Vitesse-Ajax 08-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di feb 10, 2009 3:56 pm

Biseswar - v.d Wiel? Ik hoop dat v.d. Wiel heeft geleerd dat hij niet weer 30 meter naast Biseswar blijft lopen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di feb 10, 2009 7:52 pm

joey schreef:Ik vind Van der Wiel verdedigend/tactisch heel matig. Hij maakt steeds de verkeerde keuzes. Daarin ben ik het dus helemaal met Marillion eens.
Ik vond vd Wiel tegen Vitas en Heracles een van de hele weinigen die nog een beetje overeind bleef. Alleen dat gezwaai bij de 1-0 van Vitas was tenenkrommend. Ga achter die Nilsson aan, dan had ie niet gescoord.

Maar hij zakt de laatste weken niet door het ijs zoals bijv. Stekel, Urby, Vermaelen, Vertonghen en Suarez.

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » di feb 10, 2009 9:42 pm

Suarez? Die kreeg tegen ons nauwelijks een bal, maar die enkele keer dat Ajax een aanval wist op te bouwen was hij wel de gevaarlijke man hoor. Het probleem van Ajax ligt vooral achterin en op het middenveld, volgens mij.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di feb 10, 2009 9:46 pm

Echt niet.Suarez bakte er helemaal niks van, net als de rest trouwens ...

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » di feb 10, 2009 9:50 pm

Suarez was de enige gevaarlijke speler bij Ajax. En ook verreweg de beste speler van het team. Hij werd alleen niet bediend doordat het middenveld werd overlopen. Maar haal hem er gerust uit. Sommigen hier noemden de altijd scorende Huntelaar ook een prutser... :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo feb 11, 2009 1:16 am

Wat heeft KJH hier mee te maken ?.Suarez raakte tegen Vitesse echt geen knikker hoor ...

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » do feb 12, 2009 12:52 am

Suarez kreeg maar anderhalve knikker en kopte er daarvan één in.

Mij valt op dat Ajacieden wel eens de neiging hebben om te denken dat een aanvaller eerst vijf man moet kunnen passeren om daarna met een mooi boogballetje de keeper voor gek te zetten. Met aanvallers als Huntelaar en Suarez had Ajax een geweldige aanval, maar toch was het voor sommigen niet goed genoeg. Kijk eerst eens naar de verdediging en het middenveld, zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do feb 12, 2009 8:05 am

Amen.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » do feb 12, 2009 9:38 am

Klopt inderdaad. Ajax en PSV hebben momenteel hetzelfde probleem.
De aanvalslinie is kwalitief goed genoeg, zeker die van Ajax.
Maar beide clubs hebben te veel verdedigende/controlerende middenvelders (Lindgren, Enoh, Gabri, Simons, Mendez, Culina) en nauwelijks spelers die in staat zijn de aanvallers regelmatig vrij te spelen
bijvoorbeeld door middel van een steekpass. Zeg maar een type spelverdeler.
Afellay en Bakkal zijn weliswaar technisch vaardig maar toch vooral lopers cq. diepgaande middenvelders. Bij Ajax is Siem de Jong nog de speler die bedoelde kwaliteit het meest in huis heeft, maar om wat voor reden dan ook krijgt hij niet het echte vertrouwen van Van Basten (maar ja, wie eigenlijk wel).
Het blijkt ook hoe oliedom het is geweest van zowel PSV als Ajax om Perez van de hand te doen. Voor de internationale top in de omschakeling en qua actie-radius net iets tekort komend. Maar voor de eredivisie door zijn specifieke kwaliteiten (steekpass/traptechniek) een meer dan uitstekende speler, die met een of twee acties wedstrijden voor een team kan beslissen.
Nu zijn de aanvallers van Ajax en PSV te veel aangewezen op de eigen actie om tot scoren te komen. Gevolg is dat als die aanvallers in een mindere vormfase zitten (wat elke speler wetmatig af en toe overkomt, zeker aanvallers) hun ploeg direct in de problemen komt, lees puntverlies lijdt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 12, 2009 10:28 am

Wouter schreef:Suarez kreeg maar anderhalve knikker en kopte er daarvan één in.

Mij valt op dat Ajacieden wel eens de neiging hebben om te denken dat een aanvaller eerst vijf man moet kunnen passeren om daarna met een mooi boogballetje de keeper voor gek te zetten. Met aanvallers als Huntelaar en Suarez had Ajax een geweldige aanval, maar toch was het voor sommigen niet goed genoeg. Kijk eerst eens naar de verdediging en het middenveld, zou ik zeggen.
Dat vind ik ook. Suarez moet alles doen. Dat weten de tegenstanders ook, die geven hem dubbele dekking. Helaas profiteert de rest daar niet van.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do feb 12, 2009 10:46 am

Hadden we prutser Huntelaar nog maar, om de een of andere verbijsterende reden dachten tegenstanders dat daar ook veel aandacht naar uit moest gaan
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do feb 12, 2009 10:50 am

Jim schreef:Bij Ajax is Siem de Jong nog de speler die bedoelde kwaliteit het meest in huis heeft, maar om wat voor reden dan ook krijgt hij niet het echte vertrouwen van Van Basten (maar ja, wie eigenlijk wel).
Om wat voor reden dan ook? Heb je Siem de Jong de laatste tijd zien spelen? Reden genoeg lijkt mij.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do feb 12, 2009 10:56 am

Inderdaad... AssepoesteR!
IK GELOOF!!!!!!

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » do feb 12, 2009 11:07 am

Tja, vind het een interessante, slimme speler. Dat hij ook mindere wedstrijden speelt lijkt me gezien zijn leeftijd, net 20, vrij logisch. Een coach doet er in dat opzicht trouwens ook bepaald geen goed aan door hem in de spits te posteren. Maar hij ziet het "spelletje" (mag je eigenlijk niet zeggen, geloof ik) wel, heeft een goed oog voor de vrije ruimte en medespelers. Beslist een jongen met mogelijkheden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do feb 12, 2009 11:22 am

LucaS schreef:Hadden we prutser Huntelaar nog maar, om de een of andere verbijsterende reden dachten tegenstanders dat daar ook veel aandacht naar uit moest gaan
Foei, Lucas, Suarez is the man, begrijp dat toch !!.

Plaats reactie