Ajax - Heracles Almelo 03-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di feb 03, 2009 10:59 pm

brigade zuid schreef:
Trab schreef:
brigade zuid schreef:
Ik hoorde net van Trab dat er niet op getraind wordt.. nuff said.
Yep. Stond in de laatste Ajax life. Groot intervieuw met Sulejmani. Stond in dat hij voor zichzelf weleens corners nam op de training maar dat er niet op getraind wordt. Kon mijn ogen niet geloven. Dan is het niet zo raar dat je ondanks een cornerverhouding van 1-10 tegen Groningen totaal ongevaarlijk bent.
Ongelooflijk he.. standaardsituaties moet je juist tot in den treure trainen.
Heel droevig inderdaad. Als je geen kansen weet te creëren is het wel handig als je in ieder geval zorgt dat je uit de voeten kunt met dode spelsituaties.

Maar ik heb de indruk wat we daar echt al jaren niet meer op trainen. Zowel corners als vrije trappen zijn gewoon bijzonder slecht. Daar halen we echt veel te weinig uit.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 03, 2009 11:01 pm

Peter schreef:Ik mag in ieder geval hopen dat MvB lering uit deze wedstrijd trekt en het niet allemaal afschrijft op die achterlijke grensrechter.
Heus wel:

marco van Basten liet na afloop weten dat hij de boosheid niet kon onderdrukken na de afkeuring van het derde doelpunt. 'Je hebt de hele wedstrijd op het puntje van je stoel gezeten om te kijken of we nog iets kunnen veranderen. Dan komt uiteindelijk de beloning en komt de grensrechter met een uit de hoge hoed getoverd buitenspel. Later blijkt dat niet het geval te zijn. Als ik het binnen tien seconden kan horen dat het geen buitenspel is, dan kan de grensrechter dat ook. Dit is heel oneerlijk. Na afloop werd me verteld dat ze naar eer en geweten hebben gehandeld. Dat geloof ik ook wel. Maar het is alleen vervelend dat het de laatste tijd steeds Ajax is dat de dupe is.'

Marco van Basten noemde het na afloop bizar dat Ajax maar twee keer scoorde. 'We zijn niet slecht begonnen. We kregen direct drie kansen, maar die maak je dan niet. Als je ziet hoeveel scoringskansen we hadden, dan is het bizar dat je maar twee keer scoort en dan ook nog een uit een penalty. Het is logisch dat de ploeg wat onzeker wordt als je 0-2 achter staat en het publiek hoort morren. Maar ze hebben zich heel goed hervonden en daarom is het zo sneu dat je ondanks dat gevecht niet beloond wordt.'
AN

Kansen gemist, een fout van de grens, verder komt meneer niet. Niets over het schandalig slechte spel. Natuurlijk is het verdomd zuur dat ons op deze manier de overwinning door de neus geboord wordt, maar laten we wel wezen, Ajax verdiende niets. Frank heeft gelijk, de grensrechter was niet de slechtste man op het veld.

Het kampioenschap is weg en ik vrees dat het nog een hele klus gaat worden om de tweede plaats vast te houden. Ajax krijgt nu de rekening gepresenteerd voor het aanhoudend slechte (positie)spel.

Al met al weer een domper. Ik ben blij dat Ajax even geen thuisduels meer heeft.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di feb 03, 2009 11:03 pm

Van Basten had het na de wedstrijd wel degelijk ook over het slechte spel van Ajax hoor. Hij gaf alleen wel aan dat het heel zuur is als die derde goal niet telt wanneer je ondanks alles toch nog bent teruggekomen in de wedstrijd.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 03, 2009 11:07 pm

Dat heb ik dan niet meegekregen. :blush.gif:

Ik vind het ook vreemd, want waarom zou je het nog hebben over beloning en kansen missen als je zo verschrikkelijk slecht hebt gespeeld? Echt, Ajax verdiende niets, het was weer een aanfluiting.

We hebben het over Heracles, verdomme. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di feb 03, 2009 11:09 pm

Het was ook gewoon dramatisch en daar moet het wat Ajax betreft over gaan. De frustratie en emotie na de wedstrijd kan ik me wel voorstellen. Maar die is verder voor de supporters. Van Basten moet de draad meteen weer oppakken en zijn selectie duidelijk maken dat dit gewoon echt niet kan. Het niveau is gewoon onacceptabel slecht.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 03, 2009 11:09 pm

Ik vond de schijts verder goed fluiten vandaag, maar de grends verknalt dat beeld.
VD Wiel was vandaag de beste aan Ajax-kant. Sarpong had een hele goede invalbeurt. Die is trouwens echt 2-benig.
De Jong de wedstrijd uitspelen met sleutelbeenbreuk, getuigd van karakter (mooie assist ook).

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di feb 03, 2009 11:11 pm

Van Basten snapt het gewoon niet met elke keer dat gegoochel. Maar ik vond de 2e helft prima. Alleen snap ik niet dat Lindgren start en gewoon de opstelling zoals we zijn geeindigd vorig jaar voortzet.

We missen toch Enoh en een constante opstelling dit is wat van Basten is aan te rekenen behalve blessures en schorsingen maar ja de groep is niet ervaren genoeg

Zo en nu weer 1 jaar wachten :blush.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op di feb 03, 2009 11:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » di feb 03, 2009 11:12 pm

Ik ben bang voor feyenoord.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » di feb 03, 2009 11:12 pm

Ik ben vooral kwaad dat ik me uberhaupt nog moet opwinden over een onterecht afgekeurde goal in de f*cking 94e minuut...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 03, 2009 11:12 pm

joey schreef:Dat heb ik dan niet meegekregen. :blush.gif:

Ik vind het ook vreemd, want waarom zou je het nog hebben over beloning en kansen missen als je zo verschrikkelijk slecht hebt gespeeld? Echt, Ajax verdiende niets, het was weer een aanfluiting.

We hebben het over Heracles, verdomme. :1evil.gif:
Goh, verrassend :666.gif: :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 03, 2009 11:12 pm

Marillion schreef:Het was ook gewoon dramatisch en daar moet het wat Ajax betreft over gaan. De frustratie en emotie na de wedstrijd kan ik me wel voorstellen. Maar die is verder voor de supporters. Van Basten moet de draad meteen weer oppakken en zijn selectie duidelijk maken dat dit gewoon echt niet kan. Het niveau is gewoon onacceptabel slecht.
Precies. Daar moet de nadruk op liggen. Al het andere is afleiding. Als je speelt zoals het hoort, heb je geen last van een fout van de grensrechter.

De vraag is: krijgt Van Basten het team eindelijk aan de praat? Want die zogenaamde progressie is eerder regressie, daar kunnen we het vast over eens zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58902
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di feb 03, 2009 11:14 pm

Afijn, ze hebben het weer goed voor elkaar, inplaats van dat we over de 75 minuten kut voetbal discusseren hebben we het ( weer ) over 3 seconden scheids misser ..

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 03, 2009 11:14 pm

Toppie schreef:Van Basten snapt het gewoon niet met elke keer dat gegoochel. Maar ik vond de 2e helft prima. Alleen snap ik niet dat Lindgren start en gewoon de opstelling zoals we zijn geeindigd vorig jaar voortzet.

We missen toch Enoh en een constante opstelling dit is wat van Basten is aan te rekenen behalve blessures en schorsingen maar ja is de groep net ervaren genoeg

Zo en nu weer 1 jaar wachten :blush.gif:
Van Basten wisselt juist heel weinig de laatste 10? wedstrijden.
Lindgren was nog altijd niet geheel fit, dus logisch.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7314
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » di feb 03, 2009 11:15 pm

Toppie schreef:Van Basten snapt het gewoon niet met elke keer dat gegoochel. Maar ik vond de 2e helft prima. Alleen snap ik niet dat Lindgren start en gewoon de opstelling zoals we zijn geeindigd vorig jaar voortzet.

We missen toch Enoh en een constante opstelling dit is wat van Basten is aan te rekenen behalve blessures en schorsingen maar ja de groep is niet ervaren genoeg

Zo en nu weer 1 jaar wachten :blush.gif:
1e kwartier van de 2e helft was nog steeds bar slecht. Na de invalbeurt van Sarpong en de goal van Sulejmani gingen we pas voetballen.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » di feb 03, 2009 11:16 pm

Verder:

- Sarpong speelde leuk
- Suarez, waarom moet alles zo moeilijk...
- Stekelenburg zag er 2x niet goed uit, waarbij de 2e goal ook voortkwam uit onzekerheid van zijn kant (bij de vooractie had hij die bal gewoon moeten oprapen bij de rand van het strafschopgebied)

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7314
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » di feb 03, 2009 11:17 pm

999 schreef:Afijn, ze hebben het weer goed voor elkaar, inplaats van dat we over de 75 minuten kut voetbal discusseren hebben we het ( weer ) over 3 seconden scheids misser ..
zo gaat dat voetske. als die goal gewoon goedgekeurd wordt praat niemand meer over de wedstrijd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 03, 2009 11:19 pm

Ajaciedjuh schreef:
joey schreef:Dat heb ik dan niet meegekregen. :blush.gif:

Ik vind het ook vreemd, want waarom zou je het nog hebben over beloning en kansen missen als je zo verschrikkelijk slecht hebt gespeeld? Echt, Ajax verdiende niets, het was weer een aanfluiting.

We hebben het over Heracles, verdomme. :1evil.gif:
Goh, verrassend :666.gif: :smallgrin.gif:
Mwah, moest nog naar huis, dus ik heb geen SS gezien of zo. Ik lees dus op internet reacties als deze:

Van Basten: 'Ik ben teleurgesteld'

dinsdag 03 februari, door SV, Amsterdam, 23:10u, Sportweek

Na afloop van het gelijkspel van Ajax, thuis tegen Heracles (2-2), was Marco van Basten (foto) woedend op het arbitrale kwartet vanwege een onterecht afgekeurde goal in de 94e minuut van Luis Suarez. Het duurde enige minuten voordat de Ajax-trainer was afgekoeld.

‘Ik ben teleurgesteld in het feit dat we de wedstrijd niet hebben gewonnen, en de manier waarop hij is geëindigd. We hebben gevochten na de 0-2 en dachten in de laatste minuut de beloning te krijgen. En dan keurt de scheidsrechter de goal af, dat is teleurstellend. Het heeft heel veel effect op de uitslag, op ons en op de competitie,’ aldus Van Basten.

De oud-bondscoach zal geen klacht indienen bij de KNVB. ‘Je kan niks doen zoals vaak is gebleken, dat is teleurstellend. Je moet toch op een eenvoudige manier televisiebeelden kunnen gaan gebruiken. Je kunt via een kort beeld kijken of het wel of niet een geldig doelpunt is. Er zijn een aantal mogelijkheden die het voetbal kunnen helpen en er een zuivere uitslag komt.’

Van Basten legt het puntverlies niet alléén bij leidsmannen neer. ‘We kregen kans op kans, moesten na tien minuten al voor staan. We misten gewoon te veel kansen..’’
AS

Dat gaat dus over van alles, maar niet over het slechte spel.

De manier waarop die doelpunten werden weggegeven... Schandalig, hoor. Echt verschrikkelijk. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7314
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » di feb 03, 2009 11:19 pm

Ach ja. Ajax zit in een dip, Vitesse in de lift. Misschien helpt dat en winnen we verrassend net zoals toen tegen Twente.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » di feb 03, 2009 11:20 pm

joey schreef: De manier waarop die doelpunten werden weggegeven... Schandalig, hoor. Echt verschrikkelijk. :excited.gif:
Het was een wonder dat op dat moment Heracles er maar 2 inlegde, zoveel passiviteit heb ik dit seizoen nog niet gezien in de verdediging...

Gebruikersavatar
Maxwell
Berichten: 1030
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:39 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Maxwell » di feb 03, 2009 11:21 pm

Het was weer een heerlijke avond. In het stadion al het gevoel dat het geen buitenspel was, maar eerlijk gezegd was de winst ook totaal niet verdiend geweest. Wat ik me wel afvroeg: waarom speelde Lindgren niet? Hij is volgens mij toch weer fit en we hadden hem op het middenveld hard nodig.

De terugkeer van Stekelenburg en de komst van Wielaert hebben ook niet echt tot minder tegendoelpunten geleid...

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7314
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » di feb 03, 2009 11:24 pm

joey schreef:
De manier waarop die doelpunten werden weggegeven... Schandalig, hoor. Echt verschrikkelijk. :excited.gif:
Klopt. De veldbezetting klopt gewoon vaak niet. Dat was tegen Groningen en Heerenveen al en ook vandaag tegen Heracles. Constant mensen die vrij staan rond de zestienmeter. Of de ingooi van Heracles waar die goal uit voort kwam. 3 mensen van Ajax dekken 1 man. Wat heeft Urby daar te zoeken?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di feb 03, 2009 11:24 pm

Wat Stekelenburg betreft begin ik overigens nu ook te twijfelen. Ik was de mening toegedaan dat hij wel weer kon spelen. Ok, hij had nog niet het niveau van vorig jaar maar hij is niet slechter dan Vermeer en kan zo weer doorgroeien naar zijn oude niveau.

Maar als ik hem nu als een zoutzak naar de hoek zie gaan begin ik het idee te krijgen dat meneer eigenlijk helemaal nog niet fit is.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 03, 2009 11:29 pm

Trab schreef:
joey schreef:
De manier waarop die doelpunten werden weggegeven... Schandalig, hoor. Echt verschrikkelijk. :excited.gif:
Klopt. De veldbezetting klopt gewoon vaak niet. Dat was tegen Groningen en Heerenveen al en ook vandaag tegen Heracles. Constant mensen die vrij staan rond de zestienmeter. Of de ingooi van Heracles waar die goal uit voort kwam. 3 mensen van Ajax dekken 1 man. Wat heeft Urby daar te zoeken?
Precies, de organisatie klopt voor geen meter. Het gevolg: TWEE tegendoelpunten binnen een half uur tegen (met alle respect) Heracles. Het gevolg daarvan weer: de aanvallers moeten er drie maken om ervoor te zorgen dat Ajax toch nog wint. Dan kun je je wel gaan zeuren over gemiste kansen, maar het helpt beslist om de doelpunten niet zo kinderlijk eenvoudig weg te geven. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di feb 03, 2009 11:34 pm

Tering, wat een gezeik. Zie je al hoe afhankelijk Ajax is van het publiek en van foutloosheid van de arbitrage: TEGEN HERACLES ALMELO(!), dit hoort met twee vingers in de neus te worden gewonnen. Aan de ene kant zwaar klote, aan de andere kant een charme. Ik zou niet willen dat de sport machine-gestuurd wordt, het is de zelfde charme als de groenheid van gras. Blijkbaar worden mensen gevoelloos door de immense belangen. Voor mij hoort dit gewoon bij voetbal, hoe ellendig het ook uitpakt. We lopen alleen mede hierdoor de titel mis, zeer zuur.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » di feb 03, 2009 11:51 pm

Marillion schreef:Wat Stekelenburg betreft begin ik overigens nu ook te twijfelen. Ik was de mening toegedaan dat hij wel weer kon spelen. Ok, hij had nog niet het niveau van vorig jaar maar hij is niet slechter dan Vermeer en kan zo weer doorgroeien naar zijn oude niveau.

Maar als ik hem nu als een zoutzak naar de hoek zie gaan begin ik het idee te krijgen dat meneer eigenlijk helemaal nog niet fit is.
Ik ben al om, ik wil Vermeer terug. Steek heeft tot nu toe elke wedstrijd dat hij terug is een houdbare bal doorgelaten, terwijl Vermeer een stuk betrouwbaarder bleek dan ik altijd heb gedacht.

Plaats reactie