FC Groningen - AFC Ajax 25 - 01 - 2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jan 27, 2009 10:00 am

Suarez in de spits is geen ideale oplossing, maar verre te prefereren boven Siem op die positie. Ik denk niet dat we Siem ooit nog op die positie zullen zien. Het experiment is mislukt, net als het experiment met Sno in de spits.

Een optie was ook geweest om zonder echte centrumspits te spelen, maar spelers daar te laten opduiken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di jan 27, 2009 10:05 am

Suarez en Sulejmani in een vrije rol voorin zou best gaan. Laat ze maar zwerven. En dan heb je met Emanuelson, De Jong, Sarpong en Gabri allemaal spelers in je selectie die kunnen bijsluiten. Dat zou volgens mij beter werken.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jan 27, 2009 10:10 am

Voor die rol zou Sulejmani veel loopwerk moeten verzetten. Dat zit er voorlopig niet in. Meneer heeft er geen zin in of hij is niet fit genoeg. Zeg het maar.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di jan 27, 2009 10:17 am

Hij is niet fit genoeg omdat hij geen zin heeft om zich in te spannen. Zoiets?

Maar goed, ik had liever voor die optie gekozen. Desnoods hadden we dan Sulejmani na een uur moeten vervangen omdat hij leeg was. Met een beetje geluk had hij dan samen met Suarez al wel de beslissing kunnen forceren.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jan 27, 2009 10:35 am

Marillion schreef:Hij is niet fit genoeg omdat hij geen zin heeft om zich in te spannen. Zoiets?
Haha, precies. :biggthumpup.gif:
Het doet pijn aan mijn ogen om die jongen te zien. Pfff, wat een zoutzak. Hij verknoeit zijn talent. Maar daar zul jij niet anders over denken, neem ik aan, want jij bent een wielerman. Een wielrenner met die instelling wordt bij de eerste heuvel gelost. :excited.gif:

Maar goed, ik had liever voor die optie gekozen. Desnoods hadden we dan Sulejmani na een uur moeten vervangen omdat hij leeg was. Met een beetje geluk had hij dan samen met Suarez al wel de beslissing kunnen forceren.
Tja, vooropgesteld dat meneer Sulejmani bereid is om zichzelf leeg te spelen... Maar inderdaad, voor die oplossing hebben we wel de spelers. Het heeft weinig zin om met een balvaste spits te spelen als je er geen hebt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di jan 27, 2009 11:11 am

joey schreef:Het doet pijn aan mijn ogen om die jongen te zien. Pfff, wat een zoutzak. Hij verknoeit zijn talent. Maar daar zul jij niet anders over denken, neem ik aan, want jij bent een wielerman. Een wielrenner met die instelling wordt bij de eerste heuvel gelost. :excited.gif:
Eens. Maar profvoetballers zijn over het algemeen wel de meeste luie topsporters die er bestaan.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jan 27, 2009 11:31 am

En toch kan je er helemaal doorheen zitten na 90 minuten voetbal... Voetbal is toch wel een sport die amper te trainen is (neem me aub niet te letterlijk) itt sporten als zwemmen, wielrennen, hardlopen.

Maar hoe die Sulejmani eruitziet....... :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jan 27, 2009 11:54 am

Dat begrijp ik niet, waarom zou voetbal niet trainbaar zijn? De training is anders, maar met een combinatie van looptraining, intervaltraining en krachttraining kom je een heel eind.

(Daarbij moet een voetballer op zijn vetpercentage letten, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.)
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di jan 27, 2009 12:02 pm

Tuurlijk kun je dat trainen. Kom op zeg, we hebben het over 90 minuten en incidenteel een verlenging en het zijn profs. Je kunt er echt wel voor zorgen dat voetballers zo fit zijn dat ze de volledige speeltijd gas kunnen geven.

Bij Sulejmani heb ik alleen de indruk dat hij het allemaal wat makkelijk opneemt. Hij zal misschien denken dat hij zich wel kan redden op basis van zijn kwaliteiten. Maar zo werkt het natuurlijk niet meer in het moderne voetbal.

Maar goed, V.Basten heeft onlangs al aangegeven dat hij persoonlijk op hem ging letten. Misschien dat dat gaat helpen?
Nil volentibus arduum

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di jan 27, 2009 2:22 pm

Trab schreef:Weet niet precies wat je bedoelt met "ze speelden niet op het middenveld maar tussen de linies". Neem aan dat tussen de achterste en de voorste linie het middenveld zit. Of is er nog een 4e linie?
Dat vrijstaan heeft niks met mandekking te maken natuurlijk. Ajax speelde met 4 man achterin tegen 1,5 spits. Dan is het logisch dat je op het middenveld een man tekort komt. Puur tacktiek. Bij die goal zie je niet alleen Holla vrij staan, ook de man die de bal teruglegt op Holla staat helemaal vrij.
Na 60 minuten besloot v.Basten eindelijk met 3 man achterin te spelen. Schilder door naar het middenveld en Vertonghen centraal voor de verdediging. Vanaf toen hadden we meer controle en kregen we kansen.
Er staan spelers op het middenveld, dus dat is een linie. Die werden niet opgepakt, maar Gabri en Vertonghen dekten vlak voor de verdediging in de zone lucht. Logisch dat je dan het initiatief kwijt bent als je het middenveld zijn gang laat gaan ipv op te pakken. Dat lukte met het inbrengen van Sno veel beter, dat was dus een goede wissel.

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jan 27, 2009 4:04 pm

Rishi schreef: Maar hoe die Sulejmani eruitziet....... :excited.gif:
Hij kan niet blijven teren op die paar beslissende momentjes. Hij zal er meer voor moeten doen en (zo te zien) vooral voor moeten laten. Eeuwig zonde dat iemand met zulk exceptioneel talent er zo weinig uithaalt.

Die jongen heeft geen Bodul als huisgenoot nodig, maar een strenge nanny. :smallgrin.gif: Op dieet, op tijd naar bed en leven als een monnik!
joey schreef: Wat hebben Oleguer, Sno en Wielaert samen gekost? Drie onnodige aankopen als je het mij vraagt.
Welja, Wielaert maakt er een potje van. :excited.gif: Was m.i. Ajax' beste tegen Groningen, maar dat zal wel aan mij liggen. Rustpunt in balbezit.

Sno viel prima in, deed het beter dan Gabri. Oleguer is een miskoop, simpel zat.
Peter schreef:Cynisch? Ik heb al geroepen dat je moet kopen om kampioen te worden. De vraag is alleen even of je met 33 miljoen al niet genoeg hebt gekocht. Was het wellicht niet beter geweest om nou gewoon eens goed en breed in te kopen? De selectie was toch zo armetierig (ondanks dat je er vorig jaar 2e mee werd), maar waarom is er dan veel geld over de balk gegooid aan missers. Wellicht had je een betere selectie op poten kunnen hebben als voor 16.25 2 spelers had gekocht. 2 spitsen voor 8 miljoen.
Hoe had je je dat dan voorgesteld, Peter? Een aankoop van 7 miljoen (Cvitanich) én een aankoop van 8 miljoen (X) een half jaar op de bank? We hadden immers KJH nog... En het was niet te voorzien dat hij geblesseerd zou raken...

Het lijkt me relevanter om op de actualiteit in te spelen. Ajax heeft Cvitanich, Suarez en Sulejmani als aanvallers. Op Leonardo kan Ajax niet bouwen. Op Bodul en Castillon ook (nog) niet.

Suarez liet afg. zondag 2 uitgelezen scoringskansen liggen, een 'out and out' spits zou zeker een van die kansen hebben benut. Dus het aantrekken van een spits lijkt me geen overbodige luxe. Ajax lijkt immers érg kwetsbaar zonder Cvitanich. Nou hoeft Ajax wat mij betreft geen 10 miljoen voor een spits kapot te slaan. Maar een betaalbaar alternatief, een jeugdige spits met perspectief, zouden we prima kunnen gebruiken.

Ik heb trouwens even een lijstje gemaakt van spelers die vorig seizoen nog in Ajax-1 opdoken en die op een zijspoor gerangeerd zijn (misschien vergeet ik nog wel iemand):

Heijblok, Ogararu, Kuffour, Colin, Perez, Luque, Urzaiz, Davids, Mitea, Rommedahl, Delorge, Slijngard en Krohn-Dehli. Persoonlijk mis ik die mensen niet... Voor Kennedy heb ik een zwak, ziet het spel, maar mist de inhoud om het afdoende uit te voeren... Voor Heitinga ving Ajax 10 miljoen, voor Huntelaar 27 miljoen... Dan zit je op 16 man.

Daar staan 7 spelers die van buitenaf zijn aangetrokken tegenover. Dus het gat dat die schoonmaakactie opleverde is voor de helft met aankopen en voor de andere helft met jeugdspelers gevuld... Er is 37 miljoen ontvangen en 33 miljoen geinvesteerd. De manager van Wigan Athletic of Portsmouth haalt voor zo'n transferbudget z'n neus op...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jan 27, 2009 4:31 pm

Multifunctionele aanvaller erbij in dat geval. Sulejmani is blijkbaar gehaald als '10' en nu zie je dus ook dat men Elia al in de winterstop wilde strikken. Wellicht meer voor de vleugels, maar toch. Dat je niet kan bouwen op Leonardo en Sno in de spits had (bijna) iedereen al voorzien en voor de rest heb je dan alleen (de goeie) Sarpong. Sulejmani niet en een 'nummer 10' van 8 miljoen en een multifunctionele aanvaller van 8 miljoen? Mwah, klinkt zeker niet gek, nee. Nu komt er niemand meer en wordt in de zomer de transfer van Elia bekeken. Hopelijk gaat men daar geen allejezus hoog bedrag voor neerleggen, want anders had je voor dat geld weer 2 spelers kunnen halen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di jan 27, 2009 4:33 pm

Nu haal je 2 Engelse clubs erbij Wimpey.. terwijl als je naar Nederland kijkt er geen club is die zoveel kan uitgeven als AJAX. Wat was het, 60 miljoen in 2 jaar?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jan 27, 2009 4:34 pm

brigade zuid schreef:Nu haal je 2 Engelse clubs erbij Wimpey.. terwijl als je naar Nederland kijkt er geen club is die zoveel kan uitgeven als AJAX. Wat was het, 60 miljoen in 2 jaar?
Inderdaad. En met die malloten van vorig jaar werden we 2e. Pure bagger volgens een ieder, maar nu is er dus weer 30 miljoen tegenaan gegooid en nu staan we...2e en zijn we net zo wisselvallig.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di jan 27, 2009 4:36 pm

30 is nog aan de zuinige kant want volgens mij is het met Wielaert erbij zeker 35 miljoen.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » di jan 27, 2009 4:39 pm

Peter schreef:
brigade zuid schreef:Nu haal je 2 Engelse clubs erbij Wimpey.. terwijl als je naar Nederland kijkt er geen club is die zoveel kan uitgeven als AJAX. Wat was het, 60 miljoen in 2 jaar?
Inderdaad. En met die malloten van vorig jaar werden we 2e. Pure bagger volgens een ieder, maar nu is er dus weer 30 miljoen tegenaan gegooid en nu staan we...2e en zijn we net zo wisselvallig.
Mijn god, jij weígert te lezen, hè?

Er is niet zomaar 30 miljoen tegenaan gegooid, er is ook voor 37 miljoen verkocht. Ajax is ten opzichte van vorig jaar Huntelaar en Heitinga kwijt geraakt, twee van de beste spelers van de selectie.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jan 27, 2009 4:46 pm

In de 2 jaar waar Peter naar kijkt is er voor 80 miljoen verkocht, daarnaast vertrokken Stam en Davids
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jan 27, 2009 4:54 pm

Scherrer schreef:
Peter schreef:
brigade zuid schreef:Nu haal je 2 Engelse clubs erbij Wimpey.. terwijl als je naar Nederland kijkt er geen club is die zoveel kan uitgeven als AJAX. Wat was het, 60 miljoen in 2 jaar?
Inderdaad. En met die malloten van vorig jaar werden we 2e. Pure bagger volgens een ieder, maar nu is er dus weer 30 miljoen tegenaan gegooid en nu staan we...2e en zijn we net zo wisselvallig.
Mijn god, jij weígert te lezen, hè?

Er is niet zomaar 30 miljoen tegenaan gegooid, er is ook voor 37 miljoen verkocht. Ajax is ten opzichte van vorig jaar Huntelaar en Heitinga kwijt geraakt, twee van de beste spelers van de selectie.
Heitinga de beste speler noemen gaat mij wat ver, maar volgens mij raakt Ajax altijd goeie spelers kwijt. Die 37 miljoen doet het goed, maar het gaat in weze om 2 spelers dus. Eentje in de winter en één in de zomert. Daar staat tegenover dat we in deze zomer (vorige winter werden er ook nog 3 spelers gehaald, maar dat terzijde), 1 verdediger, 3 middenvelders, 2 aanvallers haalden en sinds een paar dagen is daar nog een verdediger bijgekomen. Ergo, in een paar maanden 6 nieuwe spelers, waarbij Lindgren en Silva nu ook een jaartje bij ons spelen. Verklaar mij maar gek, maar als je dan komt 'ja maar we missen onze 2 beste spelers', dan word je inderdaad nooit meer kampioen. PSV werd jaar in jaar uit kampioen. Ik weet het nog goed: jaaa maaaaaaar nu missen ze vBommel. Nee, dus. Jaaaaa maar nu missen ze Cocu. Nee, dus. En nu? Ja, nu is AZ ingespeeld geraakt zeker. Daahaag.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di jan 27, 2009 4:59 pm

AJAX heeft altijd zn beste spelers kwijtgeraakt. AJAX heeft of ze nou wel of niet verkopen sowiezo het meeste geld van alle Nederlandse clubs en ze hebben de beste jeugdopleiding.. theoretisch gezien zou dat heel veel kampioenschappen moeten opleveren.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jan 27, 2009 4:59 pm

Sinds het jaar ervoor zijn ook Sneijder, Babel, Stam en Davids weg. Daar is vorig jaar niet erg best op ingekocht. Zoals Wimpey duidelijk aangaf, er is meer brandhout van Ten Cate verwijderd dan dat er nieuw bijkwam. Tja, als je een beroerde selectie erft, moet je wat repareren. Overigens valt het nog wel mee hoor, Cvitanich kwam als vervanger van Huntelaar, godzijdank, verdedigers moest van iedereen en Aissati en Enoh waren buitenkansjes.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jan 27, 2009 5:04 pm

De selectie was dusdanig beroerd dat we met 33 miljoen aan investeringen dus nog 2e staan? Als ik Heitinga nu bezig zie missen we daar weinig aan en met 33 miljoen zou je Huntelaar en Heitinga heel misschien ook wel 'aardig' kunnen vervangen.

Verder is het amusant dat Davids nu als sterkhouder wordt genoemd, want die bakte er zeker vorig seizoen niet veel van (als hij überhaupt al meedeed, want spelen zonder scheenbeschermers deed hem geen goed). Het zegt mij genoeg dat die jongen nergens speelt op dit moment.

Mijn punt is dat ik er meer van had verwacht zo halverwege. Ik vind Ajax zo wisselvallig als de neten en had dus verwacht dat die 33 miljoen genoeg zou moeten zijn om gewoon lekker als koploper door het leven te gaan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jan 27, 2009 5:08 pm

LucaS schreef:In de 2 jaar waar Peter naar kijkt is er voor 80 miljoen verkocht, daarnaast vertrokken Stam en Davids
Ja, de kas was vol. Dat moeten we Van Geel nageven. Van Basten kon meteen geld gaan uitgeven.

De basis van het huidige elftal bestaat uit spelers die er vorig seizoen ook al waren. Ga maar na: Stekelenburg, Van der Wiel, Vertonghen, Vermaelen, Urby, Lindgren, Suarez. Van Basten hoefde het team maar op een paar posities te versterken. Met het elftal van vorig seizoen werd de incapabele bloempot tweede, dus moet het wondertrainer Van Basten toch lukken om kampioen te worden, nietwaar?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jan 27, 2009 5:10 pm

Zeker als ik hoor dat deze spelers ook nog eens een 'stormachtige' ontwikkeling hebben meegemaakt. Ze zijn dus ook nog eens beter geworden en dat in combinatie met aankopen.

Gabri kun je ook nog wel aanstippen als basisspeler, al heeft hij nu concurrentie van Enoh.
Laatst gewijzigd door peter op di jan 27, 2009 5:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jan 27, 2009 5:11 pm

joey schreef:
LucaS schreef:In de 2 jaar waar Peter naar kijkt is er voor 80 miljoen verkocht, daarnaast vertrokken Stam en Davids
Ja, de kas was vol. Dat moeten we Van Geel nageven. Van Basten kon meteen geld gaan uitgeven.

De basis van het huidige elftal bestaat uit spelers die er vorig seizoen ook al waren. Ga maar na: Stekelenburg, Van der Wiel, Vertonghen, Vermaelen, Urby, Lindgren, Suarez. Van Basten hoefde het team maar op een paar posities te versterken. Met het elftal van vorig seizoen werd de incapabele bloempot tweede, dus moet het wondertrainer Van Basten toch lukken om kampioen te worden, nietwaar?
Ja, dit vind ik dus ook.En geen excuses van tussenjaar of wat dan ook .......

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jan 27, 2009 5:18 pm

Mag toch hopen dat een ieder vindt dat we kampioen moeten worden met dit materiaal? Hopelijk lukt dat ook, maar voor mij is het zeker in dit jaar eigenlijk een must. Het vertoonde spel stemt mij alleen treurig en dat heeft ook consequenties voor de resultaten, want die zijn erg wisselvallig.

Plaats reactie