AJAX - Feyenoord 15-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo feb 15, 2009 4:51 pm

Heb eigenlijk geen zin in beschouwingen enzo... Gewoon blij met de 2-0! :onfire.gif: Iedereeen gefeliciteerd! :headbang.gif: :ajaxscarf.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 15, 2009 4:51 pm

LucaS schreef:Kennedy mocht spelen omdat hij de enige is in de voorhoede die een bal nog wel eens even in het bezit weet te houden. Een volkomen terechte, hoewel treurige, vaststelling
MVB zei voor de microfoon van EDL dat ie speelde omdat Sarpong niet had gebracht wat men verwacht had.Afijn, Sarpong is net zo goed in het vasthouden van de bal.En had ook nog eens recent mee gedaan ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo feb 15, 2009 4:55 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 15, 2009 4:52 pm

brigade zuid schreef:
999 schreef:En waarom nu ineens weer Kennedy, ik hoorde MVB dat de reden was dat ie mee mocht doen omdat Sarpong niet bracht wat men had verwacht .. en dan kom je dus uit bij Kennedy ( die weg mag ) .. ik snap er helemaal niks meer van van die MVB ...........
En slecht dat ie was die Kennedy.

Dat is ook logisch. Eerst 'mag' hij weg, dan staat hij in de basis, dan verdwijnt hij naar Jong Ajax, dan staat hij weer in de basis.... Een speler wordt daar niet vrolijk van. Kennedy probeerde vooral krampachtig niets fout te doen.
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo feb 15, 2009 4:53 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Heb eigenlijk geen zin in beschouwingen enzo... Gewoon blij met de 2-0! :onfire.gif: Iedereeen gefeliciteerd! :headbang.gif: :ajaxscarf.gif:
Hier ook! Olé, had 5-0 moeten zijn maar soit. Prima.

Ik ga de kroeg in.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo feb 15, 2009 4:57 pm

GangstaRiB schreef:Leonardo zorge voor de kentering!!! Sulejmani? :rules.gif:

Wordt zo langzamerhand een miskoopje vrees ik.
Geduld, Zlatan had ook tijd nodig en presteerde eerst ook niet naar behoren.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 15, 2009 4:58 pm

Gabri met hoofdwond naar ziekenhuis

Gabri heeft in de Klassieker tegen Feyenoord een hoofdwond opgelopen. De Spaanse middenvelder viel vlak voor het einde van de eerste helft aangeslagen uit met een hoofdwond. De ernst van de blessure is op dit moment nog niet bekend.

[update] Volgens ELF is Gabri voor de zekerheid naar het ziekenhuis vervoerd om zich te laten onderzoeken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo feb 15, 2009 4:59 pm

Nog ff over de tifo vooraf... het zag er strak uit moet ik zeggen, alleen er werd gezegd dat er vuurwerk zou zijn bij de f-side.. volgens mij is er iets gruwelijk fout gegaan want ik neem aan dat ze daar niet dat ene fakkeltje mee bedoelden op zuid1.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo feb 15, 2009 4:59 pm

Thijs schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Heb eigenlijk geen zin in beschouwingen enzo... Gewoon blij met de 2-0! :onfire.gif: Iedereeen gefeliciteerd! :headbang.gif: :ajaxscarf.gif:
Hier ook! Olé, had 5-0 moeten zijn maar soit. Prima.

Ik ga de kroeg in.
Zuup ze... :alc.gif:

Mooi tifo ook trouwens...vanaf de 2e ring een keer goed te zien! :worshippy.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 15, 2009 5:02 pm

brigade zuid schreef:Nog ff over de tifo vooraf... het zag er strak uit moet ik zeggen, alleen er werd gezegd dat er vuurwerk zou zijn bij de f-side.. volgens mij is er iets gruwelijk fout gegaan want ik neem aan dat ze daar niet dat ene fakkeltje mee bedoelden op zuid1.
Maar het zag er strak uit. Complimenten! :worshippy.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » zo feb 15, 2009 5:23 pm

brigade zuid schreef:Nog ff over de tifo vooraf... het zag er strak uit moet ik zeggen, alleen er werd gezegd dat er vuurwerk zou zijn bij de f-side.. volgens mij is er iets gruwelijk fout gegaan want ik neem aan dat ze daar niet dat ene fakkeltje mee bedoelden op zuid1.
Klopt, de ontsteking deed het niet.

Ik heb geen idee hoe het eruit zag eerlijk gezged, ik stond er middenin, zo maar ff op de fotoside kijken.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo feb 15, 2009 5:25 pm

El Clavo schreef:
brigade zuid schreef:Nog ff over de tifo vooraf... het zag er strak uit moet ik zeggen, alleen er werd gezegd dat er vuurwerk zou zijn bij de f-side.. volgens mij is er iets gruwelijk fout gegaan want ik neem aan dat ze daar niet dat ene fakkeltje mee bedoelden op zuid1.
Klopt, de ontsteking deed het niet.

Ik heb geen idee hoe het eruit zag eerlijk gezged, ik stond er middenin, zo maar ff op de fotoside kijken.
Das kut...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » zo feb 15, 2009 5:27 pm

Ja, die kerel baalde er zelf ook van, je zag hem vloeken achter z'n laptop!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo feb 15, 2009 5:28 pm

Ik heb niks gezien , conclusie achterin weinig weggeven en voorin vooral 2e helft veel pech. Ballen meer op de lat en paal dan in de goal.

Zondag Volendam dus iedereen kan dan weer terug komen en hopen dat Aisatti z'n eerste speel minuten gaat krijgen met Gabri en Enoh en Dario in de spits

Sparta - Twente als run op de 2e plek

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » zo feb 15, 2009 5:31 pm

Ramona schreef:
Thijs schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Heb eigenlijk geen zin in beschouwingen enzo... Gewoon blij met de 2-0! :onfire.gif: Iedereeen gefeliciteerd! :headbang.gif: :ajaxscarf.gif:
Hier ook! Olé, had 5-0 moeten zijn maar soit. Prima.

Ik ga de kroeg in.
Mooi tifo ook trouwens...vanaf de 2e ring een keer goed te zien! :worshippy.gif:
Tifo was perfect.
Ik heb me weer prima vermaakt vanmiddag. De eerste helft was behoorlijk slapjes (volgens sommigen was ik behoorlijk aan het mopperen ;-)), maar na het inbrengen van Leo in de 2e helft ging het een stuk beter.
Wel typisch dat na het inbrengen van Leo en zijn strijdlustige instelling Suarez ineens ook beter ging spelen... :onfire.gif:


Al met al een lekkere voetbalmiddag .... :hupajax.gif: :ajaxscarf.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo feb 15, 2009 5:53 pm

Wel apart om Schilder te brengen voor Kennedy als je al met 2-0 voorstaat tegen 10 kakkerlakken.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo feb 15, 2009 5:56 pm

Dat is dan ook niet gebeurd
I think I lost my fucking headache

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo feb 15, 2009 6:01 pm

LucaS schreef:Dat is dan ook niet gebeurd
Wel, tenminste volgens www.ajax.nl. Viel me op dat Suarez en Leonardo alleen voorin stonden, alleen toen wist ik nog niet welke wissel plaatsgevonden had.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 15, 2009 6:04 pm

Dat was toen Ajax met 1-0 voorstond.

Mijns inziens maakte het niet veel meer uit want F. was toch verslagen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo feb 15, 2009 6:07 pm

joey schreef:Dat was toen Ajax met 1-0 voorstond.
En Feyenoord nog met 11 man op het veld stond.

Toch jammer dat we zelf niet in grootse vorm zijn als ook het doel waardoor die 2-0 van nu toch wat magertjes is. Doch hij blijft wel lekker.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo feb 15, 2009 6:44 pm

Ja goh , ik denk absoluut niet na zeg...wat een waarheid.

Jij leeft in een waanwereld waarin jij dingen oproept die je in je dromen ziet gebeuren. We hebben dit seizoen toch al ook zo'n superseizoen met deze speelwijze.

AZ heeft voetballende kwaliteit , wij niet. Zij kunnen met kwaliteit snel eruit met 1x raken en zo ploegen opensplijten. Als dat niet werkt ! hebben ze ook de mogelijkheid om gewoon tegenstanders stuk te spelen (belangrijk punt)

Wij hebben een rollator spits die dodelijk is in het penaltygebied als hij de bal krijgt.

Hoevaak zijn wij daar geweest de afgelopen 3 maanden ?

Ik ben een voorstander van Slory maar hoevaak wordt hij goed bediend in de diepte ?? Nog geen 5x dit seizoen.

Niemand van ons kan goed een bal in de ploeg houden en goed passen. Erg slim om dan 70 meter van het doel van de tegenstander te spelen.

Zeker als je ook een kut verdediging heb. Het laatste wat je wilt is druk leggen op die gasten. Dat gebeurt nu constant want we lopen wedstrijd na wedstrijd op onze eigen helft te voetballen. Ze krijgen geen adempauze omdat wij niet om het omgekeerde kunnen opleggen bij de tegenstander

--------------------------------------------------------------------------------

Ik leef in een waanwereld? Je moet eens nalezen wat je zelf zegt. Als wij met deze ploeg naar voren willen voetballen (en dan denk ik aan spelers als Hofland, Bahia, Lucius, Slory, Makaay, Biseswar) dan kom je helemaal nergens. Wij hebben aanvallend gezien geen speler die iets weet te creëren in de kleine ruimte. Waar wij het van moeten hebben is van de snelle omschakeling. Slory, Biseswar en ook Makaay zijn daar ideaal voor. Als we willen spelen zoals jij wilt, hadden we Slory en Makaay niet moeten halen.

Verdedigend neem je met mensen als Bahia, Lucius en Hofland veel te veel risico als je ver voor de eigen goal gaat spelen en ruimte gaat weggeven. Dan wint (letterlijk) de Graafschap nog van ons in de Kuip. Waat jij wilt is niet reëel, zowel door de situatie waar we nu in zitten (degredatievoetbal, dus overleven), alsmede door de middelen die we tot onze beschikking hebben.

Na de 1-0 ging Feyenoord meer naar voren voetballen, kreeg ajax meer ruimte en had ajax eigenlijk uit kunnen lopen. Als we van begin af aan zo hadden gespeeld, hadden we ook van begin af aan achter de feiten aangelopen. Ik vind het vrij naief dat iemand dat niet ziet.
wat een hemelschrijnend slecht elftal heeft Feyenoord zeg.
Gewoon lachwekkend. En wanneer worden we nu eens verlost van spelers als Bahia. Hij laat willens en wetens de tegenstander de bal in het doel lopen, zoiets heb ik zelden op een voetbalveld gezien.
Makaay, direct verkopen.
Tiendalli, vreselijk slecht. Helemaal niets goeds gedaan. Ook weer een domme gele kaart gepakt.
Lucius, nooit meer opstellen.
Sinds Verbeek weg is, is het voetbal zo mogelijk nog slechter geworden en tactisch is het helemaal ingestort. Ze weten van mekaar nog niet wie een vrije trap moet nemen en ze hebben maar amper 1 bal naar elkaar overgespeeld. Die spelers staan compleet voor lul op dat veld en daardoor de supporters ook!
FN

:biggrin.gif:

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » zo feb 15, 2009 6:59 pm

:biggrin.gif: HEERLIJK!

Ik heb genoten, was een goede sfeer in het stadion, leuke liedjes gezongen ook.

Zeg ken jij Appie Heijn, Appie Heijn, Appie Heijn?
Zeg ken jij Appie Heijn dat is een Jood met heel veel gein.
Wat staat daar, wat staat daar, wat staat daar in dat vak?
Een Duitse, een Duitse, een Duitse kakkerlak!


Hahaha, nogmaals, een vermakelijke middag waarin de score best wat hoger had moeten/mogen zijn.
Op naar de vierde ster!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo feb 15, 2009 7:40 pm

Laat me raden, op de toon van "De zak van Sinterklaas"? Nou nou, kennen ze ook nog andere melodietjes?
Vorig jaar tegen AZ met de zaak van Alves ook al, en een jaar of 3,5 terug tegen Sparta Praag in de CL ook al.
Laatst gewijzigd door Daniel op zo feb 15, 2009 7:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo feb 15, 2009 7:40 pm

Ik heb de wedstrijd NIET gezien, dat voorop. Op tv naar een wedstrijd kijken heeft weinig te maken met de wedstrijd in de Arena zien, m.a.w. mijn mening is gebaseerd op de samenvatting en twee telefoontjes met feyenoorders (waaronder in ieder geval één kenner, althans in mijn ogen)

In de samenvatting was het op een gegeven ogenblik Suarez tegen feyenoord. Ik las in jullie berichten niet/nauwelijks dat Suarez de bal aan Urby gaf, Timmer uit het doel, ik mag toch aannemen dat dit een assist is van Suarez!

Ik lees zelfs dat Suarez "slecht" was, maar ach denk ik dan, dat schrijft degene die al voordat Suarez één officiële wedstrijd had gespeeld schreef dat Suarez zo slecht was dat Mitea (voetbalt hij nog?) en Leonardo hem uit de basis zouden spelen.

De twee feyenoorders hebben de wedstrijd wel gezien, er was voor hen maar één uitblinker: Suarez. Dat doet mij deugd, we zullen hem missen. Zij vonden een paar jaar geleden Zlatan ook al te goed voor Ajax! Terecht blijkt.

De twee feyenoorders betwijfelen trouwens ook af Mario Been deze spelers aan het voetballen krijgt, zij vonden feyenoord uitermate zwak! Leek mij in de samenvatting ook. Geen uitgespeelde kans!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » zo feb 15, 2009 7:55 pm

Suarez slecht? Suarez was subliem. Een tovenaar. Magic. Die speelt volgend jaar (helaas) in de top van Europa.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo feb 15, 2009 8:01 pm

Aristides schreef:In de samenvatting was het op een gegeven ogenblik Suarez tegen feyenoord.
Ik vond het in de samenvatting meer Urby tegen Feyenoord. Live viel hij me echter minder op.

Plaats reactie