AJAX - Feyenoord 15-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 412
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 7:38 pm

Bericht door Mars » zo feb 15, 2009 8:14 pm

El Clavo schreef:Klopt, de ontsteking deed het niet.
Daarom moet je het vuurwerk gewoon aan de supporters overlaten, ipv dat zogenaamde professionele vuurwerk .. prutsers..

Mars
Iedereen heeft recht op mijn mening ....

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » zo feb 15, 2009 8:30 pm

Daniel_vT schreef:Laat me raden, op de toon van "De zak van Sinterklaas"? Nou nou, kennen ze ook nog andere melodietjes?
Vorig jaar tegen AZ met de zaak van Alves ook al, en een jaar of 3,5 terug tegen Sparta Praag in de CL ook al.
What the fuck maakt dat nou uit? Het gaat om de tekst hoor, dit is fucking X-factor niet.

Voor de mensen die het wél kunnen waarderen:
http://www.youtube.com/watch?v=NTGCg_l6adg
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » zo feb 15, 2009 8:31 pm

Daniel_vT schreef:Laat me raden, op de toon van "De zak van Sinterklaas"? Nou nou, kennen ze ook nog andere melodietjes?
Vorig jaar tegen AZ met de zaak van Alves ook al, en een jaar of 3,5 terug tegen Sparta Praag in de CL ook al.
Jezus, nu is de melodie weer niet goed. Ik wacht vol spanning op jouw meesterlijke inbreng tegen Volendam!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo feb 15, 2009 8:34 pm

El Clavo schreef:
Daniel_vT schreef:Laat me raden, op de toon van "De zak van Sinterklaas"? Nou nou, kennen ze ook nog andere melodietjes?
Vorig jaar tegen AZ met de zaak van Alves ook al, en een jaar of 3,5 terug tegen Sparta Praag in de CL ook al.
Jezus, nu is de melodie weer niet goed. Ik wacht vol spanning op jouw meesterlijke inbreng tegen Volendam!
haha dat is idd gezeur.. maar wat ik wel vind.. het is een leuk liedje maar zing het dan in godsnaam allemaal wat massaler want als je ook maar een paar vakken verder zit hoor je er geen flikker van, laat ik het zo zeggen, het uitvak heeft dit niet meegekregen.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo feb 15, 2009 8:36 pm

Ik waardeer het absoluut, alleen ik dacht iedereen daar zo origineel was. Pardon dat ik een mening heb, je hoeft er verder ook niet op te reageren hoor. :confused.gif: Ik vind de tekst verder geweldig bedacht, maar als je elke keer alles op dezelfde melodie gaat lopen zingen wordt het effect vanzelf ook minder. Maargoed, kritiek geven mag blijkbaar niet, je mag alleen maar buigen en klappen.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » zo feb 15, 2009 8:37 pm

Nou dat betwijfel ik hoor. Op een gegeven moment werd het best massaal gezongen.

Voor de liefhebbers trouwens ook wat andere filmpies van de wedstrijd.
http://www.youtube.com/view_play_list?p ... FC43D6CABF
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » zo feb 15, 2009 8:38 pm

Daniel_vT schreef:Ik waardeer het absoluut, alleen ik dacht iedereen daar zo origineel was. Pardon dat ik een mening heb, je hoeft er verder ook niet op te reageren hoor. :confused.gif: Ik vind de tekst verder geweldig bedacht, maar als je elke keer alles op dezelfde melodie gaat lopen zingen wordt het effect vanzelf ook minder. Maargoed, kritiek geven mag blijkbaar niet, je mag alleen maar buigen en klappen.
Elke keer op die melodie??
Je komt met voorbeelden van AZ (vorig jaar) en Sparta Praag (ook al effe geleden). Je doet voorkomen alsof we elke week een liedje op dit melodietje verzinnen.
Op naar de vierde ster!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo feb 15, 2009 8:40 pm

Pride of Amsterdam schreef:Nou dat betwijfel ik hoor. Op een gegeven moment werd het best massaal gezongen.
Ik zat in 422, schuin boven zuid1 dus en het was echt haast niet te verstaan daarvandaan.. maargoed ik heb voorheen ook op zuid1 gezeten en dan heb je zelf wel het idee dat het keihard doorkomt maar dat valt dus gewoon erg tegen.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo feb 15, 2009 8:40 pm

Pride of Amsterdam schreef:
Daniel_vT schreef:Ik waardeer het absoluut, alleen ik dacht iedereen daar zo origineel was. Pardon dat ik een mening heb, je hoeft er verder ook niet op te reageren hoor. :confused.gif: Ik vind de tekst verder geweldig bedacht, maar als je elke keer alles op dezelfde melodie gaat lopen zingen wordt het effect vanzelf ook minder. Maargoed, kritiek geven mag blijkbaar niet, je mag alleen maar buigen en klappen.
Elke keer op die melodie??
Je komt met voorbeelden van AZ (vorig jaar) en Sparta Praag (ook al effe geleden). Je doet voorkomen alsof we elke week een liedje op dit melodietje verzinnen.
Nee, dat heb ik nooit gezegd, tis alleen niet echt origineel meer. En ik heb gewoon een gruwelijke hekel aan het nummer "De zak van Sinterklaas", als klein kind al, weet niet waarom.
Laatst gewijzigd door Daniel op zo feb 15, 2009 8:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » zo feb 15, 2009 8:43 pm

Daniel_vT schreef:Ik waardeer het absoluut, alleen ik dacht iedereen daar zo origineel was. Pardon dat ik een mening heb, je hoeft er verder ook niet op te reageren hoor. :confused.gif: Ik vind de tekst verder geweldig bedacht, maar als je elke keer alles op dezelfde melodie gaat lopen zingen wordt het effect vanzelf ook minder. Maargoed, kritiek geven mag blijkbaar niet, je mag alleen maar buigen en klappen.
Nooit gezegd dus... :confused.gif:

(of bedoelde je het idee dat je schetst dat we dat elke week doen? daarvan zei ik ook niet dat je het zei, maar dat het zo lijkt alsof je dat denkt)
Op naar de vierde ster!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo feb 15, 2009 8:44 pm

Ok prima.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo feb 15, 2009 8:52 pm

Hosanna leuk , maar er is nog heel veel te doen want er gaat toch nog veel mis....

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo feb 15, 2009 8:57 pm

Wedstrijd niet gezien, had wat anders te doen...

Ben allang blij dat we gewonnen hebben, dat geeft de burger weer een heel klein beetje moed.

Ik vraag me wel af waarom er nu ineens wel een beroep wordt gedaan op meer ervaren spelers en de voorbije weken niet.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het opstellen van Schilder, de Jong en Anita ons de voorbije weken soms onnodig punten heeft gekost. Ik heb liever Oleguer, Kennedy en Lindgren in m´n elftal dan het eerder genoemde trio.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » zo feb 15, 2009 8:57 pm

Toppie schreef:Hosanna leuk , maar er is nog heel veel te doen want er gaat toch nog veel mis....
Tuurlijk, heb je ook helemaal gelijk in.

Maar ik blijf vandaag nog effe nagenieten van de gezellige sfeer.
Morgen ga ik met je meezeiken, want het was zeker nog niet goed wat ik zag.. :icon_wink.gif:
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo feb 15, 2009 9:08 pm


Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo feb 15, 2009 9:09 pm

wimpey schreef: Ik vraag me wel af waarom er nu ineens wel een beroep wordt gedaan op meer ervaren spelers en de voorbije weken niet.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het opstellen van Schilder, de Jong en Anita ons de voorbije weken soms onnodig punten heeft gekost. Ik heb liever Oleguer, Kennedy en Lindgren in m´n elftal dan het eerder genoemde trio.
Zal het leerproces van MvB wel zijn, Wimpey. En best mogelijk dat het de volgende wedstrijd weer allemaal anders staat.

Wat mij betreft gaat Marco nog even door met de punt naar achteren. Stond vrij goed ditmaal, lijkt toch meer geschikt voor de beschikbare spelers. Alhoewel het voetbal tot aan de 1-0 zwaar te wensen overliet. In de passing was Ajax heel erg slordig tot dan toe.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » zo feb 15, 2009 9:17 pm

Monkey Tonk schreef:Ik hou het op Ajax 2- Feyenoord 0

Ik ga slapen. Half zes in de morgen.

Sorry. Had het hoger moeten zetten in de rust. Nou kreeg je al dat nare gekets op paal en lat.

:blush.gif:

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo feb 15, 2009 9:25 pm

Zuidema schreef: Wat mij betreft gaat Marco nog even door met de punt naar achteren. Stond vrij goed ditmaal, lijkt toch meer geschikt voor de beschikbare spelers.
Ik heb deze pot niet gezien, maar qua bezetting leek me dit een goede achterhoede. Gabri en Lindgren daarvoor, dan heb je een vrij degelijk defensief blok.

Nogmaals, vreemd dat er in Grunn en daarna met Schilder i.p.v. Oleguer werd gespeeld. Dit Ajax was en is nog lang niet zover dat je moeiteloos jeugdspelers en lichtgewichten kunt inpassen. MVB had de voorbije weken simpelweg voor weerbaarheid moeten kiezen, dan zou de ranglijst er i.m.o. heel wat rooskleuriger uit hebben gezien.

Kennedy deed het tegen PSV en HSV heel aardig. Hij is een slimme speler die makkelijk tussen de linies speelt en daardoor vaak aanspeelbaar is. Alleen heeft ie fysiek niet echt de mogelijkheden om dat inzicht echt productief om te zetten. Maar bruikbaar is ie in dit Ajax wel... Je kunt een speler m.i. niet blijven afdanken en recyclen.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo feb 15, 2009 9:33 pm

wimpey schreef:
Zuidema schreef: Wat mij betreft gaat Marco nog even door met de punt naar achteren. Stond vrij goed ditmaal, lijkt toch meer geschikt voor de beschikbare spelers.
Ik heb deze pot niet gezien, maar qua bezetting leek me dit een goede achterhoede. Gabri en Lindgren daarvoor, dan heb je een vrij degelijk defensief blok.
Eh nee, zo stond het eigenlijk niet. Lindgren stond in de punt naar achteren, Urby en Gabri waren de halven, die het loopwerk moesten doen.
De backs speelden ook een stukkie behoudender, kwamen nu veel minder op. Wielaert had Oleguer naast zich. Die was verdedigend heel redelijk bezig. Alhoewel F. ze ook niet erg veel op de proef stelde.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 15, 2009 9:33 pm

wimpey schreef:
Zuidema schreef: Wat mij betreft gaat Marco nog even door met de punt naar achteren. Stond vrij goed ditmaal, lijkt toch meer geschikt voor de beschikbare spelers.
Ik heb deze pot niet gezien, maar qua bezetting leek me dit een goede achterhoede. Gabri en Lindgren daarvoor, dan heb je een vrij degelijk defensief blok.

Nogmaals, vreemd dat er in Grunn en daarna met Schilder i.p.v. Oleguer werd gespeeld. Dit Ajax was en is nog lang niet zover dat je moeiteloos jeugdspelers en lichtgewichten kunt inpassen. MVB had de voorbije weken simpelweg voor weerbaarheid moeten kiezen, dan zou de ranglijst er i.m.o. heel wat rooskleuriger uit hebben gezien.

Kennedy deed het tegen PSV en HSV heel aardig. Hij is een slimme speler die makkelijk tussen de linies speelt en daardoor vaak aanspeelbaar is. Alleen heeft ie fysiek niet echt de mogelijkheden om dat inzicht echt productief om te zetten. Maar bruikbaar is ie in dit Ajax wel... Je kunt een speler m.i. niet blijven afdanken en recyclen.
Dus het experimenteren kost ons zo'n beetje het kampioenschap inplaats dat MVB zijn logisch verstand gebruikte.Wat is dan de garantie dat ie daar van heeft geleerd ?.Zoals Zuidema ook al zegt, volgende wedstrijd kan het ineens weer anders zijn dan mag Kennedy weer op de tribune gaan zitten ..

En het countervoetbal deed toch wel pijn aan je ogen ...
Laatst gewijzigd door 999 op zo feb 15, 2009 9:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo feb 15, 2009 9:34 pm

Die garantie heb je niet. Garantie bestaat eigenlijk niet in de voetballerij.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 15, 2009 9:37 pm

Daniel_vT schreef:Die garantie heb je niet. Garantie bestaat eigenlijk niet in de voetballerij.
Tuurlijk wel.Gewoon de juiste logische keuzes maken en niet dat gezwalk zoals MVB nu al een hele tijd doet .. eigenlijk vanaf begin seizoen ..

Zeg nu zelf, Leonardo is reserve en mag tig potjes opdraven.Dus dan zou het logisch zijn dat hij start in de basis .. vergeet het maar MVB gaat weer toveren ..

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo feb 15, 2009 9:41 pm

Jij en ik weten ook dat Leonardo keer op keer gefaald heeft als basisspeler, zeker Leonardo is geen zekerheid. De ene invalbeurt doet ie het goed, de volgende keer staat ie in de basis en speelt ie bagger. De invalbeurt erop speelt ie ook weer kut, een wedstrijd of wat mag ie weer invallen en doet ie het wel weer goed.. etc.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 15, 2009 9:47 pm

Daniel_vT schreef:Jij en ik weten ook dat Leonardo keer op keer gefaald heeft als basisspeler, zeker Leonardo is geen zekerheid. De ene invalbeurt doet ie het goed, de volgende keer staat ie in de basis en speelt ie bagger. De invalbeurt erop speelt ie ook weer kut, een wedstrijd of wat mag ie weer invallen en doet ie het wel weer goed.. etc.
Je mag de handelswijze van MVB zoveel goed praten als je wilt.Maar een speler die vanaf December niet meer in beeld is, zelfs geen inval beurt inbrengen in deze wedstrijd, en nog eens met zo'n uitleg ( voor de microfoon ) daarbij , mag jij mij vertellen wat daar logisch aans is.En die Kennedy was dus een drama ... dat is dus gewoon experimenteren, niks meer niks minder .. en over falen gesproken .. Kennedy laat toch ook niks zien ...

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo feb 15, 2009 9:54 pm

Vedette-10- schreef:
LucaS schreef:Dat is dan ook niet gebeurd
Wel, tenminste volgens www.ajax.nl. Viel me op dat Suarez en Leonardo alleen voorin stonden, alleen toen wist ik nog niet welke wissel plaatsgevonden had.
Hebben jullie allebei de wedstrijd niet gezien of zo? Kennedy eruit, Schilder erin. Vlak voor de rode kaart.

Was blij met de overwinning, maar de euforie is natuurlijk snel getemperd door het inmiddels weer teruggekeerde chagrijnige stemmetje in mijn achterhoofd: 1 punt uit 4 wedstrijden. Allemaal mosterd na de maaltijd, tuurlijk. Maar ik moet nog steeds wennen aan het feit dat we, uitrgaande van de situatie na de winterstop, op 1 puntje van AZ hadden kunnen, nee, moéten staan. Zal nog enige tijd nodig hebben, vrees ik.

Enfin. Dan maar zien dat we tweede worden. Op naar de wedstrijd tegen Volendam...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie