Fiorentina - Ajax 19-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 20, 2009 10:51 am

Wij keken gisterenmiddeg, en de meeste vakken tweede ring konden we alleen nog maar rij 26 en 27 krijgen. Volgens mij zat het dus gisteren al zo en zo erg vol
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr feb 20, 2009 10:53 am

sowieso! :hypocrite.gif:

Rij 26 pas? Dan gaat het inderdaad erg de goede kant op. Zou wel leuk zijn als het vol zit, is het net CL :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr feb 20, 2009 11:10 am

Gefeliciteerd! :onfire.gif:

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 20, 2009 11:18 am

Zeker Spijker, de prijzen ook trouwens
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr feb 20, 2009 11:21 am

joey schreef:
@Zuidema: zo goed was het verdedigend niet. Voor het feit dat Ajax amper op de helft van de tegenstander kwam, gaf het nog behoorlijk wat kansen en ruimte weg.
2 grote kansen voor Fiorentina kwamen over rechts (vanuit Ajax gerekend), de zone van met name Schilder. Die kwam sowieso al handen en voeten te kort om zich staande te houden, maar dat was te verwachten. Daar zat noodgedwongen een fikse zwakke plek, natuurlijk. Door het centrum telde ik 2 grote kansen, eentje waarbij duidelijk op buitenspel werd gespeeld en eentje waarbij Vermaelen zich verslikte in een steekpas. Voor de rest werd er volgens mij niet echt veel weggegeven. Paar mogelijkheden tot schoten op het doel, dat was het wel. Vind het al met al wel meevallen, eigenlijk.

Onbegrijpelijk vond ik wel het domme en blinde gepeer naar voren, als je de tijd en ruimte had om een bal aan te nemen en met een passing game te beginnen. Kennelijk wordt er soms erg slecht gecoacht. Met het voortdurende balverlies mede daardoor help je je tegenstander wel lekker in het zadel en blijft er druk op de achterste linie. Zo spelend kom je natuurlijk nooit van je eigen helft af, laat staan dat je iets voorin weet klaar te maken.

Wat Fiorentina zich volgens mij wel mag aanrekenen is dat ze veel te veel leunden op hun topduo voorin. Aansluiting vanuit het middenveld met lopende mensen had gemakkelijk vaker gekund, zeker met ons noodzakelijkerwijs te lichte middenveld. Gelukkig bleven ze op een 10 minuten in de 2e helft na te bedachtzaam spelen.

Voor de rest: ik blijf erbij dat spelen met de punt naar achteren voor Ajax wel degelijk een goede basis is om op voort te gaan. Zeker als sterkhouders als Vertonghen (voor Lindgren) en Gabri (voor Anita) weer terug zijn en Wielaert het centrum met Oleguer vormt. Dat de opbouw, passing en positiespel nog een enorm stuk moeten verbeteren is overduidelijk na F. en Fiorentina. Dat lijkt nog steeds totaal nergens op.
Laatst gewijzigd door Zuidema op vr feb 20, 2009 11:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr feb 20, 2009 11:22 am

Harm schreef:Gefeliciteerd! :onfire.gif:
Dankjewel, Harm. :ajaxscarf.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr feb 20, 2009 11:39 am

De euforie die ik nu lees, mis ik wel in de berichten die tijdens de wedstrijd werden gepost (heb ik pas na afloop geschreven). De euforie zal eerder het resultaat weerspiegelen dan het spel, denk ik dan maar.

Iemand zou de berichten tijdens de uitwedstrijd tegen Dinamo Zagreb er eens naast moeten leggen, ik denk dat er weinig verschil in zit. De berichten na de wedstrijd zullen anders zijn geweest, toen meer schaamte, afgrijzen vanwege het beschamende spel, nu meer van "Zie je nu wel hoe goed de trainer is". Het effect van aanvaarding van het (te) lage niveau?

Af en toe maakt mij het spel niet uit, het maakt mij niet uit hoe we van feyenoord winnen. Een ten onrechte gegeven penalty in de 95ste minuut? Kan niet beter. Zo zie ik ook de overwinning tegen Fiorentina, er is nog hoop, nog niet het hele seizoen is weg, we leven nog.

Suarez krijgt vrije trappen mee, las ik in de Volkskrant. Schande, daar moeten de media en de "bekende" AT-ers nog iets aan doen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr feb 20, 2009 11:52 am

De kranten vergeten te melden dan zowel de aanvoerder (nummer 3) en de nummer 5 beiden aan rood ontsnapte wegens herhaaldelijke overtredingen op Suarez!

Suarez speelde een prima pot!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 20, 2009 11:59 am

Suarez deed het uitstekend, hij bond drie spelers. Hij had meer spelaandeel dan Kennedy en Sulejmani bij elkaar. Hij was ook continu in beweging. Jammer dat hij zo weinig steun kreeg.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr feb 20, 2009 12:20 pm

Hij stond inderdaad wel vaak op een eiland. Soms sloot Urby aan, maar daar bleef het dan wel bij. Met Leo er in ging dat wel beter trouwens.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr feb 20, 2009 12:49 pm

@ Zuidema, het leek mij vooral zenuwen dat gepeer naar voren. 'Laat ik de bal maar snel wegrossen, dan is het gevaar in ieder geval even geweken.'

Iets anders:
Prandelli: 'Volop vertrouwen in een positief resultaat'
20/02/2009 08:59

Ajax won donderdag in Florence met 1-0 van Fiorentina dankzij een treffer van Kennedy Bakircioglu. Trainer Cesare Prandelli heeft desondanks voldoende vertrouwen in een goede afloop.

'We hebben veel kansen gecreëerd', liet Prandelli na afloop weten. 'Maar ze gingen simpelweg niet in het doel. Daarna verloren we de concentratie en viel helaas de tegentreffer. Het is heel simpel: als je niet scoort, wordt het moeilijker en moeilijker. Ik heb in ieder geval volop vertrouwen in een positief resultaat in de returnwedstrijd.'

Ook aanvaller Alberto Gilardino heeft nog alle vertrouwen in het vervolg van Fiorentina's Europese avontuur. 'We hebben kwaliteiten genoeg om volgende week voor een ommekeer te zorgen', denkt de Fiorentina-spits. 'We hebben de hoop zeker niet opgegeven. Hun eerste kans was raak. Op sommige momenten hadden we gewoon een stap extra moeten zetten.'

'Ajax is een jong team maar speelt georganiseerd', vervolgt de voormalig speler van AC Milan. 'Met name in balbezit toont Ajax aan over kwaliteiten te bezitten. Een overwinning is volgende week donderdag essentieel, maar nogmaals, we hebben kwaliteiten genoeg om Ajax te verslaan en door te gaan. We moeten alleen geconcentreerder spelen en ons niet laten terugdringen.'

'Het was een bijzonder zware wedstrijd', vindt linksback Manuel Pasqual. 'Maar de nederlaag is onze eigen schuld. We hebben voor eigen publiek niet aan de verwachtingen voldaan. Maar zelfs met de steun van het publiek slaagden we er niet in om minimaal een gelijkspel af te dwingen. Ajax speelde goed en verdiende uiteindelijk om hier met een overwinning te vertrekken.'
VI

Opvallend positief.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr feb 20, 2009 12:57 pm

Hoe zien jullie de kansen na deze 0-1? Gek genoeg geef ik Fiorentina nog steeds de meeste kans om door te gaan. 40%-60%.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » vr feb 20, 2009 12:59 pm

El Clavo schreef:Hij stond inderdaad wel vaak op een eiland. Soms sloot Urby aan, maar daar bleef het dan wel bij. Met Leo er in ging dat wel beter trouwens.
Alleen die scheids was z'n kaarten vergeten

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » vr feb 20, 2009 1:00 pm

joey schreef:De lat lager, slechte spelers, hard werken, het klinkt alsof NEC tegen Moskou speelt. Zijn we echt zo slecht? Misschien wel, maar stiekem verwacht ik ook voetbal van Ajax. Dit was gewoon een afzichtelijke vorm van countervoetbal en er werd nog niet eens goed gecounterd.
Zeikerd.

Europa Cup 1970/71, uitwedstrijden.

1e ronde:
Tirana - Ajax 2-2
2e ronde:
Basel - Ajax 1-2
Kwartfinales:
Celtic - Ajax 1-0
Halvefinales:
Atletico M - Ajax 1-0


Uit spelen in Europa is nou eenmaal zo. Wij hebben het over pas de 3e overwinning van Ajax op Italiaanse bodem. Wat dacht je, dat ze ff naar Firenze gingen en Fiorientina ging oprollen?

We hebben de drie punten uit Firenze gejat. Geniet er van. Ik geniet er wel van.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr feb 20, 2009 1:00 pm

Het gevaar is natuurlijk dat Fiorentina va banque gaat spelen in Amsterdam. Op die manier wordt iedere ploeg gevaarlijk, kijk bijvoorbeeld maar eens hoe Ajax destijds tekeer ging tegen Werder Bremen in de returnwedstrijd.

Dat is het enige gevaar dat ik zie eigenlijk. Ajax moet volgende week gegroepeerd blijven spelen zodat Mutu en Gillardino geen ruimte krijgen om er dwars doorheen te lopen. En Ajax kan met terugkerende spelers een beter positiespel op de mat brengen.

Dus ik zie het wel positief in.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr feb 20, 2009 2:23 pm

Rishi schreef:
Jeroen427 schreef:Ik ga niet, vrienden zitten in geldnood en ik heb het ook niet al te ruim (al was het wel mogelijk geweest hoor). Bovendien ben ik de laatste 2 jaar al twee keer in Florence geweest, en heb ik alle bezienswaardigheden inmiddels wel zo'n beetje gezien.

Ja, het blijven allemaal zeik excuses, ik ben er in Marseille gewoon weer bij.
Twente hoor!! Die maakt gehakt van Marseille vond dat geen wereldploeg
:hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr feb 20, 2009 2:38 pm

Europa Cup 1970/71, uitwedstrijden.

1e ronde:
Tirana - Ajax 2-2
2e ronde:
Basel - Ajax 1-2
Kwartfinales:
Celtic - Ajax 1-0
Halvefinales:
Atletico M - Ajax 1-0
De tijden veranderen, zie Kopenhagen uit en thuis, Dinamo Zagreb uit en thuis, Slavia thuis, nog een Slavia thuis en nog een een Deense ploeg thuis.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr feb 20, 2009 4:40 pm

Zo ik ben weer terug mensen! Allelujah wat een tripje, ik ga me zo weer aan een verslag wagen nu alles nog vers is, maar eerst dit:

Mwhehehehe ik heb de toto gewonnen! EAT THIS! :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33837
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr feb 20, 2009 4:42 pm

Wil je wel on topic blijven, Thijs? :1evil.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51827
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr feb 20, 2009 4:49 pm

Peter schreef: Ga je nu goedkoop proberen te scoren? Ik ben blij, maar probeer altijd wel tot een analyse te komen.
Vraag me af wie er goedkoop probeert te scoren...

Ik analyseer het team van Ajax en dat van Fiorentina en kom tot de conclusie dat Ajax daar een prima prestatie heeft geleverd.

Sowieso grappig die reacties hier. Ik geloof niet dat we de voorbije jaren echt verwend zijn met europese succesjes.

Tegen veel mindere ploegen dan HSV en Fiorentina gingen we de voorbije jaren keer op keer de pottenbak in. Dus mag je dergelijke overwinningen wel een teken van PROGRESSIE noemen. :hypocrite.gif:

Als je ziet wie er namens 'ons' in het veld stonden en dat vergelijkt met wie ze tegenover zich troffen, dan hebben onze jongens het prima gedaan. In de 1e helft hadden we mazzel, in de 2e helft waren de ploegen redelijk aan elkaar gewaagd.

De instelling deugde, er stond een team en er werd voor elkaar en voor een goed resultaat geknokt. Het elftal en de technische staf hebben gezien de mogelijkheden het onderste uit de kan gehaald. Mensen die denken dat er in dit soort wedstrijden en met jongens als Schilder, Anita en Kennedy ook nog sprankelend voetbal mogelijk is, kunnen misschien beter een SF-film gaan bekijken. Dit was een prima teamprestatie, waarbij m.n. Oleguer en Lindgren ook een individueel uitstekende prestatie leverden.

Heb het al een paar keer opgemerkt, maar het zit me nog steeds enorm dwars: waarom speelden die jongens de voorbije weken niet?! Fout van MVB met verstrekkende gevolgen, want het kost ons de titel. Ik heb het gevoel dat we mét Oleguer en Lindgren een x-aantal punten meer zouden hebben behaald in die 4 wedstrijden. Nuchtere gasten, ze laten zich niet van de kaart brengen en doen hun ding. Precies datgene waaraan ons zwalkende elftal behoefte had.

Stekelenburg verdient trouwens ook een pluim, hij sleepte Ajax er een aantal keren doorheen. Mocht ook wel weer eens trouwens... Hoe dan ook, een goede prestatie, maar het zegt nog niet zoveel. Europese thuiswedstrijden zijn al jaren een crime en Fiorentina zal volgende week scherper zijn dan gisteren. Ik geef ons 51% kans op de 2e ronde.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr feb 20, 2009 5:04 pm

Goed stuk Wim, kan me er helemaal in vinden. We mogen best een keer 'gewoon blij' zijn.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr feb 20, 2009 5:09 pm

Ik ben ook blij!
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51827
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr feb 20, 2009 5:14 pm

Rishi schreef:Ik ben ook blij!
Ik nog niet, want we zijn pas halverwege. We moeten die Italo´s eruit knikkeren om ons blazoen in Europa weer wat op te poetsen.

De schandes van Kopenhagen, Bremen, Zagreb en Praag moeten weer wat naar de achtergrond gedrongen worden. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » vr feb 20, 2009 5:20 pm

Lindgren is net terug van een blessure
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr feb 20, 2009 5:23 pm

wimpey schreef:
Peter schreef: Ga je nu goedkoop proberen te scoren? Ik ben blij, maar probeer altijd wel tot een analyse te komen.
Vraag me af wie er goedkoop probeert te scoren...

Ik analyseer het team van Ajax en dat van Fiorentina en kom tot de conclusie dat Ajax daar een prima prestatie heeft geleverd.

Sowieso grappig die reacties hier. Ik geloof niet dat we de voorbije jaren echt verwend zijn met europese succesjes.
En dit noem ik dus scoren. Nergens, maar dan ook nergens, beweer ik dat we geen prima prestatie hebben geleverd.

Verder is het winnen van twee duels in de UEFA cup dus progressie. Ik vind het mooi dat we hier gewonnen hebben en hoop dat we nog wat verder kunnen komen, maar ik wil alleen maar aangeven dat je je steeds vaker afvraagt wat we doen tijdens de trainingen. Prima teamprestatie, maar ik zie niets wat lijkt op voetbal. Helemaal geweldig dat we een pot tegen Fiorentina uit het vuur weten te slepen, maar over de hele is het gewoon allemaal zwaar onder de maat. Ik probeer alleen maar aan te geven dat er geen progressie in zit, waardoor je dus na verloop van tijd 'gewoon' weer keihard het deksel op de neus krijgt. Stel dat we nu blijven voetballen met die nuchtere gasten (Oleguer en Lindgren), dan denk jij dus dat we op den duur beter voetbal gaan zien en daardoor nog meer gaan winnen? Nou ik niet, hoor.
Waarom speelden die jongens de afgelopen weken niet? Tsja, toen speelden Gabri en Wielaert in plaats van Lindgren en Oleguer (en hadden we ook Cvita nog). Wonnen we daarmee? Neuh, maar dat waren ook ervaren jongens.

De klap kwam voor vele supporters heel hard aan, maar toch zag je het aankomen. Als we zo door blijven gaan, dan komt de volgende klap ook weer na verloop van tijd. Het gaat namelijk om automatismen, positiespel en voetbal en daarmee bouw je progressie op en een reeks. Als dat er niet in zit, dan loop je na verloop van tijd gewoon weer tegen een paar keiharde zeperds aan.

Plaats reactie