.

En ik heb ook genoten van die Italianen, écht een mooie ploeg. Ik vond dat Oleguer hem prima bestreed, maar Gilardino schakel je niet volledig uit. Wat een geweldige spits is die man. Voor mij hét verschil tussen beide ploegen. Hij is zó balvast, z'n aanname is bijna perfect en hij controleert de moeilijkste inspeelpasses bijna moeiteloos. Da's heerlijk voetballen, hij houdt die bal vast en de rest kan aansluiten. Dan kun je er met een paar man uitkomen en heb je automatisch een of twee aanspeelpunten meer. En kom je bijna automatisch tot goed voetbal...

Hij stak er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit, echt een grootmeester. Ajax mist een echte spits, dat zag je gisteren weer. Een rustpunt, iemand die de bal vasthoudt. En die het instinct van de echte spits heeft. Op een gegeven moment kwamen er een paar ballen (een keer Leo, een keer Suarez) goed de 16 in, maar er trok niemand richting eerste paal. Met een echte spits haal je meer uit dat soort situaties.

Maar gelukkig liep het allemaal goed af. Wie weet wat er nog in het vat zit: l'OM lijkt me niet van het niveau Fiorentina... Maar allereerst maar eens focussen op de HCE: dit succes moet het elftal en de gehele club een boost geven, lijkt me. We hebben eindelijk een vrijwel fitte selectie en dus een bredere kern en meer keuzemogelijkheden, dus nu moet het gewoon gebeuren.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 27, 2009 8:11 pm

Peter schreef:Erehaag my ass? Ik vind dat een groots gebaar, hoor. Zie jij het ons al doen als AZ in de Arena weet te winnen?
Nou, achteraf is er weinig respect hoor, alleen maar een hele hoop gejank over hoe oneerlijk het allemaal is.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie