FC Groningen - AFC Ajax 25 - 01 - 2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jan 25, 2009 9:00 pm

LucaS schreef:Wegereef is voor Grunn vandaag
:excited.gif:

Vorige week vond je de scheidsrechter ook al anti-AJAX.. stel je toch niet zo ongelooflijk aan man, je lijkt wel een kakkerlak.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 25, 2009 9:07 pm

zielepoot, ik stel slechts wat vast. Ik zei er ook bij dat het nergens beslissend was
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jan 25, 2009 9:16 pm

brigade zuid schreef:
LucaS schreef:Wegereef is voor Grunn vandaag
:excited.gif:

Vorige week vond je de scheidsrechter ook al anti-AJAX.. stel je toch niet zo ongelooflijk aan man, je lijkt wel een kakkerlak.
Ik vond hem ook slecht vandaag. Al komt het misschien omdat ik me mateloos irriteerde aan Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo jan 25, 2009 9:40 pm

wegereef is de laatste jaren wel vaker Anti-Ajax geweest, Wat niet te begrijpen is, is dat de spelers niet van het verleden willen leren en de technisch staf die de spelers daartegen kan wapenen.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo jan 25, 2009 9:43 pm

wimpey schreef:
Jöhnk schreef:Klopt. En dat 'meevoetballen'. :excited.gif:
Peert iedere bal naar voren. Vermeer zorgt voor opbouw.
Dit is natuurlijk flauwekul. Als Groningen druk zet en er zijn geen afspeelmogelijkheden dan is het logisch dat Stekelenburg geen risico neemt en die bal naar voren peert. Neemt niet weg dat Stekenlenburg voetballend gezien gewoon stukken beter is dan Vermeer.
Voor de rest ben ik het wel met je eens dat Vermeer wellicht de voorkeur verdient boven Stekelenburg. Ze doen weinig voor elkaar onder, maar Vermeer is wat katachtiger op de lijn. Betere reflexen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo jan 25, 2009 9:44 pm

Ik heb de laatste tien minuten geluisterd in de FAKKIN' Panda-droom. Nou al die klotebeesten konden me gestolen worden, verdomme zeg.
Dat doe ik ook nooit meer.

Maar we redden het nog wel.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jan 25, 2009 9:47 pm

Thijs schreef:Ik heb de laatste tien minuten geluisterd in de FAKKIN' Panda-droom. Nou al die klotebeesten konden me gestolen worden, verdomme zeg.
Dat doe ik ook nooit meer.

Maar we redden het nog wel.
Lijkt me dan ook nog eens erg dat je opeens met 2000 extra Eindhovenaren in de Efteling rondliep :smallgrin.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo jan 25, 2009 9:54 pm

Daniel_vT schreef: Lijkt me dan ook nog eens erg dat je opeens met 2000 extra Eindhovenaren in de Efteling rondliep :smallgrin.gif:
Nah, kan het gewoon niet meer aan om het te 'luisteren' als ik er niet zie. :blush.gif: Die 1-0 viel in de rij voor de Villa Volta, dan wordt je ook even raar aangekeken hoor bij een ontsnappend vloekje.

Echt, élke keer dat ik met een Vrouwmens iets ga ondernemen tijdens een wedstrijd van Ajax loopt het slecht af, ALTIJD. Werder Bremen-Ajax (3-0), Ajax - sc Heerenveen (0-1), Slavia Praag - Ajax (2-1), nu dit. Ik beloof hierbij plechtig dat ik het nooit meer ga doen. Het is een vloek.

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » zo jan 25, 2009 9:57 pm

Thijs schreef: Maar we redden het nog wel.
Mee eens Thijs, we hebben nog 15 wedstrijden te gaan, waarvan één de rechtstreekse confrontatie met AZ.

Dus is het verschil met az op dit moment eigenlijk maar 3 punten .. :ajaxscarf.gif:

Maar vandaag was wel een absolute zaadwedstrijd .. :1evil.gif:
Als je kansen krijgt, maak ze dan !!!! Dan wordt het een simpele 1-2 en zeurt niemand meer ..

Ennuh Thijs, geen ondernemingen meer op de zondag (behalve tijdens de winterstop en zomervakantie natuurlijk .. :ajaxsmiley.gif: ) .... :666.gif:
Laatst gewijzigd door Fenerbahce op zo jan 25, 2009 10:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo jan 25, 2009 10:04 pm

Trab schreef:
wimpey schreef:
Jöhnk schreef:Klopt. En dat 'meevoetballen'. :excited.gif:
Peert iedere bal naar voren. Vermeer zorgt voor opbouw.
Dit is natuurlijk flauwekul. Als Groningen druk zet en er zijn geen afspeelmogelijkheden dan is het logisch dat Stekelenburg geen risico neemt en die bal naar voren peert.
ik wil je niet al te hard uit de droom halen, maar hoe kan de tegenstander druk op de bal zetten en alle afspeelpunten van Ajax afdekken? Stekel is een hopeloos angstige keeper met een bedoevend slecht schot. Vermeer is misschien niet zo geroutineerd als keeper maar Stekel heeft het al 5 jaar mogen proberen zonder dat hij langer dan een maand goed speelde.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo jan 25, 2009 10:07 pm

Enganche schreef:
Sno viel verrassend genoeg prima in, maar Leonardo voor Emanuelson inbrengen sloeg nergens op. Emanuelson was de eerste helft de beste speler aan Ajax-kant. Was de enige voorin die veel bewoog, zuiver inspeelde, aardig balvast was, veel ballen naar voren speelde en af en toe nog wat deed met 1 keer raken.
Het lijkt me sterk dat V.Basten zijn beste man wisselt.. Urby heeft het nog niet na de winterstop. Hij kan veel beter.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo jan 25, 2009 10:12 pm

Fenerbahce schreef: Ennuh Thijs, geen ondernemingen meer op de zondag (behalve tijdens de winterstop en zomervakantie natuurlijk .. :ajaxsmiley.gif: ) .... :666.gif:

Lijkt me voor het vrouwmens ook fijner btw... :blackcat.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo jan 25, 2009 10:14 pm

Donkey Shot schreef:

ik wil je niet al te hard uit de droom halen, maar hoe kan de tegenstander druk op de bal zetten en alle afspeelpunten van Ajax afdekken?
Stekel is een hopeloos angstige keeper met een bedoevend slecht schot. Vermeer is misschien niet zo geroutineerd als keeper maar Stekel heeft het al 5 jaar mogen proberen zonder dat hij langer dan een maand goed speelde.
Haha. Oke, daar heb je een punt. Bedoelde meer dat hij opgejaagd werd. Ben het niet met je eens wat betreft het voetballende gedeelte. Over het algemeen is dat prima verzorgd bij Stekelenbrug. Heb Vermeer aan de bal wel gekkere fratsen zien uithalen.
Voor de rest ben ik met je eens dat Vermeer wellicht de betere keeper is.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo jan 25, 2009 10:27 pm

Dat is nou typerend voor publiek. Heel erg afhankelijk van prestaties, niet gebasseerd op verstand. Stekelenburg is de verder ontwikkelde keeper, Vermeer haalt waarschijnlijk een hoger niveau aangezien Stekelenburg nog niet de oude is. Maar hoezo gun je Stekelenburg dan niet even de tijd om terug te komen? Al heb ik al wel altijd aangegeven dat in deze formatie een gemakkelijk meevoetballende keeper goed zou passen.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo jan 25, 2009 10:44 pm

Een gemakkelijk meevoetballende keeper past toch in iedere formatie?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo jan 25, 2009 10:51 pm

Beloki schreef:Een gemakkelijk meevoetballende keeper past toch in iedere formatie?
Dat ook, maar je moet kijken naar wat de ploeg nodig heeft. Soms is het een overbodige luxe als je bijvoorbeeld als met een libero speelt die al voetballend zorgt dat er goed veldspel mogelijk is, dan heb je meer aan een betrouwbare doelman. Maar nu is het niet overbodig maar gewenst.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 26, 2009 2:09 am

Rishi schreef:
Enganche schreef:
joey schreef:Het stond bij de redactionele berichten van AS. Ik neem aan dat zij die checken. Vervolgens hebben ze het (blijkbaar) verwijderd.
Zelf gezien of in je enthousiasme maar even aangenomen dat iemand op AN geen onzin verkondigde? :wink.gif:
joey schreef:@Enganche: Sankoh verdedigde inderdaad goed, maar hij gaf twee keer de bal weg voor een doelpunt. Dat kan niet.
Klopt. Dat zijn onnodige slordigheden. Defensief was het echter een van de beste individuele prestaties die ik dit seizoen in Nederland heb gezien. Hij stond er alsof hij het in z'n eentje ook wel kon.
Hij speelde tegen Assepoester...
Maar Sankoh liet ook hele goede dingen zien in de zone. Hij ruimde werkelijk alles op.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » ma jan 26, 2009 5:59 am

Je kon vanaf het begin merken dat er vandaag een jinx op zat. Waardoor de 1-0 ongelukkig valt en onze kansen er net niet in gingen. Dat is het hele verhaal denk ik. Volgende week zit Thijs weer op de tribune, joey op de fiets en dan lopen we die 3 punten gewoon weer in.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jan 26, 2009 8:45 am

AMSTERDAMMERS ONDERUIT BIJ FC GRONINGEN; ROOD VAN BASTEN EN VERTONGHEN

FIKSE AVERIJ AJAX


GRONINGEN, maandag

Ajax zal zich het bezoek aan de Euroborg nog lang heugen. De Amsterdammers gingen met 1-0 ten onder tegen het hartstochtelijk spelende FC Groningen, verloren koploper AZ voorlopig uit zicht (zes punten) en raakten Jan Vertonghen én Marco van Basten met rood kwijt. „Die wisselvalligheid blijft”, somberde Vertonghen na afloop. „Die moet eruit, willen we een kans houden op het kampioenschap. Maar laat één ding duidelijk zijn: we geven de strijd nog niet op!”

Het venijn zat hem in Groningen in de staart. Waar Ajax in de slotfase met man en macht probeerde de in de eerste helft opgelopen achterstand – een schitterend schot van uitblinker Danny Holla – weg te poetsen en de thuisclub wankelde, werd de averij voor de hoofdstedelingen alleen maar groter. Jan Vertonghen reageerde met geel op zak als door een adder gebeten toen Groninger Koen van de Laak de bal buiten trapte, maar assistentscheidsrechter Hans Olde Olthof de ingooi aan de FC gaf. „Ik heb respect voor emoties”, zei scheidsrechter Jan Wegereef. „Maar niet als die overgaan in agressie. De manier waarop Vertonghen gebarend naar mijn assistent rende, was volgens de nationale én internationale regels ontoelaatbaar.”

De leidsman besefte dat hij de discussie, dat de huidige generatie arbiters de wedstrijden niet meer aanvoelt, nieuw leven inblies. „Maar waarom komt de bal altijd bij ons te liggen? Een speler weet toch ook dat-ie al een gele kaart heeft gehad en hoe de regels zijn? Dan moet je dit niet doen.”

In het tumult dat ontstond, kon ook Van Basten inrukken. De Ajax-trainer vond dat zijn elftal onrecht werd aangedaan en stapte het veld in. „Ik wilde een statement maken”, aldus de coach. „Vorige week geeft een tegenstander aan dat Dario Cvitanich ten onrechte rood kreeg en nu gebeurt dat weer. Niet dankzij een speler, maar door de scheidsrechter.”
Toch moest Ajax de hand vooral in eigen boezem steken. „De tweede helft hebben we wél goed gespeeld”, vond Van Basten. „Helaas konden we de 1-0 niet compenseren. We hebben wel veel kansen gehad, waarvan de grootste voor Evander Sno en Thomas Vermaelen waren.” Vermaelen vuurde na 63 minuten van dichtbij kiezelhard tegen de lat.

Over het eerste bedrijf was hij vanzelfsprekend minder tevreden. „We begonnen slecht.” Maar daar had hij zelf de hand in. Vanwege de schorsing van de nu al onmisbare Cvitanich en de blessure van Eyong Enoh moest hij puzzelen. „Luis heeft het in november goed gedaan in de spits”, gaf de trainer in de aanloop naar het duel een voorzetje. Gek genoeg koos hij uiteindelijk voor Siem de Jong, die deze positie in het tweede ook al eens vervulde. Het experiment mislukte volledig. Dat lag wel voornamelijk, maar niet alléén aan De Jong. Het ’aanspeelpunt’ verloor veel ballen, maakte het Ajax-spel voorspelbaar, maar kon ook nauwelijks op aansluiting rekenen. „Nee, ik ben niet tevreden over mijn spel”, zei de gelegenheidsspits zelf. Leonardo baalde dat hij niet aan de aftrap verscheen. „Dit is een grote teleurstelling. Ik verwachtte de hele week dat ik zou beginnen.”

Vertonghen nam als controleur op het middenveld – naast Gabri – de plaats in van Enoh, waardoor Vermaelen van de linksbackpositie naar het centrum verhuisde en Robbert Schilder weer op de vleugel mocht opdraven. Dat Vertonghen zijn trainer uit de brand hielp, is geen toeval. In de schaduw van Suarez, die wekelijks de aandacht opeist, blijkt de jonge Belg een onmisbaar radertje in de Ajax-machine. Vertonghen startte dit seizoen als linksback, wisselde vanwege zijn opbouwende kwaliteiten stuivertje met centrumverdediger Vermaelen en staat ook een linie naar voren zijn mannetje.

Dat hij in de slotfase over de schreef ging, was niet bijster slim, maar wel tekenend voor zijn absolute wil om te winnen. Zaterdag – als Ajax het thuis opneemt tegen SC Heerenveen – is hij er niet bij. Het betekent een fikse aderlating voor de Amsterdammers, die zich geen enkele misstap meer kunnen permitteren. ,,We hebben de titel niet meer in eigen hand”, besefte ook Van Basten.
Het zou FC Groningen-trainer Ron Jans een zorg zijn. Die had na drie thuisnederlagen op rij wel wat anders aan zijn hoofd. „Ik ben zeer te spreken, want je wint nu eenmaal niet altijd van Ajax”, kende hij de statistieken met maar vier eredivisiezeges in 29 thuisduels. „Op basis van een geweldige teamspirit hebben we dit resultaat behaald.” Kilometervreter Holla zakte de laatste tien minuten bijna door zijn hoeven. „Die 120 minuten bekervoetbal tegen NAC waren goed te voelen, maar die 1-0 gaf ons extra kracht.”

• Petter Andersson lijkt een zware knieblessure te hebben overgehouden aan het duel met Ajax. De invaller van FC Groningen werd met een brancard van het veld gedragen. ,,Het ziet er niet goed uit”, aldus trainer Ron Jans.

FC Groningen - Ajax 1-0 (1-0). 40. Holla 1-0. Scheidsrechter: Wegereef. Toeschouwers: 22.230. Rode kaart: Vertonghen (Ajax; 2x geel). Gele kaart: Van de Laak, Granqvist, Andersson, Berg (FC Groningen), Vermaelen, Schilder (Ajax). Bijzonderheid: 88. Trainer Van Basten (Ajax) naar tribune gestuurd.


Jan Wegereef: „Ook Ron Jans verdiende rood”


GRONINGEN, maandag
Niet alleen Marco van Basten, maar ook Ron Jans verdiende een rode kaart, vond scheidsrechter Jan Wegereef na afloop van FC Groningen-Ajax (1-0). De Groningen-trainer stapte onder het mom van ’als hij het mag, mag ik het ook’ het veld in. „Ik heb het na afloop nagevraagd bij de vierde man en hoorde toen pas dat hij inderdaad ook binnen de lijnen stond. Daarom had hij eigenlijk weggestuurd moeten worden. Dat Van Basten twintig meter in het veld stond en Jans maar vier, maakt in dat geval niet uit.”

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jan 26, 2009 9:28 am

Enganche schreef:
Rishi schreef:
Enganche schreef: Zelf gezien of in je enthousiasme maar even aangenomen dat iemand op AN geen onzin verkondigde? :wink.gif:
Klopt. Dat zijn onnodige slordigheden. Defensief was het echter een van de beste individuele prestaties die ik dit seizoen in Nederland heb gezien. Hij stond er alsof hij het in z'n eentje ook wel kon.
Hij speelde tegen Assepoester...
Zelfs Frank Verlaat zou vandaag tijd over hebben om de ruimtes te kunnen afdekken. Sankoh is gewoon een prutser (beetje overdrijven mag wel toch :hypocrite.gif: ). Cvitanich had gehakt gemaakt van die Sankoh

Maar Sankoh liet ook hele goede dingen zien in de zone. Hij ruimde werkelijk alles op.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jan 26, 2009 10:36 am

Ajax pakt wel behoorlijk wat rode kaarten dit seizoen. De hoeveelste was dit, de vierde?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma jan 26, 2009 10:44 am

http://highlow.nl/CMS/index.php?option= ... ew&id=1277

Ach waar het allemaal niet omdraait binnen de lijnen :blush.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jan 26, 2009 11:05 am

Van Basten: rood Vertonghen waanzinnig

EREDIVISIE, Van onze verslaggever Willem Vissers

Groningen - Met een staaltje burgerlijke ongehoorzaamheid tegen het gezag der arbiters zette Ajax-trainer Marco van Basten zondag de toon tijdens een toch al tumultueuze slotfase van het duel met FC Groningen. Zijn actie haalde niets uit. Ajax verloor, ziet AZ weglopen en FC Twente naderen.

Burgerlijke ongehoorzaamheid is doorgaans het moedwillig breken van wetten, als een vermoeden van onrechtvaardigheid bestaat. De wetgever op het gras van Euroborg was Wegereef, scheidsrechter. Van Basten, van wie velen de titel verwachten (eisen), liep een paar minuten voor tijd het veld op toen Wegereef de tweede gele kaart gaf aan Vertonghen. Rood.

‘Waanzin’, zei Van Basten na afloop. ‘Onrechtvaardig.’ Het was de tweede keer als zelfstandig clubtrainer dat hij zich verloor in woede. Na de schrobbering in Heerenveen veroordeelde hij de spelersgroep.

Ergens was de reactie van Van Basten, in het verleden bij Oranje zelfs onverstoorbaar als het vuur tot de hemel oplaaide, begrijpelijk. Ga maar na: Ajax staat met een paar minuten te spelen met 1-0 achter en Van de Laak schiet de bal buiten de lijnen. Die voetbalt bij Groningen, maar Wegereef geeft de noorderlingen een inworp. Schilder protesteert. Vertonghen stormt met grote gebaren op de grensrechter af. Vanaf de tribune ziet het er vrij woest uit.

Van Basten kan nooit hebben gehoord wat de Belg heeft geroepen, maar hij kent Vertonghen als een fatsoenlijke jongeman. Dan mag je geen geel geven voor zoiets ‘onbenulligs’. Je kunt telkens ‘achteraf lullen’, maar Van Basten maakt hier een ‘statement’. Dat hij wordt weggestuurd, begrijpt hij, want hij mag het veld niet betreden.

En Wegereef is een regelneef. Volgens het wetboek van het voetbal heeft hij gelijk. Hij mag een fel protesterende voetballer de gele kaart geven. Wegereef legt zijn oor nog te luister bij vierde official Winter, die Van Bastens optreden van dichtbij volgde, en stuurt ook de trainer weg.

Intussen raakt de landstitel uit zicht, want AZ staat zes punten voor. ‘We hebben het niet meer in eigen hand’, concludeert Van Basten. Tot zondag was dat wel zo, want Ajax ontvangt AZ nog in de Arena. Beslist is de competitie nog lang niet, met 15 duels te gaan.

Het is al met al een vreemde actie van Van Basten. Het wordt een raar boeltje op de velden als trainers het veld oplopen om ‘statements’ te maken. Maar de achterliggende gedachte is dat ze zich bij Ajax benadeeld voelen. Waar voorheen her en der in den lande de indruk bestond dat de topclubs vaak het voordeel van de twijfel krijgen, denken ze in Amsterdam juist het tegenovergestelde.

Ajax verweerde zich met succes tegen de rode kaart van Sno in het openingsduel met Willem II. Cvitanich gleed vorige week wat ongelukkig door op Pothuizen en kreeg zijn tweede gele kaart, waardoor hij gisteren was geschorst. Pothuizen gaf naderhand toe dat hij simuleerde. Wat Vertonghen tegen de grensrechter zei? ‘Dat het niet gekker moest worden.’ In de catacomben voegde hij toe dat Wegereef misschien om aandacht verlegen zit.

Wat zeggen de feiten? De feiten zeggen dat Ajax dit seizoen de meeste rode kaarten verzamelde: vier (Sno, Van der Wiel, Cvitanich, Vertonghen) en op 36 gele kaarten staat, 6 minder dan de ‘koplopers’ NAC en Vitesse, doch 16 meer dan PSV en 10 meer dan FC Twente en AZ.

Van Basten had zich beter kunnen afvragen waarom Ajax na de demonstratie van veerkracht tegen NEC weer zo slapjes begon. Of waarom na Huntelaars vertrek geen spits is aangetrokken. Siem de Jong was gelegenheidsspits. Op een paar kaatsballetjes na was hij een dissonant.

Een gelijkspel was de beste uitslag geweest voor deze bij vlagen aantrekkelijke wedstrijd. FC Groningen, dat de laatste maanden ver wegzakte op de ranglijst, was in fysiek opzicht sterker en dat was opvallend, vier dagen na de teleurstellende nederlaag na strafschoppen tegen NAC, in het bekertoernooi. Het doelpunt, kort voor rust, was schitterend. Garcia legde de bal strak met links terug. Van de Laak legde de bal klaar, Holla schoot fantastisch in. ‘We hebben met zijn allen gestreden. De 1-0 maakte krachten los’, concludeerde de middenvelder.

Ajax herstelde zich in de tweede helft, maar Suarez speelde in het stadion waar hij doorbrak een van zijn mindere wedstrijden. Bij zijn beste kans redde doelman Luciano bekwaam. Vermaelen raakte de onderkant van de lat. Intussen werd in huize Van Gaal een flesje rood uit het wijnrek gelicht.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 26, 2009 11:07 am

Waanzinnig nog wel. Poeh. :excited.gif:

Het was conform de regels, maar misschien wat pietluttig. Maar zo is Wegereef. Dat kan een speler als Vertonghen, die al jaren in Nederland speelt, ook weten.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jan 26, 2009 12:32 pm

Dit is weer de zoveelste keer dat we na een wedstrijd het niet over de klote wedstrijd zelf hebben maar over bijzaken, zoals de terechte rode kaart voor MVB.Zou ie dat van Jansma geleerd hebben .. dat verschuiven van de aandacht naar iets onbelangrijks ?.Ik bedoel, als Vertonghen gewoon in zijn positie gaat lopen op het moment dat die bal uitgaat ( de beslissing wordt toch niet teruggedraaid ) was je van al dit geouwehoor af geweest ...

Plaats reactie