Ajax-Heerenveen 31-01-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » zo feb 01, 2009 12:02 am

AMSTERDAM - Marco van Basten wist zaterdag na de 0-1 thuisnederlaag van Ajax tegen sc Heerenveen niet zo goed wat hij nu over de strijd om de landstitel moest zeggen.


“We hebben in ieder geval geen goede zaken gedaan”, zei de coach tegen Eredivisie Live. “Maar we hebben nog veertien wedstrijden te gaan. Het zal erg moeilijk worden.”

“We moeten ons voorlopig op onszelf focussen”, ging Van Basten verder. “Zorgen dat we een paar wedstrijden winnen, dan kunnen we later weer eens naar de ranglijst kijken. Dit doet nu wel even pijn.”
Je hebt gelijk Marco, waar maken we ons druk om .. :hypocrite.gif:

Wel eens gehoord van peper in je reet .... :666.gif: :blush.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » zo feb 01, 2009 12:38 am

Het spelletje kan opnieuw beginnen, van basten rot op ole ole, daar gaan we weer. Voor de kwaliteit die onmiskenbaar in deze selectie zit is het voetbal afgrijselijk slecht. Ik wil de weddenschap aangaan dat ik die gasten net zo "goed" zou laten combineren als onze edele hoofdtrainer.
35 miljoen, alle macht, en dan zo presteren. Geen punten, geen voetbal, geen trots.

Gadverdamme. Wat een ka^%$^#leiers.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Bericht door Demosthenes » zo feb 01, 2009 12:42 am

Jeroen427 schreef:Het spelletje kan opnieuw beginnen, van basten rot op ole ole, daar gaan we weer. Voor de kwaliteit die onmiskenbaar in deze selectie zit is het voetbal afgrijselijk slecht. Ik wil de weddenschap aangaan dat ik die gasten net zo "goed" zou laten combineren als onze edele hoofdtrainer.
35 miljoen, alle macht, en dan zo presteren. Geen punten, geen voetbal, geen trots.

Gadverdamme. Wat een ka^%$^#leiers.
Zet de Josti-band ervoor en we worden kampioen, maar met deze staf moeten we hopen op een plaats bij de eerste vijf.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » zo feb 01, 2009 12:47 am

Dat bedoel ik. Van Praag met zijn instrumenten spelende mongolen vereniging had hier een swingend geheel van gemaakt, maar onder onze edele meneer MVB komen er geen twee passes op rij aan. Weer gegokt en verloren. Volgende trainer graar op zekerheid bouwen.

Zullen we alvast gaan wedden op hoelang Bassie en kornuiten het nog volhouden?

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo feb 01, 2009 1:50 am

cHr schreef::onfire.gif: Ik quote een inmiddels notoire en illustere uitspraak ooit gedaan in Nijmegen: "Het komt allemaal goed".
En daar kwam het ook goed.

Ik heb Ajax overschat... ik zei dat ze alleen zouden verliezen met een wanopstelling... maar zo als ik hoorde was het niet eens een wanopstelling

Goed... Feyenoord uitlachen vind dus ook geen plaats meer hier. Wat een ellende.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 01, 2009 2:36 am

Deli schreef:
Voor sommigen werd het teveel:

http://www.dailymotion.com/goalzzz/vide ... ioot_sport
Tja, als je het filmpje even weg denkt, als je die jongen even weg denkt en gewoon op wat ie zegt afgaat ...

Héé Marco, Bedankt hé.Pannekoek.. Geen kampioen Hé, kampioenschap weg hé, ja sorry geen kampioen meer.Godverdomme.Geen kampioen meer.Die derde ster hé, daar doe je het voor .. ( enz. Ik denk dat dit een heel eind in de goede richting komt )

En dan krijg je als reactie van die suppoost, aka Neefkens ..

Nou en ?.Tis maar een spelleke.Die ster komt nog wel ................

Tis maar een spelleke .. tja ..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 01, 2009 8:11 am

Jeroen427 schreef:Dat bedoel ik. Van Praag met zijn instrumenten spelende mongolen vereniging had hier een swingend geheel van gemaakt, maar onder onze edele meneer MVB komen er geen twee passes op rij aan. Weer gegokt en verloren. Volgende trainer graar op zekerheid bouwen.

Zullen we alvast gaan wedden op hoelang Bassie en kornuiten het nog volhouden?
Zo goed is die selectie niet. We hebben iets van 14 of 15 Ajax-waardige spelers en dan houdt het wel weer op. Niet dat Van Basten daar niets mee te maken heeft, want hij haalde zelf Oleguer en Sno op, maar hij heeft ook z'n best gedaan om andere jongens van de hand te doen.

Nog een trainier ontslaan lijkt mij absoluut niet de oplossing en sowieso niet aan de orde. Ajax is gewoon een vrij slecht georganiseerde club. Dat roepen de meeste mensen hier al jaren en daar kan geen trainer iets in veranderen. Hoe graag supporters dat ook willen geloven. En of je dat geloofde toen Ten Cate aan de klus begon of dat je het nu gelooft met Van Basten aan het roer, dat maakt allemaal niet zo gek veel uit.

Neefkens
Erelid
Berichten: 557
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo feb 01, 2009 8:38 am

999 schreef:
Deli schreef:
Voor sommigen werd het teveel:

http://www.dailymotion.com/goalzzz/vide ... ioot_sport
Tja, als je het filmpje even weg denkt, als je die jongen even weg denkt en gewoon op wat ie zegt afgaat ...

Héé Marco, Bedankt hé.Pannekoek.. Geen kampioen Hé, kampioenschap weg hé, ja sorry geen kampioen meer.Godverdomme.Geen kampioen meer.Die derde ster hé, daar doe je het voor .. ( enz. Ik denk dat dit een heel eind in de goede richting komt )

En dan krijg je als reactie van die suppoost, aka Neefkens ..

Nou en ?.Tis maar een spelleke.Die ster komt nog wel ................

Tis maar een spelleke .. tja ..
Hee, ik word genoemd.
Het is helemaal niet maar een spelletje, ik was er zo ziek van dat ik vanmorgen om 7 uur al beneden zat.
Het is gewoon zwaar klote.
Blijkbaar duurt het langer dan we dachten, hoewel sommigen hier dachten dat het meteen zou werken. En dat is natuurlijk niet reëel.
van Basten er nu uitgooien is natuurlijk lariekoek, dán wordt het nooit meer wat.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 01, 2009 8:52 am

Enganche schreef:
Jeroen427 schreef:Dat bedoel ik. Van Praag met zijn instrumenten spelende mongolen vereniging had hier een swingend geheel van gemaakt, maar onder onze edele meneer MVB komen er geen twee passes op rij aan. Weer gegokt en verloren. Volgende trainer graar op zekerheid bouwen.

Zullen we alvast gaan wedden op hoelang Bassie en kornuiten het nog volhouden?
Zo goed is die selectie niet. We hebben iets van 14 of 15 Ajax-waardige spelers en dan houdt het wel weer op. Niet dat Van Basten daar niets mee te maken heeft, want hij haalde zelf Oleguer en Sno op, maar hij heeft ook z'n best gedaan om andere jongens van de hand te doen.

Nog een trainier ontslaan lijkt mij absoluut niet de oplossing en sowieso niet aan de orde. Ajax is gewoon een vrij slecht georganiseerde club. Dat roepen de meeste mensen hier al jaren en daar kan geen trainer iets in veranderen. Hoe graag supporters dat ook willen geloven. En of je dat geloofde toen Ten Cate aan de klus begon of dat je het nu gelooft met Van Basten aan het roer, dat maakt allemaal niet zo gek veel uit.

Sorry hoor, maar noem mij een trainer van AJAX die niet zijn BEST heeft gedaan.Allemaal zo vrijblijvend.AJAX is een vrij slecht georganiseerde club ?.Wat heeft dat me het 1e elftal te maken.WIJ hebben van alle eredivisieclubs nog steeds de beste selectie, de meeste talenten, en ook nog eens de BESTE aankopen.Dus ondanks dat AJAX, volgens jou, vrij slecht georganiseerde club is, zijn we nog steeds de beste vrij slecht georganiseerde club van Nederland.Die zelfs in staat is om de voor die club beste verdediger weg te halen en hier te stallen omdat een eerdere aankoop door de mand valt ( Olequer ).Dat is maar voor weing club weggelegd in Nederland.

Welk gedeelte van de wedstrijd tegen Heerenveen leek nog het meest op het voetbalspelletje, heb je ze gezien:De combinaties ?, de driehoekjes ?, het iedee achter een aanval ?.Het positiespel ?, de automatismen ?, ja weet het, ik blijf het herhalen.Heerenveen, met een van de slectste verdediging van Nederland heeft zeggen en schrijven één kans tegen gehad ( en die was ook nog eens van : peer die bal naar voren, waar Vermaelen nog net zijn kop tegen kan zetten ) .. afijn ga heel het lijstje maar af wat met voetballen te maken heeft.

En dan is er weer " er is altijd wel een speler in de wedstrijd die staat te pitten met ongewenste afloop ", nu was Vermaelen weer eens aan de beurt ( al was Stekelenburg een goede tweede, man wat staat die onzeker te keepen ) .. en zo is er altijd wat ... of de spelers die er weer eens niks van baken .. of de trainer die weer met een tactische ingeving ( en wissels ) komt waarbij iedereen hier, ik herhaal, iedereen hier zijn schouders ophaalt en zijn wenkbrouwen fronst ...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 01, 2009 8:57 am

Neefkens schreef:
999 schreef:
Deli schreef:
Voor sommigen werd het teveel:

http://www.dailymotion.com/goalzzz/vide ... ioot_sport
Tja, als je het filmpje even weg denkt, als je die jongen even weg denkt en gewoon op wat ie zegt afgaat ...

Héé Marco, Bedankt hé.Pannekoek.. Geen kampioen Hé, kampioenschap weg hé, ja sorry geen kampioen meer.Godverdomme.Geen kampioen meer.Die derde ster hé, daar doe je het voor .. ( enz. Ik denk dat dit een heel eind in de goede richting komt )

En dan krijg je als reactie van die suppoost, aka Neefkens ..

Nou en ?.Tis maar een spelleke.Die ster komt nog wel ................

Tis maar een spelleke .. tja ..
Hee, ik word genoemd.
Het is helemaal niet maar een spelletje, ik was er zo ziek van dat ik vanmorgen om 7 uur al beneden zat.
Het is gewoon zwaar klote.
Blijkbaar duurt het langer dan we dachten, hoewel sommigen hier dachten dat het meteen zou werken. En dat is natuurlijk niet reëel.
van Basten er nu uitgooien is natuurlijk lariekoek, dán wordt het nooit meer wat.
Ik heb niet een woord over eruitgooien van van Basten geschreven .. maar iemand boven hem zou toch onderhand eens een goed gesprek met hem moeten hebben ..

Neefkens
Erelid
Berichten: 557
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo feb 01, 2009 9:02 am

Klopt, maar ik praat niet alléén tegen jou. :ajaxsmiley.gif:
We willen allemaal sneller, zeker van Basten zelf. De lange termijn richting is gewoon goed, dus wat zou vd Boog dan moeten zeggen tegen van Basten? Ga NU punten halen? Zo simpel is het niet, want dan stonden we al lang bovenaan.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo feb 01, 2009 10:00 am

misschien krijg ik als een Twente kijk of naar een Az kijk wel een team prestatie te zien..
Daar zit het grote verschil in. Je kunt kopen wat je wilt er staat geen team er staan 11 individuele spelers in het veld, klaar. Geen enkele trainer krijgt dit aan het voetballen, tenminste dat vermoeden krijgt ik wel ondertussen.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » zo feb 01, 2009 10:07 am

Dan moet je lekker een seizoenskaart bij Twente of AZ gaan kopen. Je vergeet voor het gemak even dat AZ vorig jaar 12e werd. Was je dan nog steeds zo'n AZ enthousiasteling?

