Ajax-Heerenveen 31-01-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo feb 01, 2009 5:47 pm

elliquido schreef:
brigade zuid schreef:
GangstaRiB schreef:Die vrije trap van Pranjic was niet hard en niet zuiver. Hij had em moeten hebben. PUNT
Die goal was voor het grootste gedeelte de fout van de muur.. Jan van Halst liet gisteren in de slomo zien dat er in het midden van de muur zo twee wegspringen (Schilder en nog 1) waardoor de bal er zo doorheen kon.. het zag er echt niet uit.. maargoed Steek had die bal ook moeten hebben misschien.
schilder en vooral emanuelson

en verder was het niet zo heel slecht; we kwamen tot 2x alleen voor de keeper tegen een ultra verdedigend heerenveen. verder nog wat momenten met suarez en emanuelson waar de laatste pass net niet was.

Zelfs met een man meer wist heerenveen echt niets te doen. Schandalig van deze ooit zo leuk spelende ploeg.
na die rooie kaart was de wedstrijd gelopen. Heerenveen wilde niet , en kreeg het gelukje met die vrije trap en ajax kon niet meer

Wat zijn trouwens suarez en sulijumanji uit vorm.. mijn god..
Anita deed het trouwens niet zo heel slecht. Won verassend veel duels.

we hebben geen echte vleugelspelers en een breekijzer is ver te zoeken. Wat nou als cvita geblesseerd raakt?

Leo in de spits? (vreemde wissel was dat trouwens)
Heerenveen speelde na de rode kaart van Vermaelen heel slim. Ze hielden het veld gigantsch breed en ze lieten Ajax lopen. Geen enkele keer had ik het gevoel dat Ajax zou gaan scoren, zoals tegen NEC.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 01, 2009 5:54 pm

Je kunt ook zeggen dat NEC het heel slecht aanpakte. Dat rende zichzelf na de rode kaart voorbij en ging gekke dingen doen.

Heerenveen deed gewoon wat het moest doen. Het speelde de meerderheid uit en profiteerde van de zwakke plekken van Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo feb 01, 2009 6:11 pm


Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo feb 01, 2009 7:03 pm

joey schreef:
Zuidema schreef:
joey schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom Van Basten in vredesnaam Oleguer liet invallen????
Zei ik gisteravond al (cynisch): Ajax gaat de 1-0 achterstand verdedigen. Je weet het nooit met het doelsaldo. Zucht... :1evil.gif:
Ik viel zowat van mijn stoel. En dat terwijl ik al bijna aan mijn stoel vastgevroren zat...

Wissels kosten alleen maar tijd. Wissel dan niet.

@999: voor de winterstop redde Suarez Ajax regelmatig met een doelpunt of een assist. Nu niet meer. Dan moet het komen van de passieve Sulejmani of van Cvitanich, die gisteravond als een kip met ADHD over het veld rende.
Dinsdag wollen trui aantrekken, Joey, doe ik ook, en het helpt.

Voor de Gabri-bashers onder ons: ik vond het gisteravond de beste Ajacied. Mag ook wel eens gezegd worden. Dat kan ik trouwens niet zeggen van de Stekel; die zag er niét goed uit bij die vrije trap. (de muur trouwens ook niet).

Wat het kampioenschap betreft: dat wordt een mission impossible. Of wonderen moeten bestaan, maar het zakelijke AZ, krijgt gewoon veel te weinig treffers tegen. Vandaag alweer de 0 gehouden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 01, 2009 7:03 pm

999 schreef:
Enganche schreef:
Jeroen427 schreef:Dat bedoel ik. Van Praag met zijn instrumenten spelende mongolen vereniging had hier een swingend geheel van gemaakt, maar onder onze edele meneer MVB komen er geen twee passes op rij aan. Weer gegokt en verloren. Volgende trainer graar op zekerheid bouwen.

