AJAX - Feyenoord 15-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 19, 2009 11:39 am

Net wat ik bedoelde, Marillion. Altijd zijn er weer mensen die het voor zichzelf en anderen verpesten.

Verder ben ik het eens met EC dat dit willekeur is. Ik ben tegen collectief straffen, of het nou voetbalsupporters betreft of niet. Collectief straffen zet onnodig veel kwaad bloed.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do feb 19, 2009 1:14 pm

Fans Feyenoord voorzien problemen

Volgens de teleurgestelde Feyenoord-aanhang zal het laten spelen van de voetbalklassieker zonder uitpubliek alleen maar voor extra problemen gaan zorgen. Temeer omdat het risico dan aanwezig is dat de fans zelf losse kaarten gaan regelen waardoor rivaliserende supporters bij elkaar in één vak komen te zitten.

,,De bewuste spreekkoren waren overigens wel veelvuldig te horen bij diverse anti-Israël-demonstraties eerder dit jaar. Toen waren beide burgemeesters niet zo stoer...", aldus de Feyenoord-fans op de website Lunatic News.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do feb 19, 2009 1:22 pm

Ik ben het met je eens hoor Marillon en de tijd dat ik die treinen stond op te wachten is ook wel voorbij, maar dat hoort er nou eenmaal een beetje bij. Van de jongens die echt voor gezeik kunnen zorgen staan daar er daar echt niet veel, die zetten al ergens aan het bier en geloven het allemaal wel. Alsof er 1600 hooligans in die treinen zitten. feyenoord mocht willen dat het zo'n grote groep had.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do feb 19, 2009 2:17 pm

Er is al jaren niks noemenswaardigs gebeurd qua rellen rondom de wedstrijd, de politie heeft het behoorlijk onder controle gekregen. Op basis waarvan is dan dit besluit gevallen: op provocerende leuzen en op ongeregeldheden tussen politie en ons welkomscommitee?

Goh, is dat zo erg? De bedoeling is dat de andere aanhang van slag raakt. Absoluut wel voor mensen die gerelateerde dingen hebben meegemaakt en er een trauma van hebben overgehouden, maar die teksten zijn helemaal niet gericht en gemeend is voor die groepen. Dat die mensen worden getroffen is absoluut spijtig, maar die mensen weten absoluut hoe ze het moeten opvatten. Neemt niet weg dat ze toch een flashback ervaren. Maar bij hoeveel zaken is dat het geval en is dat zelfs de bedoeling? Gaan ze dan ook zo stoer de baas spelen? Een beetje met 2 maten meten, alleen om een statement te maken?

De politie doet zelf aan uitsporig machtsvertoon, als ze gewoon de supportersgroepen uit elkaar houden is er niks aan de hand. Maar nee hoor, zij moeten er een spelletje van maken. Zij laten zich uitdagen, hetgeen waarom sommige supporters schik hebben. Als zij gewoon zakelijk de groepen scheiden dan is er niks aan de hand. Nu gaan ze onzinnige charges uitvoeren waarin ze zelf te ver gaan, waardoor je wel kan begrijpen dat er meer hatelijkheid ontstaat. Want iedereen weet dat je nooit zo ver kan gooien dat je de andere groep raakt, het is gewoon een beetje stoer doen tegen elkaar. Treden ze normaal gesproken ook zo op? Een beetje zielig om zelf aanleiding te geven tot ongeregeldheden om vervolgens volledig volgens plan dit besluit te kunnen rechtvaardigen.

Ik vind het echt belachelijk en schandalig. Haal de toetjes voor de achterban maar weg, elke thuiswedstrijd de spanning voor wedstrijden tegen clubs waar je helemaal geen gevoel tegen heb. Ik krijg ook het idee dat wij een beetje als het behang worden gezien in een stadion. Voor clubliefde, emotie en passie geen plaats.

P.S. Wat moest ik lachen toen ik onze Pannekoek gewoon weer in het vak zag staan.. :ajaxsmiley.gif: :ajaxscarf.gif: Hij had geen stadionverbod gekregen, alleen scc afgepakt.
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do feb 19, 2009 2:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do feb 19, 2009 2:23 pm

Afbeelding

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 19, 2009 2:23 pm

"Pijnlijk besluit voor voetballerij"

AMSTERDAM - De Supportersverening van Ajax heeft gemende gevoelens over het besluit de wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord voorlopig zonder de supporters van de bezoekende club te spelen. De vereniging, waarbij 85.000 Ajax-fans zijn aangesloten, heeft begrip voor de beslissing. Tegelijkertijd noemt voorzitter Daniël Dekker het een pijnlijk besluit voor de totale voetballlerij. Hij wijst er ook op dat het wel ten koste gaat van een grote groep welwillende supporters.
De T,

Een beetje een vaag bericht. Moet dat niet eerder zo zijn:

Cohen:: pittig maar goed gesprek met fans


BRON: Ajax.nl

Burgemeester Cohen van Amsterdam, burgemeester Aboutaleb van Rotterdam en enkele ambtenaren spraken maandag met een afvaardiging van de Ajax-supporters. "Een pittig, maar goed gesprek", aldus Cohen op de site van de gemeente Amsterdam. Vertegenwoordigers van Supportersvereniging Ajax, AFCA-supportersclub, Vak M, F-side en Vak 410/jongeren werden maandag uitgenodigd op in de Stopera een gesprek met de burgemeesters en hun ambtenaren te voeren.

"Het is logisch dat er na een aantal slechte wedstrijden op rij de emoties loskomen bij de supporters. Dat uit zich dat al snel in spreekkoren.Tijdens dit gesprek was er de ruimte om die emoties te uiten."

De supporters gaven in het anderhalf uur durende gesprek aan Cohen onvoorwaardelijk te steunen en deden ook een beroep op beide burgemeesters om indien nodig meer stadionverboden uit te vaardigen.
Ook lieten de supporters weten dat de politie harder moet werken en dat er meer contact wenselijk is tussen de supporters en de gemeente. Cohen heeft een goed gevoel overgehouden aan de bijeenkomst. "Alles verliep heel respectvol. Wij nemen onze verantwoordelijkheid en dat doen de supporters ook. Nu gaan we ons allemaal richten op zondag."
:hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do feb 19, 2009 2:32 pm

SV Feyenoord noemt verbod 'doodsteek voor echte fans'
Bron: www.voetbalprimeur.nl
"Een doodsteek voor de échte supporters.'' Zo noemt voorman Joop Verschuuren van de supportersclub Feyenoord donderdag het besluit om de wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord de komende vijf jaar zonder supporters van de bezoekende club te spelen.

De burgemeesters
Cohen (Amsterdam) en Aboutaleb (Rotterdam) en bestuurders van Ajax,
Feyenoord en de KNVB zagen zich hiertoe genoodzaakt omdat de klassieker
zondag na herhaalde waarschuwingen toch tot geweldsincidenten en
spreekkoren leidde.

"De rivaliteit hoort erbij", meent
Verschuuren. "Er wordt altijd wel iets geroepen. Maar in het stadion
zelf hebben zeker de Feyenoordfans zich keurig gedragen. Het echte
gedonder was op straat en werd uitgelokt door een handvol
Ajaxsupporters."
Hoe halen ze het in hun hoofd om naar Ajax te wijzen? Hun gedrag bij de beloftencompetitie was de hoofdoorzaak, ook in het stadion 1 keer massaal ''Hamas, Hamas". :1evil.gif:

DANNY
Berichten: 508
Lid geworden op: di sep 23, 2003 4:08 pm

Bericht door DANNY » do feb 19, 2009 2:58 pm

Had je een ander antwoord verwacht van die havenslaven?
Salo Muller:" Ajax is toevallig een voetbalclub maar Ajax had ook je vrouw of een goede vriend kunnen zijn"

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do feb 19, 2009 3:23 pm

DANNY schreef:Had je een ander antwoord verwacht van die havenslaven?
Ik had niet verwacht dat ze nu durfden te wijzen naar Ajax.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do feb 19, 2009 3:40 pm

Jij doet anders precies hetzelfde. Zij begonnen! Nietes, welles, nietes, welles, nietes, welles.....