Dit seizoen geven we het voor de verandering niet in december, maar in Januari weg. Deze zag ik echt totaal niet aankomen. Dramatisch spel. De enige die het goed deden waren Urby en Gabri. Vandaag gaat Twente over ons heen en mag je maar hopen dat AZ hier niet mee om weet te gaan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 01, 2009 10:15 am

Wat een domper. Maar de klap komt wat minder hard aan als je die ziet aankomen. Ajax is volledig afhankelijk van Vertonghen en Suarez. Vertonghen ontbrak, Suarez is uit vorm. Dan blijft er weinig over.
Het was pijnlijk om te zien hoe Heerenveen Ajax ontmantelde. Naarmate de wedstrijd verstreek, had Ajax steeds minder in te brengen. Ajax was, bij gebrek aan behoorlijk positiespel en automatismen, tegen de rust al leeggespeeld. In de tweede helft hield het defensief zwak geachte Heerenveen het achter simpel dicht. En in aanvallend opzicht zocht men telkens de zwakke plekken van Ajax, namelijk de backposities. Met name Schilder zal niet lekker geslapen hebben.
Iedereen kon gisteravond zien hoe Ajax ervoor staat. Een paar leuke spelers, een redelijk gemiddelde, aanvallers die het verschil moeten maken (en dat niet deden) en verder niets. Het leidde tot hersenloos gedraaf, ik kreeg er hoofdpijn van. In de rust wist ik al dat het mis zou gaan. Dan duurt de tweede helft lang en is het koud in de Arena, heeeel koud.
Ons varkentje van zestien miljoen was weer dissonant. Nu betaalt Van Basten de rekening voor het feit dat hij die jongen een paar maanden geleden teveel privileges heeft gegeven. Ach coachen is een vak dat je moet leren, zullen we maar zeggen. :aai.gif:

Kan iemand mij uitleggen waarom Van Basten in vredesnaam Oleguer liet invallen????
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo feb 01, 2009 10:27 am

Neefkens schreef:Klopt, maar ik praat niet alléén tegen jou. :ajaxsmiley.gif:
We willen allemaal sneller, zeker van Basten zelf. De lange termijn richting is gewoon goed, dus wat zou vd Boog dan moeten zeggen tegen van Basten? Ga NU punten halen? Zo simpel is het niet, want dan stonden we al lang bovenaan.
Hij zou eens moeten zeggen: Ga eens gericht op jacht naar spelers die het team nodig heeft (snelle creatieve middenvelders die het spel bepalen en aansturen). Koop geen middelmaat en ga eens met meer lef voetballen. Dat behoudende spel, waardoor de voorheoode opzich zelf is aangewezen past niet bij Ajax en komt niet tot zijn recht als deze spelers eens hun dag niet hebben.

Dit Ajax zonder Enoh is echt heel zweak qua het tempo in het spel houden. Bal veroveren en direct vooruit denken bedoel ik hierbij. Ik ben benieuwd hoe Ajax zonder deze jongen er voor had gestaan. En dat te bedenken dat hij met toeval in Amsterdam is gekomen.

Van BAsten afschrijven gaat nergens over, maar het is wel duidelijk dat hij tactisch nog erg veel meot leren en dat dit ten koste gaat van het kampioenschap. Daarnaast had hij veel geld te besteden, maar heeft hij er weinig mee gedaan om er een goed gebalanseerd team van te maken. (Vergeet niet dat hij ruim 4 jaar Ajax aan het werk heeft gezien en dus exact moest weten waar de zwakheden lagen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 01, 2009 10:38 am

joey schreef:Wat een domper. Maar de klap komt wat minder hard aan als je die ziet aankomen. Ajax is volledig afhankelijk van Vertonghen en Suarez. Vertonghen ontbrak, Suarez is uit vorm.
AJAX is helemaal niet afhankelijk van Vertonghen of Suarez.AJAX is afhankelijk van toeval, tja en als dat toeval wegvalt dan blijft er drie keer niks over van dit elftal ...

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo feb 01, 2009 10:38 am

joey schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom Van Basten in vredesnaam Oleguer liet invallen????
Zei ik gisteravond al (cynisch): Ajax gaat de 1-0 achterstand verdedigen. Je weet het nooit met het doelsaldo. Zucht... :1evil.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 01, 2009 11:01 am

Zuidema schreef:
joey schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom Van Basten in vredesnaam Oleguer liet invallen????
Zei ik gisteravond al (cynisch): Ajax gaat de 1-0 achterstand verdedigen. Je weet het nooit met het doelsaldo. Zucht... :1evil.gif:
Ik viel zowat van mijn stoel. En dat terwijl ik al bijna aan mijn stoel vastgevroren zat...

Wissels kosten alleen maar tijd. Wissel dan niet.

@999: voor de winterstop redde Suarez Ajax regelmatig met een doelpunt of een assist. Nu niet meer. Dan moet het komen van de passieve Sulejmani of van Cvitanich, die gisteravond als een kip met ADHD over het veld rende.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo feb 01, 2009 11:06 am

Sulejmani is voor dat bedrag een miskoop , ik riep toen al voor iemand die een paar maanden goed heeft gevoetbald zo'n bedrag op tafel te leggen is gewoon belachelijk.

Gelukkig kunnen we Huntelaar zo huren want die komt niet meer aan de bak bij Real.

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo feb 01, 2009 11:08 am

Zuidema schreef:Suarez... Suarez... Die naam zegt me wel iets... :1evil.gif:
B-acteur in een spaghetti-western. Die jongen bakt er na de winterstop werkelijk helemaal niets van.

Ajax speelde alsof het jachtseizoen was geopend: nerveus, gehaast, doldriest. MVB zegt dat Ajax pech had en de wedstrijd tot de rode kaart onder controle had. Klopt niet, H'veen was in de laatste fase voor de rust al sterker.

Ben met Thomas eens dat Ajax een man of 14, 15 heeft waarmee je kampioen kan worden. Dit elftal kan bijv. niet zonder Enoh en Vertonghen. Vermaelen laat al sinds jaar en dag zien dat ie niet centraal hoort te spelen, daarvoor is ie te gehaast en bezit ie te weinig voetbalhersens. Op linksachter deed ie het prima: laat 'm daar dan staan.

Ik blijf erbij dat we best een aardig elftal hebben wanneer iedereen fit is. Maar zodra er een paar wegvallen, is het gebeurt. Dan zie je ook dat MVB als trainer nog een lange weg te gaan heeft. Z'n opstellingen tegen Groningen en H'veen klopten gewoon niet. Leonardo brengen heeft ook geen zin, daar wordt het écht niet beter van.

Tenslotte: Mira. Laat die jongen trainen, fit worden en voorlopig als supersub fungeren. Zijn we meteen van Leonardo af. Het doet me pijn aan de ogen om een jongen met zoveel mogelijkheden zó over het veld te zien strompelen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 01, 2009 11:26 am

wimpey schreef:B-acteur in een spaghetti-western. Die jongen bakt er na de winterstop werkelijk helemaal niets van.
Klopt. Net als Ajax trouwens. Zal geen toeval zijn.
Ajax speelde alsof het jachtseizoen was geopend: nerveus, gehaast, doldriest. MVB zegt dat Ajax pech had en de wedstrijd tot de rode kaart onder controle had. Klopt niet, H'veen was in de laatste fase voor de rust al sterker.
Ja, je zág het kantelen. Ik zei nog: maar goed dat het rust is. Maar na de rust ging het gewoon door. Heerenveen stond beter en speelde voetbal waar een idee achter zat. Ajax niet.
Ben met Thomas eens dat Ajax een man of 14, 15 heeft waarmee je kampioen kan worden. Dit elftal kan bijv. niet zonder Enoh en Vertonghen.
Deze selectie is in principe goed genoeg om kampioen te worden. Ik zie geen sterkere in Nederland.

Vermaelen laat al sinds jaar en dag zien dat ie niet centraal hoort te spelen, daarvoor is ie te gehaast en bezit ie te weinig voetbalhersens. Op linksachter deed ie het prima: laat 'm daar dan staan.
Te weinig voetbalhersens blijft een probleem. Op welke positie dan ook. Eén speler met weinig voetbalhersens kun je er nog bij hebben, maar wij hebben er een hoop.
Dan zie je ook dat MVB als trainer nog een lange weg te gaan heeft. Z'n opstellingen tegen Groningen en H'veen klopten gewoon niet.
Dat lag aan de spelers, hoor. Die brachten niet wat ze moesten brengen. :excited.gif:
Van Basten greep gisteravond lang niet in, terwijl iedereen kon zien dat het fout ging. Toen hij eindelijk wat deed, bracht hij Leonardo. Maar het probleem lag niet daar.
Tenslotte: Mira. Laat die jongen trainen, fit worden en voorlopig als supersub fungeren. Zijn we meteen van Leonardo af. Het doet me pijn aan de ogen om een jongen met zoveel mogelijkheden zó over het veld te zien strompelen.
Tja, nu betaalt Van Basten de rekening voor zijn eerdere verkeerde inschatting. Wie zet nou een speler die maanden geblesseerd is geweest en NUL wedstrijden in Jong Ajax achter de rug heeft, meteen in de basis en dan nog wel op 10? Laat die jongen eerst eens fit raken en op gewicht komen. Van Basten heeft Sulejmani té belangrijk gemaakt. Mickey mag dan 16 miljoen hebben gekost (veel te veel natuurlijk) en rugnummer 10 hebben, hij blijft een jonge speler.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo feb 01, 2009 11:26 am

999 schreef: Sorry hoor, maar noem mij een trainer van AJAX die niet zijn BEST heeft gedaan.Allemaal zo vrijblijvend.AJAX is een vrij slecht georganiseerde club ?.Wat heeft dat me het 1e elftal te maken....
Idd, de club mag dan slecht georganiseerd zijn maar Marco kan gewoon in alle rust met zn elftal werken, trainen, als AJAX verliest heeft dat niks met de organisatie te maken. Marco heeft als bondscoach zo vaak bij AJAX op de tribune gezeten dus hij zou precies moeten weten waar het aan schort, vervolgens krijgt ie voor Nederlandse begrippen een hele grote zak met geld om te shoppen en zie hoe we er per saldo op vooruit zijn gegaan, valt erg tegen hoor.. en als je nou in augustus slecht begint en het gaat gedurende het jaar steeds wat beter.. maar dat is dus niet het geval.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 01, 2009 11:29 am

Voor de organisatie op technisch gebied is Van Basten zelf verantwoordelijk, dus daar kan hij zich niet achter verschuilen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 01, 2009 11:44 am

joey schreef:
Zuidema schreef:
joey schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom Van Basten in vredesnaam Oleguer liet invallen????
Zei ik gisteravond al (cynisch): Ajax gaat de 1-0 achterstand verdedigen. Je weet het nooit met het doelsaldo. Zucht... :1evil.gif:
Ik viel zowat van mijn stoel. En dat terwijl ik al bijna aan mijn stoel vastgevroren zat...

Wissels kosten alleen maar tijd. Wissel dan niet.

@999: voor de winterstop redde Suarez Ajax regelmatig met een doelpunt of een assist. Nu niet meer. Dan moet het komen van de passieve Sulejmani of van Cvitanich, die gisteravond als een kip met ADHD over het veld rende.
Joey, dat is toevalsvoetbal, dat heeft niks met kwaliteit te maken.NU MOET ie er staan, NU MOET ie laten zien dat ie over buitengewonen kwaliteiten beschikt ( mannetje uitspelen enz ) en goals maken .. NU MOET ie er bovenuitsteken inplaats van als een van de slechtste op het veld te staan ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo feb 01, 2009 11:56 am

Slechts 14 of 15 man waar je kampioen mee wordt? AZ komt vandaag met een laatste linie van Swerts, Luijckx, Jaliens en Klavan. Nou, daar krijg ik geen kriebels van in de buik, hoor. Als Ajax zo'n smalle selectie heeft, dan hadden we die 16 miljoen van Sulejmani moeten splitsen in 3 delen. Dan had je wellicht een volwaardige selectie gehad van 18 man. Als je dan ook nog eens het geld van Sno en Oleguer iets beter had uitgegeven, dan had je wellicht een kampioenselftal gehad. Maar waar praten we over? Ik ben er van overtuigd dat je zelfs met dit materiaal kampioen moet worden, want de bagger van HtC is er uitgesmeten en er is 'aardig' wat ingekocht. Onder de streep hebben we nu een veel beter elftal dan vorig jaar, maar voetballend is het alleszins beter.

Heerenveen is in weze een hele matige ploeg, maar Ajax kon op geen enkele manier een vuist maken. Vooral die laatste linie is erg matig, maar Ajax kwam er slechts één keer aardig door. Als je dan ook nog eens wil ingrijpen als coach en je de grootste bagger in het veld brengt, dan weet je dat je de wedstrijd rustig uit kan spelen naar een nederlaag.

Plaats reactie