NEC-Ajax 18-01-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 18, 2009 9:53 pm

Je zal het niet geloven, maar aan het eind hebben ze allebei alle ploegen twee keer (1x uit en 1x thuis) gehad voor de competitie
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jan 18, 2009 9:58 pm

mattie schreef:
Zuidema schreef:
Als op het vechtvoetbal aankomt zeker niet. Dat bleek vanmiddag wel met zijn tienen.

Van de resterende 16 wedstrijden lijken Groningen uit, Nac uit en Utrecht uit (na Fiorentina) me behoorlijk link. De rest moet Ajax normaal gesproken kunnen winnen. En dan komt de grote finale vanaf half april: Psv uit, Az thuis, Sparta uit en als laatste wedstrijd Twente thuis (zie ook pagina 20).
Maar ff kijken NEC uit Groningen uit H'Veen thuis. zet daar tegen over Volendam uit, Graafschap thuis... pfff je zou bijna denken een vervalsing.
Dit snap ik écht niet.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo jan 18, 2009 9:58 pm

:drecul.gif:

Go, Luuk... Ik dacht exact hetzelfde.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo jan 18, 2009 10:13 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Vandaag geeft hoop. Geen hangende koppies bij 2-2 en met 10 man, maar doorvechten. Lekker goaltje van Gabri, maar die kunnen we allemaal wel maken he? :smallgrin.gif:
Mwah, ik betwijfel of Enoh die had gemaakt. :666.gif:

Goede wedstrijd van een mentaal sterk Ajax, altijd lastig om te winnen in Nijmegen. Nu nog wat scherper verdedigen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 18, 2009 10:17 pm

Sportwereld schreef: zondag 18 januari 2009
Ajax geeft sterk signaal af in gevecht
NIJMEGEN - Met tien man verder. Bij een 2-2 stand en nog zeker 20 minuten op de klok. ,,Dan vrees je het ergste,'' zei Marco van Basten. De trainer van Ajax verwoordde zondag het gevoel dat velen hadden toen Dario Cvitanich met rood van het veld moest tegen NEC.
afbeelding vergroten Ajacied Urby Emanuelson in duel met Bas Sibum van NEC. Op de achtergrond kijkt Ajax-coach Marco van Basten toe. FOTO ANP
Herinneringen aan zeperds voor de winterstop bij Willem II en SC Heerenveen doemden op in de bruisende Goffert, waar Ajax al drie jaar niet meer had gewonnen.

De vrees van Van Basten kwam niet uit. Sterker: in de eerste wedstrijd na de winterstop gaf zijn ploeg een signaal af. Van 2-2 werd het 2-3 en in de slotminuten knokte het gedecimeerde Ajax zich zelfs naar 2-4. Bij de beslissende lob van Gabri sprintte Van Basten vanuit de dug-out zo een paar meter het veld in. Het was alsof daar weer de bondscoach stond die spontaan uit zijn dak ging na de EK-zeges van Oranje.

Van Basten wil dan ook ontzettend graag kampioen worden met Ajax. Van zijn spelers eist hij dezelfde beleving, meldde hij hen afgelopen week met het oog op de competitiehervatting. ,,Je moet niet alleen elke wedstrijd het besef hebben dat je er alles aan en voor hebt gedaan, maar elke dag. Je hoeft niet helemaal mesjogge te zijn, maar je moet de wil om kampioen te worden wel bijna als een levensstijl hanteren.''

Na de enerverende pot zei Maarten Stekelenburg; ,,Dit was typisch zo'n wedstrijd die we vorig seizoen wellicht hadden verloren. In elk geval niet meer hadden gewonnen.''

De keeper is de enige Ajacied die er bij was toen de Amsterdammers in 2004 voor het laatst kampioen van Nederland werden. Sindsdien maakte Stekelenburg elk seizoen te veel wedstrijden mee waarin Ajax zich op cruciale momenten op karakter liet aftroeven. Met vier titels voor het stabielere PSV als gevolg.

Met zijn bebloede kop stond de Oranje-international gisteren symbool voor de onverzettelijkheid die Ajax toonde na de tweede gele kaart van Cvitanich. Die kaart was discutabel. Hoe hij Pothuizen raakte, leek eerder onbesuisd dan gemeen.

Eén keer gooide Stekelenburg zich daarna met zijn hele hebben en houwen op de bal bij een indraaiende vrije trap. ,,Voor de krammen hebben we nu geen tijd, ik moet verder,'' zei hij tegen de verzorger die hem in de doelmond kwam oplappen. Pas na het laatste fluitsignaal liet hij zijn hoofdwond in de kleedkamer dichtnieten.

En zo waren er meer bij Ajax die pal stonden in het lijf-aan-lijf gevecht. Jan Vertonghen, eerder in de wedstrijd nog slap ingrijpend bij de 1-1 van NEC'er Zomer, bikkelde het laatste kwartier als doorgeschoven centrale verdediger op het middenveld. Op zijn positie achterin viel de jonge mandekker Toby Alderweireld compromisloos in.

In het middenrif leverde Gabri, de maker van de 4-2 met een lob, zijn beste optreden af van het seizoen. Emanuelson knapte veel werk op en voorin draaide circus Suarez op volle toeren in de fase dat zijn ploeg daaraan het meest behoefte had. Direct na affluiten meldde een aantal NEC-fans zich al vloekend en tierend bij de perstribune om hun gal te spuwen over alle treiterpraktijken van de Uruguayaan.

Suarez trok inderdaad zijn hele trukendoos open. Het zuigen begon al in de eerste helft toen hij uitdagend een bal drie, vier keer hooghield en daarna pas verder dribbelde. Máár de artiest in hem liet ook voor de zoveelste keer dit seizoen zijn voeten spreken. Een overtreding op Suarez leidde de 3-2 in (NEC'er Dani kopte een strakke vrije trap van Sulejmani in eigen doel), en bij de 4-2 stuurde hij Gabri op het juiste moment weg.

Die laatste pass verstuurde Suarez met zijn handpalm nog stevig tegen zijn pijnlijke oor geklemd. Even voordien was hij gillend als een mager speenvarken naar de grond gegaan in een duel.

Mario Been, de verliezende NEC-trainer, kon wel leven met het gedrag van Suarez. ,,Hij is irritant voor tegenstanders, maar een geweldige speler om in je eigen team te hebben.''

Rob Wielaert, de debuterende Ajacied, stond voor het eerst in drie jaar aan de zijde van de aanvaller in plaats van tegenover hem.

,,Ik heb Suarez ook in mijn Twente-tijd altijd een goede speler gevonden. Het intrigerende aan hem is: hij zoekt bewust de spanning op. Dat staaltje hooghouden vandaag is zo'n voorbeeld. Het publiek wordt gek, tegenstanders reageren en in zo'n vijandige omgeving gaat hij vervolgens alleen nog maar beter spelen.''

Wielaert, die debuteerde in een volledig Nederlands sprekende achterhoede met Stekelenburg, Van der Wiel, Vertonghen en Schilder begon logischerwijs onwennig, maar ook hij groeide gaandeweg.

,,Voor rust had het opbouwend allemaal wat sneller gemogen en ik kreeg te snel geel. Maar het belangrijkste zijn de punten. In Nijmegen gaan maar heel weinig ploegen winnen. Nu ik bij Ajax speel, vind ik het prettig te weten dat Twente en ook AZ nog naar NEC moeten.''

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » zo jan 18, 2009 10:36 pm

Ajaciedjuh schreef:,,Hij is irritant voor tegenstanders, maar een geweldige speler om in je eigen team te hebben.''
:666.gif:

Mede dank zij deze zuiger gewonnen! :onfire.gif: :ajaxscarf.gif:

Geschopt, uitgefloten en toch niet laten provoceren, knap ..

Op karakter gewonnen deze wedstrijd, voetbal komt vanzelf, ben ik van overtuigd .. :anew.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo jan 18, 2009 10:51 pm

Tja, ik vond wederom dat 'ie vaker geschopt werd dan dat 'ie theater maakte, en dat 'ie vaker ten onrechte géén fluitsignaal meekreeg dan ten onrechte wél.

Maar goed: zelfs onder éigen supporters wordt dat inmiddels weggewuifd onder het motto 'daar heeft hij het zelf naar gemaakt', dus het zal wel aan mij liggen.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Bericht door Khraa » zo jan 18, 2009 10:53 pm

Beetje irritant dat het stukje waarbij hij een duwtje kreeg in de slotfase 3 x werd herhaald met het commentaar dat hij zich aanstelde. Bij elke andere speler was het niet eens laten zien.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo jan 18, 2009 11:00 pm

Khraa schreef:Beetje irritant dat het stukje waarbij hij een duwtje kreeg in de slotfase 3 x werd herhaald met het commentaar dat hij zich aanstelde. Bij elke andere speler was het niet eens laten zien.
En ik vond dat Suárez niets deed wat zo achterlijk was als die ordinaire schop die hij van Bouaouzan kreeg, aan de zijlijn...

K.
Still alive...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 19, 2009 6:02 am

Zuidema schreef:En we moeten het momentje van Sulejmani nog hebben... :666.gif:

Wat is die jongen toch ongelooflijk onzichtbaar. Ik wil hem niet ophangen aan die 16 miljoen, dat was een zaak tussen Ajax en H'veen, maar hij laat wel verdomde weinig zien.
Twee goals. Je kan ook zeggen dat hij ondanks z'n lastige blessure een geweldig rendement heeft. Puur statistisch gezien inmiddels het beste rendement van de selectie, geloof ik.

Maar goed, wat ik vooral graag wil weten is hoe fit hij oogde? Van Basten schijnt in de winterstop met hem aan de slag te zijn gegaan. Nu is het aan Sulejmani zelf om deze keer wel fit te blijven.
Trab schreef:
joey schreef:GF, ik zeg ook niet dat het niet mag of kan. Ik denk alleen wel dat Ajax meer moet brengen, wil het verder komen. Op het middenveld en in de achterhoede gaat er érg veel mis. Alleen heeft NEC niet de kwaliteiten om dat uit te buiten.

Cvitanich komt op mij vooralsnog niet over als een heel intelligente speler.
Vind Cvitanich juist goed spelen. Suarez niet. Die had een paar keer in de omschakeling slimmer vrij moeten lopen. Ruimte maken ipv stil blijven staan.
Voor de rest staat het wel goed. Gabri best man van het veld. Haalt continu de counter eruit door goed voor te checken.
Zwakke punt blijven onze backs. Schilder is matig, vde Wiel is wel goed als hij voorcheckt maar zodra hij een man op zich af laat komen dat is hij uiterst onzeker.
Wedstrijd kan nog alle kanten op. Hopelijk komen wij als eerste op voorsprong.
Muahaha, het tij keert al. :666.gif: :headbang.gif:

Verder eens wat Van der Wiel betreft. Zet je hem face to face 1 op 1 met een snelle en krachtige jongen, dan heeft hij het vaak moeilijk.
wimpey schreef:Leer eens verdedigen, Vertonghen!
Wie was het laatst ook alweer, die maar bleef beweren dat Vertonghen zo'n goede kopper is? Pietro? Zie Utrecht thuis, zie deze goal. Vooral in de zestien is het link, wat Vertonghen in de lucht uithaalt.
joey schreef:Bij die goal: net mocht Pothuizen ook al vrij inschieten vanuit dezelfde positie. Waar is onze vriend Van der Wiel op zulke momenten?
Ik heb de goals alleen even vlug via youtube gezien, maar volgens mij had Van der Wiel niets met El Akchaoui te maken, toch?
Beloki schreef:Van Basten gaf Cvtinach geen handje, die dat aanbood. Oliedom ook, die rode kaart. Dupeert zijn ploeg.
Domme actie van Van Basten dan. Hij kan beter het goede voorbeeld geven aan Cvitanich door zich wél te beheersen wanneer iets hem niet zint. Al begrijp ik dat de kaart van Cvitanich onterecht was, dus dan lijkt er al helemaal geen reden voor zo'n scene.
Trab schreef:
joey schreef:Gabri houdt van zulke wedstrijden. Lekker rommelig, veel ploeteren en buffelen. Hij komt pas in de problemen als er tactisch gespeeld wordt.
Er zijn veels te veel vooroordelen over Gabri. Tactisch zwak, kip zonder kop, scoort nooit. Het zal allemaal wel. Misschien moeten mensen ook eens kijken naar wat hij wel brengt. Het voortdurend druk naar voren zetten bij balverlies is een verademing tov Lindgren. Hij heeft weet ik niet hoeveel counters eruit gehaald vandaag. Het is niet voor niks dat het laf op de counter spelende Nec, ondanks snelle jongens als Bouaouzan en Saidi, nauwelijks kansen kreeg. Als Ajax meer van de goal af wil spelen en met meer pressie naar voren, dan is Gabri gewoon onmisbaar op het middenveld.
En wat het tactische betreft: ik vind het juist getuigen van tactisch inzicht als je druk geeft op de speler met de bal ipv naar achteren te lopen.
Gabri levert echter ook veel ballen snel weer in, waardoor de ploeg juist moeilijk onder de druk uit kan voetballen. Verder baseer ik mijn mening over de beste man zeker niet op vooroordelen. Ik ga af op m'n eigen ogen. Hij ís ontzettend slecht voor de goal (doodzonde, want hij weet wel op de goede momenten de zestien te penetreren). Hij dóet het meeste van z'n verdedigende werk ook op loopvermogen in plaats van tactisch vernuft.

Persoonlijk vind ik Gabri best een nuttige selectiespeler voor Ajax, maar mijn neiging om te chargeren wordt toch wel gevoed wanneer ik hoor dat Gabri een topper is of altijd in de basis moet staan. :excited.gif:
Jöhnk schreef:Ja, daarom. Ik vind hem niet sec een controlerende middenvelder, maar meer een box-to-box speler. Dan is het gewoon een serieus minpunt als je moeilijk soort.
Eens. Een echt controlerende speler is veel slimmer. Gabri zit meer tussen een box to box speler en een stofzuiger in. Typetje Davids, maar dan in vrijwel alle opzichten een paar klassen minder. Davids was alleen in fysiek opzicht al een stuk fenomenaler, bijvoorbeeld.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jan 19, 2009 7:04 am

Enganche schreef:
Beloki schreef:Van Basten gaf Cvtinach geen handje, die dat aanbood. Oliedom ook, die rode kaart. Dupeert zijn ploeg.
Domme actie van Van Basten dan. Hij kan beter het goede voorbeeld geven aan Cvitanich door zich wél te beheersen wanneer iets hem niet zint. Al begrijp ik dat de kaart van Cvitanich onterecht was, dus dan lijkt er al helemaal geen reden voor zo'n scene.
Het is ook niet waar. Van Basten en Cvitanic waren naar ekaar aan het gebaren. Van Basten was niet boos
I think I lost my fucking headache

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma jan 19, 2009 8:37 am

Pothuizen smeerde Cvitanich rode kaart aan
De rode kaart van Ajax-aanvaller Dario Cvitanich in het competitieduel met NEC, was aangesmeerd. Dat geeft het slachtoffer Patrick Pothuizen toe in De Telegraaf.

Cvitanich had al een gele kaart op zak toen hij diep in de tweede helft opnieuw bestraft werd met een prent. "Ik wist dat hij al een gele kaart op zak had en zag hem in mijn rug aankomen", zei Pothuizen na afloop van de wedstrijd.

"Omdat jagende spitsen dan vaak doorlopen, wachtte ik met passen. Ik kreeg een licht duwtje, begon à la Suarez een beetje te rollebollen en de scheidsrechter trapte erin", aldus Pothuizen. Ajax won het duel wel met 4-2.
Smeerlap... ik hoorde het hem ook zeggen op Radio 1 gisteravond.
Vind het walgelijke praktijken van een speler.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jan 19, 2009 9:11 am

Warmbloedige variant van Ajax staat op


Printversie
EREDIVISIE, Van onze verslaggever Willem Vissers
gepubliceerd op 19 januari 2009 02:45, bijgewerkt op 19 januari 2009 08:22

Nijmegen - Nadat PSV jarenlang successen vierde met een ingetogen, Latijnse stijl, opteert Ajax voor de uitbundige, soms naar provocatie neigende variant van warmbloedig voetbal. In de strijd om het kampioenschap creëert Ajax daarmee een extra tegenstander; de weerzin tegen Suarez, het fenomeen dat zich opwerpt als de toreador die geniet van de alsmaar doller wordende stier.

Ajax won in een meeslepend duel met 4-2 bij NEC, maar riep de Nijmeegse volkswoede over zich af. ‘Anti-voetbal’, scandeerde een deel van het thuispubliek na de 2-4 van Gabri in blessuretijd. Dat was ook een uiting van frustratie, want trainer Marco van Basten zet met Ajax forse stappen in het leerproces van zijn jonge ploeg.

Het elftal, in het begin van het seizoen een paar keer achteloos opzij geschoven buiten Amsterdam, beseft steeds beter dat voetbal meer is dan een lekker balletje trappen. Vertonghen ontpopt zich tot leider en kreeg in debutant Wielaert een fijne kompaan naast zich.

Op het middenveld spanden Enoh, Gabri en Emanuelson een elastisch net dat de paradijsvogels (Suarez, Cvitanich, Sulejmani) een vrijbrief gaf voor hun snode plannen. Vooral Emanuelson transformeert de laatste maanden van een wat vrijblijvende liefhebber in een broodspeler die, opererend vanaf de linkervleugel, grote delen van het veld bestrijkt en niet meer bang is voor een vuil broekje.

Ajax laat de vleugels geregeld onbezet in aanvallende zin en probeert met scherpe combinaties door het centrum de tegenstander te slopen. Zo doen ze het graag, latino’s. Maar Ajax provoceert ook, met name de voorhoede. De Hollandse nuchterheid van Huntelaar is ingeruild voor het buskruit van Cvitanich. Hij en Suarez versterken elkaar in hun strapatsen.

De slotfase is deze zondagmiddag typerend. In blessuretijd, vlak nadat Suarez de op de grond liggende tegenstander Fernandez even aan een oor heeft getrokken, nemen El Akchaoui en Davids de in cijfers waardevolste (11 assists, 10 doelpunten) speler van de eredivisie in de sandwich, als een voetbalvariant van het adagium oog om oog, tand om tand.

De Uruguayaan blijft voor dood liggen. Scheidsrechter Blom laat doorspelen. Als Suarez niet opstaat, onderbreekt Blom het spel om de schade op te nemen. Suarez staat op, handen aan het hoofd, loopt via de zijlijn naar het midden, waar hij wacht totdat hij na verzorging weer het veld in mag.

Dan begint hij meteen te zwaaien naar Gabri, die opstoomt voor een laatste aanval. Gabri vindt Suarez, die de Spanjaard met een frivole, perfecte pass vrijzet voor de uitlopende doelman Babos. Het lobje is dan zo gemaakt, 2-4. Een striemend fluitconcert daalt neer op feestvierend Ajax.

Komt het straks, bij de eindafrekening, aan op het iets gunnen aan de tegenstander, dan wint AZ de titel, als beschaafde ploeg uit Alkmaar. Ajax heeft Suarez met zijn streken, met in diens kielzog Cvitanich. En Sulejmani, die op weg is naar zijn niveau van vorig seizoen, beheerst eveneens de kunst van de komedie. Ook scoorde hij tweemaal, uit een vrije trap en met een schuiver met rechts.

Vertonghen zei onlangs nog dat Ajax het meeste losmaakt bij tegenstanders. Hij voetbalde bij RKC en proefde de weerstand tegen Ajax, waar de arrogantie overigens is verdwenen. Een vechtmachine was naar Nijmegen afgereisd, die af en toe imponeerde.

Ajax kan ook een stootje hebben nu en speelde zijn beste uitwedstrijd van de competitie. Weliswaar was bij De Graafschap met 6-0 gewonnen, de Achterhoekers boden nauwelijks weerstand.

Cvitanich kreeg zijn eerste rode kaart in Nederland. Eerst sloeg hij de bal met de hand in het doel, na een hoekschop. Hij kreeg een duwtje, dat wel. Na rust gleed hij onbesuisd door op Pothuizen. Het was toen 2-2 en even leek NEC te winnen. Ajax had daarop een beetje mazzel dat Fernandez de bal in eigen doel kopte, na een vrije trap van Sulejmani.

De zege was verdiend, hoewel NEC twee keer uit een vrije trap van Schöne (kopbal Zomer, schot El Akchaoui in korte hoek) terugkwam. Pothuizen was een uitstekende vervanger van de vertrokken aanvoerder Wisgerhof. Trainer Mario Been heeft met redelijk bescheiden middelen een fijn elftal gecomponeerd, dat herkenbaar, op de aanval gericht voetbal speelt dat in Nijmegen, terecht, tot groot enthousiasme leidt.

Volgende week wacht Ajax, met Stekelenburg terug als doelman, weer zo’n fijne uitwedstrijd, in Groningen, de vorige club van Suarez.

www.volkskrant.nl
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jan 19, 2009 9:25 am

Enganche schreef:
Wie was het laatst ook alweer, die maar bleef beweren dat Vertonghen zo'n goede kopper is? Pietro? Zie Utrecht thuis, zie deze goal. Vooral in de zestien is het link, wat Vertonghen in de lucht uithaalt.
Nee. Zie het rommelhok (topic Urby) voor de dader. :aai.gif:

Ik vond het verdedigend erg zwak, In het begin lag de zwakte aan de kant van Schilder, maar daarna ging er ook van alles mis aan de rechterkant.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jan 19, 2009 9:38 am

LucaS schreef:
Enganche schreef:
Beloki schreef:Van Basten gaf Cvtinach geen handje, die dat aanbood. Oliedom ook, die rode kaart. Dupeert zijn ploeg.
Domme actie van Van Basten dan. Hij kan beter het goede voorbeeld geven aan Cvitanich door zich wél te beheersen wanneer iets hem niet zint. Al begrijp ik dat de kaart van Cvitanich onterecht was, dus dan lijkt er al helemaal geen reden voor zo'n scene.
Het is ook niet waar. Van Basten en Cvitanic waren naar ekaar aan het gebaren. Van Basten was niet boos
Hoe weet je dat? Ik kreeg op basis van wat ik zag de indruk dat Van Basten toch aardig ontstemd was, en hij weigerde de uitgestoken hand van Cvitanich. Tenminste, zo zag ik het.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » ma jan 19, 2009 9:48 am

Op de site van eredivisielive kan je de samenvatting nogmaals bekijken, moment MvB-Cvitanich op ongeveer 4.20 ; lijkt mij geen toegestoken hand, maar een gebaar.

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » ma jan 19, 2009 9:49 am

Duke schreef:
LucaS schreef:
Enganche schreef: Domme actie van Van Basten dan. Hij kan beter het goede voorbeeld geven aan Cvitanich door zich wél te beheersen wanneer iets hem niet zint. Al begrijp ik dat de kaart van Cvitanich onterecht was, dus dan lijkt er al helemaal geen reden voor zo'n scene.
Het is ook niet waar. Van Basten en Cvitanic waren naar ekaar aan het gebaren. Van Basten was niet boos
Hoe weet je dat? Ik kreeg op basis van wat ik zag de indruk dat Van Basten toch aardig ontstemd was, en hij weigerde de uitgestoken hand van Cvitanich. Tenminste, zo zag ik het.
Ik zag het op tv en volgens mij viel het allemaal wel mee. Die uitgestoken hand van Cvitanich heb ik niet gezien. Hij deed voor hoe ie erin getuind was, en Van Basten maakte een gebaar van ' ga maar naar binnen, je kunt er nu toch niets meer aan doen'.
Als er wél een uitgestoken hand was geweest, dan was dat ongetwijfeld nog 100x teruggehaald op tv.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jan 19, 2009 9:51 am

een gebaar.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jan 19, 2009 10:13 am

Ok, ik heb het niet goed gezien, maar jullie wel. Prima.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma jan 19, 2009 10:50 am

Ik vond de twee gele kaarten voor Cvitanich was zwaar: ik had niet het idee dat hij echt met zijn hand wilde scoren, hij kreeg gewoon een vrij forse duw in de rug. Die overtreding op Pothuizen? Nog los van het feit dat Pothuizen heeft toegegeven dat hij Cvitanich een kaart wilde aannaaien, vond ik ook dat hij helemaal niet zo wild inkwam. Hij haalde niet door, maar hield juist in.

Kortom: twee keer een beetje zwaar, en een beetje lullig.

Aan de andere kant kan ik me een moment herinneren in de eerste helft (hij had toen één keer geel) waarop hij zijn man nogal schaamteloos bij het shirt pakte toen die langs hem was geglipt. Gewoon ordinair shirtje-trekken. Dat was dan weer wél een 100% gele kaart, maar die kreeg 'ie dan weer niet omdat hij er al eentje had. Eigenlijk had 'ie er daar gewoon af gemoeten, of in elk geval gekund.

Dat vind ik dus óók irritant: zulk slap 'interpreteren' en 'aanvoelen' van een scheidsrechter. Dan voel ik minachting, ook al is het in het voordeel van Ajax.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma jan 19, 2009 10:56 am

Leuk stuk in de Volkskrant. Maar om nu te zeggen dat Cvitanich net zo is als Suarez, of een 'vat buskruit' gaat me iets te ver.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » ma jan 19, 2009 10:58 am

Beide gele kaarten waren belachelijk. Heel jammer want voorin draait het juist lekker met die drie musketiers. We hadden Chvita goed kunnen gebruiken tegen Groningen. Maar ja, de arbitrage was sowieso weer waardeloos dit weekend. Lagen nog half in hun winterslaap.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma jan 19, 2009 11:02 am

Kowalczyk schreef:Dat vind ik dus óók irritant: zulk slap 'interpreteren' en 'aanvoelen' van een scheidsrechter. Dan voel ik minachting, ook al is het in het voordeel van Ajax.

K.
Tja, de geest van de wedstrijd enzo.... :smallgrin.gif:

Ik heb er ook een bloedhekel aan. Gewoon de spelregels hanteren en dan ook objectief graag.

Afgelopen weekend zijn er wel weer erg veel foute scheidsrechterlijke beslissingen geweest die invloed hadden op wedstrijden. Eigenlijk heb ik de hoop al opgegeven maar wat zou het mooi zijn als we eens wat met camera toezicht gingen doen. Dan heeft die 4e official ook wat nuttigs te doen i.p.v. de hele tijd opletten of meneer de trainer niet toevallig een keer buiten z'n lijntje stapt. Want dát zien ze dan weer wel.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » ma jan 19, 2009 11:04 am

Als je na 5 minuten wielart geel geeft voor shirtje pakken (en dus terecht ) dan moet je de hele wedstrijd consequent blijven en hadden minstens 3 nec spelers ook geel moeten hebben.

Verder heb ik genoten van de wedstrijd.

Een typische "Engelse" wedstrijd met veel strijd, veel momenten voor de goal, soms slordig voetbal en 6 doelpunten

heerlijk
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jan 19, 2009 11:04 am

Je kan heel veel bereiken met cameratoezicht en zo, maar een gele kaart of niet blijft altijd subjectief. Als je de gele kaart voor Wielaert bekijkt; als dat de norm was, hadden er gisten in de eredivisie wel honderd gegeven moeten worden
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie