Ajax - Heracles Almelo 03-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 05, 2009 10:37 pm

wimpey schreef:MVB had van Ajax een redelijk weerbare eenheid gemaakt
Dat leek maar zo, Wimpey, omdat alles meezat. Nu het het tegenzit zien we de oude problemen weer terug, zoals je terecht opmerkt.

In de eerste seizoenshelft was Suarez zowat elke wedstrijd beslissend. Nu niet meer. Verder is het verschil niet zo groot. Ook voor de winterstop werd er matig gevoetbald.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do feb 05, 2009 10:47 pm

Sja, ik heb het al een paar keer gezegd: onze momentenvoetballers (met Suarez voorop) hebben een hoop weten te verdoezelen, de eerste seizoenshelft. Goed voetbal? Nauwelijks (zeg maar: niet) gezien. we werden steeds gered door indiviudele kwaliteiten, maar als die eens niet thuis geven, gaat het fout; eenvoudig omdat we niet kunnen terugvallen op automatismen. Ze zijn er gewoon niet. Geen idee of er op getraind wordt.

Het gaf voor mij inmiddels niet meer. Ik ben moe van het wachten op goed voetbal, maar nog lethargischer van het wachten op de landstitel. Hoe die dit jaar behaald zou worden, het maakt(e) me niet uit; al was het met afbraak- of betonvoetbal. Met de gedachte: CL halen, spelers langer kunnen houden, meer weerstand krijgen, beter voetbal omdat de groep bij elkaar blijft... Maar weer komt -normaal gesproken - de landstitel er niet. Dat hoort ook niet, als je thuis tegen Heerenveen en Heracles niet verder komt dan 1 punt. Ik weet het eerlijk gezegd even niet meer met Ajax. Heb geen idee wat we verder moeten verwachten, of wat er van de zomer weer moet veranderen. We zijn tamelijk definitief afscheid aan het nemen van wat Ajax ooit was. Leek Ajax eerst nog een een ernstig zieke patient die wellicht beter kon worden, inmiddels ligt ze in coma.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do feb 05, 2009 11:07 pm

joey schreef: Dat leek maar zo, Wimpey, omdat alles meezat. Nu het het tegenzit zien we de oude problemen weer terug, zoals je terecht opmerkt.
Nou het zal allemaal niet zo mee. Wie is er niet geblesseerd geweest? Je kon op een gegeven moment een eltalopstelling maken van alle geblesseerden. Maar dat kostte amper punten.

I.m.o. heeft Ajax het voor de winterstop goed gedaan, zowel nationaal als europees. NEC-uit was okay, dus het verval heeft me verbaasd.

Ik dacht o.b.v. de eerste seizoenshelft dat dit elftal verder was, maar het heeft niet zo mogen zijn. Enoh en Cvita vielen weg tegen Groningen en wat er overbleef speelde als een stel makke lammetjes... We kunnen de Stekel-factor trouwens niet meer ontkennen. Van de 6 goals tegen na de winterstop gaan er 4 op zijn konto.

Mentaal en fysiek stond Ajax er redelijk goed voor tot aan Groningen. Dat we juist op die punten weer terug bij af zijn, stelt me vet teleur. Dáár is de grootste winst te halen: we hebben teveel jochies en te weinig kerels. Maar ook dat is niets nieuws...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 05, 2009 11:14 pm

De tegenstanders kennen Ajax nu. Suarez krijgt elke wedstrijd dubbele dekking. De andere aanvallers brengen weinig.

Het probleem-Sulejmani speelt ons ook parten. Hoe kun je het middenveld in handen krijgen als daar een Hans Worst rondhangt?

Ik ben het totaal niet met je eens dat Ajax het voor de winterstop goed deed, Wimpey. Het veldspel bleef ook toen onder de maat.
Het stinkt aan alle kanten!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do feb 05, 2009 11:44 pm

sulejmani is geen hans worst, het is alleen geen middenvelder.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » vr feb 06, 2009 10:06 am

Donkey Shot schreef:sulejmani is geen hans worst, het is alleen geen middenvelder.
Hear that! De wedstrijden waarin hij op de vleugel speelde was hij aanzienlijk gevaarlijker.
Op naar de vierde ster!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 06, 2009 11:28 am

Dan ligt het dus alleen aan Van Basten?

Denk het niet, hoor. Natuurlijk, Mickey hoort niet op 10. Maar hij is bovendien niet afgetraind. Hij zou beslist meer arbeid kunnen verzetten als hij fitter was.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr feb 06, 2009 11:30 am

Dan zou hij absoluut meer kunnen brengen. Maar dan nog is hij veel meer een speler voor de flank. De arbeid die je moet leveren op de 10 positie is niet aan hem besteed.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » vr feb 06, 2009 11:36 am

Pride of Amsterdam schreef:
Donkey Shot schreef:sulejmani is geen hans worst, het is alleen geen middenvelder.
Hear that! De wedstrijden waarin hij op de vleugel speelde was hij aanzienlijk gevaarlijker.
Welke waren dat precies?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 06, 2009 11:43 am

Af en toe eventjes, Arthur. Dan zag je toch dat dat beter werkte. Al is het maar omdat de backs van de tegenstander meestal niet de beste verdedigers zijn.
Marillion schreef:Dan zou hij absoluut meer kunnen brengen. Maar dan nog is hij veel meer een speler voor de flank. De arbeid die je moet leveren op de 10 positie is niet aan hem besteed.
Oké dan kunnen we het er dus over eens zijn dat het aan de verkeerde keuze van Van Basten ligt maar ook aan Mickey zelf?

Hij zal voor zijn sport moeten gaan leven, anders heeft hij een grooooot probleem. En Ajax ook.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr feb 06, 2009 11:51 am

Klopt, als Sulejmani niet gaat beseffen dat er meer nodig is om topsport te kunnen bedrijven dan gaat hij floppen. Het talent heeft hij, nu nog de bijbehorende mentaliteit.

Dat Van Basten hem als nummer 10 ziet begrijp ik echt niet. Die positie had hij misschien in de jaren 60 of 70 kunnen invullen maar in het moderne voetbal is hij daar compleet ongeschikt voor. Je moet hem ontheffen van zijn defensieve taken en vanaf de vleugel laten spelen. Gebruik maken van zijn kwaliteiten en er tegelijkertijd voor zorgen dat zijn zwakke plekken niet in je nadeel gaan werken.
Nil volentibus arduum

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr feb 06, 2009 1:13 pm

Arthur schreef:
Pride of Amsterdam schreef:
Donkey Shot schreef:sulejmani is geen hans worst, het is alleen geen middenvelder.
Hear that! De wedstrijden waarin hij op de vleugel speelde was hij aanzienlijk gevaarlijker.
Welke waren dat precies?
afgelopen 3 speelronden stond Sulejmani op t middenveld, terwijl in de wedstrijden wanneer hij scoorde [o.a NEC en FC Volendam] op de flank balde.

En joey, dat deed ie met hetzelfde postuur als nu. Sulejmani is volgens diverse websites 76 kilo, en dat is niet echt "heel veel" hè.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 06, 2009 1:25 pm

Dat gewicht mocht hij zeker zelf opgeven? :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 06, 2009 1:27 pm

Hoe groot is ie ?.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 06, 2009 1:29 pm

Slapeloze nachten na verkeerd vlagsignaal

VOETBAL - Op zijn werk deed al het verhaal de ronde dat hij naar huis gestuurd was.Zijn baas, een verstokt Ajax-fan, zou het niet kunnen verkroppen. Het zijn zware tijden voor assistent-scheidsrechter Rob van der Ven uit Bladel.

Hij ontzenuwt het gerucht onmiddellijk. "Nee, het is vandaag gewoon mijn vrije dag", aldus de uitbener.

Sinds dinsdagavond is hij bekend in voetballand. Naar aanleiding van zijn vlagsignaal annuleerde scheidsrechter Pol van Boekel in de laatste minuut van de wedstrijd Ajax-Heracles een zuiver doelpunt van Ajacied Luis Suarez. De Amsterdamse club bleef daardoor op een 2-2-gelijkspel steken.

Marco van Basten maakte zich druk langs de lijn en pleitte voor hulpmiddelen zodat wedstrijden een eerlijke uitslag krijgen. De assistent-scheidsrechter kan zich de emoties van de Ajax-coach goed voorstellen.

Van der Ven is inmiddels door de KNVB van de wedstrijd AZ-Willem II, van komende zaterdag, afgehaald. "Een verstandig besluit", zegt Van de Ven, die over 'stilte na de storm' spreekt. "Er is nogal wat publiciteit geweest. Ik voel me best in staat om te vlaggen, maar ik accepteer dat de KNVB me even in de luwte wil houden. Ik denk dat ik er volgende week bij ben. Maar ik doe de aanstellingen niet." Slapeloze nachten heeft hij van zijn beslissing gehad.

"Als iemand rottige dagen beleeft, dan ben ik het wel. Op mijn werk heb ik ook te maken met fans van Ajax. Hij betitelt zijn fout als een 'misplaatsing'. "Ik stond goed. Maar ik had natuurlijk niet hetzelfde zicht op de situatie als de tv-camera. Ik was ervan overtuigd dat ik goed zat. Tot ik met die tv-beelden geconfronteerd werd. Een onthutsende ervaring. Het is een litteken. Maar ik moet snel de draad weer oppakken", aldus Van der Ven, die per 1 januari op de internationale lijst is geplaatst. Hij verwacht niet dat zijn optreden in de Arena consequenties zal hebben voor een uitnodiging over de grenzen.
BN De Stem
Het stinkt aan alle kanten!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr feb 06, 2009 1:31 pm

999 schreef:Hoe groot is ie ?.
1.78, dat lijkt me een prima verhouding [BMI-indicator]

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 06, 2009 3:40 pm

Donkey Shot schreef:
999 schreef:Hoe groot is ie ?.
1.78, dat lijkt me een prima verhouding [BMI-indicator]
Niet als het gewicht voor het merendeel uit VET bestaat Donkey ..

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr feb 06, 2009 3:49 pm

moet jij me uitleggen hoe hij vet heeft wanneer hij tamelijk gezond leeft. [althans, dat schat ik zo in]

kijk dat onze bmi's niet bijster goed zijn, daar kan ik me een voorstelling bij maken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 06, 2009 4:08 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Sja, ik heb het al een paar keer gezegd: onze momentenvoetballers (met Suarez voorop) hebben een hoop weten te verdoezelen, de eerste seizoenshelft. Goed voetbal? Nauwelijks (zeg maar: niet) gezien. we werden steeds gered door indiviudele kwaliteiten, maar als die eens niet thuis geven, gaat het fout; eenvoudig omdat we niet kunnen terugvallen op automatismen. Ze zijn er gewoon niet. Geen idee of er op getraind wordt.

Het gaf voor mij inmiddels niet meer. Ik ben moe van het wachten op goed voetbal, maar nog lethargischer van het wachten op de landstitel. Hoe die dit jaar behaald zou worden, het maakt(e) me niet uit; al was het met afbraak- of betonvoetbal. Met de gedachte: CL halen, spelers langer kunnen houden, meer weerstand krijgen, beter voetbal omdat de groep bij elkaar blijft... Maar weer komt -normaal gesproken - de landstitel er niet. Dat hoort ook niet, als je thuis tegen Heerenveen en Heracles niet verder komt dan 1 punt. Ik weet het eerlijk gezegd even niet meer met Ajax. Heb geen idee wat we verder moeten verwachten, of wat er van de zomer weer moet veranderen. We zijn tamelijk definitief afscheid aan het nemen van wat Ajax ooit was. Leek Ajax eerst nog een een ernstig zieke patient die wellicht beter kon worden, inmiddels ligt ze in coma.
Tja, ook ik had goede hoop.Al werd het al een stuk minder nadat er bepaalde aankopen waren binnen gehaald.De twijfels werden groter toen ik de voorbereiding zag, en van Basten niet verder kwam dan " ik ben er nog niet uit ".En dat zag je dus ook .. volgens mij is ie er nog steeds niet uit, onze MVB.

Ik weet niet meer hoe vaak ik de woorden automatisme, positiespel, een team/elftal enz. heb gebruikt.Ik weet niet hoeveel keren ik heb aangegeven dat ik niet het idee heb dat MVB een team aan het vormen is, maar gokt op de momentenvoetballer(s) voorin.Afijn, niet dat het iets uitmaakt, iedereen met een beetje voetbal verstand kan dat zien.

Ik neem vast een voorschot op het volgend seizoen, ik bedoel, nu nog een x-aantal wedstrijden gered door die momenten voetballer(s).Maar. zoals het er nu naar uitziet, zijn/is die volgend seizoen weg.

Tja, en gezien het feit dat er nog steeds geen basis geen geraamte enz. enz. aanwezig is .. kijk want een pokke jaar kan natuurlijk altijd, zo'n jaar waarin alles lukt, waar iedereen toch voor zo'n 90% goed staat in het team, waar je toch het grootste gedeelte van de wedstrijd goed positiespel speelt, en er ruime automatisme terug te vinden zijn, maar dat je net dat beetje pech hebt in de afwerking, of tegen een rits aan onterecht verlies punten aanloopt kwa wedstrijd beeld.

Maarja, op een enkele wedstrijd na is elk verliespunt terecht te noemen .. zeker gezien het vertoonde spel ... kan nog leuk worden volgend seizoen.

Verder, tja, ik kijk altijd naar AJAX.Wat een ander team doet moet dat team weten.Ik bedoel dus dat AJAX zelf, op eigen kracht kampioen dient te worden.Niet omdat club x nog belabberd speelt dan AJAX al doet.Ik zou graag een team willen zien waarvan je kan zeggen, wacht maar het komt wel .. het kan even duren, maar de trainer is er beetje bij beetje al die voetbaldingetjes aan het inslijpen.BV. De corner afspraken/variaties worden met de dag gevaarlijker.Jesus, had je die vrije trap variant gezien, m.a.w zoiets als " daar hebben ze op getraind "

Helaas ...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 06, 2009 4:13 pm

Donkey Shot schreef:moet jij me uitleggen hoe hij vet heeft wanneer hij tamelijk gezond leeft. [althans, dat schat ik zo in]

kijk dat onze bmi's niet bijster goed zijn, daar kan ik me een voorstelling bij maken.
Ach, Doc moet ik jouw uitleggen dat je gezond kan leven, en toch regelmatig kan zondigen .. maar goed mijn idee is dat ie toch meer gewicht meesjouwt als dat eigenlijk wenselijk is ...

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr feb 06, 2009 4:38 pm

laten we dan nu vaststellen dat zijn gewicht niet buitenproportioneel hoog is, Een BMI van 24 is prima, bij 25 is er pas sprake van een licht overgewicht en Sulejmani zit ruim een vol punt [sulejmani zit op 23.99 bmi] hiervan af.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 06, 2009 4:42 pm

Een BMI van 24 is aan de hoge kant voor een sportman, volgens mij.
Het stinkt aan alle kanten!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr feb 06, 2009 4:45 pm

kijk op http://www.zuivelengezondheid.nl/?PageID=249 voor je onzin uitkraamt, joey.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr feb 06, 2009 4:46 pm

Dat is voor een topsporter wel degelijk aan de hoge kant.

Overigens zegt die waarde op zich ook weer lang niet alles. Maar dat is weer een heel ander verhaal.
Nil volentibus arduum

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr feb 06, 2009 4:51 pm

Het is sowieso wel heel slecht analyseren als je zijn tegenvallende prestaties daaraan wijt, evenals dat je het wijt aan zijn instelling.

Plaats reactie