NEC-Ajax 18-01-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jan 19, 2009 11:15 pm

Een enorme tactische misser van Been. Je moet Ajax vastzetten en opjagen en zeker niet laten voetballen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 19, 2009 11:19 pm

Inderdaad. Natuurlijk heeft dat wel zin. Je moet zeker Vertongen vastzetten.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » ma jan 19, 2009 11:22 pm

Lijkt me sowieso een heel bruikbare taktiek om veel onheil in de kiem te smoren. Zeker als je na balherovering snel kan omschakelen en in de kleine ruimte de boel kan uitspelen.

Maar goed, de opbouw kan nu over meer spelers verdeeld worden. En daar krijgt een tegenstander dus moeilijk vat op als ze wat afwachtend spelen. Goede ontwikkeling.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » ma jan 19, 2009 11:59 pm

Enganche schreef:
Muahaha, het tij keert al. :666.gif: :headbang.gif:
Hij speelde gisteren gewoon een goede pot. De manier waarop hij bij die 1-2 op zijn Argentijns dat luchtduel aanging was fantastisch.
Wat mij dan wel weer verbaasd is dat hij ondanks zijn sprongkracht af en toe volkomen verkeerd timed. Die kans vlak na de gelijkmaker van Nec had natuurlijk moeten hangen.
Desalniettemin ben ik tevreden over hoe hij zich ontwikkeld. Had er in het begin absoluut geen vertrouwen in zoals je gemerkt hebt. Een spits van 1.50 in een 3 spitsen systeem.. Maar hij doet het goed en klikt fantastisch met Suarez. Lijkt wel een siamese tweeling.

Enganche schreef:
Gabri levert echter ook veel ballen snel weer in, waardoor de ploeg juist moeilijk onder de druk uit kan voetballen. Verder baseer ik mijn mening over de beste man zeker niet op vooroordelen. Ik ga af op m'n eigen ogen. Hij ís ontzettend slecht voor de goal (doodzonde, want hij weet wel op de goede momenten de zestien te penetreren). Hij dóet het meeste van z'n verdedigende werk ook op loopvermogen in plaats van tactisch vernuft.

Persoonlijk vind ik Gabri best een nuttige selectiespeler voor Ajax, maar mijn neiging om te chargeren wordt toch wel gevoed wanneer ik hoor dat Gabri een topper is of altijd in de basis moet staan. :excited.gif:
Ik geloof niet dat jou neiging tot chargeren wat te maken heeft met het ophemelen van Gabri op dit forum door anderen. Iedereen weet onderhand Gabri's sterke en zwakke punten wel. Zoals elke speler die heeft.
Jij en vriend Bert vinden het echter nodig om hem continu zwart te maken. Kip zonder kop, kan niet voetballen, noem maar op.
Jij begint deze posting ook weer met "ja maar hij levert ook veel ballen snel weer in". Meteen weer een positief punt van Gabri (het veroveren van ballen) teniet doen door te stellen dat hij hem ook zo weer kwijt is. Waar is dat voor nodig?
Vriendje Bert maakt het helemaal bont. Die wist na de goede reacties op het spel van Gabri tegen Nec, niet hoe snel hij iets kon vinden om hem weer af te branden. Dus kreeg Gabri de schuld van de 2e tegengoal van Nec. Volkomen onterecht want Enoh stond pal voor de vrije trap en vergat mee te lopen met El Akchaoui. En als Enoh er staat wat heeft Gabri er dan te zoeken? Of spelen we met 2 controlerende middenvelders op rechts?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jan 20, 2009 12:02 am

Tja, gisteren leverde Gabri 1 bal in ... Suarez een stuk of zes, en over de de eerste helft van Sulejmani zullen we het maar niet hebben ... vergeet ik van de Wiel nog .. kan gebeuren als je aan het voetballen bent ..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 20, 2009 1:04 am

Trab schreef:
Enganche schreef:
Muahaha, het tij keert al. :666.gif: :headbang.gif:
Hij speelde gisteren gewoon een goede pot. De manier waarop hij bij die 1-2 op zijn Argentijns dat luchtduel aanging was fantastisch.
Wat mij dan wel weer verbaasd is dat hij ondanks zijn sprongkracht af en toe volkomen verkeerd timed. Die kans vlak na de gelijkmaker van Nec had natuurlijk moeten hangen.
Desalniettemin ben ik tevreden over hoe hij zich ontwikkeld. Had er in het begin absoluut geen vertrouwen in zoals je gemerkt hebt. Een spits van 1.50 in een 3 spitsen systeem.. Maar hij doet het goed en klikt fantastisch met Suarez. Lijkt wel een siamese tweeling.
Ben jij soms Rene van der Gijp? Die wist zonder Cvitanich ooit te hebben zien spelen als spits te vertellen dat het niets is. Niet genoeg lengte, volgens Rene. Nou, Cvita is een prima kopper. En hij is er nog lang niet, maar in de spits doet hij het tot dusver naar behoren, lijkt mij.

Trab schreef:
Enganche schreef:
Gabri levert echter ook veel ballen snel weer in, waardoor de ploeg juist moeilijk onder de druk uit kan voetballen. Verder baseer ik mijn mening over de beste man zeker niet op vooroordelen. Ik ga af op m'n eigen ogen. Hij ís ontzettend slecht voor de goal (doodzonde, want hij weet wel op de goede momenten de zestien te penetreren). Hij dóet het meeste van z'n verdedigende werk ook op loopvermogen in plaats van tactisch vernuft.

Persoonlijk vind ik Gabri best een nuttige selectiespeler voor Ajax, maar mijn neiging om te chargeren wordt toch wel gevoed wanneer ik hoor dat Gabri een topper is of altijd in de basis moet staan. :excited.gif:
Ik geloof niet dat jou neiging tot chargeren wat te maken heeft met het ophemelen van Gabri op dit forum door anderen. Iedereen weet onderhand Gabri's sterke en zwakke punten wel. Zoals elke speler die heeft.
Jij en vriend Bert vinden het echter nodig om hem continu zwart te maken. Kip zonder kop, kan niet voetballen, noem maar op.
Jij begint deze posting ook weer met "ja maar hij levert ook veel ballen snel weer in". Meteen weer een positief punt van Gabri (het veroveren van ballen) teniet doen door te stellen dat hij hem ook zo weer kwijt is. Waar is dat voor nodig?
Vriendje Bert maakt het helemaal bont. Die wist na de goede reacties op het spel van Gabri tegen Nec, niet hoe snel hij iets kon vinden om hem weer af te branden. Dus kreeg Gabri de schuld van de 2e tegengoal van Nec. Volkomen onterecht want Enoh stond pal voor de vrije trap en vergat mee te lopen met El Akchaoui. En als Enoh er staat wat heeft Gabri er dan te zoeken? Of spelen we met 2 controlerende middenvelders op rechts?
Zo vaak begin ik volgens mij niet over Gabri. Wel regelmatig nadat hij heeft gespeeld, omdat ik me nu eenmaal erger aan zijn manier van voetballen. Zoals gezegd is het voor Ajax best een bruikbare speler, maar ik zie hem meestal 1 goede wedstrijd afwisselen met 3 slechte. En dat duidt op een gebrek aan kwaliteit.

Het spijt me, Trab. Over Gabri gaan we het nooit eens worden. Ik heb die jongen bij Ajax en Barcelona waarschijnlijk meer dan 100 wedstrijden zien spelen. Ik vind het over het geheel gezien gewoon geen bijzondere speler. Ondanks de pluspunten die hij ook heeft.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jan 20, 2009 9:24 am

Niet bijzonder, maar vooralsnog wel beter dan de papierschuiver Lindgren.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jan 20, 2009 9:33 am

Zeker. Waar (vooral bij Bertje) die antipathie tegen Gabri vandaan komt, ik begrijp het niet. Ik ben in ieder geval blij dat hij in de selectie zit. Zeer bruikbare speler, alleen al door zijn wedstrijdmentaliteit.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di jan 20, 2009 10:07 am

joey schreef:Niet bijzonder, maar vooralsnog wel beter dan de papierschuiver Lindgren.
En Enoh die in het begin een paar aardige wedstrijdjes heeft gespeeld.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 20, 2009 5:09 pm

joey schreef:Niet bijzonder, maar vooralsnog wel beter dan de papierschuiver Lindgren.
Niet mee eens. Lindgren was vorig seizoen een van de betere Ajacieden. Met hem kan Ajax makkelijker een wedstrijd controleren dan met Gabri.
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Zeker. Waar (vooral bij Bertje) die antipathie tegen Gabri vandaan komt, ik begrijp het niet. Ik ben in ieder geval blij dat hij in de selectie zit. Zeer bruikbare speler, alleen al door zijn wedstrijdmentaliteit.
Bruikbaar ja, maar ik zie hier ook termen als 'topper' langskomen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » wo jan 21, 2009 9:06 pm

wimpey schreef: Huh? Hier kijk ik van op: Mira heeft volgens jou immers niets in Ajax-1 te zoeken. Gisteren nog niet tenminste...


Bij rust is Labielonardo beter dan magic Mira:


Na de 2-2 stel je een Robben-achtige wissel voor:


En na de 2-3 nogmaals:


Opmerkelijk dat je er 2 ex-kakkies in wilt brengen! Hoewel, van iemand die het over 'we' heeft wanneer het over Feyenoord gaat, is zoiets natuurlijk te verwachten...

En dit keer geen boze PM's vol lelijke woorden sturen he! :aai.gif:
Eerste is onjuist. Ik zei alleen dat hij niet zijn niveau haalde en dat Leonardo meer heeft laten zien en dat je dan moeilijk Leo kan vertellen dat hij niet speelt omdat hij niet goed genoeg presteert.

Hij speelde absoluut niet goed voor rust, wil je zeggen van niet?

Nouja, ik vond hem bijzonder effectief maar een mooie rush heb ik niet gezien.

Simpelweg omdat ik denk dat Sno-Leonardo complementairder is dan Sulejmani-Sno. En omdat ik Suarez ongelofelijk slecht vond presteren zou ik een rustpunt hebben ingebouwd voor de ploeg. Deze keer bleek dit gelukkig niet fataal te worden, sterker nog: hierdoor liepen we uit naar 2-4. Maar ik ben benieuwd hoever deze ploeg door kan gaan met dit vechten-om-elke-meter-voetbal.

Ik vind deze persoonlijke aanval bijzonder onfatsoenlijk, net zoals jij telkens dingen aanhaalt waarover je vervolgens weer zwijgt. Met andere woorden geef jij mij geeneens een kans om begrip te verkrijgen, maar ben je alleen bezig met zwart maken. Heel erg goed bezig jongen, zo ga je met elkaar om. En ga nu niet publiekelijk zielig doen en janken over een tegenreactie die jijzelf hebt verdiend. :smallgrin.gif: :aai.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jan 21, 2009 9:40 pm

Vedette-10 schreef:Doe maar Sarpong, Leo en Sno erin voor Urby, Sulejmani en Suarez.
:baaa.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jan 21, 2009 9:41 pm

Het is bijna Mein Kampf met de Koran vergelijken... :smallgrin.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do jan 22, 2009 1:07 pm

Sorry dat ik stoor, maar ik vond Urby(voornamelijk in het slot) en Suarez ongelofelijk veel balverlies leiden en Sulejmani ging zich verstoppen na de rode kaart van Dario omdat hij leeg was. Het is maar dat Enoh en Gabri zulke longen hadden en zo diep konden gaan, maar normaal gesproken speel je dan een verloren wedstrijd. Misschien levert dit aan het einde van het seizoen wel een dip op, omdat je zo met krachten smijdt. Maar laat ik benadrukken dat ik heel erg blij ben dat we er toch ontsnapten. De lege Mira vond nog de frisheid om een vrije bal met mazzel tot een goal te promoveren en wat een goal van Gabri :onfire.gif: , de laatste waarop ik zou rekenen om zo'n prachtige goal te maken. :ajaxsmiley.gif:

Met Sarpong tegenover Davids, Sno in de punt en de diepgang van Leonardo heb je in mijn ogen een kanshebbende voorhoede. Dan krijg je meer controle en lijkt het niet alsof je mannetjes tekortkomt in balbezit. Maar ik zou wel weer gestoord zijn.. :confused.gif: :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do jan 22, 2009 1:13 pm

Zelfkennis siert de mens! :hypocrite.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do jan 22, 2009 1:19 pm

Ik ben blij dat het tegendeel van mijn theorie werd bewezen, anders dan stonden we hier te treuren dat AZ verder uitliep. :ajaxscarf.gif:
Maar ik vrees dat dit voetbal Ajax vroeg of laat gaat opbreken.. :blush.gif:

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do jan 22, 2009 1:23 pm

Kap nou eens met die onzin! Zit zo een heerlijke discussie te lezen over Gabri en dan kom jij!!!!!!!!
IK GELOOF!!!!!!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do jan 22, 2009 1:26 pm

Rishi schreef:Kap nou eens met die onzin! Zit zo een heerlijke discussie te lezen over Gabri en dan kom jij!!!!!!!!
Voor discussies over Gabri verwijs ik je naar zijn topic, hier gaat het over de wedstrijd.

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do jan 22, 2009 1:30 pm

Jij hebt een Leo-fetish, bespreek dat lekker met hem! :ajaxsmiley.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do jan 22, 2009 1:47 pm

Rishi schreef:Jij hebt een Leo-fetish, bespreek dat lekker met hem! :ajaxsmiley.gif:
Ik heb helemaal geen fetish, ik ben gewoon een voetballiefhebber die de spelers in het veld zien die mij doen genieten. Een Sulejmani is nu effectief, maar ik zie 10 keer liever de Mira van SCH-Ajax vorig seizoen. En op die weg zou hij moeten doorgaan en dan bouwen dat hij ook nog zijn kansen benut. Die Sulejmani heb ik nog niet gezien. Dat hij nu belangrijk is geweest is zijn redding, want in mijn ogen was zijn voetballende inbreng echt voor zijn doen echt matig.

En ik ben blij dat hij mocht blijven staan achteraf, maar na de 3-2 mocht hij er absoluut af. Dat tekent zijn spel, buiten zijn doelpunten en assists waardeloos. En luister: misschien kregen wel die 2 tegendoelpunten doordat er niemand echt een lekkere wedstrijd speelde. Nee: niemand. En dat jullie dan spelers laten staan op basis van hun naam, tsja niet mijn wil. Ik zie liever spelers die de lasten van de ploeg dragen en zorgen dat de medespelers een gemakkelijke wedstrijd kunnen gaan spelen. Ja: Sarpong zou het gemakkelijker hebben met Davids en Fernandez dan Urby. Ja: Leonardo zou het gemakkelijker hebben gehad tussen Zomer, Fernandez en El Akchaoui dan Suarez. En ja: Sno zou gemakkelijker de duels winnen van Pothuizen dan Sulejmani. En dan is het toch fijn voor de medespelers dat je ongrijpbaar bent voor de tegenstander.

Plaats reactie