Ajax - Heracles Almelo 03-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do feb 05, 2009 1:48 pm

Donkey Shot schreef:deie pingel voor de jong was fout 1? Je hebt t geloof ik niet helemaal door, daarom nog één keer: AJAX MAG NOOIT EN TE NIMMER MET 0-2 THUIS TEGEN MOTHERFUCKING HERACLES ACHTER KOMEN! laat staan dat Ajax zich dan mag beklagen over de scheids, het speelde zelf eikelig slecht in een opstelling die er verre van logisch uitzag. Maar oke, die fouten had de scheids zeker ook op zijn geweten.
Waar staat dat Ajax nooit achter mag komen? Mail me dat draaiboek ff.

Je mag best in normale letters blijven tikken hoor, ik kan prima lezen of ben jij er zo die in discussies maar gaat schreeuwen, omdat je dan denkt dat je punt beter is?

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do feb 05, 2009 1:53 pm

Dat is schandalig slecht, dat weet jij ook. Ajax hoort zich te schamen, laat staan beklagen over de arbitrage. De tweede helft was ook niet goed, de aansluiting viel uit de lucht. Al had ik nog gezegd: we winnen met 3-2, maar dat was puur omdat het gewoon moest.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do feb 05, 2009 1:59 pm

Knipoog of geen knipoog, de KNVB speelt op safe:
802 Teletekst do 05 feb
***OETBAL******************************
**** Arbiters van AZ-Willem II gehaald
***************************************
**De KNVB heeft scheidsrechter Pol van
Boekel en assistent Rob van der Ven van
de eredivisiewedstrijd AZ-Willem II van
komende zaterdag gehaald.Aanleiding is
de ten onrechte afgekeurde treffer van
Ajax in het duel met Heracles (2-2).

Van der Ven gaf in de blessuretijd van
die wedstrijd aan dat het doelpunt van
Suarez moest worden afgekeurd vanwege
buitenspel.Dat bleek onjuist te zijn.

"We stellen de arbiters en assistenten
aan op basis van prestaties.Daarom is
besloten Van de Ven van de wedstrijd te
halen.Van Boekel verwijten we niks,maar
na alle commotie is het beter dat hij
ook even in de luwte blijft",zo liet
een woordvoerster van de KNVB weten.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » do feb 05, 2009 2:35 pm

Donkey Shot schreef:
El Clavo schreef:Voorlopig moeten we het gewoon met de feiten. Feit is dat we met 0-2 achter kwamen, dfeit is at we terug kwamen tot 2-2 en feit is dat de zuivere 3-2 in de 94e minuut werd afgekeurd. Dan zijn zulke knipoogjes op z'n zachtst gezegd merkwaardig.
jij kan dat merkwaardig vinden, ik vind het merkwaardiger dat Heracles, met zo'n beetje het allerslechtste record uitwedstrijden met 0-2 voor kan komen. Als je dan als volwassen kerel je laat gaan over één foutje van de scheids heb je een gordijn voor je kop.
Misschien hè... heel misschien... schaamden de spelers en coach zich ook voor deze wanvertoning. Tijdens de wedstrijd al... en misschien, heel misschien hebben ze tijdens de wedstrijd al de rug een heel klein beetje gerecht en zijn ze op zoek gegaan naar de overwinning... en die kwam ook maar werd ze onterecht afgenomen. Heel misschien is het daarom wel volkomen terecht dat hij zich opnaait. Lukt het ze verdorie opeens om nog tijdens de wedstrijd orde op zaken te stellen, wordt het ze afgenomen.
Op naar de vierde ster!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do feb 05, 2009 3:18 pm

Ajax moet spelen als de beste, het is godverdomme een Amsterdamse club, de club van winnaars! - niet een grijze muizen-club die wel achter MAG staan [en zie dat mag eens als streefpunt, niet als mogelijkheid. het verschil tussen kunnen en mogen!]

Wanneer spelen die kutten weer als kampioenen en denken wij [supporters] weer als kampioenen?

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do feb 05, 2009 3:20 pm

Vooral niet te genuanceerd, Doc! :aai.gif:
Waar heb jij de afgelopen 12 jaar gezeten, trouwens?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do feb 05, 2009 3:27 pm

Pride of Amsterdam schreef:Misschien hè... heel misschien... schaamden de spelers en coach zich ook voor deze wanvertoning. Tijdens de wedstrijd al... en misschien, heel misschien hebben ze tijdens de wedstrijd al de rug een heel klein beetje gerecht en zijn ze op zoek gegaan naar de overwinning... en die kwam ook maar werd ze onterecht afgenomen. Heel misschien is het daarom wel volkomen terecht dat hij zich opnaait. Lukt het ze verdorie opeens om nog tijdens de wedstrijd orde op zaken te stellen, wordt het ze afgenomen.
Misschien hè, heel Misschien... is dat godverdomme niet genoeg! Niet genoeg om de overwinning te claimen, en absoluut niet genoeg om dan de schuld te zoeken bij een fucking assistent scheids, dat is zielig²

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » do feb 05, 2009 3:28 pm

Dus winnen is niet genoeg om de overwinning te claimen....