Zullen we alvast gaan wedden op hoelang Bassie en kornuiten het nog volhouden?
Zo goed is die selectie niet. We hebben iets van 14 of 15 Ajax-waardige spelers en dan houdt het wel weer op. Niet dat Van Basten daar niets mee te maken heeft, want hij haalde zelf Oleguer en Sno op, maar hij heeft ook z'n best gedaan om andere jongens van de hand te doen.

Nog een trainier ontslaan lijkt mij absoluut niet de oplossing en sowieso niet aan de orde. Ajax is gewoon een vrij slecht georganiseerde club. Dat roepen de meeste mensen hier al jaren en daar kan geen trainer iets in veranderen. Hoe graag supporters dat ook willen geloven. En of je dat geloofde toen Ten Cate aan de klus begon of dat je het nu gelooft met Van Basten aan het roer, dat maakt allemaal niet zo gek veel uit.

Sorry hoor, maar noem mij een trainer van AJAX die niet zijn BEST heeft gedaan.Allemaal zo vrijblijvend.AJAX is een vrij slecht georganiseerde club ?.Wat heeft dat me het 1e elftal te maken.WIJ hebben van alle eredivisieclubs nog steeds de beste selectie, de meeste talenten, en ook nog eens de BESTE aankopen.Dus ondanks dat AJAX, volgens jou, vrij slecht georganiseerde club is, zijn we nog steeds de beste vrij slecht georganiseerde club van Nederland.Die zelfs in staat is om de voor die club beste verdediger weg te halen en hier te stallen omdat een eerdere aankoop door de mand valt ( Olequer ).Dat is maar voor weing club weggelegd in Nederland.
Een matige scouting (ik weet het, het is m'n stokpaardje :blush.gif:) heeft vrij veel effect op het eerste elftal. Van Basten heeft z'n best gedaan om van veel van de aankopen uit het verleden af te komen, maar sommige spelers zijn zo slecht en qua salaris zo duur dat het niet lukt. En daar heeft hij inderdaad zelf een schep bovenop gedaan door Oleguer en Sno te halen. Dat is dan ook z'n eigen schuld. Toch is een goede scouting er om een trainer in dit soort gevallen op een andere gedachte te brengen. Als men goede alternatieven achter de hand heeft, althans.
joey schreef:@999: voor de winterstop redde Suarez Ajax regelmatig met een doelpunt of een assist. Nu niet meer. Dan moet het komen van de passieve Sulejmani of van Cvitanich, die gisteravond als een kip met ADHD over het veld rende.
Cvitanich, Suárez, Emanuelson en in mindere mate Sulejmani deden hun best om voor wat positiewisselingen te zorgen, maar ze werden con-stant verkeerd aangespeeld. Ik verwijt de aanval nog het minst. Ajax mist een verbindingsman.
joey schreef:Ons varkentje van zestien miljoen was weer dissonant. Nu betaalt Van Basten de rekening voor het feit dat hij die jongen een paar maanden geleden teveel privileges heeft gegeven. Ach coachen is een vak dat je moet leren, zullen we maar zeggen. :aai.gif:
Hoe kom je hier bij?
joey schreef:Voor de organisatie op technisch gebied is Van Basten zelf verantwoordelijk, dus daar kan hij zich niet achter verschuilen.
Klopt. Maar, hoewel je zeker mag betwijfelen of men een poging doet om iets te veranderen, lijkt het me sterk dat dit soort veranderingen binnen een paar maanden effect hebben.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 01, 2009 7:19 pm

Enganche schreef:Een matige scouting (ik weet het, het is m'n stokpaardje :blush.gif:) heeft vrij veel effect op het eerste elftal. Van Basten heeft z'n best gedaan om van veel van de aankopen uit het verleden af te komen, maar sommige spelers zijn zo slecht en qua salaris zo duur dat het niet lukt. En daar heeft hij inderdaad zelf een schep bovenop gedaan door Oleguer en Sno te halen. Dat is dan ook z'n eigen schuld. Toch is een goede scouting er om een trainer in dit soort gevallen op een andere gedachte te brengen. Als men goede alternatieven achter de hand heeft, althans.
Met alle respect, maar ik hoor het MVB nog zeggen op de persconferentie We ( hij ) ging alleen spelers halen inden ze een meerwaarde, beter waren als wat er bij AJAX rond zou lopen.Weet je, schiet me ineens iets te binnen.Als je kijkt naar de opstellingen, of beter gezegt als Wij ( jullie ) speculeren hoe de opstelling eruit moet zien met de beschikbare/terug van blessure komende spelers dan komen wij ( jullie ) bijna nooit met van de domme opstellingen als we die van MVB zien.Steeds dat onlogische ( de jong, Anita enz ) , en steeds gaat het dan de mist in.Zou dat met het aandragen van spelers door de scouting ook zijn gebeurt.Dat die met spelers X-Y-Z zijn komen aandragen, en dat MVB toch, eigenwijs als die is, kiest voor speler A-B-C ...

Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik denk dat dat best eens zou kunnen zijn ...

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo feb 01, 2009 8:02 pm

Toevallig besprak ik het gisteravond, zo rond de 80e minuut met mijn gabbers, wat Thomas in zijn post aandraagt: Ajax mist een spielmacher, een Sneijder. De enige speler in de selectie die dat in zich lijkt te hebben is Aissati, maar ja, die is alleen nog maar geblesseerd. Het gemis van zo'n verbindingsman (en een verdediging die beter functioneert) is in een notendop het verhaal van dit seizoen. Gisteravond zagen we wat er gebeurt als onze momentenvoetballers eens niet thuis geven.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma feb 02, 2009 9:12 am

Ajax gevangen in een vicieuze cirkel

EREDIVISIE, Van onze verslaggever Willem Vissers
gepubliceerd op 02 februari 2009 02:45, bijgewerkt op 00:30

Amsterdam - Het elftal van Marco van Basten dat Ajax zijn waardigheid moet teruggeven, heeft na twintig duels in de eredivisie een puntje meer dan de ploeg van Adri Koster een jaar geleden, destijds het slagzij makende vlaggenschip van een club op drift. Opnieuw luidt de vraag wat Ajax is opgeschoten, na twee nederlagen op rij.

En dus is het beeld treffend: in de 81ste minuut van Ajax - Heerenveen verlaten de eerste toeschouwers de Arena. Mokkend. Scheldend, met kou rond het hart. Weer geen kampioen, zullen ze denken. De onvrede richt zich volkomen ten onrechte op scheidsrechter Luinge, die Ajax echter matst door Pranjic in de eerste helft een strafschop te onthouden.

De vraag aan beoogd wonderdokter Van Basten luidt, na afloop van de eerste thuisnederlaag in de competitie, of het allemaal niet een beetje tegenvalt, het eerste seizoen van de ingrijpende restauratie die het Amsterdamse voetbalhuis overhoop haalde.

Met een verwrongen lach antwoordt hij: ja. Dan licht hij de moeilijkheden van Ajax toe, de club die telkens zijn beste spelers verliest voor de oogsttijd is aangebroken en zoveel moeite heeft om vergelijkbare toppers te binden. Die vicieuze cirkel blijkt amper te doorbreken, of de trainer nu Ten Cate heet, Koster of Van Basten.

‘We hebben voor 34 miljoen gekocht, maar ook voor 38 miljoen verkocht’, zegt hij. ‘Als we grote spelers konden behouden, zag het er anders uit.’ Heitinga en, tijdens de winterstop, Huntelaar, waren de belangrijkste vertrekkers.

Het rapport van de nieuwelingen is ontnuchterend: Aissati, nog nooit gespeeld door kniepijn. Oleguer, veroordeeld tot de bank en vervangen door Wielaert, een volgende aankoop. Sulejmani, soms een glimp van topklasse, doch vooralsnog geen zestien miljoen waard. Cvitanich, wisselvallig en onwennig. Enoh, goed maar veelvuldig gekwetst. Sno, teruggezet naar het tweede elftal. Het is niet zo erg als vorig seizoen, toen een clownesk aandoend rariteitenkabinet neerstreek in Amsterdam, maar de balans is wat sneu.

