Ajax - Heracles Almelo 03-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 05, 2009 10:21 am

Helemaal mee eens, Marillion. Het is zoeken naar excuses.

De spelers en technische staf moeten eens aan het werk gaan. Oefenen op trappen en passen, patronen inslijpen, nadenken over de organisatie in het veld, enz. Dan hebben ze geen tijd om zich druk te maken over futiliteiten.

Ajax leed geen puntverlies door de grensrechter. Ajax leed puntverlies door eigen falen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do feb 05, 2009 10:23 am

Nee hoor, Ajax leed wel degelijk puntverlies door falen van de grensrechter, dat is gewoon een feit. Dan kun je wel een heel verhaal houden over áls Ajax dit en als Ajax dat, feit blijft dat we 2-0 achter kwamen, goed terug kwamen tot 2-2 en 'gewoon' met 3-2 hadden moeten winnen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 05, 2009 10:27 am

Ajax mag geen 2-0 achter komen tegen Heracles. Als je zo slecht voetbalt, verdien je niets.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do feb 05, 2009 10:30 am

Waar staat dat? Dat bedoel ik dus. Niemand verwachtte dit ook, maar het gebeurde wel. Dan moet je daar op dat moment op anticiperen en dat gebeurde ook. Ze kwamen gewoon nog knap terug.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do feb 05, 2009 10:33 am

El Clavo schreef:Nee hoor, Ajax leed wel degelijk puntverlies door falen van de grensrechter, dat is gewoon een feit. Dan kun je wel een heel verhaal houden over áls Ajax dit en als Ajax dat, feit blijft dat we 2-0 achter kwamen, goed terug kwamen tot 2-2 en 'gewoon' met 3-2 hadden moeten winnen.
Ja en Nee. Natuurlijk hadden we drie punten gehad als dat doelpunt gewoon geldig was verklaard. Dat is duidelijk.

Maar dit is geen incident. We lopen het hele jaar al weer tegen allerlei tegenslag aan. Tegen Heracles staan we gewoon weer opzichtig te falen. En dan komen we uiteindelijk in de situatie dat we dus hiervan afhankelijk zijn. Dit gebeurd altijd bij clubs waar het niet loopt. Ajax moet er voor zorgen dat we met verzorgd voetbal gewoon op 3-0 staan. Dat de 4-0 dan ten onrechte wordt afgekeurd is vervelend maar daar hoeven we dan geen drukte om te maken.

Ik denk echt dat het bezig zijn met dit soort zaken een negatieve invloed heeft op de prestaties. Ajax moet met zichzelf bezig zijn. Kritisch naar jezelf kijken en jezelf verbeteren. Dat is wat de club kan doen om situaties als deze te voorkomen. En dan gaan we ons op directieniveau maar hard maken voor het starten van een serieuze lobby voor het gebruik van videobeelden en eventuele andere technieken.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 05, 2009 10:46 am

Marillion schreef:Ik denk echt dat het bezig zijn met dit soort zaken een negatieve invloed heeft op de prestaties. Ajax moet met zichzelf bezig zijn. Kritisch naar jezelf kijken en jezelf verbeteren. Dat is wat de club kan doen om situaties als deze te voorkomen. En dan gaan we ons op directieniveau maar hard maken voor het starten van een serieuze lobby voor het gebruik van videobeelden en eventuele andere technieken.
Helemaal mee eens. Die zelfkritische houding was ooit het handelsmerk van Ajax. Alleen als je keihard durft te analyseren wat er misgaat, kun je iets verbeteren. Elf punten achter op AZ, zelfs achter op Twente, dat is geen toeval meer.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » do feb 05, 2009 10:58 am

M.a.w. als je slecht speelt moet je niet zeiken als je genaaid wordt? Is dat het?

AZ wordt kampioen... door onder meer moeizame wedstrijden tóch te winnen. Ajax moet voor de 2e plaats gaan... het is helaas niet anders. Dan spelen ze een ongelovelijke kutwedstrijd, maar ze winnen hem toch.... mits je dus niet ganaaid zou zijn door de grens. Er worden hier 2 dingen door elkaar gehaald.

Tuurlijk... Ajax speelt butt, mag niet achter staan met 2-0 in de rust tegen fucking Heracles. Maar dat neemt niet weg dat je deze wedstrijd 'gewoon' had gewonnen. Dit is geen excuus voor het slechte spel natuurlijk, daarin steun ik de berichten hier. Maar we zouden gewoon verdiend hebben gewonnen gezien het spelbeeld. Verdiende Heracles het meer? Tuurlijk, Heracles heeft een lange periode beter gespeeld, maar Ajax heeft in de eerste helft net zo veel kansen gecreerd als Heracles... dus blijkbaar 'verdiende' Heracles het meer omdat zij wél scoorden.(?) Als dat de maatstaf zou zijn dan zouden we het dus wel verdiend hebben, omdat wij 3 keer scoorden, en zij 2 keer.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do feb 05, 2009 11:05 am

Ik ben bang dat het zeuren de overhand krijgt. Verongelijkt naar andere wijzen. Daar is nog nooit een elftal beter van geworden. Ook niet als je gelijk hebt. Het kost energie en die kan Ajax beter gebruiken.

Direct na de wedstrijd begrijp ik de emotie overigens wel hoor. Maar spelers en technische staf moeten daarna snel over naar de orde van de dag. Laat supporters maar even doorzeuren. Maar binnen de club is daar geen tijd voor. De selectie moet aan zichzelf werken en dan kan de directie ondertussen een lobby opstarten voor verbetering van de omstandigheden.
Nil volentibus arduum

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do feb 05, 2009 11:07 am

Natuurlijk is het een blamage om met deze spelers (aankopen) vooralsnog kansloos te lijken voor een kampioenschap, ook nu psv is weggezakt.

Van wie moet het gezag komen? van een briesende coach? Weer een aanval op de leiding, dat begon met Willem II uit, de rode kaart van Sno (kwijtgescholden) en een directeur die Studio Sport duidelijk maakte dat er verkeerde beelden waren uitgezonden.

Het is een (slecht) teken dat Ajax drie keer achter elkaar met tien man moet eindigen, daar zie je de frustratie aan en dat heeft niets te maken met de bunder van de grensrechter (al kost die wel twee punten) Waarom zo gefrustreerd? Kan het aan het slechte spel liggen? Aan het gebrek aan organisatie (elkaar in de weg lopen)

Mijn "amateurclubbie" had een tijd geleden ook ineens last van rode kaarten (een zeer nette vereniging, misschien wel te net) Uiteindelijk zijn er gesprekken gevolgd met spelers en coach en bleek (voor mijn clubbie, zegt niets over Ajax anno 2009) dat de spelers zich niet thuis voelden in het systeem/opstelling van de coach. Ze "stonden voor hun gevoel niet op de juiste plaats" enz. gingen zich forceren met alle gevolgen vandien.

De ervaren coach begreep het signaal, ging terug naar de basis en zie: geen rode kaarten meer en wel resultaten. Dit zegt niets over de situatie bij Ajax, maar wel dat er in mijn ogen iets goed mis zit bij de spelers van Ajax 1/coach Ajax 1?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » do feb 05, 2009 11:15 am

Aristides schreef:Natuurlijk is het een blamage om met deze spelers (aankopen) vooralsnog kansloos te lijken voor een kampioenschap, ook nu psv is weggezakt.

Van wie moet het gezag komen? van een briesende coach? Weer een aanval op de leiding, dat begon met Willem II uit, de rode kaart van Sno (kwijtgescholden) en een directeur die Studio Sport duidelijk maakte dat er verkeerde beelden waren uitgezonden.

Het is een (slecht) teken dat Ajax drie keer achter elkaar met tien man moet eindigen, daar zie je de frustratie aan en dat heeft niets te maken met de bunder van de grensrechter (al kost die wel twee punten) Waarom zo gefrustreerd? Kan het aan het slechte spel liggen? Aan het gebrek aan organisatie (elkaar in de weg lopen)

Mijn "amateurclubbie" had een tijd geleden ook ineens last van rode kaarten (een zeer nette vereniging, misschien wel te net) Uiteindelijk zijn er gesprekken gevolgd met spelers en coach en bleek (voor mijn clubbie, zegt niets over Ajax anno 2009) dat de spelers zich niet thuis voelden in het systeem/opstelling van de coach. Ze "stonden voor hun gevoel niet op de juiste plaats" enz. gingen zich forceren met alle gevolgen vandien.

De ervaren coach begreep het signaal, ging terug naar de basis en zie: geen rode kaarten meer en wel resultaten. Dit zegt niets over de situatie bij Ajax, maar wel dat er in mijn ogen iets goed mis zit bij de spelers van Ajax 1/coach Ajax 1?
Dus dat aan de noodrem trekken van Vermaelen tegen Heerenveen was frustratie???? Je kan ook overdrijven hoor.

En het zegt niks over de siutuatie bij Ajax, maar in jou ogen dus wél dat er iets mis is, en misschien dus toch weer niet getuige je vraagteken aan het einde van je laatste zin. Is dat in jou ogen nu wel of niet het geval?
Op naar de vierde ster!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 05, 2009 11:16 am

PoA, daar heb je gelijk in, maar het schiet niet op. Scheidsrechters en grensrechters maken nu eenmaal fouten, daar kun je geen invloed op uitoefenen. Je kunt hooguit proberen niet in de situatie te komen waarin Ajax zich dinsdagavond in de 94e minuut bevond.

Ik beveel aan dat men eens kijkt naar: het zwakke positiespel, het gebrek aan organisatie in met name de verdediging, het aankoopbeleid (geen echte verdedigers), de opstelling (Sulejmani op 10!). Daarbij is het een beetje vreemd om te zeuren dat de aanvallers teveel kansen misten, want dat weet je met Suarez en Cvitanich. Die jongens zijn geen killers. We hadden wel een killer in huis, maar die moest in de winterstop worden verkocht. (NB, daar kun je voor kiezen. Maar dan moet je niet zeuren dat je geen killers hebt.)
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do feb 05, 2009 11:46 am

Marillion schreef:Ik ben bang dat het zeuren de overhand krijgt. Verongelijkt naar andere wijzen.
Precies, laat dat nou maar aan kakkies over, die zijn er erg goed in.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do feb 05, 2009 12:03 pm

Niemand zal hier ontkennen dat het tegen Heerenveen en Heracles niet best was (al begonnen ze eigenlijk prima)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 05, 2009 12:06 pm

Nou, prima... Het ging wel, en daarna ging het niet meer.

Weet je wat het is? Je ziet steeds dezelfde problemen terug.

Laat Van Basten eens beginnen met Sulejmani 'gewoon' linksbuiten te zetten.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do feb 05, 2009 12:09 pm

Je creeert de eerst 6 minuten 2 100% kansen, hoed goed wil je het hebben? Zie mijn opstelling bij Vitesse- Ajax. Sulejmani en Suarez houden standaard twee man bezig.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 05, 2009 12:11 pm

Ik wil het beter hebben, EC. Dat een verdediger van Heracles de bal zomaar inlevert bij Ajax en dat Suarez vervolgens een kans krijgt, zegt me niet zoveel. Ik wil goed SPEL zien, want alleen daar kom je verder mee.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do feb 05, 2009 12:23 pm

Dan moet je op dit moment niet in Nederland zijn, maar in Barcelona bijvoorbeeld :wink1.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 05, 2009 12:38 pm

Mwah, naar Nederlandse begrippen heeft Ajax een heel behoorlijke selectie. Daar ligt het niet aan. Met een goede organisatie en een logische opstelling moet meer uit te halen zijn. Of denk je dat bijvoorbeeld Twente betere spelers heeft?
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do feb 05, 2009 12:53 pm

En het zegt niks over de siutuatie bij Ajax, maar in jou ogen dus wél dat er iets mis is, en misschien dus toch weer niet getuige je vraagteken aan het einde van je laatste zin. Is dat in jou ogen nu wel of niet het geval?
Een vraagteken, omdat ik niet in de kleedkamer zit/spelers persoonlijk ken. Pas als dat het geval is kan hierover met zekerheid iets beweren. dat geldt uiteraard ook voor degenen die alles "pais en vree' vinden.

Ik weet wel dat Ajax nooit een ploeg was van "de rode kaart" terwijl we nu ineens koploper zijn? Rode kaarten (meetbaar, soms discutebel, maar dat geldt voor alle seizoenen) kunnen het gevolg zijn van verkeerd opstellen en dan aan de noodrem trekken, afreageren of wat nog meer, maar waarom hadden we dan vorige seizoenen niet zoveel rode kaarten, ondanks de aanwezigheid van een Davids (ook een keer rood uit frustratie, vandaar deze naam) en een verdediging "zo lek als een mandje"?

Kritiek op MvB is er vanuit de spelersgroep niet, er werd door KJH slechts geconstateerd dat MvB zich niet spits KJH bemoeide (een andere spits schijnt ook zoiets gezegd te hebben) maar zouden ze het wel durven uiten?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do feb 05, 2009 12:54 pm

joey schreef:Mwah, naar Nederlandse begrippen heeft Ajax een heel behoorlijke selectie. Daar ligt het niet aan. Met een goede organisatie en een logische opstelling moet meer uit te halen zijn. Of denk je dat bijvoorbeeld Twente betere spelers heeft?
Het zal misschien de frustratie van de coach van Ajax zijn dat hij met die sterkere selectie niet tot acceptabel voetbal komt (al zien sommigen iedere wedstrijd lichtpuntjes)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do feb 05, 2009 1:19 pm

El Clavo schreef:Voorlopig moeten we het gewoon met de feiten. Feit is dat we met 0-2 achter kwamen, dfeit is at we terug kwamen tot 2-2 en feit is dat de zuivere 3-2 in de 94e minuut werd afgekeurd. Dan zijn zulke knipoogjes op z'n zachtst gezegd merkwaardig.
jij kan dat merkwaardig vinden, ik vind het merkwaardiger dat Heacles, met zo'n beetje het allerslechtste record uitwedstrijden met 0-2 voor kan komen. Als je dan als volwassen kerel je laat gaan over één foutje van de scheids heb je een gordijn voor je kop.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do feb 05, 2009 1:25 pm

Kowalczyk schreef:Op dit moment is Gabri de beste en meest waardevolle Ajacied van allemaal.

De énige aan wie je iets hebt, eigenlijk.

K.
prima, maar dit zegt alles over de medespelers en niets over de aanwezige kwaliteiten bij Gabri. Als die kut zijn is hij geen Topper of zelfs bruikbaar - dan is hij ten hoogste minder kut.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do feb 05, 2009 1:27 pm

1 foutje? :drecul.gif: Het kan zo in Bananasplit man.

Het zal ook heus geen afgesproken werk zijn geweest, maar meer een knipoog van 'hebben jullie even mazzel' of 'kijk ze eens moeilijk doen', maar het is natuurlijk allesbehalve professioneel.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do feb 05, 2009 1:41 pm

deie pingel voor de jong was fout 1? Je hebt t geloof ik niet helemaal door, daarom nog één keer: AJAX MAG NOOIT EN TE NIMMER MET 0-2 THUIS TEGEN MOTHERFUCKING HERACLES ACHTER KOMEN! laat staan dat Ajax zich dan mag beklagen over de scheids, het speelde zelf eikelig slecht in een opstelling die er verre van logisch uitzag. Maar oke, die fouten had de scheids zeker ook op zijn geweten.
Laatst gewijzigd door Donkey Shot op do feb 05, 2009 1:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do feb 05, 2009 1:43 pm

Dat vind ik echt het zieligste van het zieligste, lachen om eigen zwakte. Remain true.

Plaats reactie