FC Groningen - AFC Ajax 25 - 01 - 2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jan 28, 2009 3:06 pm

Jawel, maar niet door supporters. Supporters denken altijd overal recht op te hebben, maar in feite hebben ze alleen recht op een plek op de tribune.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo jan 28, 2009 3:09 pm

Mag ik ook niet eisen dat ze over een paar weken van Fnoord winnen? :blush.gif: vond het in de heenwedstrijd allemaal zo tegenvallen qua beleving en passie.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 28, 2009 3:10 pm

Ik heb een seizoenskaart bij Ajax, dus ik wil Ajax zien. Dat lukt tegenwoordig niet zo.

Maar goed, speciaal voor Jöhnk: ik eis het kampioenschap niet, ik verwacht het kampioenschap. Het kan niet zo zijn dat we voorbijgestreefd worden door een subtopper.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jan 28, 2009 3:11 pm

Dat mag je eisen. Maar laten we hopen dat de directie van Ajax de afgelopen jaren heeft geleerd dat het op straat zetten van de trainer oha niet helpt. Laten we hopen dat het werk van de trainer op een andere manier wordt beoordeeld

Als AZ kampioen wordt, wordt iedereen voorbijgestreefd door een subtopper
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jan 28, 2009 3:19 pm

joey schreef:Ik heb een seizoenskaart bij Ajax, dus ik wil Ajax zien. Dat lukt tegenwoordig niet zo.
Want een minder Ajax is geen Ajax?
Maar goed, speciaal voor Jöhnk: ik eis het kampioenschap niet, ik verwacht het kampioenschap. Het kan niet zo zijn dat we voorbijgestreefd worden door een subtopper.
Ik verwacht het ook. In die zin dat ik ook denk dat we kampioen worden.

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo jan 28, 2009 7:53 pm

999 schreef: Dat vergelijkingen doet men om de eigen club wat/steeds beter te maken.
Ik denk eerder andersom, Voetske: een andere ploeg en diens trainer ophemelen zodat de eigen ploeg en trainer nog wat meer afgekraakt kunnen worden...

Het gaat van het ene extreem naar het andere: vorig seizoen was LVG het ultieme mikpunt van spot. Nu is ie the Lord himself. Dat de goede man zijn ploeg een volledig seizoen + 2 wedstrijden een verkeerd systeem aanmeet, doet dan blijkbaar ineens niet meer ter zake... Terwijl Van Basten gefileerd wordt omdat hij het tegen Groningen bij het verkeerde eind had. Ik geloof niet dat het verschil tussen MVB en Ajax enerzijds en LVG en AZ anderzijds zó groot is als menigeen het wil doen geloven...

Hoe dan ook, het is te hopen dat MVB van zijn fouten tegen Groningen leert. Hij zal er van doordrongen moeten zijn dat de weerbaarheid van zijn selectie niet al te groot is. Aan de Jong en Leonardo heb je niets wanneer er geknokt moet worden. Jij, ik en half AT kan dat zien, dus dat had MVB moeten weten... De van origine middenvelder Vertonghen vond het 'op het middenveld toch weer even wennen'. Tja. Suarez kwam zonder Cvitanich totaal niet uit de verf en het middenveld werd zonder Enoh meer dan eens overlopen...

Ajax was tegen Groningen gewoon te licht, zowel fysiek als kwalitatief. De selectie is helaas niet zo breed dat het gemis van mannetjesputters als Cvitanich en Enoh gecompenseerd kan worden... Zonder hen en met de Jong en Schilder levert Ajax simpelweg teveel in en dan zijn we uiterst kwetsbaar. Sno en Sarpong, die goed invielen en ook fysiek beter zijn dan Schilder en de Jong, zouden betere opties zijn geweest, lijkt me.

Vóór de wedstrijd in Groningen ging het een aantal weken, in vrijwel dezelfde samenstelling, i.m.o. heel behoorlijk. Ons sterkste elftal is i.m.o. namelijk best een aardig ploeggie. Dus ik hoop er (tegen beter weten in waarschijnlijk) op dat we verschoond blijven van schorsingen en blessures. Als dat lukt, zie ik de rest van de competitie wel met vertrouwen tegemoet.

Afijn, Heerenveen. Da's een lekkere, want die thuiswedstrijd hebben we in de laatste 4 seizoenen maar liefst 1 keer gewonnen. :-(

Stekel
Wiel - Wielaert - Oleguer - Vermaelen
Gabri - Enoh / Lindgren / Sno
Suarez - Sulejmani - Urby
Cvitanich

Zo zou ik het doen... MVB zal Vermaelen in het centrum zetten en Schilder op linksachter.

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo jan 28, 2009 7:56 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:Ik heb een seizoenskaart bij Ajax, dus ik wil Ajax zien. Dat lukt tegenwoordig niet zo.
Want een minder Ajax is geen Ajax?
Ik denk dat joey bedoelt dat een Ajax o.l.v. MVB voor hem geen Ajax is. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jan 28, 2009 8:01 pm

Kan me wel vinden in je opstelling, al zou ik de wisseling van vBasten ook graag zien dit keer. Schilder met een directe tegenstander (Beerens) zie ik namelijk totaal niet zitten. Vermaelen functioneert daar gewoon beter en als ze Elm in de sptis zetten, dan heb ik ook nog wel vertrouwen in Wielaert-Oleguer.