Daarbij komt dat niet elke op de Toekomst opgeleide speler een voltreffer is, terwijl Van Basten ruim baan geeft aan de Ajax-school en routinier Perez zomaar liet vertrekken. Anita, die verrassend weer eens mocht opdraven, en Sarpong zijn gewone stervelingen, geen topspelers.

Het vorige seizoen, omschreven als een rampjaar, verleidde de club tot revolutionair ingrijpen. Velen belandden op de schopstoel en Van Basten kreeg in technisch opzicht bijna de onbeperkte macht. Maar de achterstand op koploper AZ bedraagt inmiddels negen punten, tegen drie punten op PSV vorig seizoen, na twintig duels.

Het elftal dat voor de winterstop, en ook vlak daarna in het duel bij NEC,strijdvaardigheid en slagkracht toonde, verloor binnen een week tweemaal. Ajax kocht de beste spelers van FC Groningen en Heerenveen, maar het ging uitgerekend tegen die clubs onderuit. Op de Friese zege viel niets af te dingen, want na een redelijk swingend Amsterdams begin dat slechts één kans opleverde (Sulejmani stuitte op Vandenbussche), dwong Heerenveen Ajax ver terug.

Bak Nielsen, Breuer, Dingsdag, Svec, Grindheim of Beerens, het zijn namen met een minder sexy klank dan Suarez, Cvitanich of Sulejmani, maar zij hoeven zich niet te beroepen op toevalsvoetbal. Ze combineren, vinden elkaar eenvoudig en zijn fysiek sterker. Ook de Noorse trainer Sollied kreeg dit seizoen forse kritiek te verduren, vooral na de afgang tegen FC Twente (6-0), maar hij heeft de zaakjes goed voor elkaar. Heerenveen is Ajax, dat ook thuis werd verslagen (5-2), en FC Twente tot op drie punten genaderd.

De rode kaart van Vermaelen, de vijfde voor Ajax dit seizoen, leidde de ondergang in. Hij vloerde Beerens, die was vertrokken na een combinatie die je vrijwel nooit ziet bij Ajax, tussen Popov, Sibon en Pranjic. Op de bank volgde druk, warrig ogend crisisoverleg en uiteindelijk mocht Anita, die de voorkeur had gekregen boven Lindgren, de defensie versterken.

Na een uur viel de treffer. Pranjic benutte de vrije trap, mede omdat de bange, Ajax typerende muur week en de onzekere Stekelenburg niet vrijuit ging. In plaats van alles op de aanval te zetten, ruilde Van Basten Sulejmani en Cvitanich in voor Sarpong en Leonardo, die weer voor spek en bonen meedeed.

In aanvallende zin is Ajax vrijwel afhankelijk van Suarez, die voor de tweede week op rij minder was. Ajax moet hopen op spoedig herstel én op een ineenstorting van AZ. Het lijkt zo ver weg allemaal.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 02, 2009 9:25 am

Met een verwrongen lach antwoordt hij: ja. Dan licht hij de moeilijkheden van Ajax toe, de club die telkens zijn beste spelers verliest voor de oogsttijd is aangebroken en zoveel moeite heeft om vergelijkbare toppers te binden. Die vicieuze cirkel blijkt amper te doorbreken, of de trainer nu Ten Cate heet, Koster of Van Basten.
Wat een BS. Daar hebben andere Nederlandse clubs ook last van.
Het rapport van de nieuwelingen is ontnuchterend: Aissati, nog nooit gespeeld door kniepijn. Oleguer, veroordeeld tot de bank en vervangen door Wielaert, een volgende aankoop. Sulejmani, soms een glimp van topklasse, doch vooralsnog geen zestien miljoen waard. Cvitanich, wisselvallig en onwennig. Enoh, goed maar veelvuldig gekwetst. Sno, teruggezet naar het tweede elftal. Het is niet zo erg als vorig seizoen, toen een clownesk aandoend rariteitenkabinet neerstreek in Amsterdam, maar de balans is wat sneu.
Oei. :blush.gif:
In aanvallende zin is Ajax vrijwel afhankelijk van Suarez, die voor de tweede week op rij minder was. Ajax moet hopen op spoedig herstel én op een ineenstorting van AZ. Het lijkt zo ver weg allemaal.

Zo is dat helaas.


Ajax is onhandig en voorspelbaar

AMSTERDAM - De aanvallende onvoorspelbaarheid zou Ajax dit seizoen naar het kampioenschap moeten leiden, maar het elftal van trainer Marco van Basten is ernstig afhankelijk van de grillen van één man: Luis Suarez. Nu de Uruguayaan het laat afweten, kan in Alkmaar voorzichtig de vlag uit.

Ajax had de nederlaag (1-0) tegen Heerenveen, de eerste sinds een jaar in de Arena, volledig aan zichzelf te wijten. Als de risicovolle speelwijze nauwelijks scoringskansen oplevert, is het wachten op de beslissende tegenaanval. Die kwam er, twee minuten na rust. Thomas Vermaelen vloerde de doorgebroken Roy Beerens, waarna Ajax met tien man niet in staat was het verlies (vrije trap Danijel Pranjic) af te wenden.

Ook voor Suarez was er zaterdag geen redden aan. De rechtsbuiten heeft met elf assists en tien goals een wezenlijk aandeel in de vijfenveertig competitiedoelpunten van Ajax, maar die productiviteit is ook in de rest van het land niet onopgemerkt gebleven. Met een straffe en vaak dubbele dekking haalde Heerenveen vrij eenvoudig de angel uit het aanvalsspel van de thuisploeg.

Dat mochten Suarez' companen in de voorhoede zich zwaar aanrekenen. Urby Emanuelson haalde nog een acceptabel niveau, maar Dario Cvitanich en Miralem Sulejmani waren niet in staat te profiteren van de afleidende manoeuvres van Suarez.

Het moet Van Basten op z'n minst een ongemakkelijk gevoel geven dat zijn aankopen hem in een belangrijke fase van het seizoen laten zitten. Het bedrag dat Heerenveen voor Sulejmani ontving (zestien miljoen euro) doet met de week ridiculer aan, terwijl de van Celtic overgenomen Evander Sno voor straf is teruggezet naar het tweede elftal en Oleguer (Barcelona) zijn basisplaats is kwijtgeraakt aan winteraankoop Rob Wielaert.

Wielaert was er zaterdag indirect schuldig aan dat Ajax voor de tweede maal op rij verloor, en dat zijn vorige club FC Twente - na het gelijkspel tegen FC Utrecht - een dag later op de ranglijst langszij kwam bij de Amsterdammers. De centrale verdediger trok in de buurt van zijn eigen strafschopgebied aan het shirt van Gerald Sibon, waarna Pranjic de door arbiter Luinge toegekende vrije trap verzilverde.

De dertigjarige Wielaert is gehaald om een sturende rol te vervullen, maar Ajax verloor twee van de drie wedstrijden waarin de Brabander meedeed. De vraag is ook hoeveel sturing het elftal kan verdragen met zoveel 'vrije geesten'. Ajax valt vaak uiteen in een aanvallend en een verdedigend blok en Wielaert heeft daar in een paar weken tijd uiteraard nog geen verandering in kunnen brengen.

Van Basten kan het in offensieve zin nauwelijks over een andere boeg gooien. Reserve Leonardo heeft dezelfde kwaliteiten en tekortkomingen als de spelers die boven hem staan in de pikorde. Tegenstanders die Suarez beteugelen, worden niet verrast door Ajax, dat in de laatste drie duels bovendien telkens een speler met een rode kaart zag worden weggestuurd.

Het ging daarbij om onschuldige vergrijpen weliswaar, maar ook onhandigheid kan een manier zijn om het kampioenschap te verspelen. (DICK SINTENIE)
Parool

En dan nog deze:

Angstfactor van Ajax is allang verdwenen uit de Arena

Lang, lang geleden, toen Gerald Sibon nog bij Ajax speelde, deden spelers van SC Heerenveen het nog gewoon in hun broek als ze naar Amsterdam moesten. Ze stapten bibberend het veld op, hoopten dat Ajax zo vriendelijk zou willen zijn het bij 2- of 3-0 te laten, om negentig minuten later opgelucht plaats te nemen in de spelersbus. ‘In die tijd was er geen enkele tegenstander die ook maar durfde te denken dat er in de Arena iets te halen viel’, zegt Sibon. ‘Er was namelijk ook niets te halen.’

Dat jaar, 1998, was het laatste voetbalseizoen dat Ajax nog ouderwets over tegenstanders heenwalste. De kampioenswedstrijd werd al begin april gespeeld, tegen – jawel – Heerenveen.

De Amsterdammers zijn die dag niet zo vriendelijk. Het wordt 7-2, met doelpunten van onder meer Jari Litmanen, Shota Arveladze, Michael Laudrup en Ronald de Boer. Aan het eind van de competitie heeft Ajax 17 punten voorsprong op PSV, met 112 goals voor en 22 tegen.

Kwaliteitsverschil

Elf jaar later is van dat kwaliteitsverschil helemaal niets meer over. En van het Friese ontzag ook niet, trouwens. ‘We wisten dat we hier konden winnen’, zegt Sibon, die tegen zijn oude ploeg voor het eerst in lange tijd weer in de basis mocht beginnen. En inderdaad: Heerenveen wint. Het is nog verdiend ook.

Met een cynisch glimlachje constateert Sibon dat de Amsterdammers met hun voorhoede van bijna dertig miljoen euro zelfs tegen de allesbehalve betrouwbare defensie van de Friezen geen echte kans hebben gekregen. ‘Voorin hebben ze allemaal dezelfde types, behendig en snel. Maar ze zijn vandaag niet gevaarlijk geweest, en er is geen plan B voor als het met die behendige spelers niet lukt. Ajax mist stootkracht.’

Hij zegt het zo dat iedereen weet wat hij bedoelt: Ajax mist een type-Sibon. Als die suggestie wordt opgeworpen, probeert hij nog even verbaasd te kijken (‘Grappig, dat zei iemand anders net ook al’), om daarna toch toe te geven dat hij dat idee helemaal niet zo gek vindt. ‘Ik heb het vorig jaar wel heel goed gedaan samen met Mickey Sulejmani, ja.’

Hij oogt nonchalant, de 35-jarige spits. Slentert over het veld, zit lang in de tang bij de uitstekende Thomas Vermaelen, maar blijft wachten op dat ene momentje. Het worden er twee.

Moment één: Sibon kaatst met een man in zijn nek perfect door op Pranjic, die Beerens diep stuurt. Ajax-verdediger Vermaelen kan de doorgebroken aanvaller alleen nog onderuit lopen. Rood.

Moment twéé, vijf minuten later: Sibon wordt ingespeeld met zijn rug naar het doel, even buiten het strafschopgebied. Hij voelt een duwtje, beseft dat dit een ideale plek is voor een vrije trap en zakt theatraal door zijn knieën. Scheidsrechter Luinge fluit, Pranjic scoort. 0-1, wedstrijd gespeeld.

Bescheidenheid
En zo staat Heerenveen, ondanks de eerste seizoenshelft met al die tegentreffers, opeens nog maar op drie punten van Ajax. Ook op dat gebied hoeven de Amsterdammers niet meer te rekenen op Friese bescheidenheid, grijnst Sibon: ‘We kunnen nog best tweede worden, zeker nu we de laatste tijd zo weinig kansen weggeven.’

En Sibon zelf? Die gaat zijn aflopende contract bij Heerenveen met een jaar verlengen. ‘Nou ja, ik heb nog niet bijgetekend, maar het gaat alleen nog om wat kleine dingen.’ Vrij vertaald: Ajax moet snel zijn.
De Pers
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie