FC Groningen - AFC Ajax 25 - 01 - 2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di jan 20, 2009 8:48 pm

Mwah, dat zou ik dan weer niet doen. Suarez komt vanaf de zijkant veel beter tot zijn recht en Sarpong zie ik weer liever vanaf het middenveld spelen.

Belangrijkste is wat mij betreft dat een middenveld met Gabri, Lindgren en Enoh zoals eerder genoemd te eenzijdig is. En Enoh is op het moment de minste dus die mag van mij even op de bank plaats nemen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47306
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jan 20, 2009 11:21 pm

Waarom ik met Gabri, Lindgren en Enoh zou spelen? Puur omdat ik bang ben dat een Sarpong of een De Jong overlopen worden.. Het loopt niet lekker bij Groningen, ze mogen ons niet echt, ik zou lekker het middenveld dichttimmeren en S+S de vrijheid geven om te doen wat ze willen. Gabri en Urby kunnen dan vanaf de zijkanten komen en ook een Wiel kan gerust mee opkomen.

Sarpong, die komt net terug en zou ik er eventueel inbrengen. Waarom mensen Siem de Jong op 10 willen weet ik niet. Die jongen moet eerst maar lekker een jaartje ballen bij NAC, NEC, Ado ofzo want ik vind hem te statisch en bleu.

Leo zou ik lekker laten invallen....
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo jan 21, 2009 10:12 am

Rishi schreef:Het loopt niet lekker bij Groningen, ze mogen ons niet echt, ik zou lekker het middenveld dichttimmeren en S+S de vrijheid geven om te doen wat ze willen.
Dus omdat het niet lekker loopt bij Groningen moet Ajax haar middenveld dichttimmeren? Ik zou dan juist zeggen dat Ajax vol er bovenop moet gaan en Groningen alle kanten van het veld moet laten zien...

Lionel
Berichten: 47306
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo jan 21, 2009 10:22 am

Moet je ook doen. Zie niet in waarom dat niet kan met de spelers die ik noem. Verwacht dat Groningen wat optimistischer zal gaan spelen en dan heb je helemaal niks aan Siem de Jong of een Sarpong. En het is ook weer niet zo dat Enoh, Lindgren en Gabri niet kunnen voetballen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » wo jan 21, 2009 10:23 am

Lindgren is nog amper fit, heeft deze week pas 1 keer met de groep meegetraind, lekker op de bank laten starten dus.

Man, ik hoop zo dat we deze ook winnen, dan zijn we echt op de goede weg!
Laatst gewijzigd door El Clavo op wo jan 21, 2009 10:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo jan 21, 2009 10:28 am

Oh, dat wist ik niet. Maar niet fit betekent niet spelen. Dus als Lindgren niet fit is moet hij inderdaad vanaf de bank starten. Dan denk ik toch dat Enoh nog een keer moet starten. Zou leuk zijn als hij wat rustiger gaat spelen. De laatste wedstrijden was het niet best.

Winst in Groningen zou inderdaad een hele mooie stap zijn. Dan hebben we gelijk 6 punten uit twee lastige uitwedstrijden terwijl AZ ondertussen tegen laagvliegers speelt. Dat zou toch een klein tikkie zijn omdat ze daar ongetwijfeld vooraf een beetje op puntverlies van Ajaz hopen in dit soort wedstrijden.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47306
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo jan 21, 2009 11:20 am

Enoh moet sowieso spelen. Moet inderdaad rustiger worden maar hij heeft gewoon wedstrijden nodig. En hij doet vooralsnog meer goed dan fout.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jan 21, 2009 11:36 am

Mwja. Maar na een spectaculair begin is hij (verhoudingsgewijs) stevig teruggevallen; of hij weer beter wordt naar mate hij meer speelt; ik weet het niet. Misschien ook een kwestie van begeleiding?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » wo jan 21, 2009 11:45 am

Ik vind hem helemaal niet zo slecht, hij moet alleen leren de bal minder lang bij zich te houden. Hij is in z'n eentje verantwoordelijk voor 70% van de balveroveringen.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo jan 21, 2009 12:20 pm

Marillion schreef:Winst in Groningen zou inderdaad een hele mooie stap zijn. Dan hebben we gelijk 6 punten uit twee lastige uitwedstrijden terwijl AZ ondertussen tegen laagvliegers speelt. Dat zou toch een klein tikkie zijn omdat ze daar ongetwijfeld vooraf een beetje op puntverlies van Ajaz hopen in dit soort wedstrijden.
Correct.

Liever gezegd: op dít moment ligt de druk bij Ajax. Nu wij NEC-uit en Groningen-uit op het programma hebben staan, zijn wíj de ploeg die alle zeilen bij moet zetten om het gat niet groter te laten worden.

Maar als we deze twee duels winnend kunnen afsluiten, dan draaien de rollen zich om: dan heeft AZ een paar keer de zwaardere tegenstander - en komt de druk bij hen te liggen. Dan moeten zíj vol aan de bak om niet ingehaald te worden.

Het zou psychologisch een héél mooie triomf zijn als we zes punten ophalen uit Nijmegen en Groningen. Dan kunnen we daarna de druk er écht op gaan zetten.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo jan 21, 2009 12:34 pm

El Clavo schreef:Ik vind hem helemaal niet zo slecht, hij moet alleen leren de bal minder lang bij zich te houden. Hij is in z'n eentje verantwoordelijk voor 70% van de balveroveringen.
Alleen heb je daar relatief weinig aan als hij hem daarna weer weggeeft.

Het was misschien ook niet eerlijk om te verwachten dat hij na zijn leuke begin meteen een stabiele vaste waarde zou zijn. Ik verwacht wat dat betreft geen wonderen. Maar de laatste wedstrijden is hij wel erg slordig. Zowel in zijn aannames als in zijn passing.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » wo jan 21, 2009 3:50 pm

Kowalczyk schreef:
Marillion schreef:Winst in Groningen zou inderdaad een hele mooie stap zijn. Dan hebben we gelijk 6 punten uit twee lastige uitwedstrijden terwijl AZ ondertussen tegen laagvliegers speelt. Dat zou toch een klein tikkie zijn omdat ze daar ongetwijfeld vooraf een beetje op puntverlies van Ajaz hopen in dit soort wedstrijden.
Correct.

Liever gezegd: op dít moment ligt de druk bij Ajax. Nu wij NEC-uit en Groningen-uit op het programma hebben staan, zijn wíj de ploeg die alle zeilen bij moet zetten om het gat niet groter te laten worden.

Maar als we deze twee duels winnend kunnen afsluiten, dan draaien de rollen zich om: dan heeft AZ een paar keer de zwaardere tegenstander - en komt de druk bij hen te liggen. Dan moeten zíj vol aan de bak om niet ingehaald te worden.

Het zou psychologisch een héél mooie triomf zijn als we zes punten ophalen uit Nijmegen en Groningen. Dan kunnen we daarna de druk er écht op gaan zetten.

K.
Groningen - Az 0-2 eerder dit seizoen met de grootste gemak.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

wimpey
Berichten: 51851
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo jan 21, 2009 5:52 pm

Kowalczyk schreef: Het zou psychologisch een héél mooie triomf zijn als we zes punten ophalen uit Nijmegen en Groningen. Dan kunnen we daarna de druk er écht op gaan zetten.
Zo is het. Laat AZ straks maar laten zien dat ze, net als wij, ook in Almelo, Enschede en Nijmegen kunnen winnen. Zij hebben in Groningen gewonnen, aan ons de taak dat ook te doen. 3 seizoenen geleden verloren we daar en de laatste 2 seizoenen wonnen we kantje-boord. Het wordt a.s. zondag ook ongetwijfeld weer een vechtpot. Wanneer Ajax gewapend is als in Nijmegen en dit keer wel oplet bij spelhervattingen pakken we daar de punten.

Volgende week Heerenveen-thuis is ook weer een zware. In de laatste 4 seizoenen hebben we maar een keer thuis van die ploeg gewonnen. Het is zoals je zegt: Ajax deelt een klein tikkie uit aan AZ wanneer we die wedstrijden 'gewoon' winnen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58909
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jan 21, 2009 8:56 pm

Ik denk dat hier nog meer, behalve natuurlijk dat je een goede pot moet spelen, van belang gaat worden of dat AJAX al voetballend ( als een blok/collectief ) dat Fc Groningen de baas kan blijven.Waarbij de Groningse supporters de thuisploeg nog ietsje meer extra power gaan geven dan b.v. de Nec supporters deden.Ik denk ook dat Groningen eerder de botte bijl, het uitlokken van , gaat toepassen dan Nec.Daar begon het pas toen men achter kwam.

Het dilemma is ook weer dat we de potentie hebben, in de voorhoede/middenveld, om deze club finaal van de mat te spelen.Alleen zal het natuurlijk niet blijven duren dat net als tegen Nec de een of ander je gaat redden.Er komt een keer een moment dat een achterhoede van de tegenstander ( hoedanook ) overeind blijft en het er op aan komt of dat wij ook daadwerkelijk de kansen kunnen creeëren via combinatie voetbal, dat we echt een achterhoede uit elkaar kunnen voetballen ...

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » do jan 22, 2009 5:55 am

Zal het in het voordeel van Ajax zijn, dat Groningen gisteren avond in de beker moest voetballen en eruit vloog door de penalty's ?
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » do jan 22, 2009 6:29 am

Kowalczyk schreef:Liever gezegd: op dít moment ligt de druk bij Ajax. Nu wij NEC-uit en Groningen-uit op het programma hebben staan, zijn wíj de ploeg die alle zeilen bij moet zetten om het gat niet groter te laten worden.
Maar Ko, dat gaat toch gewoon lukken zondag? Ik kan me een statistisch goed onderbouwde post van jou herinneren waaruit bleek dat van alle middenmoot clubs juist Groningen voor ons het makkelijkst is.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » do jan 22, 2009 8:06 am

Brrrr... Statistieken... Cliché, maar oh zo waar: die geven geen garanties voor de komende pot. Een ploeg kan zich in de loop van de tijd natuurlijk als een angstgegner ontwikkelen, maar elke wedstrijd staat verder toch weer op zichzelf.

In ieder geval heeft Groningen zich gisteravond lekker moe gespeeld en vervolgens hadden ze ook nog een lange busreis terug voor niks en niemendal. Alle kleine beetjes helpen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jan 22, 2009 9:05 am

Ik was gister om dezelfde redenen blij met de uitkomst, Zuidema; 120 minuten voetballen, na penalties eruit, kort nachtje, desillusie..

Het mág gewoon niet misgaan zondag. Mes tussen de tanden en opvreten, die Groningers (en ze vooral niet onderschatten)!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 22, 2009 10:11 am

Dit is inderdaad een flinke tik voor Groningen.
Het stinkt aan alle kanten!

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » do jan 22, 2009 10:16 am

Of juist des te meer reden om in de competitie te presteren en zo Europees voetbal af te dwingen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jan 22, 2009 10:37 am

Tuurlijk, je kan er ook zo'n draai aan geven. Maar: wanneer verliest Ajax relatief veel punten in de competitie? Als het doordeweeks gevoetbald heeft, bijvoorbeeld in de EC.

Ik zeg niet dat we er op moeten rekenen dat we een verzwakt Groningen tegenover ons aantreffen. Maar stiekem kan het geen nadeel zijn dat ze mentaal en fysiek tot het gaatje zijn gegaan, gisteren.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58909
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 22, 2009 12:30 pm

Probleem is dat het tegen AJAX nooit mooi hoeft.Als je maar van AJAX wint.Zelfs een gelijkspel word door supporters min of meer gezien als een overwinning.Het doet er dus niet toe hoe de statistieken er uit zien w.b. wedstrijden tegen Groningen.

Maar als lichtpuntje:Ik vond Groningen niet al te best voetballen ..

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do jan 22, 2009 1:15 pm

Maar Bodul zou dus geeneens mogen spelen door een schorsing? Leonardo vind ik echt geen spits, Sno is een noodverband. Ik zou eerder Castillion opstellen, maar Ajax is te angstig om een talent voor de leeuwen te gooien. Misschien Kluivert opbellen of hij zijn laatste Ajax-speelminuten wil maken. :ajaxsmiley.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » do jan 22, 2009 2:17 pm

Of Suarez laten spitsen samen met Sulejmani en Urby op de flanken.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do jan 22, 2009 2:31 pm

De Dominee schreef:Of Suarez laten spitsen samen met Sulejmani en Urby op de flanken.
Urby al helemaal niet voorin.. Die vind ik niks bijzonders daaro. Manucharyan vind ik nog meer een optie voor de voorhoede dan hem. En ook Danillo trouwens.

Plaats reactie