Het verschil AZ en Ajax is ook niet zo groot. Laten we het niet hopen, zeg. AZ is een fucking middenmoter die vorig jaar 11e werd. Verder vond ik het wel erg om te zien dat AZ veel verder was in de onderlinge confrontatie. Hopelijk is het allemaal zonder gevolgen en halen we ze nog in. Heerenveen thuis moet dus ook gewoon gewonnen worden!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jan 28, 2009 8:02 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Dat vergelijkingen doet men om de eigen club wat/steeds beter te maken.
Ik denk eerder andersom, Voetske: een andere ploeg en diens trainer ophemelen zodat de eigen ploeg en trainer nog wat meer afgekraakt kunnen worden...
Ik vind afkraken een verkeerd woord, Wimpey .. ik ( wij ) zijn kritisch, misschien kritischer dan met andere trainer(s), maar dat mag ook wel na de zoveelste financiele spelers injectie ... Verder kan ik me niet voorstellen dat er mensen hier te vinden zijn die elke wedstrijd genietend van het vertoonde voetbal op het puntje van hun stoel hebben zitten kijken . ( en iemand anders zal hier best een betere zin van kunnen maken :smallgrin.gif: )

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo jan 28, 2009 8:32 pm

Ik ben ook kritisch, Voetske. Tegen Groningen was het bagger, tegen NAC, Praag en Volendam ook. Maar ik heb toch echt wat meer met dit elftal dan met die ploegen vol 'has beens' van Koster en Ten Cate. Cvitanich en Enoh bevallen me bijv. prima.

Er staat i.i.g. weer een selectie met perspectief. Da's al een flinke winst t.o.v. de voorbije seizoenen... Soms verrassen ze me (NEC laatst, PSV, HSV en de laatste wedstrijden voor de winterstop) en soms is het zwaar kut. Inherent aan een jonge ploeg met een trainer die ook nog lerende is.

We hebben met KJH een doelpunt of 25 verloren, dat hakt er flink in... Maar ik hou de moed erin: nog 15 wedstrijden te gaan en we doen nog mee in Europa. We hebben de voorbije jaren wel slechtere seizoenen gekend.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jan 31, 2009 8:56 am

Van Basten: tegen FC Groningen met zijn allen verloren

BRON: Ajax.nl

Op de persconferentie vrijdagmiddag blikte Marco van Basten nog eens terug naar de nederlaag tegen FC Groningen van vorige week. "Achteraf kan je makkelijk zeggen wat we als trainers misschien fout hebben gedaan. Maar vooraf hebben we alle opties goed overwogen. Ik heb ook geen spijt dat ik met Siem de Jong in de spits ben begonnen. Want daardoor konden Urby Emanuelson, Miralem Sulejmani en Luis Suarez op hun eigen plaats blijven staan. Helaas pakte het niet goed uit; collectief hebben we niet kunnen brengen wat nodig was om de wedstrijd in winst om te zetten. We begonnen niet goed en dat is een vreemd mirakel in de sport. Want we wisten nog wat voor goed gevoel de winst tegen NEC ons had gebracht. In de rust van het duel tegen Groningen heb ik de gemaakte afspraken en de beleving aan de kaak gesteld. Daar was ik ontevreden over. In de tweede helft ging het beter. Maar we moeten allemaal de hand in eigen boezem steken. We hebben met z'n allen verloren."

AN

Geen spijt? Heel Nederland kon zien dat het niet werkte.

En kijk eens aan, nog een 'vreemd' mirakel ook... :smallgrin.gif:

Zo vreemd is het volgens mij allemaal niet. De opstelling deugde niet, de tactiek klopte niet en toen liepen de spelers achter de feiten aan.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jan 31, 2009 9:02 am

het een sluit het ander niet uit. Overigens moet het argument dat op deze manier het minst geschoven hoefde te worden je toch aanspreken. Anders ben je er als de kippen bij om van Basten te veroordelen als hij de ploeg ingrijpend wijzigt bij een blessure. Ik meen laatst gelezen te hebben dat hij de geblesseerde dan desnoods moet vervangen met een speler uit de junioren, dat is des Ajax'
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jan 31, 2009 9:20 am

Dan kon niet, want Bodul was geschorst. Dus volgt er sowieso een omzetting. Laat het dan de juiste zijn.

Maar goed, er was blijkbaar sprake van een mirakel. Een vreemd mirakel nog wel. :biggrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jan 31, 2009 9:23 am

joey schreef:Dan kon niet, want Bodul was geschorst. Dus volgt er sowieso een omzetting. Laat het dan de juiste zijn.

Maar goed, er was blijkbaar sprake van een mirakel. Een vreemd mirakel nog wel. :biggrin.gif:
Nee hoor, hij heeft de Jongh in de spits gezet zodat de rest van de opsteliing ongewijzigd zou blijven. Moeilijk he om ook ergens iets positiefs over te melden.

Ach ja, hij heeft waarschijnlijk de HAVO. Sommige mensen hebben andere kwaliteiten dan een hoog IQ. Die kunnen echt dingen doen of maken
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jan 31, 2009 9:30 am

De Jong speelde toch op een voor hem vreemde positie? Of wil je nu beweren dat hij een centrumspits is?

Eerder zette Van Basten Suarez in de spits. Dat ging redelijk. Niet geweldig, maar heel wat beter dan met De Jong. Suarez is tenminste een spits.

Kijk, het is plausibel om te zeggen dat je spelers op hun eigen positie wilt laten spelen. Maar dan moet de opstelling die je maakt wel werken. Dat was dus niet zo.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie