Fiorentina - Ajax 19-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fiorentina - Ajax 19-02-2009

Bericht door Thijs » vr apr 17, 2009 5:12 pm

Ik denk dat het te maken heeft met de toiletten die in de rust in brand stonden en de poging van Ajaxsupporters om uit te breken toen er een Ajaxsupporter in een Fiorentina-vak werd getikt. (Poging tot uitbreken betekent in de regel doelloos tegen een muur schoppen, maargoed)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Fiorentina - Ajax 19-02-2009

Bericht door Vedette-10- » vr apr 17, 2009 6:28 pm

Was iets gebeurd in de binnenstad, dat gigantisch is opgeblazen door de Italianen.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Fiorentina - Ajax 19-02-2009

Bericht door Kowalczyk » di apr 21, 2009 1:18 pm

Thijs schreef:Ik denk dat het te maken heeft met de toiletten die in de rust in brand stonden en de poging van Ajaxsupporters om uit te breken toen er een Ajaxsupporter in een Fiorentina-vak werd getikt.
Ja, hahaha, wat deed die abrikoos daar in z'n Ajax-shirt? Beetje dom ook wel, eigenlijk...

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Fiorentina - Ajax 19-02-2009

Bericht door Duke » di apr 21, 2009 1:33 pm

Ik ben dan wel weer benieuwd hoe ze die 30.000 euro willen verhalen op de daders. Het zou mij verbazen als daar nog iets van terecht komt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Fiorentina - Ajax 19-02-2009

Bericht door Kowalczyk » di apr 21, 2009 1:36 pm

Duke schreef:Ik ben dan wel weer benieuwd hoe ze die 30.000 euro willen verhalen op de daders. Het zou mij verbazen als daar nog iets van terecht komt.
Daar gaat absoluut, geheid, 100% gegarandeerd niks van terecht komen.

Allemaal loos gelul, waarvan men hoopt dat er een preventieve werking van uit zal gaan. Als de club die boete gewoon maar neemt voor wat 'ie is, dan gaat daar natuurlijk geen enkele preventieve werking van uit. Vandaar.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fiorentina - Ajax 19-02-2009

Bericht door Jeroen126 » di apr 21, 2009 1:48 pm

Nou, het gebeurt de laatste tijd wel vaker, hoor, kosten verhalen op de daders. Is na het gedoe bij NEC-thuis bijvoorbeeld (eerste potje onder Koster) ook gebeurd.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fiorentina - Ajax 19-02-2009

Bericht door Thijs » di apr 21, 2009 1:55 pm

Ja maar dat is 'slopen'. Als er op een camera staat hoe iemand een ruit ingooit kun je hem natuurlijk heel handig de kosten van het zetten van een nieuwe ruit laten betalen. (Volgens mij was dat toen die wedstrijd waarbij de hoofdingang werd bestormd)

Nu krijgt Ajax een boete vanwege 'ongeregeldheden'. Ja maar welke dan? En hoe is die boete samengesteld? Ik heb niet het evaluatierapport oid gelezen maar van wat ik er zelf heb gezien kwam er alleen rook uit de wc's die zich onder de grond bevonden (ik moest zelf om m'n leven te redden dus maar boven blijven en tegen een muurtje plassen, da's in principe ook al goed voor een stadionverbod de laatste tijd) en werd er tegen een muur geschopt door een mannetje of 50. Nu zijn er wel wat mensen opgepakt, onder andere in de stad, en zijn we zelf ook allemaal op film gezet toen we het vak moesten verlaten.

Tsja, knap als je dit juridisch allemaal dicht kan timmeren hoor. De ene wordt opgepakt omdat 'ie staat te wildplassen, de ander roept 'stronzo' naar een agent en een derde geeft een schop tegen een glazen wand. Wie betaalt wat?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Fiorentina - Ajax 19-02-2009

Bericht door Kowalczyk » di apr 21, 2009 1:56 pm

Maar in dit geval krijg je het niet voor elkaar.

Als je dat wilt doen, dan gaat het 'gewone' recht gelden en moet je dus precies kunnen aantonen wie precies wát deed. Dan identificeer je er hooguit enkele. En wat hebben die dan helemaal gedaan? Een pleerol in de fik gestoken en een beetje scheldend tegen een glasplaat geslagen... Een rechter gaat nooit toestaan dat die een UEFA-boete van 30.000 euro moeten gaan dokken. Dat staat niet in verhouding tot wat je daar in het 'gewone' recht voor zou krijgen - en komt dus nooit langs de rechter.

Ik vond om eerlijk te zijn ook dat het nogal meeviel, trouwens. Beetje drukte, maar de toenderingspogingen kwamen toch vooral van de andere kant? Af en toe liep er zo'n sukkel van Fiorentina naar het uitvak - en dan stuurde een steward hem weer terug. De enige persoon die werkelijk het slachtoffer van geweldpleging is geworden (groot woord, in dit geval) was die ene Ajax-supporter... Verder is er toch geen moer gebeurd eigenlijk?

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fiorentina - Ajax 19-02-2009

Bericht door Jeroen126 » di apr 21, 2009 2:05 pm

Bij NEC ging het ook niet om wie wat deed, daar is de hele meute als groep berecht wat dat betreft. Maar ik was er niet bij, dus ik kan er eigenlijk ook niet over oordelen, maar slopers kan je iig als groep aanpakken. Als er dan niet gesloopt is, tsja, dan weet ik het ook niet meer, dan zit ik gewoon maar wat te bazelen :rules.gif:
Laatst gewijzigd door Jeroen126 op di apr 21, 2009 2:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fiorentina - Ajax 19-02-2009

Bericht door Thijs » di apr 21, 2009 2:11 pm

Ik heb ook werkelijk geen idee wat er gesloopt zou moeten zijn. Feyenoord krijgt 25.000 euro boete voor de uitwedstrijd tegen Deportivo waarbij supporters tientallen stoeltjes uit het vak gooiden. Feyenoord krijgt slechts 50.000 euro boete voor de wedstrijd tegen Lech Poznan waarbij ze de ene na de andere Pool van de tribune keilden... En dat met zo'n reputatie ook nog.

En dan 30.000 voor ons terwijl er eigenlijk niet echt heftige dingen zijn gebeurd. Vond dat we ons nog goed hebben gedragen, nadat we ons als een stel misdadigers door acht checkpoint charlie's hebben moeten heenworstelen en ik bijna het ziekenhuis ingefouilleerd werd. Bijna de aftrap gemist door die gekke pizza's, het was maar goed dat we zo'n topper als Kennedy Bakircioglu in het team hadden!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Fiorentina - Ajax 19-02-2009

Bericht door Vedette-10- » wo apr 22, 2009 12:16 pm

Kowalczyk schreef:Verder is er toch geen moer gebeurd eigenlijk?

K.
Klopt, maar toch kreeg een groep van een kleine 20 man een stadionverbod van 3 jaar opgelegd.

Plaats reactie