Schiet mij maar lek.
Op naar de vierde ster!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do feb 05, 2009 3:30 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Vooral niet te genuanceerd, Doc! :aai.gif:
Waar heb jij de afgelopen 12 jaar gezeten, trouwens?
me in stilte te verbijten achter mn pc-tje, hopend dat t volgend jaar wel lukt.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do feb 05, 2009 3:41 pm

Pride of Amsterdam schreef:Dus winnen is niet genoeg om de overwinning te claimen....

Schiet mij maar lek.
winnen = spelen als winnaar, met 10 andere winnaars, en niet als een scholiertje te wijzen naar de scheids die ook een foutje maakt. Hij is absoluut niet de reden van het puntenverlies - daarvoor ben jij de enige schuldige met je zoveelste prut-opstelling en je walgelijke kutspelers die zich misschien wel kleden als kampioen maar dat ook dit jaar niet worden.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » do feb 05, 2009 3:49 pm

Donkey Shot schreef:
Pride of Amsterdam schreef:Dus winnen is niet genoeg om de overwinning te claimen....

Schiet mij maar lek.
winnen = spelen als winnaar, met 10 andere winnaars, en niet als een scholiertje te wijzen naar de scheids die ook een foutje maakt. Hij is absoluut niet de reden van het puntenverlies - daarvoor ben jij de enige schuldige met je zoveelste prut-opstelling en je walgelijke kutspelers die zich misschien wel kleden als kampioen maar dat ook dit jaar niet worden.
Heb je het me je quote op mij nu over mij of van Basten? Of denk je dat ik Bassie ben? Volgens mij is winnen gewoon meer doelpunten maken dan de tegenstander. Waar jij het over hebt is winnen op een leuke, goede manier.

Wel een manier waar ik overigens ook naar snak!! Want geloof me, ik wil dit absoluut niet als excuus gebruiken voor de wanprestatie van afgelopen dinsdag, en de zwakke instelling van de spelers in de afgelopen wedstrijden.
Op naar de vierde ster!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do feb 05, 2009 3:59 pm

jij schreef het, dus ik quote jou. Uiteraard heb ik het ook over de walgelijke reactie van Van Basten die weer eens aantoont over weinig zelfkritiek te beschikken. Een logische opstelling bedenken is er weer niet bij.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do feb 05, 2009 4:05 pm

...en voor iemand met de nick 'Pride of Amsterdam' is jouw stellingname volledig misplaatst. Misschien is een naamsverandering iets voor je, wat dacht je van 'Shame of Amsterdam'

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » do feb 05, 2009 4:52 pm

Goed idee... dat doen de echte supporters namenlijk. Snel hun naam veranderen en uit schaamte niet meer voor je club op durven komen hoe moeilijk ze het ook hebben.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » do feb 05, 2009 5:04 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Knipoog of geen knipoog, de KNVB speelt op safe:
802 Teletekst do 05 feb
***OETBAL******************************
**** Arbiters van AZ-Willem II gehaald
***************************************
**De KNVB heeft scheidsrechter Pol van
Boekel en assistent Rob van der Ven van
de eredivisiewedstrijd AZ-Willem II van
komende zaterdag gehaald.Aanleiding is
de ten onrechte afgekeurde treffer van
Ajax in het duel met Heracles (2-2).

Van der Ven gaf in de blessuretijd van
die wedstrijd aan dat het doelpunt van
Suarez moest worden afgekeurd vanwege
buitenspel.Dat bleek onjuist te zijn.

"We stellen de arbiters en assistenten
aan op basis van prestaties.Daarom is
besloten Van de Ven van de wedstrijd te
halen.Van Boekel verwijten we niks,maar
na alle commotie is het beter dat hij
ook even in de luwte blijft",zo liet
een woordvoerster van de KNVB weten.
Kunnen ze Schaamhaar , Regelneef en Hulten dan ook 10 wedstrijden ontzeggen aangezien die ons het kampioenschap heeft gekost de laatste jaren.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do feb 05, 2009 5:15 pm

wat is de Trots van Amsterdam dan? Ik heb hem al geen vijf jaar gezien, of zes - als je het kutvoetbal uit het seizoen 2003/04 niet mee rekent.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » do feb 05, 2009 5:26 pm

Flikker toch op man met je leuke opmerkingen.

Dus omdat het nu al een tijdje slecht gaat mogen we niet meer trots zijn op Ajax? Ik ben geen momentsupporter en/of successupporter. Maar als jij je zonodig bezig wil houden met mijn nick... be my guest.

Ik heb in mijn eerdere posts me gericht op de beslissing van de scheids... niet op het voetbal. Het lijkt wel alsof dat gelijk betekent dat ik het voetbal dan maar geweldig vind en geen problemen zie. Sterker nog, mijn trots wordt aan getwijfeld... want waar ben ik dan in godsnaam trots op?!

Ik heb met je te doen... blijkbaar kun je het inderdaad niet accepteren dat Ajax nooit meer zal spelen zoals het vroeger was. Ik vind het ook niet fijn, laat dat duidelijk zijn, maar ik blijf met trots naar Ajax gaan!
Op naar de vierde ster!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do feb 05, 2009 5:34 pm

Dit is en blijft de mooiste club van allemaal!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do feb 05, 2009 5:43 pm

als je je kop eens uit je romantische blubber van " De Echte supporter" trekt en kijkt naar de afgelopen jaren zie je GEEN vooruitgang. Niet qua kwaliteit, niet qua resultaten.

Voorts is het uitmaken van mij als "succes supporter" belachelijk. Dat je zoiets probeert bij babyvet -10- is logisch maar ik ben van de Ajaxmania-bezoekers en heb aan de wieg gestaan van deze site. Maar ik was al jaren voor het internet Ajaxsupporter. Al sinds mijn jeugs!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do feb 05, 2009 5:45 pm

Vedette-10- schreef:Dit is en blijft de mooiste club van allemaal!
De club wel, het voetbal al jaren niet meer.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » do feb 05, 2009 6:07 pm

Donkey Shot schreef:als je je kop eens uit je romantische blubber van " De Echte supporter" trekt en kijkt naar de afgelopen jaren zie je GEEN vooruitgang. Niet qua kwaliteit, niet qua resultaten.

Voorts is het uitmaken van mij als "succes supporter" belachelijk. Dat je zoiets probeert bij babyvet -10- is logisch maar ik ben van de Ajaxmania-bezoekers en heb aan de wieg gestaan van deze site. Maar ik was al jaren voor het internet Ajaxsupporter. Al sinds mijn jeugs!
Leuk dat je je aangesproken voelt... misschien niet duidelijk van mijn kant geweest. Dat was géén aanval op jou, maar een verdediging ten opzichte van mezelf. Ik hoef niet trots te zijn als het alleen maar goed gaat... ik was, ben en blijf trots op deze ploeg... voor altijd.

En ik ben ook van de 'ajaxmania-tijd'... what the fuck dat er ook maar mee te maken heeft.
Op naar de vierde ster!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do feb 05, 2009 7:09 pm

't laat zien dat je langer dan een jaar met de club in je hart leeft, dàt heeft het er mee te maken.
Laatst gewijzigd door Donkey Shot op do feb 05, 2009 9:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do feb 05, 2009 8:53 pm

Als die gedachte je gelukkiger maakt. :smallgrin.gif:

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do feb 05, 2009 9:55 pm

Niet gelukkiger, wel meer dan een goddamn succes supporter.

wimpey
Berichten: 51686
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do feb 05, 2009 10:22 pm

In 10 dagen het seizoen verkloot. In 3 wedstrijden 8 punten laten liggen.

Misschien ben ik naief, maar ik zag het niet aankomen. Ja, H'veen en Heracles wel. Maar Groningen niet... In de voorgaande 13 wedstrijden hadden we welgeteld 5 punten verspeeld. En bij NEC speelde Ajax een aardige wedstrijd en was het ook fysiek en mentaal dik in orde. Ik was net in de veronderstelling geraakt dat dit Ajax een stootje kon hebben...

Dan vallen er tegen Groningen 2 aanjagers weg en 'het' is ineens voorbij. De beleving was er niet, Suarez helpt 100% kansen om zeep, Stekelenburg laat een houdbaar schot het doel in gaan, het gros van de duels wordt verloren (of niet eens aangegaan), het veld was bij balverlies erg groot waardoor de tegenstander alle ruimte had. De toon voor Heerenveen en Heracles was gezet.

De laatste 10 dagen waren een déjà vu:

een te smalle kern, stabilisators als Lindgren en Enoh die te vaak geblesseerd zijn, domme kaarten en schorsingen, het inboeten aan kwaliteit door het inzetten van jongens als Anita, Leonardo en Schilder, Stekelenburg die eigenlijk al jaren meer punten kost dan pakt, spelers die 'het' ineens volledig kwijt zijn wanneer het tegenzit, het ontbreken van een onbetwiste leider in het veld en een trainer die de plank een aantal keren misslaat. En als het tóch al tegenzit, krijg je er nog eens zo'n graftak van een grensrechter gratis bij.

MVB en z'n elftal zullen nu moeten laten zien dat ze deze crisis het hoofd kunnen bieden:

Luis Suarez maakt er na de winterstop een potje van. Sulejmani was tegen NEC de matchwinner, in de daaropvolgende wedstrijden was ie nergens. Stekelenburg laat in 4 wedstrijden 4 houdbare ballen door. Vertonghen was in de 1e seizoenshelft een rots, tegen Groningen en Heracles een watje. Zo kun je nog wel even doorgaan... MVB had van Ajax een redelijk weerbare eenheid gemaakt, in de laatste 3 wedstrijden was zijn elftal door een aantal dubieuze personele keuzes als papier maché.

MVB zal tegen Vitesse een weerbaarder elftal moeten opstellen en de spelers zullen zich nu eens niet als softcocks moeten gedragen.

Plaats reactie