Nee, zo komen we er wel.
Nil volentibus arduum

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do feb 19, 2009 3:45 pm

Marillion schreef:Jij doet anders precies hetzelfde. Zij begonnen! Nietes, welles, nietes, welles, nietes, welles.....

Nee, zo komen we er wel.
Helemaal niet, ik ben terecht ontstemd want zei zeggen onterecht dat het door ons komt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do feb 19, 2009 3:54 pm

Eigenlijk moet ik niet aan deze discussie beginnen. Maar goed, één poging.

In een reactie op hun uitspraak dat het voornamelijk aan Ajax supporters lag geef jij hun de schuld want 'het' is begonnen met de laatste confrontatie tussen Jong Ajax en Jong Feyenoord. Op het moment dat jij daarmee komt komen zij weer met de ongeregeldheden rond diezelfde wedstrijd in Amsterdam en zo kunnen we tot in de eeuwigheid door blijven gaan. Dat heeft dus geen zin want dat blijft een welles nietes spelletje.

Supporters zouden er verstandiger aan doen om eens kritisch naar zichzelf te kijken. Het ligt altijd aan de ander maar ondertussen komen we geen stap verder en nu kunnen echte voetbalsupporters straks niet meer de voor hun belangrijkste wedstrijd van het jaar bijwonen.
Nil volentibus arduum

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do feb 19, 2009 4:13 pm

Het gaat om de optelsom van de laatste maanden, dat was te heftig. Bij 2 van de 3 wedstrijden waren wij geeneens betrokken. En ik ben er van overtuigd dat het alleen Cohen aangrijpt door zijn Joodse achtergrond en wou Aboutaleb alleen even de steun van de media en daardoor bevolking winnen. Ik vind het nogal zielig dat ze het zo denken te stoppen, want reken er maar op dat de haat niet verminderd tijdens 'de afkoelperiode' en dat er nu veel meer confro's gaan komen. En het grappige is: de politie kan moeilijk controle houden omdat zij niet meer gelegenheden hebben om het in goede banen te kunnen leiden. En die relschoppers hebben die adrenalinemomenten toch nodig, zo ervaren zij het tenminste.

Waarom is het zo belangrijk dan, het zijn geen concurrenten? Juist: de rivaliteit tussen de clubs, gevoelsmatig. Het welkomscommitee hoort er gewoon bij en zo bijzonder waren de misdragingen niet, eerder heel begrijpelijk om zo te reageren op de stoere acties van de politie. Spreekkoren: sinds wanneer is dat onveilig? Mij kan het niet raken..

Nogmaals: ,,Hamas, Hamas" en ,,Bommen op Rotterdam" raakt mensen die erbuiten staan, dus dat is het enige wat ik verkeerd vind. Maar telt dat alleen bij de Klassieker?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do feb 19, 2009 11:27 pm

Vedette-10- schreef:
SV Feyenoord noemt verbod 'doodsteek voor echte fans'
Bron: www.voetbalprimeur.nl
"Een doodsteek voor de échte supporters.'' Zo noemt voorman Joop Verschuuren van de supportersclub Feyenoord donderdag het besluit om de wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord de komende vijf jaar zonder supporters van de bezoekende club te spelen.

De burgemeesters
Cohen (Amsterdam) en Aboutaleb (Rotterdam) en bestuurders van Ajax,
Feyenoord en de KNVB zagen zich hiertoe genoodzaakt omdat de klassieker
zondag na herhaalde waarschuwingen toch tot geweldsincidenten en
spreekkoren leidde.

"De rivaliteit hoort erbij", meent
Verschuuren. "Er wordt altijd wel iets geroepen. Maar in het stadion
zelf hebben zeker de Feyenoordfans zich keurig gedragen. Het echte
gedonder was op straat en werd uitgelokt door een handvol
Ajaxsupporters."
Hoe halen ze het in hun hoofd om naar Ajax te wijzen? Hun gedrag bij de beloftencompetitie was de hoofdoorzaak, ook in het stadion 1 keer massaal ''Hamas, Hamas". :1evil.gif:
Keurig gedragen? Een vuurwerkbommetje over het hek tussen vak 416 en 415 gooien is tegenwoordig dus al keurg gedragen?

Plaats reactie